Alkuperäinen kirjoittaja Susan Kukkanen:
Millainen mies pettää?
Ainakin vaimoaan pettävät miehet moittivat puolisoaan pihtariksi, ikäväksi, nalkuttavaksi naiseksi.
Onko tuo ainoastaan tapa vedota toisen tunteisiin ja aiheuttaa sääliä tai jotain muuta. Tuskin yksikään mies ( normaali) suostuisi elämään noin ikävän naisen kanssa.
Ehkä pettäjä on dominoivan naisen puoliso ja yrittää päteä saalista saamalla. Sitten kiinni jäätyä luvataan ja vannotaan rakkautta vaimolle ja ties monennenko kerran. Ressukka kun ei pysty siitä omasta vaimosta irtaantumaankaan. Se oma vaimo kun todellisuudessa kuitenkin on ainoa, jota rakastetaan, niitä muita käytetään.
Minulla on kääntynyt viime aikoina päälaelleen käsitys pettävistä miehistä. Ennen ajattelin, että mies pettää koska suhteessa on jokin ongelma, jota mies ei osaa ratkoa vaimonsa kanssa, vaan haluaa "helppoa" seuraa, johon ei kuulu historiaa ja kaunoja. Ei hyväksyttävää, mutta jollain tasolla ymmärrettävää. Ehkä haluaa päteä nuoremmalle tai muuten iloisemmalle naiselle, joka ei ole vielä kuullut sataa kertaa miehen yleisimpiä puheenparsia.
Tai että mies pettää, koska hänellä itsellään on kriisi. Toiselle naiselle sanotaan, että vaimo on pihtari ja mulkku, ihan vain sen takia että säälipisteillä pääsee sänkyyn, ja jotta toinen nainen uskoisi että tulevaisuutta salasuhteella olisi, jolloin hänen kannattaa antaa pillua. Rakastuvaa sorttia olevat naiset ainakin harvoin antavat pillua, jos eivät usko että mies voisi olla "kokonaan" heidän omansa. Seksuaalispainotteiset naiset ovat oma lukunsa, heillä ei välttämättä edes kiinnosta kuulla vaimosta mitään, mies vain selittää koska luulee, että siitä pitää puhua.
Pääasia tässä on se, että mies ei petä pelkän seksin vuoksi.
NO, nyt olen tullut toisiin ajatuksiin.
Olen sitä mieltä , että mies pettää nimenomaan vaihtelunhalun ja seksin takia. Nämä tunneanalyysit miesten kriiseistä ja henkisen elämän tiloista ovat vain naisten oma selviytymiskeino pahasta mielestä ja seksuaalisen riittämättömyyden tunteesta.
Toinen syy niiden viljelemiseen on miehissä. He eivät halua että totuus heidän sikamaisesta seksiperverssiydestään ja valheellisesta tekominästään paljastuu vaimolle. Kun sitten vaimo kyyneltensä keskeltä selitystä etsien, tai jokin iltalehti/naistenlehti antaa valmiin selityksen "mies pettää koska suhteessa on ogelma/ihmisen ajoittainen henkinen tyhjyys/ikäkriisi tms" mies tarttuu siihen heti: "JOO; juuri tuo minulla/meidän suhteessa on. Älä jätä minua, minä kärsin tästä enemmän kuin voit arvatakaan." Siitä enää puuttuu jokin semilääketieteellinen termi "pettämissyndrooma" tai jokin, ja miehellä kuin miehellä onkin yhtäkkiä se. Lisäksi usein mies itse sekoittaa rakastumisen ja panetuksen: ei kertakaikkiaan ymmärrä mitä eroa niillä on, ja ajattelee että ihastus on panetuksen synonyymi (jota se kyllä jollain tasolla onkin), siksi rakastajattarelle vannotaan suhteen alussa esim. rakkautta.
No, kaikki naiset, itse mukaanlukien, jotka ovat joutuneet pettävän miehen kanssa kimpassa elämään, ovat sanoneet samaa: suihinottoja, roolileikkejä, anaalia, banaalia, mitä vain seksissä voi keksiä: mistään ei ollut pulaa. Miehen mukaan kaikki oli hyvin, rakkautta julistettiin. Erään naisen yksi mieliteoista oli parinvaihto: suorastaan antoi luvan miehelleen, että voisi kokeilla vierasta. Ei kelvannut, mies liian sovinnainen. Selän takana silti petti. Mutta ei kelvannut rakastajatar vaimoksi, vieläkin haikailee exän perään kun meni pettämällä mokaamaan suhteen.
Eli rakastaa vaimoaan todennäköisesti, pakko vain saada vierasta tavaraa jopa suhteen menettämisen uhalla. Vietti on niin voimakas. Ei ole miehen elämä helppoa.
Jopa ne miehet jotka eivät petä, puhuvat yleensä "kiusauksen vastustamisesta", eli hekin HALUAISIVAT vierasta tavaraa, mutta eivät ole niin heikkoja. Paljon harvemmin kuulee uskollisen vaimon suusta, että hän olisi joutunut erikseen vastustamaan kiusauksia. Nainen rakastaa paljon kokonaisvaltaisemmin. Toselliset pettäjänaiset ovat harvinaisempia kun vastaavat miehet, mutta on niitäkin kyllä nähty, olisiko sellainen sitten hormoniperäinen homma.