Pk-maksuista

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Lisa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

"Lisa"

Vieras
Paljonko maksaa kahdenlapsen päivähoitomaksut, jos heillä on vähintään 4 vapaata.
Ja siis jos on esim se maksimimaksu?

Mutta siis, tilanne on se että mies asuu omassa asunnossa (en tiiä eroammeko)
Pk-maksutäti haluaa myös tietää isän tulot, vaikka lapset asuvat minun luona jne.
He meinasivat, että joudumme silti maksaa sen maksimin per nenä.
Mun tulot jää kuussa alle 2000 euroa.
Vuokraa maksan itse yli 400 euroa, siihen päälle sähköt yms.
Kyllä tässä alkaa pikkasen ihemtyttää, millä sitä sitten elää =O
Mulle tosiaan tuo yli 200 euron pk-maksu on liikaa =/ TIEDÄN, että suomessa pk on lähes ilmainen, mutta silti ahdistaa. Turha käydä töissä jos jää käteen palkasta 0 euroa kaikkien maksujen jälkeen.
Ja siis lapset ovat isällään epäsäännllisesti. Meillä on yhteishuoltajuus, koska emme ole satavarmoja vielä erosta.

Tällä hetkellä kuitenkin pieni helpotus on se, että hoitopäiviä ei ole joka viikko 5päivää. Eli sehän pikkasen tiputtaa.
Haluaisinkin kuulla paljon se voi maksimituloilla.
Kunta on Vantaa

Kyllä kai se on ihan oikein, että isän tulot vaikuttaa, eihän se, että ehkä eroatte kai hänen elatusvelvollisuutta mihinkään poista. Maksatko sinä siis yksin lasten kulut?

Isä osallistuu lasten tarvikkeiden ostamiseen. Esim vaipat, haalarit, kengät jne..
Ei tietenkään tarkoita, ettei isän kuulu maksaa. Mietin vaan, että tuo puoletkin täydestä hinnasta on iso lohkaisu.
Kiitos asiallisesta vastauksesta.

Lähinnä se ärsyttää, että tiiän muutamiakin joiden laspet on jatkuvassa hoidossa ilmaseksi.
Ja siis vanhemmat asuu yhdessä, mutta heillä on joku "viritys" menossa =/
Sen takia tuntuu tyhmältä maksaa mitään. Meidän pitäis tehdä sellainen sopimus, että on yh, jotta saisin ilmaisen hopidon,. en vain halua riistää isän oikeuksia.

Koska maksu on tulosidonnainen ja miehelläsi ilmeisesti isommat tulot, niin eikö olisi reilua jakaa maksu suhteutettuna kummankin tuloihin eli miehesi maksaisi suuremman osan. Näin sinullekin jää rahaa laskujen jälkeen.

Ensinnäkin, vaikka te eroaisittekin, niin teille jäisi yhteishuoltajuus!
Se ei katoa mihinkään, ellei sitä muuteta yksinhuoltoon, ja näillä kummallakaan ei ole mitään tekemistä sen kanssa, asutteko yhdessä vai erillään.

Mutta asiaan. En muista tarkalleen, paljonko se päivähoitomaksu on, mutta noin 250 euroa. Ja seuraavasta lapsesta himpun vähemmän. Ja Tämän summan kun jakaa 21:llä, niin saa sen päiväkhotaisen maksun. Ja sen kun sitten kertoo esim. hoitopäivien määrällä, vaikka 16:lla, niin saadaan se maksu, joka sun pitää maksaa. Eli esim. 16 hoitopäivästä noin 190 euroa.

Mutta joo. Siis tottakai isän tulot vaikuttaa niin kauon, kun ette oo ihan virallisesti eronneet. Sen jälkeen ne ei vaikuta, koska ne otetaan huomioon elareissa. Ja totta kai isä maksaa nytkin puolet kuluista. Ehdota isälle vaikka, että maksaa toisen lapsen hoitomaksut ja sinä maksat toisen lapsen hoitomaksut. Lapsilisät sen sijaan menee lasten vaatteisiin yms menoihin ja lapsilisät menee sille, joka kyseiset menot maksaa.

No pitänee sitten muuttaa toi yksinhuoltaja ominaisuuteen. En mä ala elämään 50 eurolla.
Ja veroissa maksan noiden huijareiden pk-maksut.
ja siis mun tulot vaihtelee 1400-1600 kuukaudessa. Verojen jälkeen.
Ei paljon innosta töissäkään huhkia =/
Noh, ehkäpä toi meillä ei kuitenkaan tuu täyteen se maksimihinta mikä maksaa. Vai mikä sekin raja nykyään on?

sun täytyy tehdä sopimus 16 päivästä. jos kokoaikainen on pois ni maksu ei alene. meillä lapset 12pvä sopimuksella päiväkodissa.

lisäksi, mikäli asutte eri osoitteissa niin ei pitäisi molempien tuloja ottaa huomioon. ei se päikyntäti maksuja päätä vaan ne tiedot menee kunnalle/kaupungille päivähoitotoimistoon. sinne yhteys ja kysy mitä lappuja se haluaa ja kerrot että ootte "asumuserossa" tai mikä teidän tilanne sitten onkaan.

riippuu nyt aika paljon kunnasta/kaupungista missä olette, joissakin voi tehdä noita erikospäivän hoitosoppareita. Pääsääntöisesti ne päivät mitä tarjotaan hoitosopimuksiin
on 10 pv , 15 pv ja täydet 20 pv, jos mene yli 15 päivää niin menee koko kuukauden hoitomaksu. Näin keskisuomessa.,

[QUOTE="CIS";27609181]sun täytyy tehdä sopimus 16 päivästä. jos kokoaikainen on pois ni maksu ei alene. meillä lapset 12pvä sopimuksella päiväkodissa.

lisäksi, mikäli asutte eri osoitteissa niin ei pitäisi molempien tuloja ottaa huomioon. ei se päikyntäti maksuja päätä vaan ne tiedot menee kunnalle/kaupungille päivähoitotoimistoon. sinne yhteys ja kysy mitä lappuja se haluaa ja kerrot että ootte "asumuserossa" tai mikä teidän tilanne sitten onkaan.[/QUOTE]

päivähoitotoimistoon soitin. Siellä se sano, että isän tulot vaikuttaa jos meillä on yhteishuoltajuus. Lapset on pääsääntösesti mulla. Ja minä maksan kaikki meidän asumiskulut yms.

Ja siis teen huomenna uuden sopimuksen.
Ja siis Vantaalla asutaan. Alkaa tuntuu tuio työnteko aika turhalta, jos ei mitään käteen jää. Ja siis jos me asuttais tässä yhdessä niin eihän meillä hätää ois.

[QUOTE="Lisa";27609243]päivähoitotoimistoon soitin. Siellä se sano, että isän tulot vaikuttaa jos meillä on yhteishuoltajuus. Lapset on pääsääntösesti mulla. Ja minä maksan kaikki meidän asumiskulut yms.

Ja siis teen huomenna uuden sopimuksen.
Ja siis Vantaalla asutaan. Alkaa tuntuu tuio työnteko aika turhalta, jos ei mitään käteen jää. Ja siis jos me asuttais tässä yhdessä niin eihän meillä hätää ois.[/QUOTE]

yhteishuoltajuus ei vaikuta jos vanhemmat asuvat virallisesti eri osoitteista ja elareista on sopimus.

Me on erottu, yhteishuoltajuus, sopimus elatusmaksuista on ja lapsi asuu mun kans. Lapsen isällä on hyvät tulot ja yhdessä asuessa meni täydet maksut hoidosta. Nyt on maksu 0e kun vain mun tulot vaikuttaa.

Yhteistyössä