Pientä päätösapua ja mielipiteitä..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Eli Joonaksen ja Juulian siskolle haettu nimeä ja täälläkin olen asiaa tankannut mutta nyt kun hiukan saatu miehestäkin jotain irti niin uutta avausta....

Itse ehdotin alunperin Josefiinaa tai Liliaa ja mies hylkäsi molemmat.

Nyt lopulta ehdotin sitten nimeksi Olivia Lilli Josefiina.

Lilli tulee ihan siitä, että tyttöä on nyt kutsuttu Lilliksi ja jotenkin minusta se olisi ihana tuossa välissä. Mies sitä vähän mietti, että onko se "oikea" nimi vai vaan tuollainen mitä on nyt käytetty "tekonimenä". Josefiina tulee suvusta sen lisäksi, että minä nyt olisin tahtonut sen ihan etunimeksikin.

Olivia on kuulemma miehen mielestä jo huomattavasti parempi etunimeksi kuin Josefiina tai Lilia. Omasta mielestäni tyttö on edelleen ihan Lilian näköinen ja suorastaan surettaa se, että mies ei tunnu lämpenevän nimelle.

Mutta mitäs olette mieltä? Oliviassa hämää itseäni vähän se, että se tuntuu niin yleiseltä, mutta taitaa kuitenkin olla yleinen lähinnä toisena nimenä?

Alkuperäinen kirjoittaja Rouva Räpylä:
Olivia on sievä nimi, ihan kuin Liliakin (vaikka itse pitäisin enemmän Liljasta). Mutta eikös sen nimen kuuluis olla sellainen, joka on susta ja sun miehestä hyvä.

Ilmanmuuta joo pitää olla sellainen mikä on hyvä... riippumatta yleisyydestä.

Itseäni tosiaan nyt eniten asiassa vaivaa tuo Liliasta luopuminen. Lilja ei minusta sovi niin hyvin eikä kuullosta yhtä kauniilta kuin Lilia. Oliviaan olen nyt mieltynyt ihan ok, mutta toi Lilia kaivelee....

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Olivia on sievä nimi, ihan kuin Liliakin (vaikka itse pitäisin enemmän Liljasta). Mutta eikös sen nimen kuuluis olla sellainen, joka on susta ja sun miehestä hyvä.

Itseäni tosiaan nyt eniten asiassa vaivaa tuo Liliasta luopuminen. Lilja ei minusta sovi niin hyvin eikä kuullosta yhtä kauniilta kuin Lilia. Oliviaan olen nyt mieltynyt ihan ok, mutta toi Lilia kaivelee....

Teet yllärin sun miehelle ja kirjotatki lappuihin Lilia :xmas: Sähän ne kuitenki täytät, vai?

Teet yllärin sun miehelle ja kirjotatki lappuihin Lilia :xmas: Sähän ne kuitenki täytät, vai?

Hihhi... juu täytän.... Ehkä en kuitenkaan silti. :D

Lilia Lilli Josefiina sointuisi kyllä paremmin. Jos mä olisin sä, niin yrittäisin kääntää miehen pään. Itse ainakin haluaisin antaa sellaisen nimen joka minua itseäni miellyttää :).

Alkuperäinen kirjoittaja :
Lilia Lilli Josefiina sointuisi kyllä paremmin. Jos mä olisin sä, niin yrittäisin kääntää miehen pään. Itse ainakin haluaisin antaa sellaisen nimen joka minua itseäni miellyttää :).

Lilia Lilli Josefiina ois jo hiukan liikaa ällää... enkä minä Lilian lisäksi tarttisi tota Lilliä sinne sitten enää.

En tiedä miten saisin ton miehen pään kääntymään. On Oliviakin kaunis mutta ei se tosiaan ole SE nimi. Hankalaa on.

no, mie valitsisin j:llä alkavan nimen ku kaks edellistäkin on... josefiina noist olis paras muutenki, hieman erikoinen muttei liian. koit puhhuu miehes pyörryksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
no, mie valitsisin j:llä alkavan nimen ku kaks edellistäkin on... josefiina noist olis paras muutenki, hieman erikoinen muttei liian. koit puhhuu miehes pyörryksiin.

J:llä alkavista en vain voi kuvitella mitään muuta oikeastaan kuin tuon Josefiinan. Ja ehdotettu on täälläkin tiäs miten villejä erilaisia J-alkuisia nimiä. Ja mies tyrmäsi sen heti liian vanhanaikaisena.

J:llä alkavista en vain voi kuvitella mitään muuta oikeastaan kuin tuon Josefiinan. Ja ehdotettu on täälläkin tiäs miten villejä erilaisia J-alkuisia nimiä. Ja mies tyrmäsi sen heti liian vanhanaikaisena.

Jade Lilia Josefiina, siinä se :)

Koita puhua mies ympäri..uhkaus, lahjonta, kiristys........vetoa tunteisiin, muutama kyynel jne kaikki keinot sallittuja ;)

Olivia on ihana nimi :heart: Musta sitä Lilliä ei siihen väliin tartte kun sitähän voi tosiaan käyttää ihan lempinimenä Oliviasta! Mut siihen keskelle nimee jos mietin niin... oisko Olivia Iida Josefiina? Tai Aada? Musta ei ois kyllä pakko olla kuin Olivia Josefiina =)

No illalla päätin sitten, että joo se Lilli toimii Olivian lempparina joten kehitän keskelle jotain muuta. Eikä noi toiset nimet nyt niin ongelma olekaan. Eniten kaivelee edelleen se, että joudunko nyt tosiaan luopumaan tosta Liliasta.

ARGH!

Alkuperäinen kirjoittaja Riksis:
Olivia Josefiina Lilia ?

Taitaa olla aika väännetty..... Enkä minä tiedä mitä se Lilia tuolla lopussa "pelastaa" kun ei kutsumanimi kuitenkaan olisi. Ja semmoisen siitä nimenomaan tahtoisin.

Mikämuu kävis tohon Josefiinan tilalle jos ymppäis Lilian loppuun?

minä itse luovuin pojan nimestä pojan synnyttyä,koska miehen mielestä vauva näytti juuri siltä miltä olimme raskausaikana hänestä puhuneet. Vieläkin välillä harmittaa kun en pitänyt päätäni ja puhunut miestä ympäri haluamalleni nimelle. Poika on juuri sen nimen oloinen jonka minä olisin halunnut.

minä itse luovuin pojan nimestä pojan synnyttyä,koska miehen mielestä vauva näytti juuri siltä miltä olimme raskausaikana hänestä puhuneet. Vieläkin välillä harmittaa kun en pitänyt päätäni ja puhunut miestä ympäri haluamalleni nimelle. Poika on juuri sen nimen oloinen jonka minä olisin halunnut.

Tätä mä just pelkään. Miehen ainut "ongelma" Liliasta taitaa olla se, että se on miehelle outo nimi ja siksi sanoi sitä kummalliseksi.

En vaan käsitä miten saan sen puhuttua ympäri.... Puhuu muutenkin tosi vähän koko nimihommasta. Ja mua vaivaa se, että jos nyt laitetaan toi Olivia niin karhiiko se sit aina mieltä vai alkaako tyttö näyttää Olivialta.

Voi miks tää meni näin vaikeeks.

Lilja on muuten sukunimi myös, siksi minä pidän enemmän Liliasta

Yhteistyössä