H
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:mä sain perhetyöntekijän ehkäisemään väsymystä ja uupumusta ja nimen omaan ehkäisemään uutta synnytyksen jälkeistä masennusta..
no tämä perhetyöntekijä on nyt käynyt muutaman viikon 2-3krt/vk ja musta tuntuu ettei se oikein muuta tee ku istuu kahvilla meillä. me maksetaan kuitenkin täys hinta joka kerta ja mä en oikeastaan saa siltä mitään konkreettista apua. eniten apua tarviisin lastenhoidossa (noiden isompien ) ja ehkä hieman helppiä siivouksessa. eniten auttaisi jos pääsisin irtautumaan kotoa hetkeksi aina. no eilen päätinkin sit lähtee kävelylle (en siis kysynyt lupaa, vaan ilmoitin lähteväni vaan ja meninkin ) ja kun tulin takaisin niin tää perhetyöntekijä sanoi mulle ettei mielellään kenenkään puolesta hoitaisi lapsia, kun ei se kuulu hänen tehtäviinsä. siis lastenhoito ei kuulu hänen tehtäviinsä eikä myöskään siivous..
enhän mä saa hältä sit mitään apua. hän on itsekin sanonut etten tarvitse opastusta ja neuvoja lastenhoitoon, kaikki näyttää hänen mielestään sujuvan niin kuin pitääkin. ainoa ongelmani on väsymys ja uupumus.. mutta eihän se auta mitenkään jos hän vaan katsoo vierestä ku mä kuitenkin teen kaikki yksin?
mitenkäs muilla?
Kyllä se kuuluu toimenkuvaan hoitaa lapsia. Otappa yhteys sinne toimistoon.
no sitä mä vähän ihmettelinkin. aluksi kävikin poikien kans puistossa ja ulkona, mutta se loppu muutamaan kertaan eikä mene ulos niiden kanssa vaikka pyytäisin..
Alkuperäinen kirjoittaja ptt:Kuulkaapas nyt hyvät rouvat! Ei perhetyöntekijän todellekaan ole tarkoitus tehdä konkreettisia kotitöitä, kuten lastenhoitoa ja siivousta teidän puolestanne! Hänen tehtävänsä on saada teidät itse näkemään oma tilanteenne sellaisena kuin seon ja löytämään ratkaisuja ongelmiinne, saada teidät näkemään omat mahdollisuutenne, sitä "valoa tunnelin päässä". Ei toisen puolesta tekeminen auta teitä kuitenkaan pidemmän päälle. Tarkoitus on keskustelun avulla yhdessä saada uutta toivoa ja uusia toimintatapoja teidän perheen arjen rutiineihin. Perhetyöntekijä neuvoo, ja opastaa! Yrittäkää miettiä asiaa tältä kannalta, vaikka kuinka tuntuisi kivalta antaa jonkun toisen tehdä työt puolestanne. terveisin ptt
Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:mä sain perhetyöntekijän ehkäisemään väsymystä ja uupumusta ja nimen omaan ehkäisemään uutta synnytyksen jälkeistä masennusta..
no tämä perhetyöntekijä on nyt käynyt muutaman viikon 2-3krt/vk ja musta tuntuu ettei se oikein muuta tee ku istuu kahvilla meillä. me maksetaan kuitenkin täys hinta joka kerta ja mä en oikeastaan saa siltä mitään konkreettista apua. eniten apua tarviisin lastenhoidossa (noiden isompien ) ja ehkä hieman helppiä siivouksessa. eniten auttaisi jos pääsisin irtautumaan kotoa hetkeksi aina. no eilen päätinkin sit lähtee kävelylle (en siis kysynyt lupaa, vaan ilmoitin lähteväni vaan ja meninkin ) ja kun tulin takaisin niin tää perhetyöntekijä sanoi mulle ettei mielellään kenenkään puolesta hoitaisi lapsia, kun ei se kuulu hänen tehtäviinsä. siis lastenhoito ei kuulu hänen tehtäviinsä eikä myöskään siivous..
enhän mä saa hältä sit mitään apua. hän on itsekin sanonut etten tarvitse opastusta ja neuvoja lastenhoitoon, kaikki näyttää hänen mielestään sujuvan niin kuin pitääkin. ainoa ongelmani on väsymys ja uupumus.. mutta eihän se auta mitenkään jos hän vaan katsoo vierestä ku mä kuitenkin teen kaikki yksin?
mitenkäs muilla?
Alkuperäinen kirjoittaja ptt:Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:mä sain perhetyöntekijän ehkäisemään väsymystä ja uupumusta ja nimen omaan ehkäisemään uutta synnytyksen jälkeistä masennusta..
mitenkäs muilla?
no sitä mä vähän ihmettelinkin. aluksi kävikin poikien kans puistossa ja ulkona, mutta se loppu muutamaan kertaan eikä mene ulos niiden kanssa vaikka pyytäisin..
Kuulkaapas nyt hyvät rouvat! Ei perhetyöntekijän todellekaan ole tarkoitus tehdä konkreettisia kotitöitä, kuten lastenhoitoa ja siivousta teidän puolestanne! Hänen tehtävänsä on saada teidät itse näkemään oma tilanteenne sellaisena kuin seon ja löytämään ratkaisuja ongelmiinne, saada teidät näkemään omat mahdollisuutenne, sitä "valoa tunnelin päässä". Ei toisen puolesta tekeminen auta teitä kuitenkaan pidemmän päälle. Tarkoitus on keskustelun avulla yhdessä saada uutta toivoa ja uusia toimintatapoja teidän perheen arjen rutiineihin. Perhetyöntekijä neuvoo, ja opastaa! Yrittäkää miettiä asiaa tältä kannalta, vaikka kuinka tuntuisi kivalta antaa jonkun toisen tehdä työt puolestanne. terveisin ptt
Alkuperäinen kirjoittaja ptt:Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:Alkuperäinen kirjoittaja leijona76:Alkuperäinen kirjoittaja AnnaManna:mä sain perhetyöntekijän ehkäisemään väsymystä ja uupumusta ja nimen omaan ehkäisemään uutta synnytyksen jälkeistä masennusta..
mitenkäs muilla?
Kuulkaapas nyt hyvät rouvat! Ei perhetyöntekijän todellekaan ole tarkoitus tehdä konkreettisia kotitöitä, kuten lastenhoitoa ja siivousta teidän puolestanne! Hänen tehtävänsä on saada teidät itse näkemään oma tilanteenne sellaisena kuin seon ja löytämään ratkaisuja ongelmiinne, saada teidät näkemään omat mahdollisuutenne, sitä "valoa tunnelin päässä". Ei toisen puolesta tekeminen auta teitä kuitenkaan pidemmän päälle. Tarkoitus on keskustelun avulla yhdessä saada uutta toivoa ja uusia toimintatapoja teidän perheen arjen rutiineihin. Perhetyöntekijä neuvoo, ja opastaa! Yrittäkää miettiä asiaa tältä kannalta, vaikka kuinka tuntuisi kivalta antaa jonkun toisen tehdä työt puolestanne. terveisin ptt
Alkuperäinen kirjoittaja up:Nostelen, koska meille tarjottiin just neuvolasta perhetyöntekijää enkä tiedä, uskaltaako tätä apua edes vastaan ottaa![]()
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:mä pysyisin kaukana kaikesta lastensuojeluun liittyvästä.
Jotain salattavaa???
Alkuperäinen kirjoittaja Mietittävää;22379231:Ei todella tarvitse olla mitään salattavaa! Jos ei ole selvillä oman kuntansa tilanteesta, poliitikkojen halusta järjestää peruspalveluita, sekä lastensuojelun ennalta ehkäisevää apua, niin paras apu saattaa olla suojella omaa lastaan lasten"suojelulta". Pahimmillaan aivan muiden tahojen intressit ratkaisevat päätöksissä kuin lapsen todellinen etu.
Ketjun aloittajalle sanoisin, että ala ihmettelemään perhetyöntekijälle, miten tunnet ihmeellistä voimaantumista tapahtuneen jaksamisessasi ja pyydä perhetyön lopettamista. Eivät he helpolla luovuta, ole varautunut siihen, mutta älä ikinä sanallakaan enää valita väsymistäsi tai pienintäkään alakuloa, joka sekin kuuluu ihan normaaliin elämään, mutta lastensuojelussa se katsotaan vakavaksi "oireeksi" kyvyttömyydestä vanhemmuuteen, mikä on aivan asiatonta tietysti.
Ole varovainen ja yritä keksiä selityksiä jaksamisellesi, esim. lisääntynyt ulkoilu, pidät kovasti yhteyttä lähiverkostoosi, joka on runsas ja toimiva, tukea antavat tietysti. Ja yritä ihan oikeasti saada apua jostain muualta kuin lastensuojelun perhetyöstä! Jopa suuri osa sosiaalityöntekijöistä on mukana bisneksessä, jossa voittoa tuottavien pörssiyhtiöiden taloudellinen tuottavuus on etusijalla, yksi pieni lapsi ja vanhemmat vielä vähemmän eivät merkitse mitään noiden suurten jättiläisten rinnalla.
Otteita toiselta palstalta:
"Sama taloudelliseen voittoon ensisijaisesti pyrkivä yhtiö, jonka hallitukseen kuuluu sijaisperheet rekrytoiva perhehoitokumppaneiden johtaja kouluttaa kaupunkien lastensuojelun työntekijät, varustaa koulut omilla koulupsykologeilla- ja-kuraattoreilla, lähettää perheisiin omat perhetyöntekijät ja tukihenkilöt, tekee huostapäätöksiin tarvittavat vanhemmuuden arvioinnit, kirjailee olosuhde- ja lastensuojelutarpeen selvitykset sekä tekee myös lopulliset huostapäätökset omien sosiaalityöntekijöiden toimesta.
Kun lapset on huostattu hyvään hintaan omille kumppaneille, firman potilas- ja sosiaaliasiamiehinä toimivat työntekijät rauhoittelevat järkyttyneet vanhemmat säyseiksi. Ja jos joku sattuisi vetämään yhtiön oikeuteen, firman juristeilla on kyllä kokemusta miten kansalaisaktivistit hiljennetään. Ja viimein kun sijoitettu 18- vuotiaana vapautuu, yhtiö voi vielä rahastaa jälkihuollon järjestäjänä!
Esimerkiksi:
Merikratos - Asiantuntijaty
Mielenkiintoinen hallitus tällä firmalla; on peruspalvelut huostilla korvaava kuntaliitto, kalliisiin intensiivi- ja muihin hoitoihin hanakasti passittava yliopistollinen sairaala, lastensuojelubisnekseen astunut Mehiläinen ja ulkolainen perhehoidolla rikastunut ja Suomen markkinaosuutta tavoitteleva FCA Perhehoidon kumppanit. Ja joo ja Paperiliiton lakimies.
Uskotteko, että tämä sijaishuollolla miljoonavoittoja tahkoava yritys tutkii ja hoitaa puolueettomasti köyhien lasten asiaa? 50 kuntaa tuntuu uskovan näin.
Merikratos OY:n hallituksen jäsenen edustama Perhehoitokumppanit OY on löytänyt markkinaraon Suomesta:
Englannissa 90-luvulla perustettu lastensuojelun ja perhehoidon palveluita tarjoava yritys on rantautunut Tampereelle. Perhehoitokumppanit Suomessa osakeyhtiö välittää kunnille sijaisperheitä vaikeasti oirehtien, yleensä laitoksiin sijoitettavien lasten hoitajiksi.
Perhehoitokumppanit Suomessa Oy.n maajohtaja Pirjo Hakkarainen sanoo, että on paljon niitä lapsia, joiden ensisijainen hoitopaikka voisi olla perhehoito.
- Meiltä puuttuu kuitenkin niitä sijaisperheitä, jotka olisivat valmiita ottamaan vaikeimmin oireilevia lapsia. Tuki näille perheille on ollut riittämätöntä. Tässä mallissa tarjotaan riittävästi tukea perhehoitajille.
Välitysfirma maksaa rekrytoimalleen sijaisperheelle 1 800 euroa kuukaudessa. Lapsen sijoittaneelle kunnalle lähtevän laskun suuruus on noin 4 000 euroa.
Tampereen kaupungin asiakasohjauksen päällikkö Matti Virtanen sanoo, että laitoshoito maksaisi lähes tuplat.
- Tämä tarjottu hoito tulisi maksamaan meille hieman alle 50 000 euroa vuodessa. Laitoshoito maksaa tällä hetkellä noin 90 000 euroa.
Perhehoitokumppaneiden mukaan alustavia sopimusneuvotteluja käydään jo useiden kuntien kanssa. Yrityksen tavoitteena on toimia tulevaisuudessa koko Suomen alueella. Hoitoa sijaisperheessä valvoo se kunta, joka ostaa palvelun, siis toisin sanoen ei kukaan.
Pitää vielä lisätä tähän ketjuun, että monilonkeroinen Pirjo Hakkarainen on siis toiminnanjohtajana Perhehoitoliitto ry:ssä, jonka puheenjohtaja on kansanedustaja Aila Paloniemi (kesk.).
Todennäköisesti kovin oikeistolaista ja keskustalaista tuo perhehoito. Se kannattaa muistaa näin eduskuntavaalien alla.
Älä äänestä Aila Paloniemeä enää eduskuntaan! Lähetetään sinne terveempiä voimia. Nämä sosiaalikoneiston sisäpiirit ovat luotaantyöntäviä. Rouvat kasaavat valtaa omalle lähipiirilleen. Vaaleissa voi heikentää noiden ummehtuneiden klikkien valtaa. Äänestä! Käytä ääntäsi viisaasti. Ota selvää, mitä yhteiskunnassa tapahtuu.
Meidän on rakennettava tätä yhteiskuntaa myös lapsillemme. Älkäämme pedatko vain rouvien hyvinvointia.
Melkoisen törkeää, että Perhehoitoliitto ry:n toiminnanjohtaja Pirjo Hakkarainen on lähtenyt mukaan tuollaiseen välistäveto-bisnekseen. Hakkaraisen oma henkilökohtainen etu ei taida enää olla se, että Perhehoitoliitto saa uusia jäseniä vapaista ja itsenäisistä perhehoitajista. Hakkaraista motivoi varmaankin enemmän se, että perhehoitajista tulee osa hänen edustamaansa yritystä, Perhehoitokumppanit Oy:tä.
Perhehoito (Perhekoti, lastensuojelu, sijaisperhe, sijaisvanhemmuus) - Perhehoitokumppanit (PKS)
Tuollainen kaksoisrooli on täysin sopimaton. Hakkaraisen pitää luopua Perhehoitoliitto ry:n toiminnanjohtajuudesta. Puheenjohtaja Aila Paloniemi (kesk.), teepä ongelmalle jotain! Johtamasi liiton toiminta hämmästyttää jälleen. Sosiaalirouvat ovat sekaisin.
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän;12010647:työnkuvaan on tukea perheen arjessa jaksamista. Perheen kanssa tehdään yhdessä asioita, tämä tukee parhaiten tulevaa- aikaa jälkeen avun. Eli lähdetään ulos yhdessä, siivotaan yhdessä tai perhetyöntekijä katsoo lapsia kun äiti esim. haluaa käydä lenkillä tai esim. pikkuisen torkahtaa. Olen itse perhetyöntekijänä törmännyt a) erikoisiin vaatimuksiin ja odotuksiin perheiltä ja b) työntekijöihin jotka kokee ettei juuri mikään kuulu työnkuvaan.
Kannattaa miettiä mistä tosiaan olisi hyötyä ja apua ja pyydä he kotikäynnille keskustelemaan.
Ei kaupungin/kunnan perhetyöntekijöiden toimenkuvaan kuulu lastenhoito tai siivous.He antaa keskusteluapua ja ohjaavat/tukevat vanhempia.
Yksityisten tahojen perhetyöntekijöiden toimenkuvaan kuuluu lastenhoito mutta ei siivous ja tietty tukeminen ja ohjaaminen kuuluu tehtäviin.