Alkuperäinen kirjoittaja Omppu:
Haluaisin leipoa lapsille jotain piirakkaa välipalaksi.. Ja onhan noita resptejä netti pullollaan, mutta oisko kellään heittää sellaista, mikä maistuis lapsille! Makea siis, omenoista esim. Niin ja pitäis olla maidoton..
Meillä herkkua tällänen omppupiirakka
Pohja
2munaa ja 1,5dl sokeria sekotetaan keskenään.
Lisään joukkoon 3dl jauhoja, 2tl leivinjauhetta ja 2tl vaniljasokeria. 1dl maitoa ja 150g sulatettua rasvaa.
Pinnalle 2-3 omenaa ohuina siivuina, sokeria ja kanelia päälle.
2dl ranskankermaa ja 1 muna sekasin ja omenoiden päälle.
Paista 200 asteessa n 20min.