kyllä tarvii,laki tai ei,jos lapsi tarvii hoitoa niin se hoidetaan=)
Sitten vaan vuorohoitokotiin lapsi.
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
kyllä tarvii,laki tai ei,jos lapsi tarvii hoitoa niin se hoidetaan=)
En tiedä liittyykö tähän mitenkään, mutta toki hiukan ihmettelen, että niin moni pph pystyy työpäivän aikana kirjoittelemaan tänne? Päiväuniajat ymmärrän hyvin, mutta kesken muun päivän en. Ei kai netti voi olla auki, jos samalla lapsia hoitaa?
No, itse olen ainakin lomalla, ja voin tehdä mitä haluan. Työpäivän aikana ei tietenkään olla netissä, silloin on kyllä kädet täynnä työtä![]()
ainoa lapsi tai ei,se on pph.n työpäivä. odotat vaikka iltaan asti sitä lasta=)
Vanhemmilla on palikat hukassa tai sitten vain eivät ymmärrä, että asiat tehdään niinkuin sovitaan. Voi olla, että hyvä keskukstelu auttaisi heitäkin. Jos kaipaavat ihan neuvoja, miten toimitaan. Mitään järkeä ei varmaan ole siinä, että annetaan 3-vuotiaan rieukkua puolilleöin, jos sitten koko seuraava päivä menee poskelleen.
En tiedä liittyykö tähän mitenkään, mutta toki hiukan ihmettelen, että niin moni pph pystyy työpäivän aikana kirjoittelemaan tänne? Päiväuniajat ymmärrän hyvin, mutta kesken muun päivän en. Ei kai netti voi olla auki, jos samalla lapsia hoitaa?
nyt olikin kyse pph-n työpäivästä kuin päiväkodista,siellä on eri säännöt=)=)=) pph.n pitää joustaa vaikka 5.30-22 jos tarve vaatii
Missä päin Suomea pph:n työpäivä voi venyä noin pitkäksi? Mun käsittääkseni ainakin pääkaupunkiseudulla pph:n työpäivät eivät missään nimessä veny noin pitkiksi. Työpäivä voi olla maksimissaan jotain 7-17. Pidempiä hoitoaikoja tarvittaessa haetaan vuoropäivähoitoa.
Mä olen kanssa käsittänyt, että tää on se maksimi... ja sitäkin ollaan lyhentämässä työaikalailla. Mutta niinpä tää "juuuu" hävisi kuin pieru saharaan kun alettiin kyselemään.![]()
Sen tiedän, että joskus hämärässä menneisyydessä tuollaisia työaikoja toki oli.
Missä päin Suomea pph:n työpäivä voi venyä noin pitkäksi? Mun käsittääkseni ainakin pääkaupunkiseudulla pph:n työpäivät eivät missään nimessä veny noin pitkiksi. Työpäivä voi olla maksimissaan jotain 7-17. Pidempiä hoitoaikoja tarvittaessa haetaan vuoropäivähoitoa.
Voiko sun päivä siis olla sellainen että ensimmäinen tulee klo 6. ja viimeinen haetaan vasta klo 18. ?
Aika hurja jos näin. Eikä lainkaan inhimillistä. Milloin sitä hoitaa omia asioitaan? Käy kaupassa, lenkillä, postissa tai siivoaa? Tai ihan vaan löhöää omalla sohvalla ja nauttii hiljaisuudesta?? Meinaan, kun täältäkin olen lukenut , ettei pph saisi hoitaa omia asioitaan KOSKAAN silloin kun sillä on hoitolapsia hoidossa.
Ja ymmärrän, jos joku nyt _joskus_ tekee ylimääräisen tunnin ja joustaa jonkun perheen kanssa, mutta aina? Kuka suostuu siihen ja millä palkalla?