Pilleri ongelma

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Cerazettee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
C

Cerazettee

Vieras
eli cerazetteä syönyt vajaa vuoden ja ei minkäänlaisia sivuvaikutuksia ole tullut. Kuukautiset mulla tosin on pysynyt eli tulee ihan normaalisti 30vrk kierrolla ihan niinkuin luomunakin tuli..

Nyt yhtäkkiä on ollut kokonaisen kierron tiputtelua joka välillä on ihan runsastakin verrattavissa kuukautisiin... Mitäs nyt on tapahtunut kun näin menee? Voiko sopivat pillerit yhtäkkiä muuttu epäsopivaksi?

Joskus olen kuullut että jos vuoto puskee läpi niin pillereissä on liian vähän hormonia. Voiko olla niin että yhtäkkiä pidemmän käytön jälkeen pillereiden hormonimäärä ei riitäkään? Ja mihin mä nyt sitten siirryn kun käsittääkseni kaikki muut keltarauhashormonivalmisteet on vieläkin miedompia...

mulla jäi säännölliset menkat niiden kanssa pois, joskus harvoin oli tiputtelua. toimi ihan hyvin esikoisen syntymän jälkeen.
kolmannen lapsen syntymän jälkeen käytin kans niitä, mutta tulin niistä huolimatta muutaman kuukauden käytön jälkeen raskaaksi. nyt mulle ei sit enää suositellakaan niitä, enkä osais itsekään niihin enää luottaa.
en ole kuullut, että ajan myötä hormonimäärä ei enää riittäiskään, mut ei se varmaan mahdotonta ole.
kysy ehkäisyneuvolasta voiko niin käydä.
ja muistaakseni niissä ohjeissa luki, että esim. vatsataudin aikana teho voi heiketä yms.

Yhteistyössä