Pikku-Kakkonen (tai kolmonen) vuodelle 2012

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hemuli 83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Moi.
Eipä taida olla ovulaatiokalenterista hyötyä täällä :D heh. Tikkuja olen kyllä harkinnut mutta mieheni ei tykkää ajatuksesta koska a ne maksaa ja voi olla ihan turhia ja b hänestä se on liiallista yrittämistä.. No vastahan tässä on 1kk ja yhdet kuukautiset eletty ilman kierukkaa, niin ehdin saada selvyyttä kierrosta tässä ajan kanssa, ellei sitten satu tärppäämään ihan "hakuammunnalla" :D.

Maria *** kirjoitti tuosta sukupuolen toivomisesta. Meilläkin on periaatteessa aivan sama kumpi saataisiin, mutta kun tyttöjä on jo kaksi, niin olisi mielenkiintoista saada kasvattaa myös poikaa :) tosin tytölle olisi vaatteet ja tarvikkeet valmiina sekä kokemusta tyttöjen kasvatuksesta. Vähän jännittääkin ajatus pojasta ja siitä miten erilaista se voisi olla, vaikka tietääkin että kyllä se luonnostaan sujuu :D Meillä on kyllä pientä painetta suvun puolelta pojan suhteen mikä on äärimmäisen ärsyttävää! Miehen äiti ja sisko ovat sitä mieltä että on meidän poika saatava ja vaikkei me olla kerrottu että edes yritetään lasta niin kälyni puhuu usein että :kyllä veljeni vielä haluaa ainakin sen pojan... huoh miten pinnallista :D

Tälläistä tällä kertaa kun kerkisin hetkeksi istua alas, isompi tyttö kerhossa ja pienempi katsoo piirrettyjä :D

Mulla on ihan samat ajatukset... Meilla on ihana pieni poika, josta olen maailman kiitollisin! Olisi kiva saada tytto, mutta pojista olisi toisilleen seuraa ja kaikki vaatteet jne. odottamassa valmiina. Tarkeinta tietysti on saada terve lapsi, sukupuoli on sitten toisarvoinen seikka. Mutta jos sita saisi valita, olisi tietysti kiva saada molemmat.

Mita ma olen ymmartanyt, niin poikavauva saa alkunsa juuri ovulaation aikoina. Tyttovauvat noin 3 paivaa ovulaatiosta. Tyttosiittiot ovat hitaampia kuin pojat, mutta sitkeampia. Eli tyttosiittiot elavat poikia kauemmin ja ovat viela hengissa kolmen paivan kuluttua ja nain paasevat hedelmoittamaan munasolun. Nopeammat pojat ehtivat hedelmoittaa munasolun ensin jos ajankohta on ovulaation paikkeilla. Muistaakseni (korjatkaa jos ihan hatusta vedettya ;-) tyttosiittiot voivat elaa noin 3-4 pvaa, poikasiittiot max. 2 pvaa.

Pitaa tasta lahtea ulkoilemaan, ihanaa vkonloppua kaikille!

Täällä on ollut nyt huonoa oloa, palelua, rintojen arkuutta ja outoa ruskeaa vuotoa, jota ei ole ennen ollut. En tiedä voiko liittyä ovulaatioon kun kuukautisten loppumisesta on vasta viikko, eli ei voi vielä enteillä kuukautisia eikä raskauttakaan :D ennen ei kyllä ole ovulaatiostakaan kyseisiä oireita ollut, mutta muutakaan en keksi ellei sitten kierukka pistänyt hormooneita jotenkin sekaisin.

Ovulaatiotesteistä minua kiinnostaisi tietää että kuinka usein niillä pitää testailla ja miten sen tuloksen sitten näkee? Minulla ei ole niistä kokemusta ja kun tällä hetkellä ei ole mitään tietoa kiertoni pituudesta niin pitäisikö sitten testailla monta viikkoa vai miten :D ehkä yritän malttaa ja antaa kaiken tapahtua ihan luonnollisesti, avittaa vaan vähän touhuilemalla useammin :D aika tuntuu kuluvan kovin hitaasti kun toivoisi vaan olevansa jo raskaana..

Millaisia "oireita" teillä on ovulaation aikoihin vai onko niitä? Onko kukaan mittaillut lämpöjä? Eikös ruumiinlämmön pitäisi nousta ovulaation aikana, mikä voi aiheuttaa tuota palelemista, ja jos hedelmöitystä ei tapahdu niin lämpö laskee normaaliin kun raskauden aika se pysyy hieman koholla?

Ma kokeilin tikkuja kun yritettiin esikoista. En loytanyt ja kuitenkin tulin raskaaksi silla kierrolla. Mulla oli muistaakseni Clearblue- merkkiset tikut kaytossa. Omasta kokemuksestani en siis suosittele!

Ma luulen etta sulla on elimisto vahan sekaisin kierukan jaljilta. Mulla on ovulaation aikoihin ja sita ennen vahan enemman valkovuotoa (sellaista kirkasta vahan kuin kananmunan valkuaista), mutta ei oikeastaan mitaan oireita. Teidan pitaisi ajoittaa touhuilut ns. hedelmallisellejaksolle, joka on noin viikon ajan ja huipentuu ovulaatioon. Siemenneste sailyy hengissa useita paivia, eli vaikka et paikantaisikaan ovulaatiotasi ihan paivan tarkalleen niin pitaisi onnistua. Jos sulla on taysin epasaannollinen kierto, niin ei kai teidan muukaan auta kuin touhuilla usein! Noin joka toinen tai kolmas paiva, jos mahdollista.

Mulla on suht saannolliset kuukautiset, tosin aika pitka kierto. Toista lasta yritetaan ja mun pitaisi ovuloida tanaan tai huomenna.... Mies on matkoilla ;-(mutta ollaan touhuiltu noin joka toinen paiva viime viikolla (viimeksi lauantaina) ja nyt sitten odotellaan miten kay.

Loysin kylpparista viela noita samaisia tikkuja parin vuoden takaa ja paatinpa kokeilla. Ja kuinka ollakaan tikku naytti ovulaatiota. Mitaan oireita mulla ei varsinaisesti ole. Nyt sitten jannaillen miten kay. Riittaako lauantain action tuottamaan tulosta.

No voi kuinka tylsää. Kirjoittelin eilen pidemmänkin pätkän vaan eipä näy.:(

Meillä on ovis tiedossa taas viikonloppuna tässä kierrossa. Aina! Se on harmi, sillä arkisin rytmien jne vuoksi on helpommat mahdollisuudet touhuiluun. Juuri tuona viikonloppuna kun tulee tuo ovis, on menoa joka ikinen päivä ja ilta. Huoh mikä tuuri.:/ Ei auta kuin yrittää sitten edes jossakin välissä.

Koittakaa ehtia touhuilla jo torstaina ja perjantaina! Ja vkonloppuna jos ehditte jossain valissa... Meilla on sama homma- vkonloppuna ei ole lastenhoitoapua ja yleensa menoa ja ohjelmaa lauantaisin. Sunnuntai-iltaisin olen yleensa ihan poikki!

Moi vaan, täällä taitaa ovis mennä joulukuun alkuun, sitä odotellessa ;) nuoremman tytön jälkeen on tullut aivan selvä merkki kierron puolivälissä, jännä miten raskaudet on muuttaneet mun kehoa! Lisänä on tullut muutama päivä ennen ovista alkavat kovat halut! Siis niin selvä oire. Kaikki ne päivät pupuiluttaa =) Ennen huomasi vain limasta, alamaha kivusta ja kalenterista katsomalla! En oo ikinä käyttäny mitään tikkuja tms. Kaikille plussa tuulia jälleen ja nyt nukkumaan että jaksaa aamulla lähettää esikoisen koulutielle!

Heippa! Täällä myös yksi pikkukakkosesta haaveileva! Yk 2 menossa ja tänään kp 26/32, kierto on tosin vielä hieman arvoitus, koska vasta ekat kuukautiset tulleet hormoonikierukan poiston jälkeen. Oireita ei ole ollut, tosin ei niitä ollut ekankaan kohdalla.. Ensi viikolla testaamaan! :)

Hei Tilli ja tervetuloa mukaan.
Mulla on sama juttu tuon kierron kanssa kun kierukka poistettiin lokakuun alussa niin kierron pituus on mysteeri :D Mutta nyt periaatteessa ensimmäinen yrityskierto vielä menossa ja kiertopäivä 20/? täälläkin odotellaan ja jännätään että olisko aihetta testailla reilun viikon päästä. Toisen lapseni kohdalla mulle ilmaantui ihan selvät raskauden oireet jo ennen kuin kuukautiset olivat myöhässä. Ekan ja tokan lapsen välissä kiertoni oli hetken aikaa säännöllinen (aiemmin kirjoitin epäsäännöllisestä kierrostani) mutta pitkä n.32-35päivää joten saa nähdä koska uskallan testailla. Kai se täytyy vain rauhassa odotella :D

Johan on ollut rankka viikko vaikka mies olikin lomalla. Olemme kaikki kolme olleet yksi toisensa jalkeen flunssassa ja aina vain on melkosen heikko olo. Myos hieman jannittaa etta onko flunssa venyttanyt kiertoa vai olisiko ihania uutisia. Itse veikkailen etta flunssa venyttanyt kun hieman tanaan tullut vaalean ruskeaa vuotoa, mutta kiertopaivat on tanaan 32 normaali kierto on ollut 28-30 paivaa...En tieda koska uskaltaisi testa

Syyhyttäis jo niin testata! Tänään siis kp 30/32. Pitää vaan malttaa oottaa, kun kuukautiset ei oo vielä edes myöhässä.. Ei vaan millään malttais, kun muutama testi jo kaapista löytyisi.

Unelmoijan perheelle pikaista paranemista!

Moi.
Jokos olette Tilli ja Unelmoija78 testanneet? Tai onko mitään oireita ilmaantunut?
Täällä on vasta kiertopäivä 25 menossa ja oletan kierron olevan taas pitkä (vaikka enhän sitä voi oikein tietää), niin en vielä viitsi testejä tuhlata.
Kakkosta kun yritettiin, niin raskauden oireita ilmaantui mulle jo päivää paria ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa ja testikin näytti plussaa jo aikaisin. Eka yrityksestä raskaus meni kesken ihan alkuvaiheessa ja kolmannesta yrityskierrosta raskauduin taas ja aloin odottaa kuopusta. Tuolloinkin tiesin jo vajaa viikko ennen oletettua kuukautisten alkamisaikaa että olin raskaana, oireet oli niin selvät, mutta pelotti testata kun ajattelin että voi mennä taas kesken. Nyt ei vastaavia oireita ole ainakaan vielä.
Kroppani on ollut aina tosi herkkä hormonaaliselle ehkäisylle niin voi olla että menee muutama kierto ennen kuin minun olisi edes mahdolista raskautua kun kierukka vasta poistettiin lokakuun lopulla..

Hyvaa Joulukuun alkua pikku kakkosten / kolmosten yrittajat :) Taalla ei ole mitaan uutisia. Testasin negan muutama paiva sitten ja menkat alkoivatkin pian sen jalkeen. Jostain syysta kierto venahti melkolailla, mutta ihan omaksikin yllatykseksi ei ollut hirvean pettynyt olo vaikka kylla hieman pettynyt olo kun negan testasin. No eihan sita tieda josko ensi kuussa onnistaisi, mutta en kovin odottele jalleenkaan sen kummempia kun on melkosen stressi olosuhteet taalla paalla talla hetkella.
Oli janna mies tanaan otti asian esille vaikka ei ollakaan niin sanotusti varmistettu etta me yritettais toista, ollaan vain jatetty ehkaisy pois ja jatkettu elamaa samaan malliin. Niin tanaan kun oltiin tulossa kotiin han yhtakkia totesi taitaa tulla meidan ensimaisen ja toisen lapsen valiin sitten hieman pidempi ikaero...Sanoinkin sitten hanelle etta jos seuraavan 2vuoden aikana tulisin raskaaksi niin oisi hyva. Ensi vuoden puolella tulee mies kuitenkin olemaan merilla melkolailla etta on ihan mahdotonta edes alkaa kunnolla yrittaan, mika toisaalta on ihan mielen rauhan puolesta toisaalta hyva.
Tilli mikas sulla on siella tilanne? Jokos olet uskaltautunut testaamaan? Entas tyttojen aippa? Mites pitka kierto sulla on yleensa? Ikava kuulla etta sinullakin on ollut keskenmeno :( todella ikavaa. Mulla oli kans yksi keskeytynyt keskenmeno viikolla 12. Oli tosi rankka paikka. Oltiin vuosi yritetty ja tulin raskaaksi ja oli vuotoja joten kaytiin alkuraskauden ultrassa jossa nakyikin sydamen syke. Mutta vuodot jatkuivat niukkina ja mulla oli tosi paha fiilis koko raskaudesta ja jouduinkin uuden vuoden aattona sairaalaan vuotojen takia ja muutaman paivan kuluttua kaavintaan. Mies oli merilla ja oli kauhea menna takaisin toihin kun yksi tyokaveri oli muutaman viikon vaheman raskaana ja saikin sitten terveen tyton samaan aikaan kun meilla oisi ollut laskettu aika. Mutta se ei ollut meidan aika viela silloin. Meni viela toinen vuosi ennen kuin tulin uudelleen raskaaksi ja heti kun plussa parahti raskaus tuntui ihan erilaiselta ja olin yllavan positiivinen koko raskaudesta. Toivoisin kylla etta kakkosen yrityksen kanssa ei menisi 2vuotta.

Unelmoija78: Otan osaa ikävään kokemukseesi :( Itsellänikin pettymys oli melko suuri koska lapsi oli niin toivottu, vaikka keskenmenon hetkellä minulla oli niin paljon muuta ajateltavaa etten ehtinyt ajatella asiaa kuin hetkittäin. Keskenmeno tapahtui häitäni edeltävänä päivänä, joten muuta ajateltavaa riitti ja lisäksi lohdutti tietysti esikoinen ja se että raskaus meni kesken niin varhaisessa vaiheessa. Sinä ehdit jo nähdä pienen sykkeenkin :( keskenmenon aiheuttama suru on varmaan sitä laatua jota ei voi täysin toinen ymmärtää ellei ole kokenut samaa. Toivotaan että seuraava lapsennen saisi alkunsa hieman helpommin ja iloisemmissa merkeissä!

Kuten kirjoitin jo muutamaan kertaan aiemmin niin munilla on aika epäsäännöllinen kierto ja silloinkin kun säännöllisyyttä on ollut niin kierto on ollut pitkä, noin 30-35 päivää. Menin kyllä testaamaan eilen jo, koska minulla on testit näyttäneet uisein tulosta jo tosi aikaisessa vaiheessa, mutta negahan se oli. Nyt olisi siis kiertopäivä 30 menossa, joten en usko olevani raskaana, muuten olisi varmasti jo jonkinlaisia oireita. Odottelen kuitenkin vielä ja testailen taas muutaman päivän päästä jos ei tätiä kuulu

Otan osaa unelmoijan ja tyttöjenäipän inhottaviin keskenmenokokemuksiin.:(

Itsella joko oli eilen ovis, tai ihan nyt. On tässä n.vuorokauden kipuillut alavatsa kovasti. Toivon että nyt on tärpännyt. En malttaisi enää odottaa..

19.12. ois sitten tulosta jos on.

Mullakin oli selkeät oireet tytön kanssa. N.3-4 päivää ennen oletettua menkkojen alkamispäivää, luulin olevani vatsataudissa rankan pahoinvoinnin vuoksi. Testi sanoi sitten että ähäkutti, täältä ois lapsi tulossa.;)

Mäkin olen pahoillani, että olette (unelmoija ja tyttöjenäippä) joutuneet keskenmenoja kokemaan.

Mä tein testin pari päivää sitten ja negaa näytti. Kierrosta ei siis oikein tietoa, mut kuukautiset eivät ole alkaneet, mutta rinnat selvästi runsaammat.. Tosin voi olla oire tädin tulosta.. Joten täälläkin vaan odotellaan :)

Tänään oli pakko testata aamulla kun oli niin paha olo, oksetti, paleli ja väsytti ihan tolkuttomasti, mutta negaa näytti ja tätikin tuli sitten muutaman tunnin päästä ja nyt siis kiertopäivä 32. Olen vaan niin hätäinen kun testejä on iso kasa kaapissa niin tulee tehtyä turhaankin välillä kun on malttamaton olo :D No ainakin voi jouluna ottaa lasin pari viiniä ilman huonoa omatuntoa ja seuraavassa kierrossa yritys jatkuu. Taitaa tämä joulunaika olla kiireistä kun ei kovin moni ole ehtinyt kirjoitella kuulumisia..

Mulla oli ilmeisesti ovis tuossa viikonlopun aikaan/jälkeen ja nyt jotenkin kuumottelee alavatsa aina vaan. Ja väsyttää ihan hirveesti. Ei kai nyt näin kovin voi jo nyt oireilla jos onnaa? Tosin, mulla oli jo Iidastakin silloin järjettömän oksentelut jo viikkoa ennen kuin olisi voinut testata..

Voi, olisihan se plussa ihana joululahja.:)

Jospa sulla karamelli olis kiinnittymisoireita! :)

Täällä tätiä ei ole kuulunut ja oon päättänyt et vasta ens viikolla testaan taas uudestaan, jos niitä ei sittenkään vielä kuulu. Saa nähdä miten saan pääni pidettyä, yleensä käy kuten tyttöjenäipällä et testaan liian aikaisin..

Hih..huomaa että on taas se aika kierrosta kun oottaa ja jännää koko ajan. Käyn nimittäin vähän väliä kurkkimassa josko täällä olisi jotain uutisia..:D

Järjetön väsymys koko ajan. Joko mulla yrittää olla jokin tauti tai sit..no, tietenkin saan kuviteltua tämän oireeksi.;)

Täti tuli viikon etuajassa,mullahan tuo kierto ei oo ikinä ollu päivälleen,nyt sitte uutta siementä vakoon vaan!!!:D Jouluvalmistelut on kaappien siivouksessa menossa,hommaa vielä riittää ennenku meille saa joulu tulla,esikoisen plussasin muuten jouluaattona silloin aikanaan ja samana päivänä mentiin kihloihin,tosin ei raskauden takia mut olihan se ihana lisä siihen,tämä kaikki tapahtui siis 2004. Näin täällä,jatketaan.. :)

Kierto hakee vielä paikkaansa, tästä on tulossa tooosi pitkä kierto! Eka kierto 32 pvä ja nyt mennään jo kp 43! Testinkin tein. Näytti ihan puhdasta negaa. Plaah, täti sais tulla käymään! :)

Musta tuntuu että mulla on kiinnittymiset menossa.:)
Ekan kerran tuntuu aika varmaltakin.
Ja ajankohtaisesti menis ovistuntemusten kanssa ihan yksiin.
Siis aamulla alkoi vihlomisen tapainen kipu enemmän oikealla puolella kohtua. Nyt jomottaa vielä vähäsen, ei kovasti. Vähän kuin olisi menkat alkamassa. Huijui!:)
Jännittää. Ja jännittää, että jos on raskaus niin alkaako nyt sitten ennen 4 viikon täyttymistä jo pahoinvointi..
No, ensi viikon keskiviikkona voisin testata..:))

Lisäksi mulla on kipeet nännit ja turvottaa.

Voi, ekan kerran on ihan näin todentuntuisia oireita. Hitto että tipun korkeelta jos tää ei nyt ookaan sitä.

Yhteistyössä