Piirakka, mikä maistusi lapsille!?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Omppu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

Omppu

Vieras
Haluaisin leipoa lapsille jotain piirakkaa välipalaksi.. Ja onhan noita resptejä netti pullollaan, mutta oisko kellään heittää sellaista, mikä maistuis lapsille! Makea siis, omenoista esim. Niin ja pitäis olla maidoton..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Omppu:
Haluaisin leipoa lapsille jotain piirakkaa välipalaksi.. Ja onhan noita resptejä netti pullollaan, mutta oisko kellään heittää sellaista, mikä maistuis lapsille! Makea siis, omenoista esim. Niin ja pitäis olla maidoton..

Meillä herkkua tällänen omppupiirakka

Pohja
2munaa ja 1,5dl sokeria sekotetaan keskenään.
Lisään joukkoon 3dl jauhoja, 2tl leivinjauhetta ja 2tl vaniljasokeria. 1dl maitoa ja 150g sulatettua rasvaa.

Pinnalle 2-3 omenaa ohuina siivuina, sokeria ja kanelia päälle.
2dl ranskankermaa ja 1 muna sekasin ja omenoiden päälle.
Paista 200 asteessa n 20min.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Alkuperäinen kirjoittaja Omppu:
Haluaisin leipoa lapsille jotain piirakkaa välipalaksi.. Ja onhan noita resptejä netti pullollaan, mutta oisko kellään heittää sellaista, mikä maistuis lapsille! Makea siis, omenoista esim. Niin ja pitäis olla maidoton..

Meillä herkkua tällänen omppupiirakka

Pohja
2munaa ja 1,5dl sokeria sekotetaan keskenään.
Lisään joukkoon 3dl jauhoja, 2tl leivinjauhetta ja 2tl vaniljasokeria. 1dl maitoa ja 150g sulatettua rasvaa.

Pinnalle 2-3 omenaa ohuina siivuina, sokeria ja kanelia päälle.
2dl ranskankermaa ja 1 muna sekasin ja omenoiden päälle.
Paista 200 asteessa n 20min.

Ai niin, piti olla maidoton. Maidon tilalla voi käyttää mehua.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Alkuperäinen kirjoittaja Omppu:
Haluaisin leipoa lapsille jotain piirakkaa välipalaksi.. Ja onhan noita resptejä netti pullollaan, mutta oisko kellään heittää sellaista, mikä maistuis lapsille! Makea siis, omenoista esim. Niin ja pitäis olla maidoton..

Meillä herkkua tällänen omppupiirakka

Pohja
2munaa ja 1,5dl sokeria sekotetaan keskenään.
Lisään joukkoon 3dl jauhoja, 2tl leivinjauhetta ja 2tl vaniljasokeria. 1dl maitoa ja 150g sulatettua rasvaa.

Pinnalle 2-3 omenaa ohuina siivuina, sokeria ja kanelia päälle.
2dl ranskankermaa ja 1 muna sekasin ja omenoiden päälle.
Paista 200 asteessa n 20min.

Kuulostaa kyllä hyvältä, mutta kun pitäis olla maidoton.. Tuon pohjanhan vois tehdä varmaan veteen, mut milläs ranskankerman korvais..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mari:
Alkuperäinen kirjoittaja Omppu:
Haluaisin leipoa lapsille jotain piirakkaa välipalaksi.. Ja onhan noita resptejä netti pullollaan, mutta oisko kellään heittää sellaista, mikä maistuis lapsille! Makea siis, omenoista esim. Niin ja pitäis olla maidoton..

Meillä herkkua tällänen omppupiirakka

Pohja
2munaa ja 1,5dl sokeria sekotetaan keskenään.
Lisään joukkoon 3dl jauhoja, 2tl leivinjauhetta ja 2tl vaniljasokeria. 1dl maitoa ja 150g sulatettua rasvaa.

Pinnalle 2-3 omenaa ohuina siivuina, sokeria ja kanelia päälle.
2dl ranskankermaa ja 1 muna sekasin ja omenoiden päälle.
Paista 200 asteessa n 20min.

Kuulostaa kyllä hyvältä, mutta kun pitäis olla maidoton.. Tuon pohjanhan vois tehdä varmaan veteen, mut milläs ranskankerman korvais..

Tulee aivan hyvää ilman ranskankermaa ja sen maidon voit tosiaan korvata mehulla.
 

Yhteistyössä