PLUSSANNEET VIILAAJAT 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meilläkin on nimenomaan ollut helpompi löytää nimi tytölle kuin pojalle. Mulla on vaihtoehtoja pojallekin, mutta mies ei suostu mihinkään kivaan! ;) Ja sillä on nyt tietenkin ihan pöhköt ehdotukset!

Mua nukuttaa siis niin armottomasti koko ajan, että vaikeaa jaksaa tehdä töitä samalla tahdilla kuin normaalisti. Ja myös vaikeampi keskittyä väsymyksen takia, on vielä sellainen työ, jossa keskittyminen hyvin tärkeää. Ehkä tämä tästä kuukauden päästä helpottaa, kun pääsee toiselle kolmannekselle.

Tänään siis iltapäivällä vielä eka neuvola, jonne mennään miehen kanssa yhdessä. Jännittävää!

Huuto.netissä ja muillakin kirppareilla löytyy kyllä mielettömästi hyvää tavaraa edullisesti. Valitettavasti vaan valtaosa kamasta on pääkaupunkiseudulla, tai sitten Turussa tai Tampereella, niin ei oikein näppärä ole täältä käsin niitä shoppailla. Haluaisi kuitenkin kuntoa tarkistaa, ja postikulutkin maksavat kivasti.

Meillä kävi lopunperin niin, että pojan nimi oli helpompi keksiä, tai siis siinä meillä löytyi yhteneväinen mielipide. Tytön nimen suhteen mulla on toki ollut ehdotuksia jo varmaan lapsesta saakka, niinkuin varmaan enimmillä tytöillä, onhan niitä barbeja yms nimetty pienestä pitäen. Mies ei vaan sitten ihan samoja kannattanut.

Mullekaan ei vielä oo raskausarpia (eikä suonikohjuja) tullut, mutta tosiaan valtaosalle niitä tuntuu tulevan vasta just siellä rv 38+, just kun pääsee kuvittelemaan ettei niitä tullut. Sitten vaan herää joku aamu ja maha on ihan arvilla. Onpa monille tutuille tullut vasta synnytyksessäkin... :/ Mullakin muuten kuivi iho jossain vaiheessa rasvauksesta huolimatta, ja just nännipihat hilseili oikein.

Tää päivä oli muuten aika hanurista. Koko päivän juoksin koulussa-työssä-koulussa, ja olin kotona vasta tossa tunti sitten eli kasin jälkeen. Ehdin pitää ihan yhden 10min tauon, minkä aikana hotkaisin pari leipää ja limun... Nyt sitten pitäis alkaa vääntämään tän päivän jutuista esitystä huomisaamulle, jeejee. :(

Huomenna on neuvola, saappa tiedä missä asennossa Jättis majailee. Pää alaspäin se on mielestäni pari päivää takaperin ollut, mutta se kyllä myllää niin käsittämättömän paljon, että en hirveästi hämmästyisi vaikka olisi korkkiruuville itsensä vääntänyt.

-Inkku, rv 31+3

Eka neuvola meni oikein kivasti ja mun mies kyllä koki läsnäolonsa hyödylliseksi. Ja tuleehan siinä varmaan miehellekin se tunne, että on yhteinen juttu, eikä vain naisen. Eli meille tämä toimi hyvin! Ultraan varaan tänään sitten aikaa.

Heipä hei mammat!

Ei ole päivät veljeksiä.. eilen oli niin ihanan kaunis ilma ja tänään taas tälläinen.. vettä ja harmaata. hö :(
Olin aamulla siinä sokerirasitus testissä, ei se ollutkaan niin kauheaa kun pelkäsin. :) aika meni nopeasti, eikä edes tullut mitenkään huono-olo. Nyt sitten lounaan tekoon ja ehkä pienet päiväunet.. sekä tietty ehkä illalla lenkille ja kioskin kautta ja jokin makeinen sieltä mukaan kun olen nyt ollut tässä sokeri vierotuksessa! :) ihanaa päivää siis kaikille! <3

haikkis rv 28+0 Jessh, uus viikko !

Haikkis: miten se sokerirasitustesti siis tehdään? Mennäänkö sinne syömättä vai mitä? Kiinnostaa, kun itsekin siihen sit joskus joudun...

Täällä on taas satanut lunta ihan urakalla...hirveetä rämpimistä lenkillä käynti ym. ja koko ajan sais olla pihasta lumia lykkimässä...

Mä huomasin että selällään maatessa kun pidätän hengitystä niin näkyy liikettä! Ainakin kuvittelisin niin :) Kun maha ei heilu hengityksen tahtiin niin toiselle puolelle joku pompotteli ihan selvästi... Muuten ei sen ihmeempiä kuulu. Eilen tuntu taas välillä pistoksia alapäässä ja tänään oli aamulla vähän huono olo ja on väsyttänyt koko päivän. Tää olikin onneks muutenkin lepopäivä, huomenna sit taas uimaan :)

Miltä muuten tuntuu ne harjotussupistukset/supistukset? Tuolla heinäkuisissa jotkut kirjotteli et niillä jo supistelee...Mä en oo tuntenu muuta kun satunnaisesti rasituksessa sitä samaa pistelyä/viiltelyä mitä tuntu jo alkuaikoinakin...Tosin siitäkin tietää alkaa himmaillemaan...

pikkumyy 16+5

Pikkumyy: Se rasitus tapahtui niin, että 12h piti ensinnäkin olla syömättä ja juomatta ennen koetta. Aamulla menin siis paaston jälkeen labraan ja ne otti verikokeen jossa selvis paastoarvo. Sitten join sen sokrulitkun varmaan joku puol litraa?!? ja sitten menin tunniksi odottamaan odotushuoneeseen lukemaan. Sitten tunnin päästä se huusi nimeltä ja otti yhden putken verta. Taas tunniksi odottamaan ja sitten tunnin päästä yksi putki verta. Eli yhteensä 3 putkea verta, heti, 1h litkun juomisesta ja sitten 2h litkun juomisesta. Ja piti olla mahdollisimman paikallaan, sieltä olisi myös saanut punkan jossa makoilee, mutta mulla oli ihan hyvä olo joten istuin ja luin. Mitään ylimääräistä ei tietty saanut syödä siinä kahden tunnin aikana. Sitten kun se viiminen verikoe oli otettu sain lähteä kotiin syömään. :) Tulokset saisi kai jo huomenna mutta neuvolatäti sanoi että saan kuulla ne sitten seuraavalla neuvolakäynnillä ja jos jotain huolestuttavaa on niin soittaa sitten minulle perään. Viitearvot tähän rasitukseen on kai jotain sellaista luokkaa että paasto saa olla max. 5.6, 1 h päästä max. 11 ja 2 h päästä max. 9, nämä on noin arvoja, tarkat löytyy jostain tai kysytäänpä inkulta? ;) toivottavasti otit tolkkua, aika sekavaa tekstiä. Ja ne harjoitussupparit on sellaisia kivuttomia, vatsa vetää kovaksi ja hetken päästä sitten vapautuu. Jotkut voi myös tuntea vähän kivistystä.. Itsellä monesti tämän kaltaisia supistuksia.

Nyt tää lähtee uimaan, palataan taas!

Moi...

Mun rasitus arvot oli seuraavat:
rasituksessa 4.8, 5.9, 5.6 Eli siis aikas hyvät jos noihin viite arvoihin vertaa....
Muuten ei ollut paha, ainut silloin vähän tuli huono-olo kun se humahti päähän se litku, ja ei se mitään hyvää ollut.Mä oisin kyllä liikkua terveysaseman sisällä, mutta en olisi ulos saanut mennä.

mulla on ruvennut ristiselkään sattumaan ja pakaralihaksiin, ihmeellistä. Mutta kuuluu varmaan asiaan.Ja maha on kuulemma muuttanut muotoaan viikonloppuna, hassua.

nyt jatkan pastan kanssa,ostin tänään kaavat kastemekkoon, jos vaikka itse tekis, mun oma niin hauras että hajoo jos siihen koskee, eli pakko saada uusi jostain.

Joppuli 29+4

Vitsit, Joppulikin lähestyy kolmeakymppiä! Minua jaksaa aina hämmästyttää, miten nopeasti kaikkien muiden raskaudet etenevät. :)

Vedän nykyisin aivan tolkuttomia määriä hedelmiä. Siis oikeasti mulla ei ole enää mitään rajaa niiden suhteen. Eilinen oli aika normipäivä ja laskeskelin mättäneeni kaksi isoa appelsiinia, kaksi banaania, 500g viinirypäleitä ja purkillisen ananasta. Eli sellaiset kevyet 1,5 kiloa... Huh. Taitaa sokerirasitus kutsua minuakin, jos tämä tahti jatkuu. Thank god makea ei muissa muodoissa maistu. Ainakaan vielä.

Eilen meinasi tulla melkein itku, kun työkaveri hehkutti kuinka hänellä on lihakset kipeinä viikonloppuisen koristurnauksen jäljiltä. On niin mieletön ikävän oikein kunnon hikitreeniä ja sitä ihanaa tunnetta, kun lihakset ovat urheilusta kipeinä. Tiedän, turha aihe valittaa, mutta kyllä tuntuu että elämästä puuttuu nyt yksi merkittävä stressin laukaisija ja nautinnon aihe. Olen määrännyt itselleni tahdin kaksi päivää treenia ja yksi lepoa ja tänään on edessä lepopäivä, siksi tämä valitus. Ahdistaa jo etukäteen koko päivän liikkumattomuus, kun työkin on koneella istumista. Ehkä tsemppaan illalla pienelle kävelylle. Ulkona on vaan aivan mielettömän liukasta juuri nyt, pitää olla tosi tarkkana.

Uskomatonta, että Pikkumyy näet liikket jo vatsan päälle! Aika ihanaa taatusti. Sitä odotellessa... Huomenna neuvola, voi kumpa kuulisin vihdoin pikkuisen sydänäänet!

-Aava 16+5

Mä ostin eilen tukisukat, heh kuulostaa ihan mummo jutulta mutta nää tuntuu tosi hyvältä jalassa. Ja lisää tietysti verenkiertoa. Onkos muilla tukisukkia tai lentosukkia?

Mun täytyy tänään soittaa neuvolaan kun mua on aika pahasti vihlassut masuun parina päivänä eilenkään en meinannut päästä kävelemään autolle pari metriä kun sattu vaan niin kovasti. En oo varma oliko ne jotain supistuksia siis niitä kivuttomiahan mulle on tullut mutta en tiedä liittyykö nää kipu jutut nyt niihin. No oon kyllä lääkäriinki menossa loppuviikosta voishan sekin tarkistaa paikat silloin, mutta oman mielenrauhan vuoksi soitan kyllä neuvolaankin.

Juu nytpä lähden valittamasta omaa napaani.

Prinressa ja nöpö rv 30+3

Aava:mä kans kaipaan sitä et pääsis salille tms. ihan tosissaan vetämään paikkansa kipeeksi! Uimalla saa kyllä itelleen väsyneen olon, mut kaipaan just sitä loppuunasti vedetyn treenin jälkeistä oloa lihaksissa...Noh, aika aikaansa kutakin...Aion hankkia kesällä kotiin spinningpyörän kaveriksi steppilaudan ja pumppitangon, käsipainot on jo ja niissä on säätövaraa 15kg asti. Ajatuksissa siintää et vauvan nukkuessa/miehen kotona ollessa vois vetää jonkinlaista hikitreeniä ilman et tarttee lähtee mihinkään...Saa sit nähdä onko jo valmiiks kuollut ajatus, jos vauveli vaikka valvottaa yöt läpeensä niin jaksaako sitä muuten treenata kuin koirien kanssa vaunuilla kärrylenkkejä... Tai onko kotitreeniin sittnekään motivaatiota.

Haikkis: ihan selkeesti olit tuon sokerirasituksen selittänyt... Ei kuulosta pahalta, vaikka tietysti ois kiva et sen sais sit heit aamusta et ei tartte päivää olla syömättä ennen sitä...

Mulla menee kans hulluna hedelmiä ja salaattia, tosin en ihan noihin Aavan määriin yllä ;) Mulla tuntuu et kroppa vaatii niitä, jos on semmonen päivä et ei saa syötyä niitä ja syö vielä muutenkin huonosti, niin seuraavana päivänä on huono olo...

Pitäis alkaa imuroimaan ym. kotihommiin ja sit iltapäivällä meen taas uimaan. Mä oon nyt koettanu jokatoinen päivä käydä uimassa, jokatoinen päivä on lepo. Ja jokapäivä tietty sitä kävelyä koirien kanssa 1-2 tuntia... Musta tuntuu et on pakko pitää jokatoinen päivä lepopäivä, muuten oon ihan sairaan väsynyt.

pikkumyy 16+6

Sainpas neuvolasta kiinni terveydenhoitaja/kätilö mikä nyt onkaan. Jos rupeaa noita kivuliaita supistuksia tulemaan useammin niin pitää soittaa synnytyssairaalaan ja mennä sinne tarkistuttamaan tilanne. Mutta oon maanantaina menossa lääkäriin niin siellä kuitenkin tarkastetaan että ei ole kohdunkaulalyhentynyt. Kun ei vauva vielä saisi syntyä niin sanoi neuvolasta. Mutta pitää aina istahtaa jos vähänkin tuntuu siltä. On tää raskaana oleminen niin ihanaa.

Töistäkin ne soitteli tänään ja yritti tarjota töitä jo mulle. Lupasin ens viikolal mennä käymään mutta viemään vaan avaimet :)

Taaas täällä etelässä sataa lunta jospa se nyt pysyis vähän kauemmin kuin viimex.

Mulla oli Inkultakin jotain kysyttävää mutta unohdin sen jo ihan kokonaan.

Prinressa ja nöpö rv 30+3

Nyt muistan piti Inkulta kysyä että miksi ei saa makaa selällään jos supistaa? Neuvolantäti vaan sano että pitää maata jommalla kummalla kyljellä siis ainakin vielä kun vaavi ei saa syntyä vielä.. Tiedätkö sä syytä tähän?

Prinressan kyssäriin en tiedä vastausta, mut veikkaisin et on tekemisissä verenvirtauksen kanssa. Selälläänhän alaonttolaskimo painuu littuun loppuraskaudesta ison mahan kanssa, joten laskimopaluu heikkenee. Supistaessahan saattaa muutenkin tulla hetkellistä happivajetta vauvalle kun kohtu puristaa suonia kiinni. Mut siis en tiedä (enkä jaksa etsiä vastausta :) ).

Ihan persiistä taas ollut tämä päivä, tänään kuulin että yhellä kurssilla on nettitehtäviä, joiden deadline on -ylläriylläri- tänään. No, siinäpä se ilta sitten meneekin... :(

Eilen oli neuvola, kaikki ihan mallillaan mutta jättiksen asennosta ei oikein selvyyttä ottanut. Saikulle se th (ja th-opiskelija ja mun mies...) yritti mua saada, mutta en vielä malttanut. Työ on ihan mukavaa, koulu se tässä pakarasta on... Pisti th sitten mulle ylimääräisen lääkäriajan ens tiistaille, kun mua närästää välillä niin kovaa et taitaa tarvita jotain rennietä vahvempaa, ja sit on vähän semmoinen hytinä et poskionteloissakin on jotain miestä vahvempaa, ainakin päänsärystä päätellen.

Olikohan jotain mitä piti vielä kommata... ai joo, mulla on muutamat lentosukat, niitä oon joskus tykänny pitää muutenkin, siis ennen raskautta. :) Tukisukkiksia ei oo, ne on niin ahdistavia mahan kohdalta normaalistikin, kun puristavat.

-Inkku, 31+5

Huomenta Viilaajat!

Olen ollut töissä niin kiinni, etten ole ehtinyt edes käydä lukemassa täällä tekstejä! Toivottavasti Prinressalla on jo kivut hellittäneet!

Mulla olo ollut ihan ok, välillä oksetusta, muttei mitään ihan sietämätöntä. Toivottavasti se ei tästä pahenisikaan, niin selviäisin ihan kohtuullisella ololla. Töistä ei ole tarvinnut olla pois, mutta joidenkin töiden teko on haastavampaa huonon olon ja väsymisen vuoksi. Etenkin huomaan, että keskittymiseen ja pitkien päivien jaksamiseen ei oikein riitä enää paukkuja.

Tuliskohan sieltä toivovien viilaajien puolelta jo kohta joku uusikin tänne?
Voikaa paksusti!
Pilvi 8+

Terkkuja neuvolasta! Kuulin ekaa kertaa vauvan sydänäänet, ihanaa! Vitsi ne oli hassut, kuin laukkaava hevonen. Syke oli terkan mukaan 145-150, mites ne uskomukset sukupuolesta sykkeen nopeuden perusteella taas menikään? Muuten kaikki kunnossa, painoa on tullut tilanteeseen ennen raskautta neljä kiloa ja viimeiseen mittaukseen joulukuun alussa 2,5 kg. Ei siis ihan niin paha kuin luulin. Terkka lähinnä naureskeli huolelleni hedelmien syönnistä, totesi vaan, että voisi niita huonompiakin juttuja himoita. Jatkan siis hedelmillä herkuttelua. :)

Tänään minulla on muuten ihan sattumalta ekaa kertaa raskauden aikana lentosukat jalassa ja tuntuu kyllä tosi hyviltä! Pitääkin alkaa käyttää useammin.

Jaksamista Prinressalle ja Inkulle vaivojen kanssa. Muistakaa ottaa mahdollisimman iisisti nyt! Pikkumyy se jaksaa touhuta kotona, ihailtavaa! En edes muista koska olisin viimeksi imuroinut... Ja hienoa, ettei Pilvin olo ole huonontunut. Toivottavasti säästyt oksentelulta kokonaan.

Aurinkoista päivää kaikille!

aavalle onnea sydänäänistä, vihdoin ja viimein!

Ja Inkulle tsemppiä, yritä ottaa vähän rauhallisesti jooko:) Tahti kuulostaa hurjalta,ja ihan oikeasti sun vointi ja jaksaminen vaikuttaa vauvan vointiin kanssa. Itsellä kun alkoi loma jo rv 32, niin huomasi miten olo koheni vaikka en ollut mitenkään ihan hirveän kuollut ollutkaan. Ja nyt kun kotonaoloon on tottunut niin päivät menee mukavasti ja jaksan tosi hyvin.

Mulla muuten kanssa on hedelmähimot olleet tosi korkealla koko talven, eilen vedin iltapalan päälle neljä. Mutta syöntimäärät muuten tuntuu tässä lopussa tasoittuvan, eli ei tarvitse enää niistä potea. Ja minä kanssa kaipaan kunnollista liikuntaa, joten eiköhän ne kilot lähdekin kun vielä kevättä päin mennään ja siksikin jaksaa enemmän.

Multa kanssa otettiin sokerirasitus sukurasitteen takia, ja nuo viitearvot on raskauden ajalle vähän eri, aika alhasilla luvuilla tuli sanomista. Ei mitään hälyttävää kylläkään, lähinnä sitten vanhemmiten hyvä tietää että jotain alttiutta on minullakin.

Aurinko paistaa:)

Elviira 36+2

Hih, haettiin juuri Lidlistä digivaaka 15e:lla. :D Edellinen oli analoginen malli, niin siitäpä ei oikein mitään tarkkaa nähnyt, plus-miinus pari kiloa oli tarkkuus. :) Tolla voi sitten vaikka vauvaakin punnita punnaamalla itsensä ja vauvan ja vähentämällä oman painon.

Onnea Aavalle sydänäänijumpsutuksista! :D

Ja Elviiralla enää muutama päivä täysaikaisuuteen, ai hurja! Ja mullakin enää 2 viikkoa niin synnytystä ei enää esteltäisi eikä kortisoniakaan tarttis keuhkojen kypsyttelyyn. Ohhoh!

Joo, kyllähän mä relaan, tosin mä oon alkanut pitää töistä hetki hetkeltä enempi, johtunee varmaan kyllä ihan siitä, että vertauskohtana on koulu, jossa on lievästi sanottuna kuivia kursseja nyt (kaikkea muuta paitsi kliinistä==tylsää). Aamulla kun pääsee punkasta ylös niin on jo voiton puolella. :)

Prinressalle piti vielä sanoo, et jos ne pistävät kivut tuntuu tuolla nivusen suunnalla ennemminkin kuin ylävatsalla, niin voivat olla niitä liitoskipujakin, mitä toiset kuvaavat "sukkapuikon tökkimiseksi privaatteihin"... :D

-Inkku, rv 31+6 ja huomenna uuteen viikkoon

Inkulle: juu tuntuu ne tuolla alavatsalla, ei niinkään ylä. Mulla on maanantaina lääkäri niin saa samalla tarkistaa paikat.

Viime yö meni huonosti nukkuessa, miehellä yrjötauti ja ravas vähän väliä vessassa johon heräsin ja sittehän nöpökin päätti aloittaa jumpan aina tunnin välein uudestaan. Noh sain päivällä otettua pikku päikkärit.

Nyt taidan lähteä ostamaan hiukan vauvantarvikkeita.

Prinressa ja nöpö rv 30+4

Taas huonosti nukuttu yö, heräilen öisin kun tuota lonkkaa särkee tai jomottaa kun pitää vaihtaa asentoa ja välillä asennon vaihtokaan ei onnistu ja sit pitää nousta ylös niin auttaa. Sanoinkin miehelle että laitan kiviä sänkyyn niin tulee kovempi alusta nukkua.

Taas vaan valitusta omasta navasta.

Prinressa ja Nöpö rv 30+5

Mä voin Prinressa liittyä tuohon valituskerhoon! Kun olen niin poikki, että en vaan saa nukuttua riittävästi, normaali 8 h ei riitä millään. Mutta siis onneksi viikonloppu tulossa. Onneksi et saanut miehesi yrjötautia!

Mäkin liityn valituskerhoon! Pari päivää mahaa ja alapäätä pistellyt ja viillellyt vähän väliä...Ja vähän pahoinvointia sit siihen päälle huonosti nukuttujen öiden seurauksena...Ihan kuin oisin yhtäkkiä palannut alkuraskauteen -höh! Jostain neuvolan opuksesta luin että tässä vaiheessa noita kipuja voi olla niinkin paljon et saattaa jopa säikäyttää, eli pitäis sit ilmeisesti kuulua asiaan-no hätä! Mut ei oo kivaa...

Liikkeitä alkaa huomata satunnaisesti ihan muullonkin kuin paikallaan maatessa, muutaman kerran on mahassa pompotellut lenkillä ja kaupassa käydessä -kivaa!

Eipä muuta, lähden iltapäivällä ajelemaan Kuopioon että pääsen sinne mammavaatekaupoille -jee!

Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

pikkumyy 17+1 (uusi viikko menossa!)

Nyt se on 30+0 uskomatonta....

Pilvin pitää mennä aikaisin nukkumaan, itse olen untenmailla viimeistään 21.30 myös viikonloppuisin...

Prinsessalle tsemppiä yöongelmiin. Koita keksiä jotain mikä helpottaa, mulla on neljä tyynyä kun menen nukkumaan. On niin tukkonen olo, jos makaa ihan vakaatasossa, niin on pakko nostella päätä ylös.

No mutta nyt töihin takaisin,

Joppuli

Huhhuijaa mikä ilma taas ulkona! Minä istun töissä patterissa kiinni ja harmittelen asuvalintaani (mekko). Onneksi ei tarvitse vielä mennä ulos. Hrr.

Saimme kuulla taas eilen ilosia vauvauutisia kaveripiiristä. Taitaa olla oikein vauvabuumi menossa, kun laskettuja aikoja on nyt huhtikuusta elokuulle joka kuussa. Kivaa, vauveli saa saman ikäisiä kavereita ja äiti ja isä lisää vertaistukea. :) Keksin muuten vihdoin ja viimein pojalle nimen! Mieskään ei tyrmännyt tätä ehdotusta, hyvältä siis näyttää.

Pikkumyy, minullakin tuntuu enemmän noita vihlaisuja, sekä nivusissa että ihan vatsassa. Ei mitään pahaa kuitenkaan. Liikkeistä ei mitään havaintoa vieläkään... Onnea Joppulille uudelle kymmenelle pääsystä! Minullakin alkaa uusi viikko. Puoliväliä lähestytään!

Leppoisaa viikonloppua kaikille, muistakaahan nukkua paljon!

-Aava 17+0