Pettäjämiehen profiili

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Susan Kukkanen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Horo?:
Mikähän siinä on, että vaimot eivät voi uskoa, että miehensä ihan oikeasti rakastuvat näihin sivusuhteisiinsa? Jos vaimo ei kerran ole vain pano, miksi sivusuhde sitä olisi?

Joitakin sivusuhteita näin sivusta seuranneena olen aikalailla samaa mieltä. Miehet useimmiten rakastuvat sivusuhteisiinsa ja sen takia tilanteet niin vaikeiksi meneekin.

Olen samaa mieltä. Petetyt vaimot aina jaksaa jauhaa, että toinen nainen on tyhmä, kun ei tajua, että mies on hänen kanssaan vaan seksin takia, ja oikeasti rakastaa vaimoaan eikä aio jättää perhettään.

Eiköhän se ole oikeasti niin, että se vaimo siellä kotona on tyhmä. Mies pitää hauskaa naiden ihania, iloisia ja auliita naisia. Ja vaimo-raasu se vaan hoitaa lapsia ja kotia. Laittaa miehelle kaiken valmiiksi, mutta siltikään ei ole tarpeeksi kiinnostava, että mies haluaisi edes seksiä hänen kanssaan. Ei kai mies missään nimessä haluakaan lähteä sellaisesta tilanteesta. Saa kaksi kärpästä yhdellä iskulla.

Toinen nainen taas saa seksiä ilman sitoumuksia ja arkikränää. Mies tulee paikalle kärppänä aina kun tarvitaan, vaihtaa lamput, putsaa viemärin ja rassaa jalkovälin. Muun ajan voikin elää omaa elämää ja mennä kavereiden kanssa. Loistokauppa, niin kauan kuin ei vaan onneton rakastu. Tosin näissä rakastumistapauksissakin uskon useimmiten myös miehen ainakin jollain tasolla silloin rakastuneen.

Ei mies rakastu sivusuhteessa siihen naiseen, vaan siihen autuaaseen tunteeseen, että hän upea uros kelpaa jollekulle. Nainen taas rakastuu rakastajassaan juuri siihen, mitä eniten miehissä inhoaa: kaikkiin ulottuvaan himoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Rakkaus ja rakkaus:
Ei mies rakastu sivusuhteessa siihen naiseen, vaan siihen autuaaseen tunteeseen, että hän upea uros kelpaa jollekulle. Nainen taas rakastuu rakastajassaan juuri siihen, mitä eniten miehissä inhoaa: kaikkiin ulottuvaan himoon.

Mies voi rakastua syvästi siihen toiseen naiseen, tiedän tuttavapiiristä ainakin kaksi tällaista. Omat vaimot ovat olleet melkoisia dominantteja ja miehet aika kilttejä lässyköitä ja tehneet tosi paljon kotitöitä, hoitaneet lapsia ym. vaimojen istuessa kampaajalla, hoidattamassa itseään tyttöpiireissä tai harrastuksissa. Liian kilttejä siihen asti, kunnes ovat löytäneet naisen, jotka arvostavat heitä miehinä, eivät työjuhtina. Se, miksi mies on liian kiltti ja alistuva, juontaa juurensa usein yliankarasta lapsuudesta, mikä ajaa helposti suhteeseen dominoivan naisen kanssa.
Se, että mies uskaltaa irroittautua ankaran vaimon otteesta, vaatii paljon, mutta antaa enemmän.

Alkuperäinen kirjoittaja JosJos:
Mies voi rakastua syvästi siihen toiseen naiseen, tiedän tuttavapiiristä ainakin kaksi tällaista. Omat vaimot ovat olleet melkoisia dominantteja ja miehet aika kilttejä lässyköitä ja tehneet tosi paljon kotitöitä, hoitaneet lapsia ym. vaimojen istuessa kampaajalla, hoidattamassa itseään tyttöpiireissä tai harrastuksissa. Liian kilttejä siihen asti, kunnes ovat löytäneet naisen, jotka arvostavat heitä miehinä, eivät työjuhtina. Se, miksi mies on liian kiltti ja alistuva, juontaa juurensa usein yliankarasta lapsuudesta, mikä ajaa helposti suhteeseen dominoivan naisen kanssa.
Se, että mies uskaltaa irroittautua ankaran vaimon otteesta, vaatii paljon, mutta antaa enemmän.

Ojasta alikkoon tuollainen pettäjä voi joutua. Tapahtuukin niin, että ensihuuman ja flirtin jälkeen uusi nainen on vielä dominoivampi käskyttäjä ja rajojen asettelija. Juuri sitähän jotkut miehet tuntuvat kaipaavan. Tekevälle ja "hyvin kasvatetulle" miehelle kyllä löytyy ottajia, kun tarvitaan remonttia, talouden kohennusta ja isää lapsille. Kyllä sellaista miestä moni nainen osaa arvostaa ja teettää hänellä työt uudessakin suhteessa.

... mies (yhtä hyvin kuin nainenkin) pettää siksi, koska vakisuhde on käynyt hieman tai enemmän tylsäksi, mielenkiinnottomaksi. Mun miehellä oli säpinää melkoisesti erään toisen naisen kanssa työelämässä. Huomasin sen ja meillähän sukeutui siitä melkoinen kriisi. No, jatkoimme yhdessä, koska mies kuitenkin sanoi rakastavansa minua, vaikka toiseen muutamaksi kuukaudeksi ihastuikin (huomatkaa ero rakastamisella ja ihastumisella, ihastuminen loppuu joskus melko nopeasti!), ettei missään nimessä haluaisi menettää minua. Hänen mielestään minä kuitenkin olin ja olen se hänen elämänsä nainen, oikea hänelle.

Tähän asti on mennyt hyvin, oikeastaan 'paremmin' kuin viisi edellistä vuotta. Kun lapsetkin ovat jo murrosiän kynnyksellä, päätin alkaa elää naisen elämää eli otan silloin tällöin vapaata viikonloppuisin ja lähden tyttökaverin kanssa tai yksin jonnekin lomalle ja tanssimaan. Ja tiedättekös mitä, koira murisee kun joku toinen uskaltaa sen vanhaa, kulunutta luuta itselleen ottaa! Minä olen se luu, josta on yhtäkkiä tullutkin todella mielenkiintoinen ja jännittävä kapistus. Oikein harmittaa kun en aiemmin ymmärtänyt, että liiallinen varmuus puolisosta ja toisen ainainen kotonaolo (lukuunottamatta työpaikan pikkujouluja ja kevät juhlia), voi tehdä parisuhteesta mielenkiinnottoman ja vähemmän jännittävän. Joten sanoisin, että jännityksen puute ja tasainen varmuus puolisosta saa toisen pettämään. Tuleepahan ainakin jännitystä elämään. Ja ainakin siinä vaiheessa kun jää kiinni, mutta ei loppujen lopuksi haluakaan sen ihastuksen kanssa ollakaan vaan se puoliso onkin SE TÄRKEÄ!

Onneksi minä (me) ymmärrämme tämän nyt ennenkuin mitään peruuttamatonta on ehtinyt tapahtua. Me voimme vielä parantaa suhdettamme. Mutta en aio hakata päätäni seinään, seuraava ilmitulo on meidän liittomme loppu. Yksi kerta riittää...

Varmuus ja varmuus...salasuhde olisi halunnut varmuuden että rakastan häntä ja menemme yhteen varmasti ennen kuin jättää vaimonsa.
En suostunut, jos vaimon kanssa menee niin huonosti että pitää erota, pitää sen tapahtua siitä huolimatta ettei salasuhde jatkuisikaan julkisuhteena.
Pelkuri oli se mies; tai valehtelija, sekä että. Ihan sama, ei kelvannut.

Pettäjä tuskin pystyy täysipainoiseen parsisuhteeseen, jos jättää perheensä jonkun salasuhteen takia. Kyllä se omatunto kolkuttelee siellä taustalla kaikenikää ja se ahdistus puretaan alkoholiin, työnarkomaniaan tai sitten tulee hulluksi.
Kyllä väärydestä joutuu aina maksamaan jonkinlaisen hinnan.
Alkuhuuman laimennuttua se salaihastus onkin pohjimmiltaan samanalinen kuin se entinen vaimo. Nääs ihminen ei perusluonteeltaan muutu miksikään ja ne uudet kumppanit pyrkivät olemaan entisenlaisia. Samankaltaiset ihmiset vetävät toisiaan puoleensa, joten kannattaako sittenkään riskeerata?

Alkuperäinen kirjoittaja Susan Kukkanen:
Millainen mies pettää?
Ainakin vaimoaan pettävät miehet moittivat puolisoaan pihtariksi, ikäväksi, nalkuttavaksi naiseksi.
Onko tuo ainoastaan tapa vedota toisen tunteisiin ja aiheuttaa sääliä tai jotain muuta. Tuskin yksikään mies ( normaali) suostuisi elämään noin ikävän naisen kanssa.
Ehkä pettäjä on dominoivan naisen puoliso ja yrittää päteä saalista saamalla. Sitten kiinni jäätyä luvataan ja vannotaan rakkautta vaimolle ja ties monennenko kerran. Ressukka kun ei pysty siitä omasta vaimosta irtaantumaankaan. Se oma vaimo kun todellisuudessa kuitenkin on ainoa, jota rakastetaan, niitä muita käytetään.

Minulla on kääntynyt viime aikoina päälaelleen käsitys pettävistä miehistä. Ennen ajattelin, että mies pettää koska suhteessa on jokin ongelma, jota mies ei osaa ratkoa vaimonsa kanssa, vaan haluaa "helppoa" seuraa, johon ei kuulu historiaa ja kaunoja. Ei hyväksyttävää, mutta jollain tasolla ymmärrettävää. Ehkä haluaa päteä nuoremmalle tai muuten iloisemmalle naiselle, joka ei ole vielä kuullut sataa kertaa miehen yleisimpiä puheenparsia.

Tai että mies pettää, koska hänellä itsellään on kriisi. Toiselle naiselle sanotaan, että vaimo on pihtari ja mulkku, ihan vain sen takia että säälipisteillä pääsee sänkyyn, ja jotta toinen nainen uskoisi että tulevaisuutta salasuhteella olisi, jolloin hänen kannattaa antaa pillua. Rakastuvaa sorttia olevat naiset ainakin harvoin antavat pillua, jos eivät usko että mies voisi olla "kokonaan" heidän omansa. Seksuaalispainotteiset naiset ovat oma lukunsa, heillä ei välttämättä edes kiinnosta kuulla vaimosta mitään, mies vain selittää koska luulee, että siitä pitää puhua.

Pääasia tässä on se, että mies ei petä pelkän seksin vuoksi.

NO, nyt olen tullut toisiin ajatuksiin.
Olen sitä mieltä , että mies pettää nimenomaan vaihtelunhalun ja seksin takia. Nämä tunneanalyysit miesten kriiseistä ja henkisen elämän tiloista ovat vain naisten oma selviytymiskeino pahasta mielestä ja seksuaalisen riittämättömyyden tunteesta.
Toinen syy niiden viljelemiseen on miehissä. He eivät halua että totuus heidän sikamaisesta seksiperverssiydestään ja valheellisesta tekominästään paljastuu vaimolle. Kun sitten vaimo kyyneltensä keskeltä selitystä etsien, tai jokin iltalehti/naistenlehti antaa valmiin selityksen "mies pettää koska suhteessa on ogelma/ihmisen ajoittainen henkinen tyhjyys/ikäkriisi tms" mies tarttuu siihen heti: "JOO; juuri tuo minulla/meidän suhteessa on. Älä jätä minua, minä kärsin tästä enemmän kuin voit arvatakaan." Siitä enää puuttuu jokin semilääketieteellinen termi "pettämissyndrooma" tai jokin, ja miehellä kuin miehellä onkin yhtäkkiä se. Lisäksi usein mies itse sekoittaa rakastumisen ja panetuksen: ei kertakaikkiaan ymmärrä mitä eroa niillä on, ja ajattelee että ihastus on panetuksen synonyymi (jota se kyllä jollain tasolla onkin), siksi rakastajattarelle vannotaan suhteen alussa esim. rakkautta.

No, kaikki naiset, itse mukaanlukien, jotka ovat joutuneet pettävän miehen kanssa kimpassa elämään, ovat sanoneet samaa: suihinottoja, roolileikkejä, anaalia, banaalia, mitä vain seksissä voi keksiä: mistään ei ollut pulaa. Miehen mukaan kaikki oli hyvin, rakkautta julistettiin. Erään naisen yksi mieliteoista oli parinvaihto: suorastaan antoi luvan miehelleen, että voisi kokeilla vierasta. Ei kelvannut, mies liian sovinnainen. Selän takana silti petti. Mutta ei kelvannut rakastajatar vaimoksi, vieläkin haikailee exän perään kun meni pettämällä mokaamaan suhteen.

Eli rakastaa vaimoaan todennäköisesti, pakko vain saada vierasta tavaraa jopa suhteen menettämisen uhalla. Vietti on niin voimakas. Ei ole miehen elämä helppoa.
Jopa ne miehet jotka eivät petä, puhuvat yleensä "kiusauksen vastustamisesta", eli hekin HALUAISIVAT vierasta tavaraa, mutta eivät ole niin heikkoja. Paljon harvemmin kuulee uskollisen vaimon suusta, että hän olisi joutunut erikseen vastustamaan kiusauksia. Nainen rakastaa paljon kokonaisvaltaisemmin. Toselliset pettäjänaiset ovat harvinaisempia kun vastaavat miehet, mutta on niitäkin kyllä nähty, olisiko sellainen sitten hormoniperäinen homma.

Mikäpä muu kuin seksi saa miehen pettämään. Vaikka sitä olisi tarjolla kotonakin, kelpaa se muuallakin.
Pientä lirkuttelua naiselle, istesääliä, työn ja perheen ankeuden korostamista, niin a vot kun nainen kuumenee.

Alkuperäinen kirjoittaja Sii se:
Mikäpä muu kuin seksi saa miehen pettämään. Vaikka sitä olisi tarjolla kotonakin, kelpaa se muuallakin.
Pientä lirkuttelua naiselle, istesääliä, työn ja perheen ankeuden korostamista, niin a vot kun nainen kuumenee.

Tuo ei minuun uppoa. Kuumenen aivan muutenkin.

:D kyllä naiset suihkii vieraissa siinä missä miehetkin.. ja usein olen kuullut naisen ensin valittavan että kun mies pettää ja samaan hengenvetoon flirtataan jo jollekkin äijän kutaleelle. Naiset ei vaan taida tunnustaa noita harha-askeliaan edes itselleen.
Pettäjän profiili :
Pikku-joulu liitäjä
seurallinen hupakko
silmässä pilkettä ja lompakossa hiukan ylimääräistä
elämäänsä hetkellisesti kyllästynyt isukki/äityli..

Alkuperäinen kirjoittaja luuletteko ihan todella ettei naiset..:
:D kyllä naiset suihkii vieraissa siinä missä miehetkin.. ja usein olen kuullut naisen ensin valittavan että kun mies pettää ja samaan hengenvetoon flirtataan jo jollekkin äijän kutaleelle. Naiset ei vaan taida tunnustaa noita harha-askeliaan edes itselleen.
Pettäjän profiili :
Pikku-joulu liitäjä
seurallinen hupakko
silmässä pilkettä ja lompakossa hiukan ylimääräistä
elämäänsä hetkellisesti kyllästynyt isukki/äityli..

Ihantosi? Petääkö naisetkin? Emmä oo koskaan kuullu!
Eikä kukaan muukaan tässä ketjussa. Me luultiin kaikki että VAIN miehet pettää.
Vittu oisit heti sanonut. Ja mä vaan miehiä syytin, tyhmänä. Pitää tästälähtien muistaa aina, että jos otsikkona on PETTÄJÄMIEHEN PROFIILI; niin pitää muistaa silti mainita naisetkin, ettei jää kenellekään se käsitys että miehet vain pettää ja naiset ei koskaan.
Mä ainakin luulin otsikon perusteella voi että.

Oma mies (nyt ex) on saanut minulta aina halutessaan ja seksiä oli paljon, ja kuulemma mahtavaa. Lähti silti toisen naisen matkaan...

Uusi nainen on kuulemma mahtavin koskaan, hänen elämänsä nainen. N. 3 viikkoa ne ehti tapailla kunnes oli jo tulossa luokseni yöksi ja kävi kiinni kun kuulemma panetti niin paljon. On jo pettänyt uutta naistaan.

Tuon miehen kohdalla pettämisen syy ei ole tunteiden puute puolisoaan kohtaan tai seksin puute. Hän vain juo niin paljon, että moraali kännissä katoaa.

Että turha syyttää naista pettämisestä aina. Joillain miehillä vain on tarve sekaantua vieraisiin vaikka seksiä ja rakkautta kotona saisikin.

"yritän antaa anteeksi, mutta unohtaa? "(vierailija)

Viestisi todella kolahti. Just käyny ilmi miehen suhde.
Tässä yritän elää asian kanssa. Meillä nyt menossa ns.koeaika.

Allekirjoitan tuon ajatuksen vakisuhteen tylsyydestä, tilaisuudesta.. tiedän miten suhde alkoi( tai uskon miehen sanaan) ja sitä en ymmärrä miksi muut naiset koskevat varattuihin miehiin.. joo joo ketään ei voi omistaa ja se menee joka haluaa, nämä perustelut on vain oman ruman toiminnan siloittelua. Kyllä se vieraitten naisten ihailu miestä kiihottaa, tilaisuus tekee varkaan..

Tiedän olevani mieheni "ankkuri" (tai sitten pallo jalassa) Koska minä olen nähnyt hänen kaikki puolensa ja hän uskaltaa olla oma itsensä seurassani, se toinen on nähnyt vain julkispuolen. Ehkä siksi vieraat kiinnostaa kun heiltä saa ihailua.

Itse en haluaisi rikkoa kenkään perhettä, olen joskus ihaillut varattuja itsekin mutta ajatuksista tekohin en ryhdy. En voi ymmärtää, hyväksyä tätä: mulle kaikki heti ja nyt, seurauksista viis.

Alkuperäinen kirjoittaja JosJos:

Dominantti on musiikin teorian käsite "Dominantti tarkoittaa sävelasteikossa skaalan V asteen säveltä tai sille perustuvaa sointua. Intervalli toonikan ja dominantin välillä on kvintti." (wikipedia

Toinen tunnettu merkitys sanalle on ns. dominantti, eli vallitseva periytyvyys tietyissä geneettisissä sairauksissa. Dominoiva on todennäköisesti sana, jota tavoittelit.

Mitä kirjoitukseesi tulee, se on asiaa, jos vaihdat "miehen" tilalle "henkilö". Samassa jamassa näet on naisiakin, ja tulos ihan sama

Jos on perheen perustanut eli on lapsi/lapsia, pitäisi olle sen verran aikuisen vastuuta, että miettii jonkun kerran ennenkuin lähtee pettäjän tielle.
Yleisin kommentti, jonka kuulin puolisoni petettyä minua (kun asia tuli sitten julkiseksi kuin salama kirkkaalta taivaalta), että jokos itse kävit vieraissa, tietenkin puolisolle kostoksi. Jopa ammattiauttajalta kuulin samaisen kommentin!!! Tuntui, että näin olisi pitänyt tehdä, jos olisin "normaali" ihminen.
Itse ajattelen näin suoraviivaisesti: Jos toinen paskoo omaan pesään, niin ei tilanne parane, jos minäkin vielä paskon lisää.
Pesä tarkoittaa tässä tapauksessa yhteistä kotia ja yhteisiä LAPSIA ennenkaikkea. He ovat ne viattomat sijaiskärsijät, kun epäkypsät vanhemmat etsivät vain omaa parastaan eli sitä mikä heistä sattuu olemaan kivaa.
Ei tulla lapsia ajatelleeksi varmaankaan kun sen salarakkaan kanssa "harjoitellaan" sitä lapsentekoon liittyvää liikehdintää.
Seksi kuuluu elämään ja on luonnollista ja ihanaa. Kun on pieniä lapsia, voi asia jäädä takaalalle joksikin aikaa ainakin äidiltä, koska hän on oikeasti uupunut.
Vastuullinen mies kuitenkin on ymmärtääväinen ja kärsivällinen. Kun tämän vaiheen jaksaa olla uskollinen ja tukea ja ymmärtää väsynyttä vaimoaan, varmasti seksi taas maistuu kun lapset varttuvat ja saadaan enemmän kahdenkeskistä aikaa.
Jos haluaa pettää, kyllä löytyy tilaisuus jokaiselle.
Joillekkin toisen "oma" on kiva hurvittelukaveri jonkin aikaa. Kun kyllästyy, sen voi ajaa takas vakkkarinsa tykö nöyränä ja katuvaisena...ja sitten etsimän uutta metsästyskohdetta. Saalista saa kun ansat osaa virittää taidolla.
Meitä on moneksi.

P. Rofiili:Henkilo joka pettaa varmasti tai hyvin suurella todennakoisyydella:
1. Matkustaa paljon (Tekee tilaisuuden)
2. Ansaitsee keskitasoa enemman (Mahdollistaa)
3. On pikkuisen pilketta silmakulmassa (Saa huomiota)
4. Ei ole taysin seinasta revityn nakoinen(Saa huomiota)
5. Kayttaa kohtuulisesti alkoholia (On rohkeutta ja halua)
6. On suhteellisen sosiaalinen (Luo kontakteja)
7. Lahtee maanantaina alkavalle tyomatkalle jo pe tai palaa vasta su (On aikaa)
8. Puoliso kotona, kiireinen, vasynyt tai pihtaa (Luo tarpeen)
9. 1-7 vuotias lapsi tai lapsia (ks. Edellinen)

Minun mieheni tasmaa kaikki nama kohdat + etta omaa narsistisen luonteen ja kieroutuneen aitisuhteen.

Mies on nyt paljastunut pitkasta seksisuhteesta ulkomailla ja taman suhteen yllapito vei kaiken energian ja liikenevan ajan. Jopa lapset jaivat huomiotta kun mies sumpli missa ja miten voi tavata rakastajatartaan.

Nyt kun asia on paljastunut niin voin sanoa ja mieskin myontaa etta han on sairas. En tieda milla ihmeen voimalla loydan anteeksiantoa ja ymmarrysta mutta mies on nyt ihan hajalla ja on hakeutunut hoitoon. Avioliittomme jatkumisen edellytys on terapian aloitus ja miehen taydellinen muuttuminen.

Ette voi kasittaa kuinka paljon pahaa saa aikaan ns. viaton syrjahyppyily. Osapuolia on aina kolme ja kaikkien on eheydyttava tyolla ja tuskalla.

Naineneka kirjoitti just asiaa. Noin se menee.

Naisilla on ihme tapa keksiä kaikenlaisia selityksiä, miksi mies pettää. Just tollasia erilaisia meneillään olevia henkisiä kriisejä jne. Täyttä soopaa, jos oikein ytimeen mennään.

Lähdetään sitten hoitamaan niitä kriisejä, luodaan puhtaita pöytiä ja uusia tuulia, ja kaikki vaan sitä varten, että kohta mies jää taas kiinni pettämisestä. Ehkä sitten vasta tajutaan, että jotkut miehet vaan haluaa muhinoida eri naisten kanssa, oli tilanne mikä hyvänsä. Ei siihen kriisejä tarvita, se on vaan se hinku naisten perään.

Pettäjän vaimo kirjoittaa, että mies on ihan hajalla ja hakeutunut hoitoon. Terapia on avioliiton ainoa pelastus. Pelkään pahoin, että asia ei terapioilla ole hoidettu. Mies sanoo olevansa sairas... Minkähänlaatuinen sairaus on kysymyksessä? Saattaa olla, että tämä on juuri tuollainen helppo selitys, josta naineneka kirjoitti. Mies haluaa säilyttää perheensä, joten tekee kaiken mahdollisen tehdäkseen vaimon mieliksi, ja voidakseen osoittaa jonkun kelvollisen syyn ja selityksen teolleen, josta voi sitten mukavasti "hoidon ja terapian" kautta päästä taas selville vesille, eli ei tarvitse kantaa syyllisyyttä ja voi vaatia toista olemaan muistelematta tapausta ja syyttelemättä miestä. Hänhän kävi hoidossakin ja asia on nyt poissa päiväjärjestyksestä.

Tuskinpa mies mitenkään sairas on. Häntä vain vituttaa koko asia ja se meteli, mikä siitä on syntynyt. Juttu paljastui ja se oli lopetettava, ei ollut oikein muuta mahdollisuutta. Nyt täytyy sitten mennä läpi monista porteista, että tilanne normalisoituisi. Voihan olla, että mies kaipaa tätä toista naistakin, joka täytyi nyt sitten unohtaa, ja voihan miehellä olla tosiaan itsesyytöksiäkin kun huomaa, miten on laiminlyönyt perhettään. Vaikka totta puhuen, olen harvemmin tavannut miehiä, joilla oikeasti olisi itsesyytöksiä tämmöisestä, eihän monet pidä pettämistä yhtään minään, kunhan vain ei jää kiinni.

Eheytyykö petetty puoliso sitten koskaan kunnolla, se riippuu ihmisestäkin. Se on varmaa, että kukaan ei halua tulla petetyksi. Tämä maailma seksistyy niin kauheaa vauhtia, että tulevaisuudessa uskollisuus on yhä vaikeampaa.

.....että on ihmisillä erilaisia käsityksiä.
Muutamassa viestissä oli kyllä asiaa. Eihän pettävästä ihmisestä voi mitään profiilia tehdä, ei miehestä eikä neisesta. Eiköhän ne olosuhteet, niin pään sisällä kuin ulkopuolellakin aiheuta ihmiselle halun rakastella toisen kanssa?
Kumma kun koitetaan kaikki saada jotenkin järjellisiin raameihin. Onhan ne moraalitkin ihmisten luomia raameja, eri aikoina erilaiset, onhan se historiasta nähty.

Yksi kommentti oli tosi hyvä: Ihastuminen on aivan eri asia kuin rakastaminen. Ihastus, se jokin erite mitä pääkopassa jossain rauhasessa syntyy, vähenee noin 120 päivän päästä automaattisesti. Sen jälkeen alkaa vaihe josta saattaa syntyä rakkaudelle otollinen siemen.

Nuo parisuhdeneuvojatkin sanoo että pitäis odottaa kolme-neljä kuukautta jos kumppani ihastuu toiseen. Se menee ohi, tai sitten ei.

Ihan semmoinen pikku huomio, kovin innokkaasti mollaatte pettäviä miehiä selkärangattomiksi ja tunnevammaisiksi. Mitäs pettävät naiset ovat? Ei lainkaan parempia. itse en kertaakaan ole kumppaniani pettänyt, mutta minua on petetty, vaikka seksielämä on ollut molemmille varmastikin riittävää. sitten kun lopetin suhteen, sama nainen joka petti minua, yritti pettää uutta miesystäväänsä kanssani. mitä se sitten on?

Puuttuu pettäjätyypeistä vielä ihmiset (miehet tai naiset), jotka ovat yksinkertaisesti väärän ihmisen kanssa parisuhteessa. Useimmat kuitenkin kaipaavat hyvää henkistä yhteyttä kumppaniin, ja jos se näyttää muodostuvan jonkun muun kuin se oman kumppanin kanssa paremmin, niin se voi olla menoa. Ja joissain tapauksissa johtaa sitten uuteen, jopa kestävään suhteeseen. Tapapettäjät on sitten erikseen. Sellaiset, joilla on aina levottomat jalat, oli kumppani millainen ja miten sopiva hyvänsä.

no siksi että kaikki naiset ovat ihan yhtälailla epäluotettavia. selkäsi käännät niin jo on akka jalat levällään toisen edessä, nähty ja koettu kuvio. ja jos et saa rysän päältä kiinni niin elät valheessa lopun ikääsi. ei ne myönnä ikinä!.... petä tai tule petetyksi on pelin henki. minulla vaimo jota olen pettänyt 3men eri akan kanssa ja yksi ilmoitti eilen että voip olla paksunu. ohhoh!

Yhteistyössä