Kylläpäs tähän ketjuun on tullu negatiivisia vastauksia. Jos todellisuus olis noin karu niin pph:t olis kuollu sukupuuttoon aikaa sitte....
Itsellä pph:na olo on mahdollistanut kotona olon viimeiset 7 vuotta. Omat lapset on koko ajan saanu olla kotona ja nyt ku vanhin on koulussa niin on ihana olla häntä kotona odottamassa.
Olen nyt äitiyslomalla, mut palaan keväällä takaisin "sorvin ääreen", Olen kunnalillinen ja minulla on aina ollut 2 hoitolasta (omia pieniä useampi). Palkkaa kahdesta jää käteen vaan n 700e+kodinhoidontuki n.450e. Huono palkka siis, mutta kotona oloa kun lapset on pieniä pidän mittaamattoman arvokkaana.
Päivät meillä menee yleensä näin: 7 hoitolapset saapuu ja omat isot ylös sängyistä (pienet herää kun herää). 7.30-8 aamupuuro ja sit isommat lähetetään kouluun ja eskariin. 9 ulos. 10.30-11 sisään ja luonas. 12 pienet nukkumaan. N 14 välipala ja isot tulee kotiin. 15-16 ulos. 17 hoitolaiset kotiin.
Välissä vapaata leikkiä, kodin siivoilua, ruuanlaittoa. Askartelua oikeastaan vain sillon kun ulkoilu ei onnistu (pakkanen ja sade)
Vanhempien kanssa pitää olla asiallinen ja tiukka alusta asti! Hoitoaikoja on noudatettava, lapsella tulee olla säänmukaiset vaatteet ja pph:lla on MUUTAKIN ELÄMÄÄ. Omaa kotia ei tarvi esitellä muuten kun ne tilat missä hoitolapset päivän aikana ovat.
Itsellä vanhemmat ovat ymmärtäneet nämä pelisäännöt (paitsi yksi jonka hoitosopimuksen purin ohjaajan kanssa). Nämä asiat pitkälti pohjautuu pph:n luonteeseen. Toiset ovat joustavempia ja "kiltimpiä". Itse olen voimakastahtoinen ja tiukka. Pidän oikeuksista kiinni. Täällä kunnan puolesta on yritetty polkea oikeuksiani, olen pariin otteeseen ollut liittoon yhteydessä ja nyt asiat sujuu hienosti.
Tsemppiä sulle!!!!!!!!!!