PLUSSANNEET VIILAAJAT 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

haikkis

Vieras
PLUSSANNEET VIILAAJAT 15
Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Ewa 27.8.2007 Ruotsi - 20.8.2007 Tyttö; 3260g/51,5 cm
Entu LA 24.10.2007 KYS - 18.10.2007 Tyttö; 3230g/49cm
Ilona 27.10.2007 Tays - 19.10.2007 Tyttö; 3320g/50cm
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto
Inkku78 28.03.2008 KYS
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 12.4.2008 Jorvi
haikkis 22.4.08 koks
Pikkumyy 10.7.2008 Kaks
Aava 9.7.2008 Kätilöopisto

HEIPS!

Aloitin tässä uutta ketjua kun 100 viestiä taas täyttyi.

PLUSSANNEET VIILAAJAT 14
Aikku 20.6.2007 Kätilöopisto - 10.6.2007 Tyttö; 2470g/46 cm
Monsku 26.7.2007 NKL - 28.7.2007 Tyttö; 3170g/50cm
Joanna 5.8.2007 Kätilöopisto - 2.8.2007 Poika; 2770g/47cm
Ewa 27.8.2007 Ruotsi - 20.8.2007 Tyttö; 3260g/51,5 cm
Entu LA 24.10.2007 KYS - 18.10.2007 Tyttö; 3230g/49cm
Ilona 27.10.2007 Tays - 19.10.2007 Tyttö; 3320g/50cm
Elviira 26.2.2008 Kätilöopisto
Inkku78 28.03.2008 KYS
Prinressa 6.4.2008 NKL
Joppuli 13.4.2008 Jorvi
haikkis 22.4.08 koks
Pikkumyy 10.7.2008 Kaks
Aava 9.7.2008 Kätilöopisto
Pilvi 7.9.2008

Hui huomasin että kohta saadaan ruveta jännittämään jo Elviiraa. Silla on laskettu aika jo ens kuussa ja sitten onkin jo Inkun vuoro. Aika menee kyllä tosi nopeesti. Ihan huomaamatta ollaan kohta jo helmikuussa.

Laitoin äsken koneellisen vauvanvaatteita pesukoneeseen. :)
Käytättekö te niissä muuten huuhteluainetta, tai siis hajustettua vai hajustamatonta?
Tyhmä kysymys.

Prinressa

IIK, ei elviira saa vielä synnyttäää.... iskee itselle ihan paniikki, kun tulee oma vuoro jo aika pian.

Mä karkasin töistä 3 tuntia etuajassa ja oli ihanaaa olla uimasssa kaikkien mummojen kanssa ja sain sinne vielä mukaan kaverin joka on äippälomalla. Eli mukava tapa aloittaa viikonloppu, nyt aattelin vielä oikaista itseni vaakatasoon ja ottaa pikkuiset unet, jos toi kaaleppi vaan antaa, sillä menee taas aika kovaa....

Huomenna olisi kestovaippatehdas päivä... Pitää tehdä vähän isompia vaippoja, samalla saadaan kaalepin kehto tänne, joten pitää varmaan alkaa järjestelemään paikkoja, jos vaikka illalla jaksaisi.

Mä voisin kanssa alkaa kotirouvaksi.... Kuulostaa mukavalta toi teidän touhuilu, vaiks on töissäkin ihan kivaa=).

Prinsessa, mä laitoin hajusteetonta pesu- ja huuhteluainetta, aattelin et olisi parempi pikkuiselle, kai ne jäämät vielä ehtii haihtumaan, jos nyt pesee hajustetulla aineella.

No mutta oikein mukavaa viikonloppua,
joppuli 28+0

Nyt on taas käyty uimassa. Musta tuntu tänään ja keskiviikkona et uimisen jälkeen kun on se ihanan raukee olo itellä ja istuskelin uimahallin saunassa,niin tuntu molemmilla kerroilla aika selvästi mahassa noita vauvan liikkeitä :) Kai se sit alkaa pikkuhiljaa reagoida näihin mun tekemisiin.

Lähdetään ehkä viikonlopuksi mummolaan, joten en taas oo koneella pariin päivään. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Onpas tänään ollut uimahallipäivä! mäkin kävin äsken. Tulee niin hyvä mieli ja olo kun saa sen verran itestään irti. :) Mäkin pesin vauvan vaatteet LV- pesuaineella ja huuhteluaineella, siis se on ainakin herkkäihoisille ja hajusteeton sekä väriaineeton. Nyt taidan käydä oikein viikonlopun viettoon sohvalle hyvän välipalan kera. ;)

Ihanaa odotusta ja kivaa viikonloppua harmaan sään keskelle. :)

haikkis rv 26+3

No hui tosiaan, ei tässä nyt vielä synnytetä, kai siihen vielä ainakin 6kk on...? :P Huomaa kyllä, että se on alkanut mielessä pyörimään enempi, melkein joka ilta tulee annettua penni ajatukselle... Mites Elviiran vointi, joko oot remonttikunnossa ja enemmän kuin innokas synnyttämään, vai kuis menee? Onko mitään valmistelevaa tapahtunut?

Mä käytän normaalistikin hajusteetonta pesuainetta, ja sillä pesin vauvanki vaatteet. Tuolla toisella palstalla oli galluppia aiheesta ja vissiin joku suositus ois, et ei käyttäis huuhteluainetta vauvalle, mut tiedä sitten. Se nyt ei oo mulla ongelma kun en käytä muutenkaan... :D

Hitto, pitääks munki lähtä uimaan, etten tunne oloani ulkopuoliseks... :D Tuolla on kyllä niin paljo vettä teillä, että melkein uimalla tulin äsken töistä... Ai niin, mä tein päätöksen, etten enää päivystä. Kevenee vähän ohjelma, ihan kivaa!

Onpas ulkona ihana myrsky. Välillä sataa vaaka tasossa rännän ja veden sekaista. Ja kova tuuli. Ei kyllä yhtään tee mieli lähteä tuonne ulkoilemaan.

Nöpön liikehdintä on kyllä hassua, joku päivä jyllätään oikein kunnolla ja taas toisena päivänä on niin rauhallisesti. Onnex on kahen viikon päästä neuvola niin voin ottaa asian puheex.

Mutta oikein ihanaa mahankasvatusta ja viikonloppua kaikille.

Prinressa ja nöpö rv 28+6

Jättis pyörii edelleen ihan valtavasti, ei oo kyllä vielä tullut kertaakaan tunnetta, että pitäis liikkeitä laskea tms, ihme jos 5min ois ettei jotain polskuttelis siellä (terkkari oli tästä aika ihmeissään muttei kuitenkaan kai huolissaan). Se on kasvanut tosi paljon nyt, ja sen huomaa kyllä liikkeistä (vaukirjan mukaan n. 500g 2 viikon aikana). Tuntuu, että kun jätkä kääntää kylkeä koko maha heittää voltin...

Minä uskaltauduin tuonne myräkkään, käytiin reilu tunti köpöttelemässä koko perheen voimin. 4 viikkoa ja 2 päivää äippälomaan!!

-Inkku, rv 30+1, mahanympärys 92cm

Huomenia, tai melkein jo päivää kaikille!
Viime yönä tuli nukuttua todella tuhdisti, ai että teki hyvää.

Jännitän tuota ensi viikon varhaisultraa aivan älyttömästi. Jotenkin pelottaa, jos tuleekin huonoja uutisia. Menen sinne vielä yksin, kun mies on työmatkalla. Lisäksi olen eilen ja tänään tuntenut hieman enemmän kipuilua vasemmalla kuin oikealla puolella (ei kuitenkaan mitään kovaa, johon tarttis lääkettä tms) ja nyt googlaillut sitten tuota "kohdunulkoinen raskaus"-osastoa. Eikä mieli siitä todella parantunut. Mistä senkin tietää? Ei kai mistään, ennen ultraa, ellei ihan kamalaksi ylly. Mä tulen varmaan vielä hulluksi ennen keskiviikon ultraa.. Onko teillä muilla ollut ihan tasaisesti kipuja molemmilla puolilla alussa vai enemmän jommalla kummalla? Tässä alkaa vahtaa omaa kehoa niin paljon, että ei luulee kaiken normaalinkin olevan raskauteen liittyvää.. ;) Huh huh, tulipa purkaus!

Tänään ilma jo vähän rauhallisempi. Mekin uskallettiin eiliseen myrskyyn ulkoilemaan eilen Inkun tavoin. Voikaa hyvin!

Pilvi 7+0

Mulla ainakin oli kipuja ainoastaan toisella puolella, ja niin on kyllä ollut oikeastaan tähän asti. Kaikki vihlailut sun muut on jostain syystä (varmaan siitä, että mun kohtu on hieman kallellaan vasemmalle) tuntuneet vasemmassa nivusessa, ja tosiaan pelkäsin minäkin kohdunulkoista ennen varhaisultraa. Vielä muutama tuskainen päivä! Onneks sulla on kuitenkin viikkoja luultavasti jo niin paljon, että siellä näkyy kerralla sykkeet ja muut, ettei tartte hermoilla niinkuin minun aikoinaan (epäiltiin tuulimunaksi kun ei muka mitään näkynyt (miehen kanssa oltiin näkevinämme pieni alkio), ja viikon päästä näkyi syke).

Mä huomasin eilen, et mulle on ruvennu tulee turvotusta. En kyllä muuten sitä älyäis, mutta siitä huomasin, kun sormus ei lähde yhtä kivuttomasti pois paikoiltaan. Toivottavasti on sitä hyvänlaatuista mallia...

-Inkku, rv 30+2

Mullakin oli kipuiluja muistaakseni vain toisella puolella ja välillä vieläkin voi vihlasta vaan toiselta puolelta. Mulle ei oo ultrissa eikä muissakaan tutkimuksissa ikinä kerrottu missä asennossa kohtu on. Kiinnostais kyllä. Enkä kyllä oo sitä tajunnu kysyäkään.

Käytiin kirppiksellä kiertelemässä mutta mitään ei mukaan tarttunut. Ja en kovin pitkälle päässy kiertämään kun tuli niin heikko olo. Kauheesti ihmisiä ja matala tila ja happi meinas loppua niin ei ihme. Oli pakko päästä ulos sieltä.

Inkullakin jo noin paljon viikkoja, mullakin vaan viikko tuohon kolmeenkymppiin hui.

Mutta missäs se meidän Elviira on?

Prinressa ja nöpö rv 29

heipä hei kaikille!

Kauhea päivä.. heräsin hirveään flunssan tunteeseen. Nenä ihan tukossa, kurkku karkea ja tuntui kuin olisi 4o astetta kuumetta vaikka ei ollut kuitenkaan kuin 36.8. Eikä siinä vielä kaikki.. tietty kun tulin kipeäksi tuli myös huuliherpes. Ei olekkaan ollut varmaan vuoteen, enkä ole ollut kipeänäkään. Joskus flunssan yhteydessä se puhkeaa. Suorastaan vit**taa! ihan maassa olo ja vointi. Ainoastaan piristää pikkuisen maha-asukin kova liikehdintä ja tietty miehen hoiva. Tutkin aamulla netistä, että kaikissa huuliherpes voiteissa/lääkkeissä oli että raskaana keskusteltava käytöstä lääkärin kanssa.. eihän siinä sitten auttanut kun lähteä käymään polilla ja keskustelemaan.. sain nyt onneksi voidetta ja huuli tuntuu jo paremmalta. harmittaa vain. että näin paska sunnuntai minulla... :(

haikkis 26+5

Mä se en ikinä opi! Taas vedin 300g irtokarkkeja leffan kera, niinku "ennenvanhaan", ja nyt oon sitten niiiiin räjähdyspisteessä, että! Ihan silmissä on tämä maha nyt kasvanut niin, että ei onnistu kaikki normaalit asiat enää ihan mutkattomasti. Vitja ku ei nappais yhtään lähtä huomenna taas koulu- ja työkuvioihin, melkein toivoisin että saisin jonkun ihan pienen flunssan ni voisin lusmuilla kaikessa rauhassa. :(

Ei siis ole ollut mikään huippusunnuntai Inkulla eikä Haikkisellakaan.
Mun vasemmanpuoliset kipuilut ovat jatkuneet koko päivän. Välillä poissa ja välillä vähän oikeallakin, mutta pääosin vasemmalla. Ihan mielettömän huolestunut olo. Inkun teksti (kiitos!) helpotti varmaan tunniksi, kahdeksi, mutta sitten taas olen ollu jo ihan "varma" että se on kohdunulkoinen raskaus nyt.. Soitin jo Naikkarin polillekin ja sanoivat ympäripyöreästi, että jos kova kipu niin Jorviin, mutta jos tuntemus, niin ok. No tää on jotain kovempaa tuntemusta ja välillä kipuiluakin, mutta ei edes sellaista, että lääkettä tarttis ottaa. Tulen varmaan hulluksi ennen keskiviikon ultraa. :(

Ja Inkku: mä vedin juuri 4 ruisleipää tähän iloon ja mulla on myös räjähtämispisteessä oleva olo. Hienoa...
Haikkis: parane pian! Toivottavasti flunssa siitä kaatuu!

Täälläkin on herkutletu koko viikonlopun, vähän omatunto kolkuttaa.. Perjantaina syötiin laskiaispullat. Eilen oli veljen vaimo tuonut kahvilasta pussin munkkeja joita ollaan sitten tässä herkuteltu, onnex mies söi isomman osan. :)

Haikkikselle vointeja flunssan nujertamiseen.

Ootteko muuten ottaneet vakuutuksia syntymättömälle vauvalle? Me otettiin.

Prinressa rv 29

Toivotaan, että Pilvin kivut asettuvat, onneksi ei kuitenkaan ole jomotusta kummempaa vielä, se voi olla se keltarauhanen josta olet ovuloinut ja vauva alkunsa saanut, se siellä yrittää ylläpitää raskautta kun istukka vielä jekkasee vähän kehnosti.

Mulla on vieläkin ihan ähkyolo. :( Musta on tullut ihan norsu tyyliin viikon sisällä, tuntuu että miehen kanssa sohvalla könyäminen vaatii jo liikaa akrobatiaa... Mutta onhan se Jättiskin tosiaan kasvanut karmeasti, vieläkin jaksaa ihmetyttää miten se on voinut puolitoistakertaistaa painonsa kahdessa viikossa.

Mä en ottanut vakuutusta. Mietin kyllä, mut se oli niin kamalan kallis, etten raatsinut sitten kuitenkaan. Ei napannut yhtään myöskään ne terveysselvitykset, mä kun olisin saanut hilata sinne sata kiloa lääkäripapereita ja ne luettuaan ne ei varmasti ois hyväksyny mun hakemusta. Pitäköön siis tunkkinsa. :) Onneks on ittellä jonkinlaiset perustaidot niin ei tartte kaikesta lääkäriin viedä, ja osan lääkäriasioistakin voi hoitaa tuttujen kautta. :D

-Inkku the whale rv 30+2

Ihana sateinen aamu taas.. Koskakohan tulee niin kylmä että satais lunta tänne eteläänkin. Ärsyttää kun sataa vaan joka päivä.. Mutta eilen kyllä aurinkokin näyttäytyi.

Me otettiin toi vakuutus tosi ajoissa kun multa testattiin niitä maito, keliakia yms allergioita niin ennen sitä jos niissä ois vaikka ilmenny jotain niin piti olla nopee. Ei kauheesti mietitty mutta saatiin vähän alennustakin kun ollaan oltu niin monta vuotta samassa vakuutusyhtiössä.

Prinressa rv29+1

Maanantaita!

Toivottavasti Pilvillä on kaikki ok. Mullakin pisti alussa tosi kovaa vasemmalle puolelle ja ei pelkästään alas vaan myös alimpien kylkiluitten kohdalle...kyllähän se pelotti, mut kaikki kunnossa ainakin tähän asti...

Olin aamulla siellä hammaslääkärissä, ei reikiä eikä mitään muutakaan, paitsi hammaskivee jota meen sit myöhemmin suuhygienistille poistattamaan.

Kävelin hammaslääkäristä 5km uimahallille ja kävin uimassa ja sit kävelin vielä sieltä pari kilsaa kotiin. On siis tullu tänään jo jonkin verran liikuttua ja kun mies lähti taas aamulla työmatkalle niin illalla täytyy vielä lenkittää koirat. Tällä hetkellä on aika ylienerginen olo, mut saa nähä minkälainen väsymys iskee sit iltapäivällä...

Nyt imuroimaan :)

pikkumyy 15+4

Terve viilaajat,

olen ollut kokouksissa koko aamun, niin en ole päässyt koneelle. Pahasti häiritsee työt kaikkea kivempaa toimintaa.

Yö meni ihan hyvin, ei mitään kipuja / heräilyjä. Nyt tänään päivällä ja aamulla ollut taas kipuilua koko alamahassa, mutta painottuen vasemmalle. Ei edelleenkään mitään kovaa tai sietämätöntä. Pelottaa kuitenkin ihan kamalasti ja esim töihin keskittyminen (sen pelon, ei kivun) vuoksi vaikeaa. En nyt tiedä, että menisinkö jo tänään lääkäriin vai uskallanko odottaa keskiviikon ultraan? Kunpa olisikin tuo syy, jonka Inkku taitavasti selitti. Aika kuluu vaan niin tolkuttoman hitaasti, kun kipuilee, pelkää ja odottaa keskiviikkoa... Mistä sen sitten tietää, että mitä se on? Ei kai mistään ku ultrasta tai jos se yltyy tosi pahaksi..
Anteeksi, olen nyt ihan omassa navassa, koska jännitys niin suuri..

Toivotaan tosiaan, että mahakipu on sitä hyvänlaatuista sorttia. Ultrallahan se sitten selviää, jos saat nopeutettua aikaa niin mikäpä jottei, luultavasti päivä-pari vauvan näkemisen suhteen ei oleellista uutta tuo, jos kuitenkin kierto pitäis suunnilleen paikkansa. Mut näitä kolotuksia ja muita kummallisia vaivoja tosiaan tuntuu raskaudessa olevan enempivähempi, et sikäli onneks voi olla ihan normaaliakin. Itseasiassa tuntuu, että ihan sama mikä paikka krakaa ja oireilee niin se on raskausaikana normaalia... :D

Pilville tsempitykset.... Onneksi sulla on se ultra varattuna.

Mä olen kärsinyt tänään selkäsärystä, tuolla alaselässä painaa joku niin paljon, että tuskaa tekee. Saas nähdä pääseekö sitä aamulla töihin kävellen. SItten oli pakko käydä ostamassa ummetuslääkettä, kun sekin on alkanut vaivaamaan, tai siis on vaivannut jo pidempään mutta nyt päätin että riittää se väkisin vääntäminen. Johan niitä oireita mullakin alkaa ilmaantua. ompas mukavaa....

Onneksi muutkin mässäilee... Tänään eka päivä viikkoon kun en ole herkkuihin koskenut, onneksi tulee liikuttua, muuten sitä olisi ihan jätti, vaiks sitä on muutenkin.

6 viikkoa ja 3 päivää töitä, mä en oikeesti laske päiviä, niin sanoin pomolle.

Joppuli 28+3