Pidettäis lapsen synttärit ja anoppi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jep jep
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jep jep

Vieras
Eli ollaan kutsuttu tietty lapsen mummi, kummit. Ajatus on pitää tällaiset pieni muotoiset eikä kämppäkään ole iso, ei sinne porukkaa paljon mahdu.
No nyt anoppi sanoi, että tuo tullessaan toiset lapsensa, aikuiset lapset. Heillä ei ole perhettä. Mutta siis anoppi raahaa niitä aikuisia lapsia mukanaan AINA. NYt siis tuo ne synttäreille vaikka ei itse heitä kutsuttu. Ei esim. minunkaan sisarukset ole tulossa, koska eivät ole kummeja ja me ei koettu tarpeelliseksi kutsua kaikkia. Ja kun lapsi ei osaa itse vaatia ketä vieraaksi tulee, 3-vuotis synttärit siis kyseessä.
Mitäpä tähän nyt sanoisi. Harmittaa kun porukkaa tulee ihan liikaa eikä mahduta. Ja muutenkin tuo ajatus, että raahaa niitä aikuisia mukanaan...Vaikka eivät ole edes kutsuttuja.

Alkuperäinen kirjoittaja jep jep:
Eli ollaan kutsuttu tietty lapsen mummi, kummit. Ajatus on pitää tällaiset pieni muotoiset eikä kämppäkään ole iso, ei sinne porukkaa paljon mahdu.
No nyt anoppi sanoi, että tuo tullessaan toiset lapsensa, aikuiset lapset. Heillä ei ole perhettä. Mutta siis anoppi raahaa niitä aikuisia lapsia mukanaan AINA. NYt siis tuo ne synttäreille vaikka ei itse heitä kutsuttu. Ei esim. minunkaan sisarukset ole tulossa, koska eivät ole kummeja ja me ei koettu tarpeelliseksi kutsua kaikkia. Ja kun lapsi ei osaa itse vaatia ketä vieraaksi tulee, 3-vuotis synttärit siis kyseessä.
Mitäpä tähän nyt sanoisi. Harmittaa kun porukkaa tulee ihan liikaa eikä mahduta. Ja muutenkin tuo ajatus, että raahaa niitä aikuisia mukanaan...Vaikka eivät ole edes kutsuttuja.

Miten vanhoja nämä anopin lapset ovat? jos ovat alle täysi-ikäisiä tai jopa ihan nuoria ymmärrän. Mutta jos ovat jo aikuisia niin aika omituista silloin.

mitä jos hieman portautat vieraiden tuloa.. esim. ekat 12 ja toiset 2 niin ei ole kahvipöydässä niin tunkua.. niin meillä vaikkei mitään suuria synttäreitä pidetäkään. mut mukavempaa kun ehtii kunnolla jutella vieraiden kanssa

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Miten vanhoja nämä anopin lapset ovat? jos ovat alle täysi-ikäisiä tai jopa ihan nuoria ymmärrän. Mutta jos ovat jo aikuisia niin aika omituista silloin.

Ap sanoin tekstissä moneen kertaan että ovat AIKUISIA

SIIS NIIN TUTTUA! Mä oon oikeasti ajatellu, ettei muilla ole tällaisia anoppeja kuin mulla mutta harmi - ainaki toinen löytyy..

Meillä siis vietetty jos jonkinmoisia juhlia ja anoppi tuo lähes poikkeuksetta mukanaan kuokkavieraita. Esimerkiksi vuosi sitten vietettiin kuopuksen nimijuhlia niin anoppi ilmoitti aamupäivällä, että hän on tulossa sisarensa kanssa ( tämä sisko ei ole mitenkään meille läheinen, alkoholisti yms. ) ja tuskimpa me nyt häntä uloskaan heitetään, kun pihalle asti hän tuo sen. Joo ei heitetä ei mutta prkl**.

Ja viimeksi esikoisen juhlia, myöskin 3v, vietettäessä anoppi kutsui oman sukunsa ja oman parhaan ystävänsä vaikka oli erikseen ilmoitettu, että emme pidä suuria juhlia vaan kutsumme vain kummit ja isovanhemmat. Niistäkin tulee niin paljon porukkaa, että hyvä kun mahdutaan. Ja MIKSI lasten juhliin pitää tulla, jos edes lapsi ei tunne tyyppejä?? Me olemme ainakin päättäneet, että meille tärkeät ihmiset ovat tervetulleita ja me toivomme, että myös lapsemme pitäisivät näitä ihmisiä "ominaan".

Näiden synttäreiden johdosta virisi oikea sanasota, jossa rakas anoppi
soitti vuoroin pojalleen ja vuoroin mulle. Siihen loppui, kun minä tiukasti sanoin, että ME olemme aikuisia ihmisiä ja ME kutsumme kenet haluamme. Ja sanoin myös anopille, että emme enää kutsu syntymäpäiville tms. häntä kertaakaan, jos me emme saa itse päättää ketä kutsut koskee. Olemme siis tästä anopin omatoimisesta kutsumisesta johtuen lähettäneet kirjalliset kutsukortit erikseen kullekin juhliin tuleville, ettei jäisi mitään epäselvää. Mutta ei ole auttanut.

Vähän aikaa sitten oli kuopuksen ensimmäiset syntymäpäivät ja niistäkin yrittti viritä hässäkkää mutta sanoin, että jos jollain on nokan koputtamista meidän asioihin niin tarjolla on koko suvulle yhteinen kulho kuivia herneitä ja siitä saa vetää niin monta kourallista nenäänsä kuin kukin itse haluaa.

Niin ja viime viikolla kutsui itsensä meille jouluksi ja sai aikaan sellaisen hulabaloon, että.. Meille erikseen jouluksi kutsutut ihmiset sanoi, etteivät tule jos se tulee.. Se on sellainen ihminen, että sen kanssa on oltava sairaan tiukka ja tehtävä niin selvät rajat oman ja sen elämän väliin. Se tekee muuten mitä haluaa. Ja mitä mun mies on kertonut, se on tehnyt aina niin. Että silleen. Mä en ymmärrä miten jollain ei ole MITÄÄN sääntöjä, kuinka toisten ihmisten kanssa toimitaan. Joo, ja en ole itse törkimys suustani mutta voin sanoa, että anopin kanssa ei näytä muu auttavan.

Mutta ei tästä vuodatuksesta ollu ap:lle varmaan muuta apua, kuin että muitakin samanlaisia tapauksia on olemassa. Välit meillä on muuten anopin kanssa ok mutta nää syö niin miestä kuin naista.

Yhteistyössä