Pitäisköhän mun alkaa harjoittelemaan kaikkien kaverina oloa? Musta meinaan tulee caravaanari!!! :D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja chef
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jees :D Me hurahdettiin reilu 2v sitten karvanaamarien maailmaan ja tykätään. Se vie mennessään ja vaununälkä kasvaa syödessä.....

Mä ihan alkuun pohdin, ettei se vaunuilu ole mun juttuni lainkaan...ajattelin, etten jaksa mitään känniörvellystä 24/7 kattella. Mutta ei siellä semmosta sitten siinä määrin ollutkaan kun ajattelin.

Ja on niitä semmoisia hiljaisempiakin paikkoja...että voidaan kiertää ne suuret tapahtumat jne :)

Ja nyt on enempi ajatuksena se, että kierrellään ympäriinsä, käydään lasten kanssa erilaisissa kohteissa puuhailemassa jne...eli ettei niinkään oltais paikoillaan yhdessä paikassa, vaan vaihdellaan paikkaa.

Mekin ollaan oltu monta vuotta. Ensin ostettiin vanha asuntoauto. Eka viikonlopun reissu tehtiin, kun kolmas lapsi oli kuukauden ikäinen. Siitähän on jo 10 vuotta. Auton jälkeen ostettiin isompi vaunu, kun auto oli meille hieman ahtaanlainen. Nyt laitettiin vaunu myyntiin, kun isompia ei enää meinaa saada mukaan. Jospa sitten joskus tulee hommattua uudelleen vaunu.

Mä ihan alkuun pohdin, ettei se vaunuilu ole mun juttuni lainkaan...ajattelin, etten jaksa mitään känniörvellystä 24/7 kattella. Mutta ei siellä semmosta sitten siinä määrin ollutkaan kun ajattelin.

Ja on niitä semmoisia hiljaisempiakin paikkoja...että voidaan kiertää ne suuret tapahtumat jne :)

Ja nyt on enempi ajatuksena se, että kierrellään ympäriinsä, käydään lasten kanssa erilaisissa kohteissa puuhailemassa jne...eli ettei niinkään oltais paikoillaan yhdessä paikassa, vaan vaihdellaan paikkaa.

Nimenomaan. Mekään ei oo nähty yhtäkään örvellysmesta vaikka kierretty ollaan paljon. Taas lähetää monenviikon turneelle jahka lomat alkaa.

Mekin ollaan oltu monta vuotta. Ensin ostettiin vanha asuntoauto. Eka viikonlopun reissu tehtiin, kun kolmas lapsi oli kuukauden ikäinen. Siitähän on jo 10 vuotta. Auton jälkeen ostettiin isompi vaunu, kun auto oli meille hieman ahtaanlainen. Nyt laitettiin vaunu myyntiin, kun isompia ei enää meinaa saada mukaan. Jospa sitten joskus tulee hommattua uudelleen vaunu.

Me kovasti pähkäiltiin että hankitaanko auto vai vaunu, mutta vaunu vei voiton. Vaunu on vissiin vähän tilavampi ja sen voi jättää sittan paikoilleen, jos lähtee autolla ajelemaan vaikka lähikauppaan.

Jännään kyllä melko paljon sitä vetämistä, mutta aattelin ensin treenata kuomullisen peräkärryn kanssa. Tokikaan se ei ole sama asia, mutta edes vähän suuntaa antava.

Päätös vaunuhankinnasta tehtiin vasta nyt, joten tälle kesälle ei sitä ehditä hommaamaan. Tai siis, on jo kesä lyöty niin monilta osin lukkoon ettei sitä ehdittäis käyttämään. Mutta vuodenvaihteen jälkeen on sitten hyvä moinen hankkia, jotta päästään heti keväällä liikkeelle :)

Ja vaunun kanssa on niin helppo reissata. Aina on koti mukana ja kamat ojennuksessa. Ei tarvi roudaa kasseja sinnetänne, laittaa telttoja jne...Senkun vaa ottaa mökin perään ja lähtee. Vetäminenkään ei oo vaikeaa.

Ja vaunun kanssa on niin helppo reissata. Aina on koti mukana ja kamat ojennuksessa. Ei tarvi roudaa kasseja sinnetänne, laittaa telttoja jne...Senkun vaa ottaa mökin perään ja lähtee. Vetäminenkään ei oo vaikeaa.

Kieltämättä se helppous kiehtoo :) Ja sateella lienee vaunussa mukavampaa, kuin teltassa. Ja se kosteuskin on varmaan vaunussa siedettävämpi.

Mä jo niin odotan, että pääsen sisustamaan sitä vaunua...joskin kaverit mulle naljaili, ettei siellä juuri sisustettavaa ole. Mutta jos edes jotain pientä?!

Me kovasti pähkäiltiin että hankitaanko auto vai vaunu, mutta vaunu vei voiton. Vaunu on vissiin vähän tilavampi ja sen voi jättää sittan paikoilleen, jos lähtee autolla ajelemaan vaikka lähikauppaan.

Jännään kyllä melko paljon sitä vetämistä, mutta aattelin ensin treenata kuomullisen peräkärryn kanssa. Tokikaan se ei ole sama asia, mutta edes vähän suuntaa antava.

Päätös vaunuhankinnasta tehtiin vasta nyt, joten tälle kesälle ei sitä ehditä hommaamaan. Tai siis, on jo kesä lyöty niin monilta osin lukkoon ettei sitä ehdittäis käyttämään. Mutta vuodenvaihteen jälkeen on sitten hyvä moinen hankkia, jotta päästään heti keväällä liikkeelle :)

Vaunu mekin tosiaan ostettiin, kun auto jäi pieneksi. Ei taas ollut varaa ostaa isompaa autoa ja olisko sillä ollut sitten kiva ajella ja varsinkin parkkeerata muualla kuin markettien pihoissa. Itse en suostunut ajamaan vaunun kanssa, kun on vähän leveämpi. Tai kyllä sillä just eteenpäin menee, mutta peruuttaminen on jo toinen juttu, vaikka henkilöautolla peruuttelen mennen tullen. Asuntoautolla taas tuli ajettua aika paljon.

Vaunu on kyllä näppärä, kun sen voi jättää välillä parkkiin. Ei tarvi suhata sen kanssa leirintäalueella jos käyt välillä vaikka kaupassa.

• Tykkää
Reactions: chef
Kieltämättä se helppous kiehtoo :) Ja sateella lienee vaunussa mukavampaa, kuin teltassa. Ja se kosteuskin on varmaan vaunussa siedettävämpi.

Mä jo niin odotan, että pääsen sisustamaan sitä vaunua...joskin kaverit mulle naljaili, ettei siellä juuri sisustettavaa ole. Mutta jos edes jotain pientä?!

Kyl sitä silleen omaan makuun voi sisustaa. Kankaat, petivaatteet jne...Joillain on pikku tauluja seinillä jne..Joku värkkää verhoja yms...

• Tykkää
Reactions: chef
No juhuu :wave:! Tervetulemast vaan joukkoon mukaan :D! Näemmä kun meistäkin sitten tulla tupsahti karavaanareita..mä en enää pysy perässäkään tuon miehen ajatuksen juoksuissa saatika käytännön toteutuksissa! Tuossa se vaunu seisoo pihalla, ja voi pojat, onko ollut tuvassa ja vallankin sen ulkopuolella tunnelmaa, kun ollaan kilvan vaunua katsastettu sekä sisältä ja ulkoa! Ipanat ei millään malta odottaa, ja voihan se olla, että me korkataan vaunu nyt juhannuksena ja lähdetään koeajolle - hui :D!

Mua kyllä hiukan hirvittää tän porukan kanssa mennä mutta...ei tää nyt ainakaan kamalampaa voi olla kuin mitä Karavaanarit- ohjelmassa näytetään :p :D!

Juu, ei vaunussa sadetta huomaa paitsi ropinasta. Siel ei kosteus oo ongelma eikä tule kylmäkään. Ei tarvi hajottaa selkää onnettomilla retkipatjoilla.

No juhuu :wave:! Tervetulemast vaan joukkoon mukaan :D! Näemmä kun meistäkin sitten tulla tupsahti karavaanareita..mä en enää pysy perässäkään tuon miehen ajatuksen juoksuissa saatika käytännön toteutuksissa! Tuossa se vaunu seisoo pihalla, ja voi pojat, onko ollut tuvassa ja vallankin sen ulkopuolella tunnelmaa, kun ollaan kilvan vaunua katsastettu sekä sisältä ja ulkoa! Ipanat ei millään malta odottaa, ja voihan se olla, että me korkataan vaunu nyt juhannuksena ja lähdetään koeajolle - hui :D!

Mua kyllä hiukan hirvittää tän porukan kanssa mennä mutta...ei tää nyt ainakaan kamalampaa voi olla kuin mitä Karavaanarit- ohjelmassa näytetään :p :D!

Onnea teille uudesta vaunusta :) Me vielä kuumeillaan vaunua, kun tälle kesälle se ois tosiaan turha hankinta. Mutta nyt on hyvin sitten aikaa suunnitella jotta minkämoinen vaunu hankitaan jne. Kun ei ole niin mitään kokemusta :D

• Tykkää
Reactions: FreezeCat
Juu, ei vaunussa sadetta huomaa paitsi ropinasta. Siel ei kosteus oo ongelma eikä tule kylmäkään. Ei tarvi hajottaa selkää onnettomilla retkipatjoilla.

Koska mulla on niin huono selkä, me on hankittu telttaan kunnollinen patja. Mutta teltassa pitää olla vähän kumarassa, eikä meidän autoon mahdu kunnon tuoleja reissuun mukaan...niinpä mulla kipeytyy selkä joka reissulla.

Vaunulla ei ole samaa ongelmaa :) Ja sateen ropina katossa vain rauhottaa :)

Rennosti vaan :p Löydätte sen oman tyylinne ja systeeminne olla ja matkustaa. koeajolle vaan heti kun on sopiva sauma. Noissa ohjelmissa nyt on aina hettu niitä ääripäitä. Yks aika hurja karavaani nähtiin kun oli perhe, 12lasta+vanhemmat. Retkiauto ja hillitön vaunu...Järkky meno ja auto+vaunu täynnä sakkia..Oisivat sopineet tohon ohjelmaan hyvin.

[QUOTE="vieras";26498229]Kannattaa harjoitella sitä vaunuiluakin vaikka vuokravaunulla ennen oman ostamista, saa vähän nähdä onko se oma juttu ja mitä vaunulta tahtoo.[/QUOTE]

Ne vuokrat on melko kovia...päädyttiin siksi heti siihen omaan. Ostetaan alkuun joku edullinen ja jos rakastutaan, niin pohditaan sitten uudempaa ja hienompaa :)

Onko niissä nyt niin suuresti vaihtoehtoja? Siis että mitä niiltä tahtoo? Eikö ne ihan samanmoisia pitkälti kaikki ole.

[QUOTE="vieras";26498230]Me hankitaan varmaankin viiden hengen Poksi. Helppo, kevyt ja ihan ok perusvaunu. Edullinenkin.[/QUOTE]

Meitä on 5, joten 5 hengen autoa mekin on pohdittu. Saa olla 6 paikkanenkin, mutta 5 riittää :)

Yhteistyössä