Pitääkö tästä sanoa vanhemmille mielestänne?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "PPH"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ota ihmeessä asia puheeksi! Eihän tuo kuulosta ollenkaan normaalilta. Hoidin kerran erästä samanlaista "rytmitöntä" lasta, joka saattoi kevät- ja kesäiltoina olla ulkonakin vielä klo 22 jälkeen.... Ei aamuisin jaksanut herätä joten toivat lapsen sitten vasta lounaalle, vaikka odoteltiin klo 9 viimeistään saapuvaksi. Mielestäni sinä toimit ryhmän enemmistön aikataulun mukaan. Eli lounas klo 11 (syököön tai ei), sitten lepäilemään vähintään se 45 min. HILJAA. Välipala klo 14.30 ja ulos. Ei mitään erikoiskohtelua. Eiköhän ala rytmit pikkuhiljaa kohdentua oikein. Ja ehdottomasti puhuttava vanhemmille rutiinien ja aikataulujen tärkeydestä noin pienelle.

[QUOTE="vieras";22768623]Ei muiden lasten tarvitse kärvistellä sisällä siihen asti että lapsi suvaitsee saapua. Meillä pph lähtee lasten kanssa ulkoilemaan ja muutokset lapsenhoitoaikoihin sovitaan etukäteen.[/QUOTE]

Meillä vanhemmat tietävät, että lähdemme ulkoilemaan/puistoihin klo 9.00 tasan reikä reikä ja jos sen jälkeen ilmestyy niin saa itse soitella perään ja etsiä muuta porukkaa =) Meillä on säännöllinen rytmi ja ulkoilu kuuluu osaksi päiväohjelmaa yhtä varmasti kuin päiväunet. Päivän rytmitys tuo lapsille turvallisuuden tunnetta.

[QUOTE="pph";22768798]Meillä vanhemmat tietävät, että lähdemme ulkoilemaan/puistoihin klo 9.00 tasan reikä reikä ja jos sen jälkeen ilmestyy niin saa itse soitella perään ja etsiä muuta porukkaa =) Meillä on säännöllinen rytmi ja ulkoilu kuuluu osaksi päiväohjelmaa yhtä varmasti kuin päiväunet. Päivän rytmitys tuo lapsille turvallisuuden tunnetta.[/QUOTE]

Täytyy hattua nostaa kun noin aikasin ehdit jo ulos.Meillä tänäänkin oli tosi pimeetä siihen aikaan.

[QUOTE="hoitaja";22768879]Täytyy hattua nostaa kun noin aikasin ehdit jo ulos.Meillä tänäänkin oli tosi pimeetä siihen aikaan.[/QUOTE]

Ehkä hämärää korkeintaan täällä =D Mutta lapsille turvaliivit päälle ja pulkkamäkeen. Ollaan sitten varmasti jo ennen klo 11 sisällä, kun pienimmillä on jo kova nälkä ja väsymys.

Joo, no ihmettelijöille nyt selväksi, että tänään työt alkoivat vasta puolilta päivin jonka takia olin koneella ja nyt koska olen taas täällä, ovat lapset jo lähteneet. Oli lyhyt työpäivä. Niin ja kellonajat ovat osalta muutetut, ei pysty päättelemään kenestä puhun. Teen siis aamu-ja iltavuoroja.

Kunhan vien työlistan pomolle, kysäisen asiasta.

Mä en myöskään vanhempana ymmärrä kuvaamaasi tilannetta. Itselleni on tärkeää että lapsen perus turvallisuudentunne ei kärsi minun tehdessä vuorotyötä. Meillä herätään aamulla suurin piirtein samaan aikaan, syömään samaan aikaa ja mennään nukkumaan samaan aikaan. Tämän mahdollistaa virkatyöaikaa tekevä puolisoni. Hoitopäivät siis menevät aikalailla samaan tahtiin kuin kotonakin ja sinne saavutaan joko 6.30 tai 8.00, riippuen minun työvuorostani. Yhtäkaikki siellä on aamupala hommat ja sen jälkeen pph tekee mitä on suunnitellutkin sille päivälle.

Yhteistyössä