Viikkoja 5+, olen 25v yksinhuoltaja jo yhdelle 2vuotiaalle. Tämä raskaus sai alkunsa lyhyestä tapailusta, pillereiden läpi.
Kadun ja syyllistän itseäni hirveästi, tukiverkostoa ei olisi toisen lapsen kasvattamiseen. Epäilen omaa jaksamistani.
En silti haluaisi keskeyttää raskautta, vaikka kaikki kaverini, sekä lapsen isä sitä kannattavat. Tiedän itsekin sen olevan järkevin vaihtoehto. Lapsen isä sanoi haluavansa nähdä lasta, muttei olevansa valmis isäksi. Minun syliini mahtuu vielä toinen, mutta en tiedä miten ensimmäinen lapseni kärsisi tästä raskaudesta ja huomion jakamisesta.
Lapseni ollut hoidossa yön yli kaksi kertaa näinä vuosina, joten hoitoapua ei ole jatkossakaan luvassa. Vanhempani suuttuivat ja huusivat, kun kerroin asiasta, saan selvitä yksin, olenhan aikuinen ihminen ja vastuussa tekemisistäni.
Haluaisin pitää tämän lapsen, olen nähnyt painajaisia keskeytyksestä ja tiedän katuvani sitä. En vain näe muuta mahdollisuutta, kaverini sanoi minulle ajatuksen pitämisestä olevan "täysin hulluutta".
Tiedän olevani hyvä äiti lapselleni, tiedän olevani sitä tälle pienellekin jos hän pääsee maailmaan. Olen vain niin hukassa, koulut ja kaikki kesken, joutuisin elämään yhteiskunnan tuiden varassa, mitä en tahtoisi.
Olen lisäksi raskausaikana syönyt aspiriiniä kerran 1mg, sekä kerrana-vitamiinia reilusti yli "kerta-annos rajan". Pelkään alkion olevan vahingoittunut..
Mielipiteitä, kokemuksia keskeytyksestä ja surusta, toisen lapsen pitämisestä yksin, kuinka rankkaa on kahden alle 4vuotiaan kanssa?
Asiallisista vastauksista kiitän, syyllistän itseäni jo valmiiksi niin paljon ja tiedän olleeni tyhmä luottaessani pillereiden ehkäisytehoon.