Pihi mies!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jooo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jooo

Vieras
Mies saa kk:ssa käteen n.2000e ja vähän päälle, minä saan kuukaudessa 1100e ja maksan kaiken: asumisen, kaikki laskut,ruuat ja tähän mulla menee vähän alle tonni, eikä mitään jää kuukaudessa säästöön. Mies maksaa vain autonsa: vakuutus vuodessa:n 1000e, bensat kuukaudessa 120e.

Olen hienovaraisesti ehdottanut,että mies voisi edes yhtiövastikkeen maksaa jokatoinen kuukausi,mutta ei :( . Olen myös kertonut hänelle kuinka kurjalta minusta tuntuu, kun maksan lähes kaiken. Auto ollaan maksettu puoliksi, ja minä en hänen mielestään tarvitse sitä mihinkään/ en saa koskaan käyttööni.

Pääsisin huomattavasti halvemmalla,jos asuisin kahdestaan lapseni kanssa :( Eilen sitten uhkasin muuttaa pois. Saisi mies elättää itse itsensä, kun tämä kerskuu työkavereilleen elättävänsä perheensä,vaikka asia on ihan toisella tavalla! Tuskin kukaan tällasta jaksaisi :(

Tee laskelma, johon laitat ihan kaikki menot kuukauden ajalta, vesi, sähkö, ruoat, lasten vaatteet jne. Josko loppusumma saisi miehessä jotakin ajatusta liikkeelle. On tietysti mahdollista ettei hän halua luopua saavuttamistaan eduista, mutta sitten kova kovaa vastaan vaan.

Miksi sä suostut tuohon? Mies käyttää sua hyväkseen ja sä annat sen tapahtua. Sanot nyt asunnon irti osaltasi, näytät miehelle, että olet tosissasi etkä suostu enää moiseen. Kerrot voivasi purkaa irtisanomisesi, jos mies maksaa ensi kuun vuokrat sun muut ja jatkaa sitten maksamista joka toinen kuukausi (itse en suostuisi edes tähän huomioon ottaen tulojenne eron). Jos mies ei maksa niin alat itse maksaa omaa asuntoa.

Ennen sen sallinkin,kun tienasin enemmän, nyt jäin työttömäksi ja tulot tippuneet huomattavasti! Ennen tienasin suunnilleen saman verran kuin mies, eikä tuo silloin tuntunut mitenkään pahalta summalta,kun rahaa jäi säästöönkin. Täytyy tosiaan tehdä kunnon laskelma ja nettipankista tulostaa kaikki maksutositteet, että ottaa tosissaan!

Tuohan on jo tosi outoa mieheltäsi! Mutta toinen asia: oikeastiko sinulla riittää vajaa tonni asumiseen, ruokaan, laskuihin, vaatteisiin, parturiin, lääkkeisiin...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Tuohan on jo tosi outoa mieheltäsi! Mutta toinen asia: oikeastiko sinulla riittää vajaa tonni asumiseen, ruokaan, laskuihin, vaatteisiin, parturiin, lääkkeisiin...

asumiskulut:500e(sis lainanlyhennys ja yhtiövastile), ruuat 350e/kk, laskut 100e. Itseeni en laita rahaa, lapseen senverran mitä pystyn :(

Mun kaverilla täsmälleen sama tilanne ja aina parkuu ihan samaa. Nyt on vielä kotihoidontuella ja kaveri makselee säästöistään koko perheen elämistä... Tai sitten kaverin vanhemmat maksavat...

Ei tommonen mies muutu tosta koskaan mihinkään. Kaveri on yrittänyt kyllä kaikkensa kaikenmaailman laskelmilla jne. Ehkä kuukausi tai kaksi voi mennä niin, että mies on "ymmärtänyt", että hänenkin pitää osallistua ja jotenkin se taas aina lipuu takaisin siihen, että kaveri maksaa...

Minä kun tapasin nykyisen miehen ja maksoin meidän ekan yhteisen kauppakäynnin (mies oli jossain pelikoneella kun minä maksoin!) pidin sellaisen rapellin jo siis ensimmäisen kerran jälkeen (suhde suht alussa), että ikinä en joutuisi itse tuollaiseen tilanteeseen.

Alkuperäinen kirjoittaja jooo:
Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Onko teillä yhteinen asunto? Eikös silloin on ihan selvä, että yhtiövastike maksetaan puoliksi?

Yhteinen asunto on(omistusasunto)... lainatkin minä maksan kun mies aina "unohtaa".

Ja laina on kuitenkin teidän kummankin nimissä? Sähän maksat sun miehenkin omaisuutta! Kannattaa varmaan ottaa sekä laina että kämppä kokonaan omiin nimiin, niin et ainakaan toiselle mitään maksele. Ja perit mieheltä vuokraa!

Onko teillä yhteinen asunto? Eikös silloin on ihan selvä, että yhtiövastike maksetaan puoliksi?

Yhteinen asunto on(omistusasunto)... lainatkin minä maksan kun mies aina "unohtaa".

Ehdotapa, että laina menee tästä lähin miehen tililtä suoraveloituksena. Silloin se ei unohdu, näin meilläkin tehdään. Päivä, jolloin summa menee tililtä on heti palkanmaksun jälkeen, niin ei tarvitse kytätä, onko tilillä maksupäivänä varmasti rahaa.

Mä alkaisin hankkia ruuat vain itselleni ja lapselle, miehelle ei mitään ellei tosiaan osallistu mihinkään kuluihin. Jättäisin kylmästi hänen pyykkinsä sivuun, hankkikoot omat pesuaineet ja piian joka ne pesee.
En kertakaikkiaan suostuisi tuollaiseen! Ja tiedän mistä puhun sillä minullakin pihi mies joka on välittömästi kärkkymässä minulta osallistumista maksamiinsa yhteisiin kuluihin kun taas hyvin nihkeästi osallistuu minun maksamiin - olen ottanut tiukan linjan koska muuten olen kohta itse konkurssissa ja mies saa säästeltyä ja käytettyä rahaa omiin menoihin ja mielitekoihin miten lystää. Ei semmoinen peli vetele.
Ja ajattelepa jos oikeesti eroatte - mikä katkeruus sinulla sitten (voisin kuvitella?) kun olet kustantanut kaiken ja mies elänyt ilmaiseksi siivelläsi ja saanut säästettyä rahansa vain omaan käyttöönsä!

Noniin siitäs saatte kun ei enää käy sellainen että mies käy töissä ja elättää perheen kotiin. Nyt kun olette alkaneet vaatimaan meitä kotitöihin, niin saatte sitten elättää myös meitä.

Vaikutti kyllä että ei mies välttämättä niitä kotitöitäkään tee, mutta aina ei voi voittaa.

Vanha systeemi oli parempi kun me ollaan niin putkiaivoja, ja kotityöt vaatii paljon keskittymistä moneen asiaan yhtäaikaan. Etenkin lasten kanssa kun pitää muistaa kaikkien syönnit ja neuvolat ja tiskikoneenkin täytöt ja pyykit yms.

Ottakaa tai jättäkää

Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Noniin siitäs saatte kun ei enää käy sellainen että mies käy töissä ja elättää perheen kotiin. Nyt kun olette alkaneet vaatimaan meitä kotitöihin, niin saatte sitten elättää myös meitä.

Vaikutti kyllä että ei mies välttämättä niitä kotitöitäkään tee, mutta aina ei voi voittaa.

Vanha systeemi oli parempi kun me ollaan niin putkiaivoja, ja kotityöt vaatii paljon keskittymistä moneen asiaan yhtäaikaan. Etenkin lasten kanssa kun pitää muistaa kaikkien syönnit ja neuvolat ja tiskikoneenkin täytöt ja pyykit yms.

Ottakaa tai jättäkää

Olen samaa mieltä, hyvin mielelläni jään kotiin lasten kanssa. Mies maksaa mulle sitten laskujen lisäksi eläkevakuutusta ja minä kyllä huolehdin kodin töistä sisällä ja noi ulkotyöt hän.

Kyllä minä laittaisin kauniisti koneella taulukon jossa näkyy sinun yhteiseen elämään sijoittama raha ja hänen osuutensa. Nimenomaan YHTEISEEN ELÄMÄÄN. Parisuhteessa ollaan yhdessä, ei kaksi yksikköä jotka vain asuvat saman katon alla.

Isovanhemmistani pappa on samanlainen. Pitää kuparipenneistään kiinni kynsin hampain eikä ostaisi mitään. No, leipää, kahvia, maitoa ja pottuja tulee kaupasta mutta muuta ei. Mummu joutuu manipuloimaan välillä että ei joutuis maksamaan kaikkea omasta eläkkeestään...ja se taas tarkoittaa leipomista ja ehdottelua niin, että pappa luulee ajatuksen olevan omansa.

En tiedä onko se pelkästään itselle ruuan hankkiminen mikään hyvä ratkaisu, mutta ehkä voisit ehdottaa ruokamenojen puolittamista? Se vaatii kyllä vähän kirjanpidon taitoa ja muistamista säilyttää kuukauden ruokakuitit... Sopu sijaa tekee, kannattaa sovitella ennenkuin hyökkää kimppuun.

Oo ap tyly ja ala maksaa omia menojasi ja lapsen. Ostat ruokaa teille kahdelle, samoin pesuaineet jne. Maksat vain sen mitä itse tarttet ja vastikeesta puolet. Jos kerran mies ei tajua tota tilannetta.

no hei, et voi ihan oikeasti antaa miehen tai KENENKÄÄN hyväksikäyttää itseäsi noin. Nyt sinun täytyy olla painokkaampi, oikeasti!

kyllä vain elää. Itse olin samassa tilanteessa niin kauan kunnes hain hiljaisuudessa oman asunnon, johon lapsen kanssa muutettiin. Heti alkoi mennä paremmin. Siihen asti olin maksanut työmarkkinatuestani yhteisen kodin vuokran, vanhempani auttoivat isommissa laskuissa ja mitä teki mies, hän osti rahoillaan kaksi autoa, tietokoneen, pelikonsolin ja mitä kaikkea. Erossa kaikki miehen hankkima omaisuus jäi tietysti miehelle, minulle ei säästöön mitään, kun kaikki rahani olivat menneet "yhteisiin" kuluihin.

Miten ihminen tekee itselleen tällaista on se tärkein kysymys. Vastaus on yksinkertainen: sokea luottamus siihen, että sitten kun itsellä rahat vähissä tekee toinen voitavansa.

Pelisäännöt kannattaa selvittää. Joko niin että kaikki omaisuus oikeasti on yhteistä omaisuutta, eli oma nimi autopapereihin omistajan kohdalle miehen nimen kanssa, nimi kaikkiin virallisiin omaisuutta koskeviin lappusiin. Jollei halua heittää rahojaan taivaan tuuliin.

Olen ihan pöyrístynyt siitä, kuinka tyhmiä naisia oikeasti on olemassa. Heittäisin tuollaisen ukon pihalle välittömästi, jos ei ala maksamaan omaa osuuttaan menoista.

Ap on kartuttanut myös miehen omaisuutta. Jos teille tulee ero, niin mies saa puolet asunnon hinnasta, ap on sen kokonaan maksanut. Ei mitään järkeä. Miksei ap sitten ole ottanut lainaa kokonaan omiin nimiinsä?

Yhteistyössä