Pitääkö kummin olla välttämättä mukana kastejuhlassa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja niin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

niin

Vieras
Kun meitä, mua ja mun miestä on pyydetty kummiksi, ja meilläkin on pieni vauva, ja mies sanoi, että voisi olla vauvan kanssa kotona, kun tulee niin vaikeaksi kaikki syötöt ja pyllynpesut sun muut. (juhlat ei oo kavereiden kotona) mutta haluaisi kuitenkin olla kummi.

No ei ole pakko kaikkien kummien olla paikalla. Mut musta on outoa jos ei vauvan kans voi lähteä "mihinkään". Ei se oikeasti ole niin vaikeaa, eihän? :xmas:

Must ois kivaa tietty et kummit pääsis paikalle, mutta ymmärtäisin kyllä jos tulis jokin este. Mut toi on kyl aika hölmöä ettei pienen vauvan kanssa pääsis osallistumaan.

Meidän pikkuisen ristiäisissä oli ainakin sisareni kaksosvauvojen kanssa. Ja aivan yksin heitä onnistui syöttämään jne.

Alkuperäinen kirjoittaja NPOK:
minkä ikäinen teidän vauva on? miksi olisi hankalaa syöttää ja pestä häntä muualla muutaman tunnin? kosteuspyyhkeet, vaipat ja ruuat mukaan. ei ole vaikeaa.

Vauva on kuukauden vanha. No, ei varmaan kamalan vaikeaa olekaan, mutta on mun mielestä vauvan kanssa (noin pienen siis) aika inhaa lähteä hakemaan tieten tahtoen kaikkia räkätauteja, ja sitten huolehtia siitä juhlapaikalla. Ei se varmaan vauvankaan mielestä oo mukavaa, kun rehataan meteliin ja melskeeseen. Kyse ei siis oo mistää pikkujuhlista, vaan juhliin on kutsuttu koko suku.

minkä ikäinen teidän vauva on? miksi olisi hankalaa syöttää ja pestä häntä muualla muutaman tunnin? kosteuspyyhkeet, vaipat ja ruuat mukaan. ei ole vaikeaa.

mä ihmettelen kans, etenkin kun ne teidän kaveritkin oletettavasti pesee ja syöttää siellä pientä vauvaa..

meillä on lapsella 3kummia (kaikki kirkkoon kuuluvia) tämä pariskunta oli ristiäsissä ja yksi kummi ei päässyt toiseltapuolen Suomea paikalle koska oli juuri tenttikausi,jokainen on merkitty kirkon kirjoihin kummiksi ja kaikille on kummitodistuskin:)

Kannattaa toki varmistaa tuo kummi asia omalta pastorilta mutta meillä 2v sitten onnistui ainakin

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Vauva on kuukauden vanha. No, ei varmaan kamalan vaikeaa olekaan, mutta on mun mielestä vauvan kanssa (noin pienen siis) aika inhaa lähteä hakemaan tieten tahtoen kaikkia räkätauteja, ja sitten huolehtia siitä juhlapaikalla. Ei se varmaan vauvankaan mielestä oo mukavaa, kun rehataan meteliin ja melskeeseen. Kyse ei siis oo mistää pikkujuhlista, vaan juhliin on kutsuttu koko suku.

ton ikänenhän on universumin helpoin matkaaja. ja jos ottaa ton asenteen, ettei lapsen kanssa voi mennä minnekään ku ei oo steriiliä ja kaikki on hankalaa, niin onnea valitsemallenne tielle. meillä on nuorin käyny 3kk iässä jo kanarialla, eikä ollu sen eka lomamatka edes. ihmiset ovat niin erilaisia, meillä lapset ovat osa elämää, ei se este.

On se mahdollista,oon mun siskon pojan kummi joka on kastettu chilessä ja en päässyt paikalle,eikä toinenkaan suomalainen kummi... en sit tiiä onko jotain todistajia ollut.

Noin pienellä vauvalla on vastustuskykyä sun kautta, harvoin sille taudit iskee. Eikä tarvi kantaa kenenkään vieraan lääppiä vauvaa. Lisäksi annan yhden käytännön neuvon: ei kannata totuttaa vauvaa liikaan hiljaisuuteen. Meidän vauva ainakin nukkuu parhaiten kun siskot tappelee/leikkii vieressä, kun on mahasta asti tottunut niitä ääniä kuulemaan.

Miten ihmeessä tää kastettava lapsi sit voi olla siellä paikan päällä..... kaikkia räkätauteja ja muita saamassa... Ja kyllä siltäkin vauvalta varmaan vaipat vaihetaan ja pyllyä pestään ja sitäkin vauvaa syötetään....

äly hoi.Totuta vauva heti pienestä tohon niin tulee kiva elämä teille. Joudut missaa kaikki kivat jutut kun sun pikkunen ei totu ikinä olee muualla ku kotona...

ton ikänenhän on universumin helpoin matkaaja. ja jos ottaa ton asenteen, ettei lapsen kanssa voi mennä minnekään ku ei oo steriiliä ja kaikki on hankalaa, niin onnea valitsemallenne tielle. meillä on nuorin käyny 3kk iässä jo kanarialla, eikä ollu sen eka lomamatka edes. ihmiset ovat niin erilaisia, meillä lapset ovat osa elämää, ei se este.

Hohhoijaa. Me kyllä käydään meidän vauvan kanssa kylässä ym. mutta ei mun tarvi sitä joka paikkaan raahata. Kyllä meillä ihan on elämää, vauvan kanssa ja myös ILMAN sitä vauvaa, mitä teillä täydellisillä äideillä tuskin on. No, sitten kun teillä on joskus rääkyvä ja huutava koliikkivauva, niin lähtekää ihmeessä juhliin!! Suosittelen, juhlakalukin varmasti nauttii kun huutava pikkuvauva pilaa koko tunnelman.

Alkuperäinen kirjoittaja airi:
Miten ihmeessä tää kastettava lapsi sit voi olla siellä paikan päällä..... kaikkia räkätauteja ja muita saamassa... Ja kyllä siltäkin vauvalta varmaan vaipat vaihetaan ja pyllyä pestään ja sitäkin vauvaa syötetään....

äly hoi.Totuta vauva heti pienestä tohon niin tulee kiva elämä teille. Joudut missaa kaikki kivat jutut kun sun pikkunen ei totu ikinä olee muualla ku kotona...

Niin! Hui! Eihän sitä voi omia juhlia missata! Äly hoi!

Näin. Oma poika oli muutaman kuukauden, kun oltiin siskon tytön ristiäisissä ja hyvin hoitu sielläkin rutiinit. :)

Yhteistyössä