Pitääkö teillä isovanhemmat lastenlasten "hoitamista"työnä?

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uupu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
eivät pidä työnä. asuvat vajaan 300km päässä eivätkä malta odottaa aikaa jolloin muksut voivat mennä moneksi yöksi kylään (ilman meitä vanhempia jotka estetään kaikki kiva, kuten herkuttelu ja yövalvomiset..)
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Meillä anoppi on ainoa tuki ja turva,koska oma äitini on alkkis ja isäni menehtyi syöpään 2v.sitten..Miehen isä,eli "oikea"appi on myös alkkis..Anoppi on todella tympääntynyt asemaansa,että hän on "se ainoa tuki"..:( Ja meillä lapset -6,-3 ja 2-vuotiaat,eli rumbaa kyllä on..

peesi.. oma äitee alkkis, isä huitelee en tiedä missä, miehellä kaks lasta entisestä avioliitosta ja anoppi huristaa sinne miehen ex:sän luo kiireen vilkkaa apuun, joka viikonloppu kun lapset ei ole täällä, joten tulee tilanne, et lapset joko täällä tai anopilla, kun voih sehän on yh ja kaikkee kyl se apua tarvii (uusi mies ja sen kans naimisissa) mut meillä ei näy kun itsehän valitsitte... nooh se ex kyllä valitsi toisen miehen kun anopopini pojan mut onhan se muka yh nyyh.. meillä pieni lapsi..
 
Alkuperäinen kirjoittaja öp:
No mut on oma äiti joskus haukkunu huoraks joka hoidattaa hänellä lapsensa...

Eihän tollasi ihmisiä voi olla, ihan kamalaa :(
Onneksi paha ei ole periytynyt sinuun. On todella vaikeaa karistaa vanhempien synnit itsestään kun vanhemmuus on niin pitkälle mallista opittua.

Mulla ainakin on vanhemmistani tarttunut hoiva vietti ja minusta on ihanaa että meillä käy muksujen kavereita yökylässä tai vaikka veljenpojat. Olen aidosti innoissani kun saan haalittua jonkun extra muksun meille hoitoon =)

En ihan oikeasti voi ymmärtää miten isovanhempi ei ole onnessaan kun pääsee lastenlastansa hoitamaan.
Asia erikseen vanhemmat jotka sysäävät liian suuren hoito vastuun esim.väsyneille tai sairaille isovanhemmille.
 
Mun vanhemmat on välillä kyselleet milloin saavat lapset yökylään. Vaikka meillä on 4 lasta, vanhin ekaluokkalainen. Ja kun olen jotain kiitokseksi aina hoidosta vienyt, sanovat aina, että nämä ovat heidän lapsenlapsiaan, eivät halua siitä mitään palkkaa.

Miehen vanhemmat viimeksi kesällä pyysivät 2 isointa lasta pariksi yöksi heidän kanssa mökille.
 
Eivät pidä työnä.
Aina jos on tarvetta niin ottavat hoitoon, jos vaan pystyvät, etteivät siis ole missään muualla. :heart: Ja monesti siis ihan omasta halustaankin ottavat muksuja sinne maalle :)
 
Hei, meillä anoppila on maailman paras ja rakastettu paikka, aina pyytää lasta sinne ja aina kysymässä onko mulla menoa , että pääsee hoitamaan tyttöä. Mun vanhemmat eronneet ja mun äiti pitää työnä hoitamista, ja valittaa ettei jaksa kahta tuntia vahtia, kun on omakin työ, jne. Anoppilassa ollaan ihan päinvastaisia =) Aina voi viedä ==)

Arvostan heitä suurella sydämellä <3
 
niinpä...huoh, en jaksa nyt enempää aiheesta äitini..palsta tukkeutuisi. Mut joo, onneks ei oo periytyny...mä olen itse työssäkin lasten parissa ;) Ja toivottavasti osaan olla myös joskus itse "parempi" mummo...omille lapsilleni olen jo parempi äiti kuin oma äitini on ikinä ollut minulle. Onneksi meillä on mukava anoppi joka auttaa aina välillä ;) Mutta heilläkin on sairauksia joiden tiedän rajoittavan...niin aina ei jaksa edes kysyä. Täytyy käyttää MLL:n hoitajia kun nuo muksut tuosta vähän kasvaa...
 
meidän lapsilla taas ei ole edes isovanhempia. omat isovanhempani ovat kyllä elossa mutta ikää alkaa olee jo niin paljon että apua ei edes kehtaa pyytää kuin mummoltani. Ja häneltäkin harvoin vaikka mielellään nuo lapet ottaakin hoitoon muutaman kerran vuodessa
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Minun vanhemmille lapsenlapset ovat kaikki kaikessa, maailman täydellisimpiä asioita.
Minun ei ikinä tarvitse edes pyytää apua kun aina itse kyselevät milloin lapset taas pääsisivät kylään.
Vauva-aikana joka päivä soittivat miten jaksellaan ja tarvitaanko apua.

Ei oikeastaan edes tarvita juuri koskaan isovanhempien lastenhoito apua mutta ihanaa on tietää että milloin vaan voin soittaa :heart:

Meillä muuten näin molempien puolelta, mut vaikkei hoitoa varsinaisesti tarvitakaan, on meillä jompikumpi muksuista aina viikonloppuna mummolassa yökylässä.
Muutenkin tavataan monta kertaa viikossa ja muksut on lyhkäsempiäkin pätkiä hoidossa mummoilla ja papoilla.

Ja mun äitini myös hoitaa työkseen lapsia, muttei kylläkään lapsenlapsiaan työnä koe.
Olen onnellinen siitä että meidän muksuilla on niin läheiset ja rakastavat isovanhemmat :heart:
 
Meillä tilaisuus isovanhempien hoitoapuun (ja ylipäänsä hoitoapuun) tarjoutuu noin kerran vuodessa, joten en ole ajatellut sen syvällisemmin, miten he sen kokevat.
 
Olen työssä jossa ei ole säännöllisiä työaikoja ja tiettyjä asioita joutuu tekemään viel' työajan ulkopuolellakin. Silloin kun olen työssä, hoidan lapsenlapsia vain silloin kun minulla on siihen todella aikaa, eli aika harvoin. Lomastani olen valmis lohkaisemaan osan lastenlapsille, mutta osan tarvitsen myös henkilökohtaiseen latautumiseen. olessani vuorotteluvapaalla riensin kyllä hätiin aina kun tarve vaati, mutta täyttä työtä se on!
 
Alkuperäinen kirjoittaja öp:
No mut on oma äiti joskus haukkunu huoraks
Minutkin oma äitini haukkui aikoinaan huoraksi, kun lapsi oli tulossa ennen avioliittoa. Mutta jos olisin odottanut siihen hääpäivään, tuota likkaa ei olis olemassakaan. Hääpäivästäni kun tuli sulhasen hautajaispäivä. Äitini on sen tosiasian myöhemmin kyllä hyväksynyt. Isälleni tuo siipirikko tyttö on aina ollut sydämessään lähinnä, mutta sitähän faija ei sano ääneen kuin vain mulle. Ollaan faijan kanssa niin samanlaisia luonteeltamme, erakoita kumpikin, että sen isän ja tyttären välisen kaiken maailmanakaikkeudessa ohittavan hyväksynnän näämme isäni kanssa vain katsomalla toisiamme silmiin. Sen enempää ei tarvita

=)
 
Meille on myös vaikeata pyytää isovanhempien apua lapsen hoitoon. Heillä on niin paljon kaikkia menoja ja ovat mielestään osansa tehneet omien lastensa kanssa. Toki saamme apua tarvittaessa, mutta huvikseen eivät lasta katso... :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Silmukka-:
Minun vanhemmille lapsenlapset ovat kaikki kaikessa, maailman täydellisimpiä asioita.
Minun ei ikinä tarvitse edes pyytää apua kun aina itse kyselevät milloin lapset taas pääsisivät kylään.
Vauva-aikana joka päivä soittivat miten jaksellaan ja tarvitaanko apua.

Ei oikeastaan edes tarvita juuri koskaan isovanhempien lastenhoito apua mutta ihanaa on tietää että milloin vaan voin soittaa :heart:

Näin myös meillä. Munkin vanhemmat pyysivät huomiseksi muutamaksi tunniksi vauvan heidän ilokseen, niin me voidaan mennä "omia menoja" :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja öp:
No mut on oma äiti joskus haukkunu huoraks
Minutkin oma äitini haukkui aikoinaan huoraksi, kun lapsi oli tulossa ennen avioliittoa. Mutta jos olisin odottanut siihen hääpäivään, tuota likkaa ei olis olemassakaan. Hääpäivästäni kun tuli sulhasen hautajaispäivä. Äitini on sen tosiasian myöhemmin kyllä hyväksynyt. Isälleni tuo siipirikko tyttö on aina ollut sydämessään lähinnä, mutta sitähän faija ei sano ääneen kuin vain mulle. Ollaan faijan kanssa niin samanlaisia luonteeltamme, erakoita kumpikin, että sen isän ja tyttären välisen kaiken maailmanakaikkeudessa ohittavan hyväksynnän näämme isäni kanssa vain katsomalla toisiamme silmiin. Sen enempää ei tarvita

=)

Onpa kamalaa kuultavaa(siis toi eka lause). Vanhan ajan ihmisillä käsitykset aika ahdasmielisiä. Nykysin on ihan tavallista olla naimaton ennen avioliittoa. Hirveä kuulla tosta että hääpäivä on sulhasen hautajaispäivä. :hug:

Onneksi sulla on isä, jonka kanssa jutella. Kuullostaa ihanalta isältä. Hyväksyy lapsensa just sellasena kun on.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraste:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja öp:
No mut on oma äiti joskus haukkunu huoraks
Minutkin oma äitini haukkui aikoinaan huoraksi, kun lapsi oli tulossa ennen avioliittoa. Mutta jos olisin odottanut siihen hääpäivään, tuota likkaa ei olis olemassakaan. Hääpäivästäni kun tuli sulhasen hautajaispäivä. Äitini on sen tosiasian myöhemmin kyllä hyväksynyt. Isälleni tuo siipirikko tyttö on aina ollut sydämessään lähinnä, mutta sitähän faija ei sano ääneen kuin vain mulle. Ollaan faijan kanssa niin samanlaisia luonteeltamme, erakoita kumpikin, että sen isän ja tyttären välisen kaiken maailmanakaikkeudessa ohittavan hyväksynnän näämme isäni kanssa vain katsomalla toisiamme silmiin. Sen enempää ei tarvita

=)

Onpa kamalaa kuultavaa(siis toi eka lause). Vanhan ajan ihmisillä käsitykset aika ahdasmielisiä. Nykysin on ihan tavallista olla naimaton ennen avioliittoa. Hirveä kuulla tosta että hääpäivä on sulhasen hautajaispäivä. :hug:

Onneksi sulla on isä, jonka kanssa jutella. Kuullostaa ihanalta isältä. Hyväksyy lapsensa just sellasena kun on.

Siis yritin sanoa että nykyisin on ihan normaalia olla raskaana vaikkei olis naimisissa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saraste:
Alkuperäinen kirjoittaja Saraste:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja öp:
No mut on oma äiti joskus haukkunu huoraks
Minutkin oma äitini haukkui aikoinaan huoraksi, kun lapsi oli tulossa ennen avioliittoa. Mutta jos olisin odottanut siihen hääpäivään, tuota likkaa ei olis olemassakaan. Hääpäivästäni kun tuli sulhasen hautajaispäivä. Äitini on sen tosiasian myöhemmin kyllä hyväksynyt. Isälleni tuo siipirikko tyttö on aina ollut sydämessään lähinnä, mutta sitähän faija ei sano ääneen kuin vain mulle. Ollaan faijan kanssa niin samanlaisia luonteeltamme, erakoita kumpikin, että sen isän ja tyttären välisen kaiken maailmanakaikkeudessa ohittavan hyväksynnän näämme isäni kanssa vain katsomalla toisiamme silmiin. Sen enempää ei tarvita

=)

Onpa kamalaa kuultavaa(siis toi eka lause). Vanhan ajan ihmisillä käsitykset aika ahdasmielisiä. Nykysin on ihan tavallista olla naimaton ennen avioliittoa. Hirveä kuulla tosta että hääpäivä on sulhasen hautajaispäivä. :hug:

Onneksi sulla on isä, jonka kanssa jutella. Kuullostaa ihanalta isältä. Hyväksyy lapsensa just sellasena kun on.

Siis yritin sanoa että nykyisin on ihan normaalia olla raskaana vaikkei olis naimisissa.

niin harva on kirjaimellisesti naimaton;)
 
Avokin äiti ja sisko ovat innokkaita lasten hoitajia, välillä ovat tulleet ihan oma-aloitteisesti tarjoamaan hoitoapua kun haluavat lasten kanssa touhuta vaikkei erityistä tarvetta hoidolle olisikaan :D

Eli eivät pidä työnä.. tosin mummolasta löytyykin lastenhuone ja kaikki tarvikkeetkin jne :D
 

Yhteistyössä