pitkä juttu.. (Syöjättäristä)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hermo menee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos mies ei osaa kieltäytyä etkä itse halua häntä alkaa estelemään, niin sitten mä tekisin sun tilanteessa niin että menisin joka kerta mukaan. Eli tahallani ymmärtäisin väärin niin että kutsu koskisi koko perhettä. Autoakin valitsemaan lähtisin mukaan, lasten kanssa tietysti. :D

Hetken kun miettii tätä kuviota, alkaa kummastuttaa että millaisessa porukassa sä oikein liikut, kun sulla on tukuttain ystäviä jotka ovat tuollaisia? Voisiko ehkä sittenkin olla niin, että esim. yksi ystävä oikeasti on osoittautunut syöjättäreksi ja nyt sinä epävarmuudessasi näet kaikki avunpyynnöt ja avusta kiittämiset (esim. se kylmä kalja) iskuyrityksinä?

Näin eronneen/ yh:n näkökulmasta on kiusallista pyytää mitään apua yhtä kertaa useammin keneltäkään parisuhteelliselta mieheltä juuri siitä syystä, että monet vaimot ajattelevat että siinä ollaan nyt varattua miestä vamppaamassa. Tämähän on aika yleinen käsitys jopa.

Alkuperäinen kirjoittaja One large coffee to go:
Hetken kun miettii tätä kuviota, alkaa kummastuttaa että millaisessa porukassa sä oikein liikut, kun sulla on tukuttain ystäviä jotka ovat tuollaisia? Voisiko ehkä sittenkin olla niin, että esim. yksi ystävä oikeasti on osoittautunut syöjättäreksi ja nyt sinä epävarmuudessasi näet kaikki avunpyynnöt ja avusta kiittämiset (esim. se kylmä kalja) iskuyrityksinä?

Näin eronneen/ yh:n näkökulmasta on kiusallista pyytää mitään apua yhtä kertaa useammin keneltäkään parisuhteelliselta mieheltä juuri siitä syystä, että monet vaimot ajattelevat että siinä ollaan nyt varattua miestä vamppaamassa. Tämähän on aika yleinen käsitys jopa.

Mulla ei olisi tuossa tilanteessa mitään sitä vastaan että joku "lainaisi" mun miestäni, mutta olettaisin kyllä itsekin olevani sitten tervetullut kylään samalla. :)

kuulostaa siltä että sua harmittaa se. miksi ei voi soittaa tiinalle ja kysyä että pääsisittekö peran kanssa tänne ku tarttisin pertsalta vähän apua noitten lamppujen kaa.. vissi ero siihen että soitetaan peralle suoraan ja sit jos tiina sattuu tulee mukaan ollaan tympeitä avuntarvitsijoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Lissu:
Mulla ei olisi tuossa tilanteessa mitään sitä vastaan että joku "lainaisi" mun miestäni, mutta olettaisin kyllä itsekin olevani sitten tervetullut kylään samalla. :)

Tottakai olisit =) mutta jotenkin epäilyttää että ainakin suurimmassa osassa noista ap:n tapauksista tuo ei-tervetullut fiilis olisi ap:n omissa ajatuksissa. Vaikea uskoa että kenelläkään olisi sellainen ystäväpiiri, jossa kaikki naiset erottuaan olisivat yhden ja saman (varatun) miehen perässä.

Toiset vaan ovat sellaisia että heiltä on helpppo pyytää apua, varsinkin jos aina näyttävät mielellään auttavan muita. Ja sanakin kiertää, "Matti auttoi minuakin lamppujen ripustamisessa, kysypä sinäkin siltä".

Alkuperäinen kirjoittaja no jessus!:
kuulostaa siltä että sua harmittaa se. miksi ei voi soittaa tiinalle ja kysyä että pääsisittekö peran kanssa tänne ku tarttisin pertsalta vähän apua noitten lamppujen kaa.. vissi ero siihen että soitetaan peralle suoraan ja sit jos tiina sattuu tulee mukaan ollaan tympeitä avuntarvitsijoita.

Onko tympeyden syy sitten tällaisessa tilanteessa se, että avuntarvitsija olisi tahtonut iskeä Peran, vai voisko olla kyseessä ihan vaan että jos toiveena on saada pelkästään apu johonkin ongelmaan niin avuntarvitsija ei ole varautunut kahvitteluun ja vieraan viihdyttämiseen vaan toivoisi vaan sen homman tulevan hoidetuksi? Kunhan vaan pohdin..

Itse asiassa, olen kyllä soittanut suoraan tiinalle ensin ja "tiedustellut" että kehtaiskohan siltä peralta pyytää apua tähän juttuun, jos tulisitte vaikka kahville samalla... Susta tulisi hyvin huono selvänäkijä. :D

Niin ja vielä tuosta Tiina + Pera -tilanteesta, että miksi ei voi soittaa naiselle ja kysyä lupaa miehen käyttöön, niin minua taas on häirinnyt jos kaverit on joskus soitelleet mulle että ehtisikö mieheni katsomaan jotain sähköjohtoa sinne, olen sanonut että helpommin kuulette vastauksen jos kysytte suoraan mieheltä hänen kiireistään ja aikatauluistaan.

Itse asiassa, olen kyllä soittanut suoraan tiinalle ensin ja "tiedustellut" että kehtaiskohan siltä peralta pyytää apua tähän juttuun, jos tulisitte vaikka kahville samalla... Susta tulisi hyvin huono selvänäkijä. :D

itse asiassa oon selvännäkemisessä aika hyvä :) mut tekstini oli huonosti aseteltu että tokkiinsa, en tarkoittanut sillä juuri sinua, mulle käy usein näin.

Alkuperäinen kirjoittaja coatrack:
Niin ja vielä tuosta Tiina + Pera -tilanteesta, että miksi ei voi soittaa naiselle ja kysyä lupaa miehen käyttöön, niin minua taas on häirinnyt jos kaverit on joskus soitelleet mulle että ehtisikö mieheni katsomaan jotain sähköjohtoa sinne, olen sanonut että helpommin kuulette vastauksen jos kysytte suoraan mieheltä hänen kiireistään ja aikatauluistaan.

kuulostaa siltä että asutte erillään.. ?

Mulle ei tulis mieleenköän soittaa mun ystävien miehille "suoraan". Se vaan tuntuisi sopimattomalta. Pyytäisin apua ystävän kautta. Ja jos saisin hänen miehensä apuun, ei kahvien tarjoaminen kiitokseksi parisunnalle olis mitenkään liikaa vaadittu... Joku kun tossa totesi, että tympeä asenne voi johtua siitä, että haluaa saada vaan homman hoidettua ilman kahvitarjoiluita. Melkoista hyväksikäyttöä jo, jos ei kiitokseksi tarjoa mitään :=O

Munkin mielestä pitäisi kysyä suoraan siltä jolta apua haluaa, että pääseekö/haluaako tulla. En mä ainakaan vastaa miehen puolesta että minne menee ja mitä tekee. Ja ihan yhdessä asutaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja kaalimaan vartija:

Munkin mielestä pitäisi kysyä suoraan siltä jolta apua haluaa, että pääseekö/haluaako tulla. En mä ainakaan vastaa miehen puolesta että minne menee ja mitä tekee. Ja ihan yhdessä asutaan :D

Meillä kaikki soittavat minulle, ihan siksi että mies ei vastaa puhelimeen tai ole antanut numeroaan juuri kenellekään.

Heh, no joo, mies on siis ilta/yöpainotteisessa työssä, eli kun ihmiset normaalisti ottavat yhteyttä aina iltaisin oman työpäivänsä jälkeen niin mies on silloin töissä ja hänelle pitää soittaa sinne. Tilanne olisi varmastikin erilainen jos molemmat olisi samaan aikaan kotona, silloinhan asian voisi sopia suoraan minunkin puhelimen kautta.

mä luen paljon ihmisiä heidän ilmeistään ja eleistään. kyllä sen huomaa jos aiemmin puhelias ystävä ei enää puhu minulle kuin muutaman sanon. vastaa puheisiini hyvin lyhyesti ja itse ei oma-aloitteisesti aloita puhumaan kanssani mitään. miehelle puhuu senkin edestä. välttää katsomasta silmiin. istutaan sohvalle miehen viereen, ihan kylkeen kiinni vaikka tilaa olisi kuin paljon. kosketellaan miestä ohimennen. halataan miestä vähän väliä jollain syyllä (silloin kun nainen oli vielä parisuhteessa niin hän ei koskaan halaillut miestäni tai minua). kohdellaan minua kuin ilmaa tai välttämätöntä pahaa.
en minä viitsi lähteä mukaan katsomaan tuollaista.

ja ihmettelen miksi minä en kelpaa esim vaihtamaan lamppua tai laittamaan tietokonetta kuntoon. osaan ne hommat yhtä hyvin kuin miehenikin mutta jostain syystä nämä Syöjättäret haluavat että mieheni menee tekemään nämä hommat.
jotenkin sitä luulisi että ystävän apu kelpaisi.

Alkuperäinen kirjoittaja Huspati Huta:
Anteeksi ap, en huomannut että olisit vastannut ehdotukseeni, että kertoisit ystävällesi/ystävillesi, että sinusta tuntuu pahalta tuo miten he toimivat.

anteeksi, en muistanut vastata kun jäin kirjoittamaan muuta.
vähän vaikeaa ottaa asia puheeksi kun muutenkin se juttelu on niin väkinäistä ystävien puolelta.

Alkuperäinen kirjoittaja hermo menee:
Anteeksi ap, en huomannut että olisit vastannut ehdotukseeni, että kertoisit ystävällesi/ystävillesi, että sinusta tuntuu pahalta tuo miten he toimivat.

vähän vaikeaa ottaa asia puheeksi kun muutenkin se juttelu on niin väkinäistä ystävien puolelta.

Minusta se olisi ihan hyvä asia, että sanoisit, kun asia sinua noin paljon vaivaa. Ja olisi reiluakin, jos kuitenkin olisi käynyt niin, että ylitulkkaat tai olet erehtynyt ainakin jonkun "syöjättären" kohdalla.

Hurjalta kuulostaa jos tosiaan jkäyttäytyy noin sinun ap läsnäollessa! :o Oletko puhunut ystäväsi/ystäviesi käytöksestä miehesi kanssa, miten hän sen kokee?

ollaan puhuttu ja mieskin myönsi että onhan se tunnelma siellä ystävän luona aika kireä silloin kun minä olen mukana. sitten kun hän on siellä yksin niin nämä naiset ovat kuulema todella ystävällisiä ja mukavia.
ja on mies sanonut että kyllä hän on huomannut että hälle flirttaillaan. mies kyllä lopettaisi näitten naisten auttelun jos se tuntuu minusta pahalle mutta mä olen aina sanonut että ei se haittaa minua.
mä kuitenkin aina yritän uskoa että kun kerta ollaan oltu ystäviä niin kyllä se ystävyys jatkuu, että autetaan nyt. ykskään ystävyys ei kyl ole jatkunut..
nyt pelottaa et tämä nyt eroamassa oleva ystäväni liittyy näihin Syöjättäriin ja meidän ystävyys loppuu. hän on aina itse naureskellut näille muille Syöjättärille ja sanonut että hän ei koskaan käyttäytyisi noin. ja nyt hänkin jo soittelee enempi mun miehelle kun mulle.

Minusta se olisi ihan hyvä asia, että sanoisit, kun asia sinua noin paljon vaivaa. Ja olisi reiluakin, jos kuitenkin olisi käynyt niin, että ylitulkkaat tai olet erehtynyt ainakin jonkun "syöjättären" kohdalla.

se on jänskää kuinka näitä eronneita naisia puolustellaan.

apn havainnot naisten käyttäytymisestä on oikeesti uskomattomia ja ap ihka oikeasti sinun pitää nyt kasvattaa selkäranka, ei pidä sietää tollasta, mutta ennen kaikkea sun miehes pitää pystyä sanomaan EI. olettaen siis että sun miehellesikään ei oo ok että toiset naiset roikkuu sen kaulassa. jos on ok niin se on taas asia erikseen.

apn havainnot naisten käyttäytymisestä on oikeesti uskomattomia ja ap ihka oikeasti sinun pitää nyt kasvattaa selkäranka, ei pidä sietää tollasta, mutta ennen kaikkea sun miehes pitää pystyä sanomaan EI. olettaen siis että sun miehellesikään ei oo ok että toiset naiset roikkuu sen kaulassa. jos on ok niin se on taas asia erikseen.
En minä mielestäni mitään puolustele, vaan kehotan ottamaan asian puheeksi. Se vain hämmästyttää, että on oikein monta syöjätärtä ja uutta tulossa taas. Voihan niin olla, mutta eikö asialle kannata tehdä jotain? Sanoa, että tämä ei minulle passaa.

En minä mielestäni mitään puolustele, vaan kehotan ottamaan asian puheeksi. Se vain hämmästyttää, että on oikein monta syöjätärtä ja uutta tulossa taas. Voihan niin olla, mutta eikö asialle kannata tehdä jotain? Sanoa, että tämä ei minulle passaa.

Tuota minäkin ihmettelen että kaikki eronneet ystävät ovat syöjättäriä.

Yhteistyössä