perheellinen mies vetää kalsarikännit joka vkl, mitä mieltä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kyllästynyt"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No onhan se nyt ihan helvetti, jos mies ei saa viikonloppuna muutamaa bisseä vetää varsinkin kun lapsetkin ovat nukkumassa. Kyllä saisi saatana kenkää tuollainen niuhottava ämmä tästä taloudesta!

[QUOTE="Remu";30492138]No onhan se nyt ihan helvetti, jos mies ei saa viikonloppuna muutamaa bisseä vetää varsinkin kun lapsetkin ovat nukkumassa. Kyllä saisi saatana kenkää tuollainen niuhottava ämmä tästä taloudesta![/QUOTE]

No onahn sullakin kusta päässä tai helvetin huono lukutaito.

Miksi mies ei saisi ottaa alkoholia viikonloppuisin raskaan työviikon päätteeksi? Sen pitäis istua sohvalla kuivin suin ja mennä sinun pillin mukaan? Sairasta ajattelua.

Jassoo, ettäkö mitäkö ongelmia? Noh voin tässä aikani kuluksi vähän kertoa, että mitä ongelmia täällä tuli. Esim. lattialle kuseksimista, lattialle räkimiseen heräsin satoja kertoja, piti soittaa poliisit paikalle, kun tilanne meni vähän överiksi, lattialle oksentelua, sänkyyn kusemista kymmeniä kertoja sammuneena. Yritystä mennä kuselle lapsen pinnasänkyyn. Emännän herättelyä keskellä yötä, kun tuli asiaa, emännän haukkumista keskiyöllä, ovien paukuttelua yöllä niin, että kaikki herää. Puhelimeen örisemistä, niin, ettei saa nukuttua. Seuraavana aamuna emäntä hoitaa lapset, kun ukko on rentoutunut yöllä, niin ei jaksa nousta ylös. Yöllisiä puheluita kapakasta,kun on naama auki ja pitäis tulla emännän sieltä hakemaan.

Siis tämähän on vielä pientä ja normaalia suomalaiselle. Mutta voin tehdä listaa myös siitä, mitä tapahtuu, kun alkoholismi kehittyy ja ukko aloitteleekin jo päivällä.

Poliisi piti soittaa kun mies kusi ja oksensi lattialle? Meilläkin mies kyllä jää usein tissuttelemaan perjantai tai lauantai-iltana yksin koneelle, mutta ei se nyt minua tule herättelemään ja haukkumaan, saati kuse lattialle. Kyllä se kaljan kittaaminen itseänikin toki häiritsee, tosin en tiedä miksi... ehkä sitten vaan periaatteesta. Mutta olen tässä nuoruusvuosien jälkeen luovuttanut. Kyllä ne miehet aina vaan on sen kaljan perään, se ei vaihtamalla muutu. Tai sitten pitää vaihtaa kokonaan miestyyppiä, mutta taas itseäni ne "kultamussukat" ei sytytä. Suosittelen että teet pelisäännöt selviksi: lasten edessä ei kitata kaljaa. Aamut ei veny puolille päivin ja ajokunnossa pitää olla aamupäivästä. Sen jälkeen annat miehen itse päättää montako kaljaa siellä koneen ääressä yksinään kittaa.

Kyllä täälläkin mies ottaa muutaman oluen pe ja la tai jompana kumpana päivänä mutta ei se minua haittaa.
Eikä se miestä tai käyttäytymistä muuta mitenkään.

Ap, miehesi oli tuollainen jo teidän tutustuessanne. Hälytyskellojen olisi pitänyt soida jo silloin... Minun mieheni ei ryyppää, mutta valvoo muuten aina myöhään ja nukkuu viikonloppuisin klo 12-13 saakka. Niin hän on tehnyt aina ja kun tein lapsen hänen kanssaan, olin varautunut siihen, että sama meno jatkuu ja minä hoidan aina aamuheräämiset arkisin, viikonloppuisi ja lomalla, vaikka molemmat käydään töissä. Joudun erikseen sopimaan, jos haluan joku aamu nukkua, eikä se silloinkaan helppoa ole vaan mies vetkuttelee sängyssä ja lapsi joutuu pyytämään häntä nousemaan. Joskus minua ottaa päähän, mutta minusta sellaisista asioista ei hirveästi voi ottaa pulttia, jotka on tiennyt tai arvannut jo etukäteen. Aikuista ihmistä on vaikea muuttaa. Meillä miehellä on uniapnea, vaikka ei ole juurikaan ylipainoa ja hän on omasta mielestään sen takia aina väsynyt. Minä olen sitä mieltä, että sitä väsymystä helpottaisi se, jos hänellä olisi inhimilliset nukkumaanmenoajat. Totta kai yhdessä hankittujen lasten pitäisi muuttaa isänkin rutiineja, eikä pelkän äidin. Se pitää sitten itse miettiä onko mieluummin ärsyttävässä suhteessa vai yh. Siinä on sitten miettimistä miten isä tapaisi lasta, jos viikonloppuisin on tiedossa kännäystä ja pitkään nukkumista...

Ap, voithan yrittää sopia jotakin miehen kanssa. Täyskieltoa en vaatisi, jos kaljoittelu on tärkeää hänelle, mutta ehkä hän voisi jättää jonkun kerran väliin (sopisitte etukäteen minä päivinä on sinun vuoro relata ja milloin hänen) tai ottaa vain pari kerralla ja tulla vaikka jo klo 23 nukkumaan.

Ymmärrän täysin mitä ap yrität sanoa. Lähde ennenkuin on myöhäistä, itse en lähtenyt ajoissa. Tein kolme lasta.
Miehen juominen alkoi lisääntymään pikkuhiljaa, ensin joka vkl, sitten myös keskiviikkoisin, sitten myös torstaisin ja keskiviikkoisin. Lopulta oli enään maanantait kun oli selvä.

On aika ja paikka juoda ja se ei ole joka viikonloppu kotona yksikseen, kun muu perhe nukkuu. Kyllä mullekkin viini maistuisi, mutta jonkunhan on oltava selvänä joten miksi mies saisi aina juoda ja rouvan pitäisi hoitaa perhe?
Miksi naisella ei olisi raskas työviikko takana, aina vaan miehellä on mukamas niin saatanan raskasta?
Jollai 50-luvulla näyttää moni palstalainen elävän.

Ap, lähe ny menee sieltä ja lapset isäleen joka toinen viikonloppu niin saatte kumpikin ansaitut levot. Tämä tietty edelyttää, että herra pystyy olemaan selvin päin joka toinen viikonloppu.

Mies ei myöskään koskaan ole käynyt lapsen kanssa kahdestaan missään. Ei edes ulkona. En saa koskaan olla yksin rauhassa kotona.

Kiitos teille jotka ymmärrätte!

Maanpetturi Jyrki Katainen yritti raiskata pikkulapsen. Lapsen isä näki tapahtuman ja hakkasi jätekasan kuoliaaksi. Paikalle saapunut miesryhmä vei saastaisen raadon läheiselle sorakuopalle, jossa se poltettiin puunrunkojen päällä. Tämän iloisen tapahtuman johdosta paikallinen ympäristönsuojeluyhdistys maksoi kaikille ongelmajätteen hävittämiseen osallistuneille 5 000 euron palkkion.

Anna miehelle vaihtoehdot: perhe tai alkoholi.
Mä tein noin, mies valitsi perheen. Asiata oli keskusteltu moneen kertaan aiemmin mutta muutosta ei tullut ennenkuin annoin selkeät vaihtoehdot. No päädyttiin silti myöhemmin muuttamaan erilleen, muista syistä tosin.

Ja ei mua ois häirinny esim. muutama (siis 3-4) kaljaa vaikka molempina viikonloppuiltoina. Mutta kun se määrä koko ajan lisääntyi, pulloja piiloteltiin (niinku siitä mitään hyötyä ois ollu), mihinkään ei perheenä voinu viikonloppuisin mennä iltapäivästä/illasta koska viimestään viideltä piti saada korkata tai mieheltä alko mennä hermo. Mies alko olla selvänä melkoinen hermokimppu muutenkin. Mies oli myöskin aikoinaan sellainen ettei siinä juuri näkyny vaikka ois juonu paljonkin mutta jatkuvan juomisen myötä tämäkin asia lopulta muuttui. Nykyään miehestä huomaa jo parin kaljan jälkeen että on ottanut.

No oletko selkeästi kertonut kaikki nää ärsytyksen aiheet? Koska mä en edes naisena pysty ihan täysin ymmärtämään, mikä ihan gauhee ongelma tossa nyt on.

Mies rentoutuu työviikon jälkeen sellaiseen aikaan, ettei edes haittaa teitä ja nukkuu pitkään. Nukkuisi varmaan pitkään ilman niitä iltakaljojakin. Oisko parempi alottaa kuudelta ja mennä kymmeneltä nukkumaan? Niin että kaljottelee lasten edessä? Mä luulen että sun mies ajattelee tekevänsä "oikein".

Ehkä sitä ei tarvii kahteen asti iltapäivällä nukkua, mutta jos joka aamu herää töihin niin ymmärrän kyllä hyvin, että haluaa la-aamuna nukkua!

Mä varon herättelemästä miestä la-aamuisin, että kerrankin saa nukkua kunnolla. Ja oon tyytyväinen, että lepää. Ois kyllä kamalaa olla niin nipo, että raivona kyttäisi kelloa ja oikein keräis taas aihetta olla vittuuntunut.

Ei tossa mitään absoluuttisesti väärää ole, mutta jos se sua hiertää niin pidä nyt sitten huolta, että se mies ees ymmärtää mistä kenkä puristaa. Ehkä se sitten saa etsiä naisen jota toi ei haittaa, ja sinä voit hankkia jonkun aamuvirkun joogapertin.

Ap, miehesi oli tuollainen jo teidän tutustuessanne. Hälytyskellojen olisi pitänyt soida jo silloin... Minun mieheni ei ryyppää, mutta valvoo muuten aina myöhään ja nukkuu viikonloppuisin klo 12-13 saakka. Niin hän on tehnyt aina ja kun tein lapsen hänen kanssaan, olin varautunut siihen, että sama meno jatkuu ja minä hoidan aina aamuheräämiset arkisin, viikonloppuisi ja lomalla, vaikka molemmat käydään töissä. Joudun erikseen sopimaan, jos haluan joku aamu nukkua, eikä se silloinkaan helppoa ole vaan mies vetkuttelee sängyssä ja lapsi joutuu pyytämään häntä nousemaan. Joskus minua ottaa päähän, mutta minusta sellaisista asioista ei hirveästi voi ottaa pulttia, jotka on tiennyt tai arvannut jo etukäteen. Aikuista ihmistä on vaikea muuttaa. Meillä miehellä on uniapnea, vaikka ei ole juurikaan ylipainoa ja hän on omasta mielestään sen takia aina väsynyt. Minä olen sitä mieltä, että sitä väsymystä helpottaisi se, jos hänellä olisi inhimilliset nukkumaanmenoajat.

Ai kun itsekkin olin tottunut nukkumaan pitkään ennen lapsia. Mites nyt kun lapset heräävät ennen 7. Pitäiskö ne pakottaa nukkumaan 10 koska olen tottunut nukkumaan niin pitkään. Haloo, kyllä nyt jokaisen normaalin aikuisen pitäisi tietää, ettei samaa elämää voi elää kun tulee lapsia. Miksi itse suostut olemaan kynnysmattona?

• Tykkää
Reactions: Puuhippa
Ai kun itsekkin olin tottunut nukkumaan pitkään ennen lapsia. Mites nyt kun lapset heräävät ennen 7. Pitäiskö ne pakottaa nukkumaan 10 koska olen tottunut nukkumaan niin pitkään. Haloo, kyllä nyt jokaisen normaalin aikuisen pitäisi tietää, ettei samaa elämää voi elää kun tulee lapsia. Miksi itse suostut olemaan kynnysmattona?

Näin juuri. Ihan kuin naiset olisivat syntyneet äideiksi ja uhraavat koko elämänsä mielelään lasten takia, kun miehet voivat vaan raapia persetään ja tehdä mitä tykkää.

Kai tämä palsta on siten täynnä niitä naisia jotka ovat syntyneet äideiksi, itse en sellainen ainakaan ole. Samat tarpeet mulla on kuin ennen lasta, mutta monesta asiasta on pitänyt luopua jotta voin toimia äitinä, tätä samaa odotan myös kumppaniltani.

Olemme puhuneet miehen kanssa vakavasti noin pari kk sitten, puhuin hänelle siis väsymyksestä ja siitä miltä minusta tuntuu kun olen lapsen kanssa 24/7, nukutan, herään monta kertaa yössä ja aamulla nousen ylös. Mies ei osallistu näihin juttuihin ollenkaan. Vaan sillä aikaa kun minä syötän/nukutan yms. Mies istuu perse homeessa sohvalla. Hän ei osoita minkäänlaista intoa edes osallistua näihin juttuihin. Ei koskaan tarjoa apua, vaikka olen monra kertaa kertonut kuinka väsynyt olen. Tuntui ettei hän arvosta minua. Olisi ihanaa jos minäkin saisin joskus vain makoilla sohvalla tekemättä mitään, mutta ei. Tottakai voisin vain lähteä ovesta ja jättää miehen lapsen kanssa, mutta eipä oikein tee mieli jättää lasta hänen kanssaan kun hänellä ei itsellä ole sitä intoa ja oma-aloitteisuutta lastenhoitoon.

Sie voisit oikeestaan aluksi tehä uuden aloituksen ja laittaa näitä asioita nippuun, ois helpompi vastailla.

Olemme puhuneet miehen kanssa vakavasti noin pari kk sitten, puhuin hänelle siis väsymyksestä ja siitä miltä minusta tuntuu kun olen lapsen kanssa 24/7, nukutan, herään monta kertaa yössä ja aamulla nousen ylös. Mies ei osallistu näihin juttuihin ollenkaan. Vaan sillä aikaa kun minä syötän/nukutan yms. Mies istuu perse homeessa sohvalla. Hän ei osoita minkäänlaista intoa edes osallistua näihin juttuihin. Ei koskaan tarjoa apua, vaikka olen monra kertaa kertonut kuinka väsynyt olen. Tuntui ettei hän arvosta minua. Olisi ihanaa jos minäkin saisin joskus vain makoilla sohvalla tekemättä mitään, mutta ei. Tottakai voisin vain lähteä ovesta ja jättää miehen lapsen kanssa, mutta eipä oikein tee mieli jättää lasta hänen kanssaan kun hänellä ei itsellä ole sitä intoa ja oma-aloitteisuutta lastenhoitoon.

Meillä mies ei oksentele, räi eikä kuseskele sänkyihin tai olkkariin. Pitänee siis olla kiitollinen kun se sotkee vain vessan. "Kivointa" oli silloin kun mukelot oli siinä iässä, että vessa-askareet sujuu jo melkein itsenäisesti. Sain sitten monet kerrat siivota laajemmaltakin kämppää, kun lapsukaiset tepastelivat isänsä vessaan aiheuttamassa saastalammikossa ja levittivät sen sitten koko asuntoon.

Alkoholiongelman puolelle mennään, jos viikonlopun vietto ei kerta kaikkiaan onnistu selvinpäin, tai onnistuu mutta pitkin hampain pakotettuna. Joku sun miestäs kaivelee, kun pitää kännit vetää ja nukkua päälle. Jos sillä on masennusta?

Yhteistyössä