Pettäminen-perhe-lapset - ahdistaa!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ahdistunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

ahdistunut äiti

Vieras
En edes tiedä mistä aloittaisin, olen niin vaikeassa ja ahdistavassa tilanteessa ja kaikki on vieläpä ihan omaa syytäni ja itse keitettyä soppaa. :(

Olen perheellinen nainen, kahden lapsen äiti, ollut parisuhteessa lasten isän kanssa reilu 10v. Ajauduin kai jollain lailla aikoinaan avomieheni kanssa, en tiedä olenko rakastanut häntä koskaan, kai olen, mutta se on jo unohtunut. Tuli lapset, ja suhde oli ok. Halusin ja toivoin mieheltäni joskus enemmän huomiota, tuntui että minä haluan suhteelta enemmän mitä hän. Kestin hänen vaikeaa luonnettaan hyvin, monet jopa ihmetteli. Silti kai rakastin.

Vaikeudet alkoivat lasten syntymän jälkeen, vähän unta jne jne. Miehellä oli raskasta töissä, minä koitin jaksaa kahden pienen VAATIVAN lapsen kanssa (toisella diagnosoitu ylivilkkaus).

Varsinaiset ongelmat alkoivat kun pääsin kotoa pois takaisin työelämään. Nautin työstä ja uusista ihmisistä joita tapasin. Aloin ihastua ulkopuolisiin miehiin. Eräs iso ihastus tuli loppujen lopuksi ilmi, tässä ei ollut mitään fyysistä vielä. Jouduin pyristelemään itseni irti suhteesta, onneksi tämä ko. mies myös halusi irti, enemmän vielä kuin minä. Meni jonkun aikaa, yritimme saada suhteemme kuntoon, itsekin jopa välillä uskoin että tästä vielä noustaan. Rakensimme kaiken tämän keskellä taloa, mies vietti kaikki päivät raksalla, minä lasten kanssa, taas, yksin. Molemmat olimme toki töissä edelleenkin päivät. Vielä oli toivoa että kaikki järjestyy vielä. Talo valmistui, vaikka kaikki oli jo eron partaalla ollut kerran, juuri taloprojektin alussa. Mutta oli liian myöhäistä enää perua talon tekoa.

Vähän ennen muuttoa uuteen taloon ihastuin uudelleen, uuteen mieheen. Tällä kertaa todella vakavasti ja suhde on nyt kestänyt kohta puolitoista vuotta. Olen jäänyt tästäkin suhteesta kiinni muutaman kerran, mieheni on silti halunnut aina vaan jatkaa kanssani. Kihlauksemme purkaantui vuosi sitten, edelleen olemme saman katon alla. Viimeiset pari vuotta on ollut käytännössä yhtä helvettiä. Elämistä yhdessä vain lasten takia, vain talon takia. Miehelläni on edelleenkin tunteita minua kohtaan, itse olen halunnut eroa jo pitkään. Silti olen tässä edelleenkin. Välillä, kuten nyt ÄÄRIMMÄISEN ahdistuneena kaikesta. Mies ei tiedä että salasuhde jatkuu edelleenkin, tai ainakin esittää ettei tiedä. Niin minäkin esitän, ettei suhdetta ole. Ehkä kuitenkin molemmat tiedämme että se on.

Myös mies jäi vuosi sitten kiinni viestittelystä toisten naisten kanssa, oli ihastunut erääseen naiseen ja viestitteli myös muiden kanssa, vaikka samaan aikaan syyllisti raskaalla kädellä minua pettämisestä, toiseen mieheen yhteyden pidosta jne. Väitti rakastavansa minua, eikä muka koskaan voisi tehdä itse niin. Mutta teki kuitenkin. Myös minun arvostukseni ja luottamukseni mieheeni hävisi, vaikka itse tiedostin olevani se suurin syypää kaikkeen.

Tämä on sekavaa varmasti.. Minulla ei ole KETÄÄN kenelle kertoisin ihan kaiken, en luota keneenkään, ettei asiat menisi jotain kautta mieheni korviin. En pysty tunnustamaan miehelleni että petän häntä edelleenkin. Toisaalta olen hänelle tehnyt selväksi ettei minulla ole tunteita häntä kohtaan. En halua hänen kosketusta, en mitään. Minua painaa ihan järjetön syyllisyys koko ajan. Välillä tuntuu että muserrun tämän kaiken alle. En osaa hakea apua mistään.

Tällä miehellä kenen kanssa petän on myös perhe, lapsia. Hän on pettänyt vaimoaan ennenkin, pitkä tarina. Nyt heillä on eropaperit vetämässä. Vaimo tietää minusta, tietää että joskus on jotain ollut. Ei tiedä että on edelleenkin. Meistä olisi paras jos kukaan ei tietäisi meistä, että voisimme erota ilman hässäköitä, ja olla yhdessä sitten joskus. En voi kuitenkaan itse nyt erota, koska on vastarakennettu talo, ja olen hyvin ahdistunut tästä kaikesta lastenkin takia. Tiedän kuitenkin että en rakasta miestäni, en halua häntä, enkä ole vakuuttunut etteikö hänelläkin olisi taas joku ihastus.

Tilanne on kaiken kaikkiaan kammottava. Onneksi meillä on terveet ihanat lapset, vaikkakin vaativat. Meillä ei ole ollut koskaan oikein hoitoapua lähellä, mummolassa lapset ovat noin 5 kertaa vuodessa max. Sattuneesta syystä viimeisen vuoden aikana aina kun lapset ovat hoidossa me teemme ihan omia juttujamme molemmat.

En usko että terapia enää auttaa meitä. Sielläkin kävimme pari vuotta sitten, mutta en kokenut että siitä oli apua.

Ahdistaa. On niin syyllinen olo ja silti tavallaan ainoa rikos jonka olen tehnyt on että olen rakastanut väärään mieheen väärään aikaan. En ole oikeasti pettäjä tyyppiä, tämä on ensimmäinen kerta elämässäni kun näin käy. Tämä on hyvin masentava tilanne.

Kiitos kun luit. En kaipaa mitään "sinä pettäjä akka, oikein sinulle"- kommentteja. Ehkä eniten kaipaisin vastaavia kokemuksia niin hyviä kuin huonoja.

Luin.. Voimia vaikeaan tilanteeseen, itselläni ei ole kokemuksia tai neuvoja. Tiedän kuitenkin ettei asiat ole niin mustavalkoisia jotta tuomitseminen olisi tilanteessa millään tavalla järkevää.

Toivon että asiat vielä järjestyy parhain päin.

No onko sulla vakavasti ottaen mitään muuta vaihtoehtoa kuin eroaminen? Ihan oikeesti. Te kidutatte toisenne hitaasti hengiltä tuollaisessa "parisuhteessa". Päästäkää irti.

Niin, mä en osaa sanoa muuta kuin sen, että ahdistuksesi on jo sitä luokka, että et tee palvelusta kenellekään jatkamalla nykyisessä liitossasi. Jos äiti voi hyvin, voivat lapsetkin. Rivakasti tarttuisin siihen, että talo myyntiin ja sitten siitä eteenpäin. Älä suotta kasaa itsellesi enempää ahdistusta vankiloilla, joita ei ole: Ei uusi talo ole este erolle, ellet tee siitä estettä. Lapset voivat olla este, talousasiat, syyllisyys ja mitä vielä. Aina tulee syitä, miksi on pakko jatkaa. Mutta sinuna keskittyisin tämän syksyn asioiden järjestämiseen, eli talon myyntiin, omaisuuden jakoon, lasten asioista sopimiseen ja niin edelleen. Siitä se sitten lähtee. Edessä se kuitenkin on, ja mitä pidemmälle vitkuttelet, sitä ahdistuneemmaksi tulet -kuten myös lapsesi, jotka jo muutenkin ovat vaativia. Erityislapset reagoivat usein ns. tavallisia lapsia voimakkaammin moniin muutoksiin elämässä, ja jos he vaistoavat, että vanhemmilla on kylmä sota, se ei ole hyväksi.

ja lapsia.. Oikeesti eroa, jatka sun elämää onnellisena. Kaikki talokaupat on ihan sivuseikkoja nyt. Tee niinkuin sun sisimmissä oikealta tuntuu.. *Halaus*

Talon takia ei voi erota... En ymmärrä,että materia voi olla noin tärkeää. Lasten henkinen koti on vanhempien parisuhde. Teillä se on huono. Käy yksin puhumassa ammattilaisen kanssa ennen kuin lapset alkavat oireilla. Varmasti alkavat voida huonosti, jos äiti on noin ahdistunut ja syyllisyydentuntoinen. Voimia!

Ei materia olekaan tärkeää..oikeasti.. Tässä on vaan aikamoiset paineet joka suuntaan. Ihan kaikkea elämäntarinaani en tähän pysty enkä jaksa kirjoittaa. Kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Mutta kiitos teille . Olen todellakin ahdistunut, ja sen takia en meinaa jaksaa lastenkaan kanssa, suutun ja huudan helposti. Siitäkin tunnen vain lisää syyllisyyttä. Pelkään oikeasti mielenterveyteni puolesta. Olen kuitenkin tosi huono pyytämään ja hakemaan apua. Kerran jo yritin, mutta en saanut aikaa varattua, en saanut soitettua, kun en jaksanut alkaa puhelimessa tilittämään tilannetta. :(

Vaikka tuntuu, että sinulla ei ole ketään kenelle puhua tai kehen luottaa, ehkä joku kuitenkin olisi? Jokaisen ihmisen elämässä sattuu ja tapahtuu -tietävät toiset tai ei, ja edes yhden ihmisen löytyminen, jolle voisit asiaa jakaa ja puhua, voisi helpottaa. Joku tueksi avun hakemiseen jos se on itselle liian vaikeaa, sillä apua sinun todella täytyy hakea, edes lastesi takia. Seurakunnat tarjoavat perheneuvontaa johon voi mennä myös yksin, tai lasten neuvola voisi olla paikka mistä saada apua, tai ainakin ohjausta muiden tahojen luokse. Ja nämä ammatti-ihmiset ovat kyllä nähneet ja kuulleet kaiken, joten avun hakemista ei kannata ujostella. Hae apua tilanteen selkiyttämiseen, lasten kanssa jaksamiseen, vaihtoehtojen punnitsemiseen. Laita asiat elämässäsi tärkeysjärjestykseen. Voimia sinulle, päätät sitten jäädä tai lähteä.

Älä kuluta itseäsi loppuun.
Tärkeintä on varmaan tehdä ratkaisuja ja alkaa elää niiden mukaan. Asiat kyllä paranee, mutta hetken aikaa ensin kirpaisee.
Ja tosiaan kannattaa käydä juttelemassa jossain eikä siirtää ja siirtää asiaa, koska sillälailla se ei parane.

Asuuko se suhteessa kanssasi oleva mies vielä vaimonsa kanssa? Miksi et voi vain ilmoittaa lastesi isällesi että suhde on ohi, et rakasta enää etkä näe tarvetta jatkaa. Muutat lasten kanssa omillesi, annat pölyn laskeutua ja sitten alkaisitte virallisesti yhteen tuon uuden miehesi kanssa. Kuule et ole ensimmäinen ihminen jolla on suhde koska oma liitto on kuollut etkä varmasti ole viimeinen. Uskon että ero toisi helpotusta tuskaasi. Ei myöskään ole miehellesi oikein että jatkat suhdettanne ja jos joskus tuntuu siltä että haluatte palata yhteen niin palaatte. Ottakaa vaikka vain tauko suhteellenne jos ette eroa ota.

[QUOTE="...";26970224]Asuuko se suhteessa kanssasi oleva mies vielä vaimonsa kanssa? Miksi et voi vain ilmoittaa lastesi isällesi että suhde on ohi, et rakasta enää etkä näe tarvetta jatkaa. Muutat lasten kanssa omillesi, annat pölyn laskeutua ja sitten alkaisitte virallisesti yhteen tuon uuden miehesi kanssa. Kuule et ole ensimmäinen ihminen jolla on suhde koska oma liitto on kuollut etkä varmasti ole viimeinen. Uskon että ero toisi helpotusta tuskaasi. Ei myöskään ole miehellesi oikein että jatkat suhdettanne ja jos joskus tuntuu siltä että haluatte palata yhteen niin palaatte. Ottakaa vaikka vain tauko suhteellenne jos ette eroa ota.[/QUOTE]

Asuu se mies vielä perheensä kanssa. Pitkä tarina. Meillä molemmilla on se, että puolisot eivät tahdo uskoa kun niille kertoo ettei ole tunteita , haluaa erota. Puolisot vaan haluavat jatkaa eivätkä voi uskoa tilannetta, mikä sinänsä on tietenkin hieno asia, että haluavat yrittää. Kaikella on kuitenkin historiansa, eikä nämä tilanteet ole kenenkään eteen yhtäkkiä tulleet.. Kerroin eilen miehelleni että en usko enää että meidän tilanteessa tapahtuu muutosta, olen menettänyt totaalisesti uskoni. En oikein jaksanut puhua, olin niin rikki. Eikä mieskään oikein sanonut mitään. Halusi vain halata, vaikka juuri sitä minä EN halua. Ei sovi yhtään tilanteen luonteeseen. Itkin kovasti eilen tätä tilannetta , kaikkia niitä paineita mitä koen. Olo on vieläkin hyvin huono. Olen perus-positiivinen ihminen, mutta rajansa kaikella jaksamisella. Onneksi laste takia on pakko jaksaa ja arki pyörii. Tosin jos lapsia ei olisi, tätä tilannetta ei olisi ollut enää vuosiin. Mutta onneksi on lapset, koska rakastan heitä enemmän kuin mitään muuta. En haluaisi heitä viedä pois tästä ihanasta talosta, mutta ehkäpä heillekin olisi kuitenkin parempi vaikka sitten pikku-kämppä, mutta onnelline äiti.

Meillä on melkein samanlainen tilanne, paitsi että talo ei ole uusi vaan vanha. Ostettiin se puolitoista vuotta sitten, varmaan yrityksenä pelastaa surkea avioliitto. Talossa on oston jälkeen ilmennyt asioita, jotka eivät todellakaan sen arvoa nosta. Mies tekee remonttia jotta saatais talo myyntiin. Ongelmana on se että tuskin vieläkään saadaan talosta edes sitä mitä lainaa on jäljellä (itse pitäisin tätä tärkeimpänä), mies tosin haluaa saada talosta vähintään sen mitä on maksettu. Jos se nyt ikinä kaupaksi edes menee...

Minä olen ihastunut toiseen mieheen jonka kanssa soudetaan ja huovataan. En halua hänestä mitään ns. vakavampaa. Seksiä ja läheisyyttä vaan, kun sitä nykyisestä suhteestamme puuttuu. Ollaan jo tämän parin kuukauden tuntemisen aikana erottu (siis tämä sivusuhde) ja nyt näyttää että taas lipsutaan kohti uutta alkua kun ollaan nähty.

Kaikkein eniten haluaisin korjata asiat oman miehen kanssa, mutta hänellä ei ole kiinnostusta. Sivusuhteesta hän ei tiedä.

Alkuperäinen kirjoittaja ahdistunut äiti;26972706:
Asuu se mies vielä perheensä kanssa. Pitkä tarina. Meillä molemmilla on se, että puolisot eivät tahdo uskoa kun niille kertoo ettei ole tunteita , haluaa erota. Puolisot vaan haluavat jatkaa eivätkä voi uskoa tilannetta, mikä sinänsä on tietenkin hieno asia, että haluavat yrittää. Kaikella on kuitenkin historiansa, eikä nämä tilanteet ole kenenkään eteen yhtäkkiä tulleet.. Kerroin eilen miehelleni että en usko enää että meidän tilanteessa tapahtuu muutosta, olen menettänyt totaalisesti uskoni. En oikein jaksanut puhua, olin niin rikki. Eikä mieskään oikein sanonut mitään. Halusi vain halata, vaikka juuri sitä minä EN halua. Ei sovi yhtään tilanteen luonteeseen. Itkin kovasti eilen tätä tilannetta , kaikkia niitä paineita mitä koen. Olo on vieläkin hyvin huono. Olen perus-positiivinen ihminen, mutta rajansa kaikella jaksamisella. Onneksi laste takia on pakko jaksaa ja arki pyörii. Tosin jos lapsia ei olisi, tätä tilannetta ei olisi ollut enää vuosiin. Mutta onneksi on lapset, koska rakastan heitä enemmän kuin mitään muuta. En haluaisi heitä viedä pois tästä ihanasta talosta, mutta ehkäpä heillekin olisi kuitenkin parempi vaikka sitten pikku-kämppä, mutta onnelline äiti.

Tuo nyt on ihan tekosyy että puolisot ei tahdo uskoa että ei ole tunteita. Teissä ei kummassakaan siis ole miestä/naista jättämään toista! Kannattais jo alkaa tehdä päätöksiä ja pysyä niissä. Kyllä ne puolisot tajuaa kun jätätte ja lähdette. Miksi leikitte kuin lapset? Mitä pidemmälle odotatte sitä vaikeampaa se on ja teidän elämä on koko ajan vaikeampaa. Jos oikeasti haluatte olla yhdessä niin tehkää sen eteen jotain!

Ap kirjoittaa kuin suoraan mun elämästä.... mä oon kitunut tässä vankilassa jo 20-vuotta tai no ehkä itse vankeudessa puolet tuosta ajasta kun ongelmat alkoivat... mä en tiedä miksi tässä vielä roikun. Odotan kun kuopus täyttää 18 ja sitten pakkaan laukkuni :(

Voi v***u teidän naisten kanssa. Minä minä minä ahdistaa jne. Katsokaa peiliin. Ei rakkautta ole, jos sitä ei tee, joten kannattaa edelleenkin olla halailematta sitä miestänne.

Mistähän tämäkin ikivanha ketju putkahti häiritsemään aamukahvia? Mutta itse asiaan: Talot ja mammonat ei voi estää eroa. Tähän meidän kadun varrelle rakennettiin jo- kunen vuosi sitten uusia omakotitaloja. Tuohon vastapäätä nousi kaunis talo pienperheelle. Aviopari ja yksi alle kouluikäinen lapsi. Vanhemmat olivat iloisia ja sosiaalisia, puhelijaita tulevia naapureita. Niin siinä vaan kävi, että juuri ennen talon valmistumista he erosivat. Mies löysi toisen, ja epäilen että oli vaimollakin jotain säätöä, sillä mies kun lähti ja jätti rakennuksen lapselle ja vaimolle, niin ei kauaa kestänyt, niin oli uusi rakentaja vierellä. Nyt ovat naimisissa ja mukavia kumpikin.

Ap on just sitä tavallista pettäjätyyppiä. Uskollinen silloin, kun kaikki on helppoa ja menee hyvin. Vähänkin kun tulee vaikeuksia, paetaan arkea salasuhteisiin. Ja aina kuvitellaan, että salasuhteissa on kyse tosirakkaudesta ja sehän tämän pettäjätyypin mielestä oikeuttaa ihan mihin vaan. Koska ap:n kaltaiset on mukavuudenhaluisia ja laiskoja, he eivät eroa puolisostaan. Puolisokin yleensä sulkee silmänsä suhteilta, koska tietää, etteivät ap:n kaltaiset uhkailuista huolimatta kuitenkaan edes uskalla erota.

Toivottavasti ap on ryhdistäytynyt, katkaissut sivusuhteen ja laittanut oman parisuhteensa kuntoon. On ihan turha valittaa huonosta suhteesta, jos itse ei ole valmis laittamaan tikkua ristiin ja käy samalla vielä vieraissa. Sitten on aika erota, jos täysillä yrittäminenkään ei paranna suhdetta.

sinä olet syypää ongelmiin,ei miehesi. Katsos kun jos antaa itsensä ihastua muihin,niin kyllä se tapahtuu(ei sun suhde sun mieheen voi toimia koska sä et ole oikeasti ollut sitoutunut häneen). jos ajattelee omasta miehestään vain negatiivisia asioita kyllä ne tunteet häviää.

ps. jos asuisit yhdessä tämän miehen kanssa jonka kanssa petät miestäsi, myös siinä suhteessa alun kemiallinen huuma laimenisi! Sinä tarvitset apua sun henk.koht ongelmiisi hakeudu psykoterapeutille jolla on pariterapeutin ja ehkä vielä perheterapeutin koulutus!

ymmärrän että yksinäisyys ja haastavat lapset voivat katkeroittaa,mutta jos mie son rakentanut yhteisestä päätöksestä teidän perheelle kotia, niin sekin on rakkautta.

Samaa mieltä huumanhakijan kanssa.
Minäkin petin kerran miestäni,koska meillä meni huonosti. Tuli konkurssi jne.

Mutta paskat sitä syytä saa etsiä mistään muusta kuin ITSESTÄÄN!

Ap syyttää pettämisestä lapsiaan,miestään, kaikkea muuta paitsi itseään.On mullakin ylivilkas lapsi. Se ei oikeuta itsekkäästi pettämään.

Yhteistyössä