Pinoon ne, joiden mielestä TEHY on ainoastaan hyvällä asialla, oikeilla keinoilla yms.+perustelut!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Minä olen!
ihmetyttää, kun viestiketjuissa yhtäaikaa haukutaan hoitajia, mutta samalla halutaan hoitoa! esim:"mulla on riskiraskaus, ja hoitajat on pyllystä, mut mun on pakko saada hoitoa kun mä synnytän" jne.
eikö olisi jo aika katsoa peiliin?kiittämätöntä sanon minä! itse en olisi lapseni kanssa varmasti edes hengissä ilman sairaanhoitajia ja kätilöitä(jotka myös TEHYläisiä!!!!!)lisää palkkaa heille vaan!

sitten sanotaan ettei palkka vähennä työn vaativuutta ja raskautta.no ei tietenkään.mutta mielestäni sairaanhoitajien palkkaus on suomen yksi suurimmista häpeäpilkuista.palkkaa lisäämällä myös alalle hakijoita tulisi enemmän, jolloin pystyisi seulomaan yhä parempaa ja parempaa porukkaa hoitoalalle.eikös se olisi vaan hyvä? kun mietitte että joudutte itse, miehenne, lapsenne hoitoon vakavan sairauden takia?

sitten mietitään, miksei muilla aloilla nosteta palkkaa. missä muussa ammatissa on niin vaativa työ, että voit pillkuvirheen takia olla vastuussa toisen hengestä?tarkoitan tällä sitä, että hoitajat jakavat potilaiden lääkkeet.kaikki lääkkeet siis.hoitajat myös laskevat määrän, miten paljon lääkettä tulee potilaalle antaa. eikö ole aika vaativa juttu olla vastuussa siitä, miten paljon annat esim.unilääketytä, syöpälääkkeitä, tai huumaavia lääkkeitä potilaalle?entä jos tulee virhe?=yksin olet vastuussa. matikkapää täytyy olla täydellinen.

missä muussa ammatissa hoidat yksinäistä vanhusta kuolinvuoteellaan?

missä muussa ammatissa rauhoitat ihmistä, joka kuolee tukehtumalla silmiesi edessä?katsot keuhkoahtaumapoyilasta silmiin, tämän pyytäessä elehtien hätääntyneenä apua, mutta tiedät ettet voi muuta kun odottaa?

milloin joudut olemaan elvyttämättä potilasta, kun tiedät elvytyskiellon?keskosen vierellä tiedät että sinulla on kaikki edellytykset elvyttää, mutta et saa?

entä synnytykset? tiedätte tilanteen kun synnytyksiä on käyunnissä ennemmän kuin lääkäreitä on paikalla.silloin olette aikalailla kätilön vastuulla..

mielestäni lakko tai irtisanoutuminen ovat hyviä keinoja siksi, että ne jos mitkä tehoavat ja kertovat että hoitajat ovat tosissaan. pelkään pahoin että ilman palkankorotusta hoitajia ei ole olemaan riittävästi parinkymmennen vuoden päästä ja ihmiset, me, läheisemme, potilaat emme saa riittävästi hoitoa työvoimapulan takia.

ja vielä valistus siitä, miksei muilla naisvaltaisilla aloilla nosteta palkkoja: luulisi teidän (naisten) tukevan sairaanhoitajia! nyt muilla naisvaltaisilla aloilla on matalempi kynnys lähteä hakemaan lisää palkkaa, kun tehyläiset laittavat ensin itsensä ja toimeentulonsa vaakalaudalle.
näin myös nais-ja miesvaltaisten alojen palkkaerit pienenevät ja suomesta tulee tasa-arvoisempi!tässäkin suhteessa pitäisi pitää yhtä, eikä olla kateellisia niille, jotka teitä ja lapsianne ovat hoitaneet.esim synnärillä sairaanhoitaja vie eteenpäin teidän sananne, kipunne, olonne lääkärille.

tulipas sekavaa tekstiä, mutta jos kukaan sai selvää, niin kertokaa lisää perusteluita!

eli et halua mielipiteitä niiltä jotka allekirjoittavat muilta osin tuon tekstisi mutta eivät ole samaa mieltä TEHYn keinojen kanssa? :whistle:

En jaksa alkaa perustella näkemyksiäni tai mitään muutakaan enää, olen sen tässä lyhyen ajan sisään niin monta kertaa tehnyt.

Mutta toivon sairaanhoitajille lisää palkkaa.

jos ei palkkaa anneta hyvällä otetaan se sitten pahalla, hoitajat ovat palkkansa ansainneet, muutkin kuin tehyläiset. tehyläiset vain uskaltavat nousta barrikadeille!

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
eli et halua mielipiteitä niiltä jotka allekirjoittavat muilta osin tuon tekstisi mutta eivät ole samaa mieltä TEHYn keinojen kanssa? :whistle:
ilmeisesti en...:) no, voi niitä muita plussia kertoa(jättää keinot sitten väliin)ja tähän sellainen vihellys-hymiö...

Miksi sinä otat (taas?) minun riskiraskauskommentit esimerkiksi?
Minä olen arvostanut suomalaisia hoitajia, olen ollut heille kiitollinen, olen ollut pakankorotusten puolella, mutta nyt myös minun mittani on täysi!
Siitä syystä, että on todellakin väärin jättää potilaat oman onnen nojaan, kun palkkauksenne EI ole meidän vika. Kusipääviestit meni nyt vähän yli, mutta kyllä sieltä teidän hoitajienkin puolelta tuli mollaavaa tekstiä.
Ja en varmasti ole ainoa, joka on alkanut näin miettimään vaikka alun perin olisi ollut eri mieltä.

Oikealla asialla on TEHY. En tiedä voisiko työtaistelun hoitaa jotenkin paremminkin, mutta minä en siitä onneksi päätä. Olen TEHYn opiskelijajäsen ja täytyy myöntää oma pelkuruuteni ja sanoa, että olen tavallaan tyytyväinen että en vielä ole työelämässä. Hattua nostan siis hoitajille.

Mikä on se riittävä palkka?
Kuinka kauan siihen ollaan tyytyväisiä, vai onko taas 2v päästä sama lakonuhka/irtisanoutumiset edessä?
Kenen palkkoihin sh palkkaa pitäisi verrata?Lääkärin?mikä on se euro määrä minkä on hyvä väli lääkärin ja hoitajan välillä?

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Mikä on se riittävä palkka?
Kuinka kauan siihen ollaan tyytyväisiä, vai onko taas 2v päästä sama lakonuhka/irtisanoutumiset edessä?
Kenen palkkoihin sh palkkaa pitäisi verrata?Lääkärin?mikä on se euro määrä minkä on hyvä väli lääkärin ja hoitajan välillä?

Eiköhän hoitajien palkkoja olisi pitänyt nostaa jo vuosikymmeniä sitten. Aina, joka ikisissä vaaleissa asiaan on luvattu parannusta, mutta mitään ei ole tapahtunut. Ja pitääkö sitä palkkaa nyt vertailla mihinkään? Selvää on, että hoitajan tienestit ovat niin pienet, ettei niillä kunnolla edes elä, varsinkaan pääkaupunkiseudella...

Minäkin pinoudun tänne. Enkä ole edes tehyn keinoja vastaan, sillä uskon että on pakko laittaa kova kovaa vastaan saadakseen tuloksia. Ja jos nyt tähän kohtaan ei saada hoitajien asioita kuntoon, niin ei niitä koskaan saada. Muutama ystäväni on hoitoalalla ja jutut joita heiltä olen kuullut ovat aivan uskomattomia. Lisäksi omakohtaista kokemusta on sairaalassaoloajalta, kun lapsemme syntyi. Täysin epäinhimillisiä työvuoroja surkealla palkalla ja hirvittävällä vastuulla.

Hoitajat ovat totisesti palkankorotuksensa ansainneet. UGH!

Ilman muuta kannatus tälle pinolle! Keinotkaan eivät ole liian radikaalit. Uskon todella, että ilman joukkoirtisanoutumisia asia ei mihinkään edisty.

Hoitajilla myös vastuullinen työ. Lähestulkoon sama vastuu kun lääkäreillä, jotka juuri saivat palkankorotuksen ilman sen kummempia mutinoita

Yhteistyössä