Pettikö mies minua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veetuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veetuttaa

Vieras
Apua, mitä minä teen. Olen tolaltani.

Tilanne siis se,että olemme seurustelleet mieheni kanssa 3,5 vuotta. Itse haaveilen jo perheenlisäyksestä, mutta miestä ei tunnu kiinnostavan tuo.

Olemme otattaneet sukupuolitautitestit puolen vuoden seurustelun jälkeen. Kummallakaa ei ollut tauteja. Sen jälkeen siirryimme kondomin käytöstä ehkäisypillereihin.

Nyt minä olen kuitenkin hakeutunut lääkäriin kovien vatsakipujen takia. Lääkäri otatti minulle verikokeet ja klamydiatestin. Sain tänään kuulla, että minulla on klamydia.

Miehelleni olenkin nyt sanonut tuon ja tivannut vastausta siihen, että onko hän pettänyt minua. Mies väittää kiven kovaan, että ei ole ja että älä jätä häntä. Itse olen hänelle heti alussa sanonut, että jos uskaltaa pettää minua niin ero tulee samantien.

Mitä ihmettä minä nyt teen?! Mies karjuu että ei ole pettänyt, mutta ei tässä muutakaan mahdollisuutta voi olla. Mitä te tekisitte tilanteessani? Pettäjän kanssa e halua jatkaa, muttakun mies ei edes tunnusta pettäneensä niin joku tässä mättää. Mies menee huomenna sukupuolitautitesteihin.

Joskus klamydia saattaa olla oireettomana vaikka kuinka pitkään, joten se on voinut olla jommallakummalla teistä ja nyt oireilla.

Lueppa tämä ennen kuin hakkaat ukkosi.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/2894441

Teidät on testattu suhteenne alkuvaiheessa. Vaikka klamydia voikin olla oireeton, se näkyy testeissä. Miehesi on siis pettänyt sinua. Mitään todisteita ei tarvita, ja on aivan tavallista että pettäjä kiistää viimeiseen asti pettäneensä. Voit tehdä päätöksen suhteenne jatkosta aivan itsenäisesti.

No ei se sukupuolitauti tuu ilmasta, eli jos sä et ole pettänyt, niin mies on!

jos kerran klamydia on testattu! jos et muista mitä testejä sulta on otettu niin soita sinne missä ne on otettu ja varmista vielä että klamydiakin on

Mies tunnusti pettäneensä. Sanoi, että olisi kertonut aikaisemminkin, mutta ei uskaltanut. Nyt hän itkee eroamme ja ehdottaa parisuhdeterapiaa. Minä olen kuitenkin päätökseni tehnyt erosta ja parisuhdeterapiaan en lähde. Kerroin miehelle jo heti alussa, että minä en pettämistä hyväksy missään olosuhteissa. Eikähän tuo mies olisi pettämisestään minulle mitään puhunut, jos olisi kondomia käsittänyt käyttää. Minua ei kusta enää silmään. Tämä oli tässä.

• Tykkää
Reactions: Data
Oikean päätöksen teit; kyllähän se mies nyt itkee, mutta ei olisi tosiaan ikinä paljastanut pettämistään ellei olisi onnistunut tartuttamaan sua sairaaksi. Mikä kusipää! Ja kun olit sairastunut, kehtaa vielä kieltää kaiken.

Älä jää tuollaisen luo, anna itkeä, itsehän hän on soppansa keittänyt. Vaikea olisi enää tuon jälkeen koskaan luottaa, ja parisuhde ilman luottamusta olisi tosi ikävä.

Voimia, ja taatusti löydät paremman ihmisen perheen perustamista varten!

Oikean päätöksen teit; kyllähän se mies nyt itkee, mutta ei olisi tosiaan ikinä paljastanut pettämistään ellei olisi onnistunut tartuttamaan sua sairaaksi. Mikä kusipää! Ja kun olit sairastunut, kehtaa vielä kieltää kaiken.

Älä jää tuollaisen luo, anna itkeä, itsehän hän on soppansa keittänyt. Vaikea olisi enää tuon jälkeen koskaan luottaa, ja parisuhde ilman luottamusta olisi tosi ikävä.

Voimia, ja taatusti löydät paremman ihmisen perheen perustamista varten!

Tasan samaa mieltä!

Voimia ap:lle jatkoon!

• Tykkää
Reactions: rops
Asiahan ei minulle kuulu pätkän vertaa, mutta kyllä tuollainen ehdottomuus missä tahansa asiassa on pikemminkin pelottavaa kuin ihailtavaa. Oletan, että olet yhtä ankara itsellesi? Et siis tee koskaan etkä missään oloissa ainuttakaan virhettä elämässäsi? Kuulostaa pikemminkin koneelta kuin ihmiseltä...

Alkuperäinen kirjoittaja Huomautus takarivistä;28250746:
Asiahan ei minulle kuulu pätkän vertaa, mutta kyllä tuollainen ehdottomuus missä tahansa asiassa on pikemminkin pelottavaa kuin ihailtavaa. Oletan, että olet yhtä ankara itsellesi? Et siis tee koskaan etkä missään oloissa ainuttakaan virhettä elämässäsi? Kuulostaa pikemminkin koneelta kuin ihmiseltä...

Virheitä on erilaisia, joitain ei vain voi antaa anteeksi.

Toinen huomautus, oman terveyden vaalimisessa ehdottomuus on aika hyvä juttu. Yleensäkin, jos ei halua pettäjän kanssa elää, niin ei ole mikään pakko. Pettäminen on hiukan eri juttu kuin jättää roskapussit viemättä tai puristaa hammastahnatuubia väärästä kohdasta ;). Sukupuolitaudin tartuttaminen on jo todellakin mun mielestä vähän heikko pohja perheenperustamiselle...

Haha, mua on petetty pari kertaa ja tyhmänä antanut anteeksi. Aina ihmiset ei muutu. Mä oon ottanut sen linjan elämässä että jos mua petetään, ei se rakasta oikeasti, ei ihminen välitä jos se tekee toiselle tuollaista. Joten kyllä mä olen miehelle sanonut että jos pettää - lähtee. Mä ansaitsen parempaa :)

Joku jo nähtävästi alkoikin ehdottomuudestani kuittailla. Kyllä, olen tämän asian suhteen sellainen. Mies on kuitenkin tiennyt ehdottomuuteni tämän asian suhteen jo ennen kuin aloimme seurustella. Hän on siis tietoisesti asettanut suhteemme vaakalaudalle ylittäessään pettämisen rajan.

Enkä kyllä ihmettele yhtään, miksi mies haluaisi jatkaa seurustelua kanssani. Olen ollut hyvin motivoitunut tekemään asioita suhteemme hyvinvoinnin eteen ensimetreiltä tähän päivään. Ensimmäisenä tulee mieleen ajatus, että tässäkö oli kiitos tuosta. Eikähän mies minua pettämisestään syytäkään. Sitähän hän nyt katuukin, että miksi on tullut petettyä kun kotona asiat ovat olleet hyvin ja minun kanssani mukava olla. Kyllä hän aidosti tekojaan katuu ja sen näenkin hänestä. Onhan tämä tilanne myös minulle raskas, mutta itsekunnioitusta minulta löytyy sen verran, että sen voimalla itseni irti tästä suhteesta repäisenkin.

Menen tänään neljältä asuntoesittelyyn. Täytyy toivoa, että saisin asunnon. Sinne pääsisin muuttamaan jo huhtikuun ensimmäisenä päivänä.

Takarivistä huomauttajalle: Mies teki tässä enemmän kuin yhden virheen. Petti, pettäessään ei suojautunut eikä tarkistanut, oliko saanut jonkun taudin, vaan tartutti sen kumppaniinsa, kielsi edelleen kaiken, karjui ja huusi aloittajalle.

Itse olisin EHKÄ sen pettämisen vielä kestänyt, mutta tuo kaikki muu siihen päälle, niin ovea näyttäisin minäkin. Mulla ei olisi mitään tarvetta riskeerata omaa terveyttäni ihmisen kanssa, joka minun tietämättäni ap:n miehen tavoin vaarantaisi sen ja sitten vielä kieltäisi kaiken.

• Tykkää
Reactions: Data
Joku jo nähtävästi alkoikin ehdottomuudestani kuittailla. Kyllä, olen tämän asian suhteen sellainen. Mies on kuitenkin tiennyt ehdottomuuteni tämän asian suhteen jo ennen kuin aloimme seurustella. Hän on siis tietoisesti asettanut suhteemme vaakalaudalle ylittäessään pettämisen rajan.

Eipä siinä mitään, teet tietysti niinkuin parhaaksi näet. Onnea ja voimia vaan jatkoon!

Huomautukseni liittyi ainoastaan siihen, että usein olen huomannut (mm. omassa tuttavapiirissäni), että itselleen on paljon helpompi suvaita tai antaa anteeksi erilaisia hairahduksia kuin kumppanille. Mutta sinä varmaan olisit pakannut kamasi, vaikka virheen tekijä olisitkin ollut sinä itse?

Enkä kyllä ihmettele yhtään, miksi mies haluaisi jatkaa seurustelua kanssani. Olen ollut hyvin motivoitunut tekemään asioita suhteemme hyvinvoinnin eteen ensimetreiltä tähän päivään. Ensimmäisenä tulee mieleen ajatus, että tässäkö oli kiitos tuosta. Eikähän mies minua pettämisestään syytäkään. Sitähän hän nyt katuukin, että miksi on tullut petettyä kun kotona asiat ovat olleet hyvin ja minun kanssani mukava olla. Kyllä hän aidosti tekojaan katuu ja sen näenkin hänestä. Onhan tämä tilanne myös minulle raskas, mutta itsekunnioitusta minulta löytyy sen verran, että sen voimalla itseni irti tästä suhteesta repäisenkin.

Menen tänään neljältä asuntoesittelyyn. Täytyy toivoa, että saisin asunnon. Sinne pääsisin muuttamaan jo huhtikuun ensimmäisenä päivänä.

Tarkoitat, että kostoksi lopetat suhteen...

Eikähän mies minua pettämisestään syytäkään. Sitähän hän nyt katuukin, että miksi on tullut petettyä kun kotona asiat ovat olleet hyvin ja minun kanssani mukava olla. Kyllä hän aidosti tekojaan katuu ja sen näenkin hänestä.

Tällaisia ajatuksia ei kannata sitten alkaa märehtimään, tai huomaat yhtäkkiä että jatkatkin sen pettäjän kanssa seurustelua. Jos hän katuisi, niin hän ois kertonut heti pettämisen jälkeen että näin tapahtui. Hän on salaillut ja vielä valehteli sinulle päin naamaa vaikka sinulla oli testitulokset tiedossa! Mikä liero.

Onko mies väittänyt kivenkovaa että on pettänyt vain yhden kerran?
Mietin vain että kuinka hiton huono säkä hänellä on voinut olla että kerran pettää ja heti saa jonkun taudin... Ei kuulosta kovinkaan todennäköiseltä sekään, eihän?

Alkuperäinen kirjoittaja Huomautus takarivistä;28251132:
Eipä siinä mitään, teet tietysti niinkuin parhaaksi näet. Onnea ja voimia vaan jatkoon!

Huomautukseni liittyi ainoastaan siihen, että usein olen huomannut (mm. omassa tuttavapiirissäni), että itselleen on paljon helpompi suvaita tai antaa anteeksi erilaisia hairahduksia kuin kumppanille. Mutta sinä varmaan olisit pakannut kamasi, vaikka virheen tekijä olisitkin ollut sinä itse?

Ei se noin mene, vaan annetaan vääryyttä kärsineen eli petetyn päättää jatkosta. Parisuhteessa olevilla kun voi olla eri näkemyksiä asian suhteen.

Minusta tuossa oli pahinta se ettei asiaa kerrottu itse ja pyydetty anteeksi, vaan salattiin asia viimeiseen asti. Pettäminen itsessään on paha, saati sukupuolitaudin kanssa, mutta salailu antaa viimeisen niitin.

• Tykkää
Reactions: astrolabe
Alkuperäinen kirjoittaja Huomautus takarivistä;28251132:

En ole koskaan tullut edes ajatelleeksi sitä, että mitä tekisin, jos pettäjä olisinkin minä. Olen sitä mieltä, että ei kumppania vahingossa voi pettää. Siihen pettämiseen ryhdytään tietoisesti.

Kertaakaan suhteemme aikana minulle ei ole tullut vastaan tilannetta, jossa pettäminen olisi ollut lähellä minun puoleltani. Enkä kyllä usko sitäkään, ettenkö lähellä piti -tilanteessa olisi osannut laittaa itseäni aisoihin.

Olen kuitenkin kanssasi samaa mieltä tuosta, että monesti toisen virheet nähdään omia helpommin.

Yhteistyössä