Pikku-Kakkonen (tai kolmonen) vuodelle 2012

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hemuli 83
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Taalla on ihan kiva joulu takana, tosin meidan esikko oli kipeana joten meni halta joulu vahan ohi kuumeisena. Vielakaan ei ruoka maistu. Mulle tuli myos sitten joululahjaksi tyton ihana rakatauti, en olekaan ollut piiiiiiiiiiitkaan aikaan kipeana.

Testasin tanaan huvikseni uudestaan ovistestilla ja se naytti plussaa!?! Eli kp 21 nakyi ovistestissa ekan kerran hymynaama (oli myos selkeat ovislimat) ja nyt uudestaan sitten kp 26 (ei limoja). Nahtavaksi jaa tarkoittaako tama nyt hormonien sekasotkua vai onko tama enne raskaudesta (ovistesti kun voi nayttaa plussaa myos raskaudesta). Hommailtiin ennen ekaa ovisplussaa noin 5 paivaa aiemmin eli voisi olla etta siella jokunen sitkea veikko olisi ollut viela elossa... tosin taa on kuulemma noin 10% luokkaa. Ennen ekaa raskautta mun miehen simpat tutkittiin ja ne oli kuulemma 'huippuluokkaa' (vielakin se jaksaa sita sanoa, heh) eli onhan se mahdollista, kait. Raskaustestilla testausta joutuu kuiten nyt odottaa sellaisen 9-10 paivaa eli saas nahda miten meidan kay.

Jannataan siis varauksella.

Joulu meni täällä ihan mukavasti. Eestaas juoksemistahan se on, mutta siihen on jo tottunut. Mulla alkoi vähän ennen joulua flunssa jonka kourissa edellenkin olen. Toistaiseksi muu perhe on säästynyt siltä.

Tänään oon ottanu viimeisen femarin tälle kiertoa ja toivon, että sen aiheuttamat päänsäryt vähän lievenis, kun se jää taas muutamaks viikoa pois. Toivottavsti tietysti jäis kokonaan pois, niin ei tarvis seuraavan kierron 2. pvä taas alotella niitä. Tilailin avuks nipun ovistestejä, jotka tulikin tänään. Sunnuntaina tai maanantaina voisin alkaa testailemaan tai sit tiistaina. Viime kierrossa ovulaatio oli ilmeisesti 13. tai 14. pvä kun en ovistesteihin saanu plussia ollenkaan noiden päivien jälkeen. Ultra tehtiin siis kierron 13. pvä ja lääkäri sanoi silloin, et se rakkula voi puhjeta samana päivänä tai mikä päivä hyvänsä sillä viikolla. Kierron 14.-19.pvä testasin negatiivisen ovulaatiotestin ja kierron 21. tehty verikoe kertoi, et keltarauhashormooni oli niin hyvin noussu, et ovulaatio oli satavarmasti kuitenkin tapahtunut.

Tämä ja seuraava kierto olis tarkotus kattoo vielä näillä lääkkeillä ja annostuksilla ja jos ei tule tuloksia, niin sit uudelleen lääkäriin pohtimaan jatkoa.

Muo hirveesti nyt arveluttaa tuo mun alavatsani. Se sama kohta, oikealla puolella kohtua, kipuilee koko ajan. Se sama kohta jossa luulin kiinnittymisen tapahtuneen. Ei hajuakaan mikä vois olla. Raskaana tuskin olen, kun testi oli samana päivänä nega kun menkatkin alkoi. Varaan varmaan huomenna lääkärin.:/

Voiko liittyä joukkoon? Minulla on 14 kuukauden ikäinen poika ja toivon hänelle sisarusta. Yritetty ollaan kunnolla kaksi kuukautta, tai tavallaan kolme kun lokakuussa jo keksittiin "kokeilla". Marraskuussa sain haalean plussan, mutta kuukautiset alkoivat sitten saman päivän iltana, eli kemiallinen taisi olla.

Esikoinen sai alkunsa niin hätäisesti heti kun kierukka oli poistettu, että nyt tuntuu tosi pitkältä tämä ettei tärppää. Ei siis oikeastaan ehditty edes ajatella, että "yritetään lasta", kun jo testasin plussan. Lisäksi minulla on ikää jo aika tavalla (täytän vuoden alkupuolella 40), joten välillä pelottaa, että onkohan jo liian myöhäistä. Kaksi vuotta on kuitenkin pitkä aika näissä lukemissa...

Tervetuloa mukaan Pampula ja onnea yritykseen :) Meilläkin esikoinen sai alkun hyvin nopeasti, tai no kuukautiset olivat poissa 6kk pillereiden lopettamisesta mutta vasta kun ne alkoivat uudestaan niin tehtiin lopullinen päätös yrittää lasta ja sitten ei mennytkään kuin 1kk niin oltiin jo raskaana :) Toisen yritys vei hieman kauemmin ja keskenmenokin oli siinä välissä. Nyt yritetään kolmatta ja kyllä on malttamaton olo!

Varasitko Karamelli83 lääkärin? Inhottavaa joutua kantamaan huolta moisesta asiasta :/ jaksuja sinne!

Emmie412: Jännää! Toivotaan että teillä tärppäsi :)

Kuvittelen varmaan, koska tällä viikolla piti olla ovis ja nyt on rinnat hieman arat ja alavatsalla tuntuu kiristystä ja hetkittäin on tosi huono olo ilman selvää syytä. Kuitenkin varmaan osittain mielikuvituksen tuotetta nämä oireet, koska mahdollinen raskaus olisi vasta niin alkutekiöissä että siitä tuskin vielä selviä oireita seuraisi :D Hätähousu yrittää varmaan testailla seuraavalla viikolla, vaikka tuskin vielä silloinkaan mitään näkyy, höh, menisi nyt aika vaan nopsaan eteenpäin..

Kyllä aika tosiaan menee hitaasti nyt kun on malttamaton. Mulla alkoi menkat viikko sitten viimeksi, eli tässä sitä taas mennään... Ovista odottelen ihan lähipäivinä. Ärhentelin vaan miehelle aika tasokkaasti just tänään, joten en nyt tiedä miten saisin kuherteluvaihteen päälle! Kääk!

Moikka ja tervetuloa mukaan Pampula!:)

En varannut lääkäriä, sillä miehelläni alkoi viikko sitten vatsatauti ja perjantaina se iski minuun ja tyttäreen. Mulla kuvotusta yhä ja tytär oksensi eilen illalla, tänään sillä oli lämpöä. Saatiin 3 päivää sairaslomaa jotta toivutaan kunnolla.

Mulla kipuilee alavatsa, alkoi eilen. Tällä viikolla pitäisi olla ovis..Arvatkaa vaan kuinka kovin tekee mieli mitään miehen kanssa puuhailla kun kuvottaa. Jeejee.:/

Tässä alkaa uskoa, että on tarkoitus että meille ei vielä tule vauvaa kun tulee takapakkia toisen perään.

Mites muiden tilanne? Emmie, onko merkkejä? Unelmoija? Ruusunen? Tilli?

Heippa pitkästä aikaa! :)

Mulla ne kuukautiset tosiaan odotti itseään ja tänään (kp jotain 60) kävinkin asian tiimoilta yksityisellä gynellä tsekkaamassa tilannetta. Ja mulla todettiin lievä PCO. Sinällään harmillista, mutta ainakin selvisi miksi mulla ei ole ikinä ollut säännöllisiä kuukautisia. Ja meillä on kuitenkin vuoden ikäinen tuhisija nukkumassa omassa sängyssään ja hän on saanut alkunsa kuitenkin ihan luomusti ilman mitään lääkkeitä. Tilannetta korjaamaan sain Terolut-kuurin, josko niillä kroppa heräisi taas toimimaan (multahan poistettiin hormoonikierukka n. 3 kk sitten). Tässä kohtaa joutuu asennetta rukkaamaan siten, ettei toinen tulekaan välttämättä kovin nopeasti. Ekaa ehdittiin toivoa vain kolme kiertoa ennen tärppiä..

Pampulalle sanon tervetuloa mukaan! ja karamellin perheelle pikaista paranemista! :)

Hei

Minäkin voisin liittyä mukaan tähän ketjuun. Meillä on poika 2v 1kk.
Olemme yrittäneet jo toukouusta asti, mutta ehkä vähän "aktiivisemmin" viimeiset kolme kk.
Minulla on nyt kp 21. Kierto on ollut aika epäsäännöllinen, mutta nyt edelliset kk tasoittunut terolutin avulla n. 33pv. Eli aika pitkä kierto!

Nytkin on vähän "oireita", eli epämääräinen paha olo ja väsymys, mutta en uskalla mitään ajatella, koska oireita on ollut ennenkin.

Olisi ihan mielenkiintoista seurata muita vastaavassa tilanteessa!

karamelli83: Me mennään siis aika samoissa. Mulla pitäisi olla ovulaatio perjantaihin mennessä. Meillä myös ollut vuoron perään mahatautia, joka onneksi meni nopeasti ohi, mutta sen ansiosta nyt on ollut aika hiljainen "yrityskierto". Tänään totesin rempseästi miehelle, että pitää panna tuulemaan, jos lasta yritetään alulle saada ja mies vastasi, että hänelle sopii. :-D

Heh Pampula, me mennään ihan samoissa! Mullakin pitäis olla perjantaihin mennessä. Yritän myös kellistää tänään miehen, oloista huolimatta.
Masentavaa ajatella koko ajan miten pitkälle LA siirtyykään ovisten myötä.

Mun esikko on kohta 3v. Se on jotenkin ihan hirveesti kiinnostunut vauvoista tällä hetkellä. Ei siis leikeissä välttämättä, mutta puheissa ja mietinnöissään. "Mä haluan äiti tytön ja sun pitää haluta poika ja sitten me hoidetaan niitä" ja haluaa katsoa koko ajan myyrä-piirrettyä jossa pupu synnyttää kaksi poikasta..
Vauvakuume koko perheellä?;)

Heips,

taalla kp 35 ja luulenpa etta ei tullut talla kierrolla plussaa. Huvikseni testasin ovistestilla uudestaan pari paivaa sitten ja tuli ihan selkea nega ja tanaan raskaustesti oli myoskin nega joten jaan odottelemaan kuukautisia ja uutta kiertoa. :)

Minulla alkoi tänään sitten yllättäen menkat aivan liian "aikaisin" kp 23. Minulla on viimeiset kuukaudet ollut n.33pv kierto. No, paha olo varmaan sitten johtui tästä.
Ajattelin aloittaa ovisten mittaamisen seuraavalla kierrolla. Olen kerran mitannut, ja silloin oli vasta 20kp:nä. Ei näistä ota selvää...

Eilen mietiskelin, että oireiden perusteella ovulaatio taitaisi olla lähellä, illalla meillä oli ihan mukava kuherteluhetki esikoisen nukahdettua ja Clearblue näytti tänä aamuna hymynaamaa. Täytyy nyt vaan takoa vielä lisää kun rauta on kuumaa. ;-)

Ehdin olla kauhean toivoton muutaman päivän, mutta nyt on taas jännän optimistinen ja toiveikas olo.

Moi täältä!
Epämääräiset oireet jatkuvat, on huonoa oloa ja rinnat arat ja alavatsaa vihloo. Testi näyttää kuitenkin negaa, olin hätäinen ja testasin. Nyt kiertopäivä 28/32? (edellinen kierto ollut 32, niin arvailen sen mukaan kun epäsäännöllisyyttä on), eli odottelen viikonlopun yli ainakin sinne tiistaille ennen kuin testaan taas ellei tätiä kuulu. Jotenkin odotin jo testin olevan plussa vaikka aika ajoissa testin teinkin, ja pettynyt olen jos ei ole plussa ensiviikollakaan :/ eihän siinä sitten auta muu kuin jatkaa yritystä. Kummallinen tämä naisen kroppa miten voi "huijata" oireita kun oikein toivoo raskautta :( tilannetta ei helpota yhtään se että mieheni serkku sai maanantaina vauvan eli lapsemme saivat uuden pikkuserkun :D ensiviikolla sitte vauvanhajua hakemaan :)

Tervetuloa liitäjä! Minullakin on pitkä kierto ja epäsäännöllisyyttä kierrossa ja oireita myös melkein joka yrityskierrossa ollut nyt, joten aika samassa tilanteessa :D

Pampulalle onnea matkaan että tärppäisi! Samoin karamelli83lle. Liitäjälle ja Emmielle412 pahoittelut tädistä :/

Minä olen nyt tilannut kanssa ovistestejä ja alan käyttämään niitä heti kun menkat loppuu..
Minua on alkanut mietityttämään tämä mun tilanne. Kaksi kiertoa sitten sain todella haalean plussan raskaustestissä, mutta sitten menkat alkoi samana päivänä... Siitä asti on ollut pahaa oloa, mutta olen ajatellut etten voi mitenkään olla raskaana. Menkat jotka alkoi keskiviikkona tuli n. 10 pv etuajoissa, ja ovat olleet todella kivuliaat. Edellisenä päivänä kun menkat alkoi, minulla alkoi kovat vatsakivut seksin jälkeen. En meinannut saada unta ollenkaan. Kivut hellittivät, mutta on edelleen ollut kipeä vatsa, pahaa oloa ja ruokahaluttomuutta sekä armoton väsymys. Mietin että tulikohan minulla varhainen keskenmeno? Olen lukenut täältä palstoilta että voisi olla raskaana vaikka on menkat....?

Alkuperäinen kirjoittaja tyttöjenäippä;11086071:
Moi täältä!
Epämääräiset oireet jatkuvat, on huonoa oloa ja rinnat arat ja alavatsaa vihloo. Testi näyttää kuitenkin negaa, olin hätäinen ja testasin. Nyt kiertopäivä 28/32? (edellinen kierto ollut 32, niin arvailen sen mukaan kun epäsäännöllisyyttä on), eli odottelen viikonlopun yli ainakin sinne tiistaille ennen kuin testaan taas ellei tätiä kuulu. Jotenkin odotin jo testin olevan plussa vaikka aika ajoissa testin teinkin, ja pettynyt olen jos ei ole plussa ensiviikollakaan :/ eihän siinä sitten auta muu kuin jatkaa yritystä. Kummallinen tämä naisen kroppa miten voi "huijata" oireita kun oikein toivoo raskautta :( tilannetta ei helpota yhtään se että mieheni serkku sai maanantaina vauvan eli lapsemme saivat uuden pikkuserkun :D ensiviikolla sitte vauvanhajua hakemaan :)

Tervetuloa liitäjä! Minullakin on pitkä kierto ja epäsäännöllisyyttä kierrossa ja oireita myös melkein joka yrityskierrossa ollut nyt, joten aika samassa tilanteessa :D

Pampulalle onnea matkaan että tärppäisi! Samoin karamelli83lle. Liitäjälle ja Emmielle412 pahoittelut tädistä :/

Liitäjä: oletko yrittänyt nyt testata? Minulla oli ennen kuopusta keskenmeno aika varhaisessa vaiheessa ja oireet loppui kuin seinään vuodon alettua.. Voisithan tehdä raskaustestin vaikka menkat on olleetkin ja varmistaa asian, sillä voi sitä vuotoa olla vaikka olisikin raskaana, yleensä silloin ne "menkat" on vaan niukemmat kuin normaalisti luulisin. Tai sitten käyt ihan tk:ssa varmistamassa asian..

Heips
Ja oikein hyvaa uutta vuotta kaikille kanssa sisarille!!Anteeksi en ole ehtinyt kirjoittelemaan hetkeen kun ollaan oltu joulu ja uusi vuosi kylailemassa ja nyt naitten talokauppojen kanssa aivan solmussa. Mutta eipa ole taalla ollut uutisiakaan :( mutta en ole pettynyt sinansa kosa ei oikeastaan juurikaan ole yritetty ja on ollut kovaa stressia.
Niin muuten joku taisi kysella mista pain olen, juu Englannissahan mina :) Sori tama jaa hieman lyhyeksi. Mutta palaan pian kirjoittelemaan ja kommentoimaan hieman muittenkin kuulumisia. Tervetuloa uusille mukaan.#
Tyttojenaippa pitelen edeleen peukkuja etta sielta se plussa tulisikin. Koska meinaat testailla uudelleen?Pahoittelut teille kenelle se ei-toivottu tati tuli kylaan :( Toivotaan etta uusi vuosi toisi tassa pian ketjun ensimaisen plussan

Unelmoija78: Kyllähän mieli tekisi testailla vaikka joka päivä :D mutta kun siitä ei mitään hyötyä ole niin ajattelin testata tiistaina, jolloin olisi oletettu menkkojen alkamispäivä (kp 32), edellisen kierron pituuden mukaan arvioituna. Sitten luulisi testin viimeistään näyttävän plussaa jos on tärpännyt :D Toisaalta mulla on kyllä ihan saapuvan tädin oireet, finnejä ja tukka rasvoittuu, turvottaa jne. Mutta silti outo pinkeä tunne alavatsalla ja nippaisut ja arkuus rinnoissa jatkuu.. Että saas nähdä miten käy. Yritän nyt psyykata itseäni siihen että kyllä se täti sieltä tulee niin en pettyisi niin kovin jos niin käy..

Minä en ole vielä testannut, enkä usko että siellä mitään on. Teen varmuuden vuoksi testin ma tai ti kun testien pitäis postista tulla. Onneksi tänään on parempi olo. Eilen en meinannut jaksaa mitään. Toivottavasti tänne ilmestyisi plussaviestejä pian!

Äh, ei mitään uutisia?;)

Mulla on nyt siis dpo 5... ei pitäisi olla malttamaton kun eihän tässä vaiheessa vielä mitään pitäisi tuntua, mutta eilen mulla oli hassun turvoksissa maha vaikken ollut mitään erityistä syönyt. Ihan kunnon pallo oli, ja vaaka näytti kaksi kiloa enemmän kuin tavallisesti. Iltaan mennessä meni ohi ja vaakakin palasi tavislukemiin. Vähän panee jännittämään (hyvällä tavalla), koska tismalleen samanlainen juttu mulle kävi ekassa raskaudessa. En vain muista missä vaiheessa tarkalleen, mutta ennen positiivista testiä kyllä se oli. Yhtenä aamuna en saanut housuja jalkaan ja kun menin äimissäni vaa'alle, se näytti kolme kiloa enemmän kuin tavallisesti! Plussasin silloin jo kp 27, joten kyllä se tietysti aika aikaisin oli tapahtunut. Hmmm... kutkuttavaa. :-)

Viimeksi muokattu:
Minulla oli negatiivinen testi. Ja se olikin aika selvä, joten en ole pettynyt. Uskon että minulla oli varhainen keskenmeno, koska kerran jo näytti plussaa.
Minulla on nyt kp 6, joten ei muuta kun ovista odottamaan. Tämä on nyt kahdeksas kierto kun yritetään, alkaa olla aika malttamaton olo. Ja ärsyttää kun ajatukset väkisinkin pyörii tämän asian ympärillä ehkä liikaakin.
Toivottavasti Pampulalle tulee plussaa!!

Tänään kiertopäivä 31/32? Eilen testasin taas negan, pitäis vaan malttaa odottaa ettei testaa liian ajoissa mut jotenkin oon aika varma ettei tässä kierrossa tärpännyt, asennoidun siis odottamaan tätiä. Eilen ja tänään on ollut vatsakipua muttei sellaista menkkamaista jomotusta kuitenkaan :/ höh.. esikoisesta testasin plussan ihan sattumalta kun en silloin seurannut kuukautiskiertoa mitenkään tarkkaan enkä edes huomannut kuukautisten olleen myöhässä. Tokasta taas testasin haamun jo viikko ennen kuin kuukautisten piti alkaa ja pari päivää myöhemmin selkeän plussan. Siksi kai odotan nytkin että testi näyttäisi raskauden jo ennen kuukautisten pois jäämistä. Armoton väsymyskin.. Mietinkin tässä että jos noi mun liuskatestit ei sittenkään ole herkimmästä päästä, että pitäiskö huomenna tai ylihuomenna kokeilla jollakin toisella testillä ellei täti tule kylään..

Milloin meinasit Pampula testata? Jänskättää sun puolesta :)

Tiedän Liitäjä tunteen. Meillä on yritetty vasta lokakuusta, mutta silti malttamaton olo, etenkin kun toivoisin kolmannen lapsen syntyvän ennen kuin kuopus täyttää 3 että saisin sen saman äitiyspäivärahan jonka eteen tein töitä kuopusta odottaessa :/ Miehellä menee jo hermo tähän mun kärsimättömyyteen ja kun kuuli että kymmenen kappaleen testipaketista on jäljellä enää kaksi (no tänään enää 1) niin tiuskaisi mulle että yhden yhtä testiä ei sitten enää osteta.. Siitähän minä hänelle kimpaannuin että hyvä se on sivusta sanoa kun ei joudu kaiken maailman oireita omassa kropassaan kärsimään ja jännittämään että koska sitä oikein tulee raskaaksi vai tuleeko.. Hän on vain sitä mieltä että mitä turhia stressaamaan, tulee kun on tullakseen.. Voisi vaan hieman yrittää ymmärtää ettei se naiselta käy niin helposti vain odotella miettimättä koko asiaa kun kyse on kuitenkin isosta muutoksesta omassa vartalossa >:/

No tulipas taas vuodatettua :D

Yhteistyössä