PLUSSANNEET VIILAAJAT 15

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja haikkis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Täälläkin ollaan pienehkön nuhan kourissa kotosalla. Tosin meillä jyllää töissä myös vatsatautiepidemia, joten pomo suositteli senkin takia pysymään kotitöissä/saikulla. Valitsin jälkimmäisen ja olen nukkunut koko päivän. Ihanaa!

Eilen eka kaveri kysyi vatsan koon perusteella, että olisiko jotain kerrottavaa. Nyt sen siis alkaa huomata! Mammahousut ovat kyllä vielä todellista liioittelua, mutta nyt alkaa odotusopusten mukaan 17. raskausviikon myötä oikein kunnon massakausi. Olen kyllä niin kade kaikille liikeitä tunteville, minä en tunne edelleenkään mitään. Toivottavasti saisin viimein ensi viikolla kuulla sydänäänet.

Meillä mies pitää kaikki mahdolliset vapaat. Olen laskeskellut, että kun pidän mammaloman jälkeen kaikki lomat, paluu töihin koittaa elokuun puolivälissä 2009. Mutta on siihen äitiysloman alkuun kyllä vielä niiiiin pitkä aika.

-Aava 15+6

Voihan jalkakramppi.... mun pohkeet kramppaa, eilen heräsin hirveeseen kramppiin, mutta se meni ohi, mutta tänään koko pohje ollut niin kipee, että tehnyt pahaa kävellä. Ompas mukavaa... mies sitä vähän tossa hiero, mutta uinnin jätin suosiolla väliin. Siinähän saattaa vaikka hukkua =).

Kuusi viikkoa töitä jäljellä eli 30 päivää. Kyllä menee aika nopeesti. Kohta sitä ollaan äiti ihmisiä.

Toivotaan todella, että flussan kourissa olevat parantuisivat ja me mutt pysyisimme terveinä. Meillä on mielettömästi porukkaa pois töistä. Toivottavasti ei muhun tartu toi tauti mikä jyllää.

Aava olisi ihanaa jos kuulisit sydän äänet, mä metsästän niitä edelleen stetoskoopilla ja mitään en saa kuulumaan, potkut kuulee kun potkii siihen stetariin.

EN mä ees muista mitä kaikkea piti kirjoittaa, onneksi on huominen vaan ja sitten saa nukkua pitkään.

JA pääsee vauvauintiin, se on mukavaa hommaa

joppuli 28+6

Täällä meillä Vantaalla on äideille tollanen terveet hampaat ja suu lapsellesi. Siinä mitataan reikiintymistä aiheuttavien bakteerien pitoisuus. Ja sitte sen jälkeen saa terveysneuvontaa. Se ei oo pakollinen mutta itte meen siihen kun on maksuton. En tiiä onko muilla kunnilla tällästä.

Lumitöitä tehdessä selkään sattu. Mies kovasti yritti toppuutella mutta en mä voinut yksinkään sen antaa tehdä kävi niin sääliksi. :)

Nytpä mun täytyy taas rientää.

Prinressa 29+4

Aava: vai on alko meillä massakausi :) Siitä tää mun hirmunen nälkä sit varmaan johtuu...tuntuu et oon tän viikon syöny kun hevonen! En oo ees herkutellu,mut ihan tavanruoka on kyllä maistunut vähän liiankin hyvin...

Mullakaan ei tunnu alaselässä hyvälle nuo lumityöt, mutta pakko ite ne tehdä kun mies on reissussa. Onneks tulee tänään kotiin ja lupas et tulee ihan ajoissa :) Lunta tulikin sit niin paljon et tein illalla lumityöt kahdesti ja silti oli aamulla piha ihan ummessa... Muutenkin myrskys illalla niin, ettei ollut mikään ihan kokemus käydä koirien kanssa lenkillä. Jostain syystä ne näytti oikeen nauttivan tuulesta ja tuiskusta :)

Tänään ois taas tämmönen "pikkurouva"-päivä...Aion siivota, kokata ja leipoo ja pestä pyykkiä :) On kyllä pikkupakko, kun tulee sekä la että su vieraita...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

pikkumyy 16+1

Kävin äsken vielä loppu alessa ja siellä ois ollu vaikka mitä ihania vauvan vaatteita. Huomasin eilen muuten että tosi suuri ero 62cm bodyssa mikä on ostettu hm:ltä ja sitte toinen ostettu stockalta. Ihan silmiin pistävä, hm:n body näyttää ennemminki 50cm. Tänään löysin ihanan nallehatun vauvalle sellasen missä on korvat siis. Olin menossa vaan veljenpojalle lahjaa ostamaan ;)

Heräsin tänään jo ennen seittemää kun mahassa käynnisty tosi voimakas jumppa tuokio, eikä loppua tullut.

Nyt lähdenkin tästä kampaajalle jos vaikka sais jotain uutta tähän tukkaan.

Prinressa rv 29+5

Loppuraskauslääkäri oli tänään! Kaikki hyvin normaalia, kokoarvio nyt noin 3kg, ja lasketulle ajalle noin kolme ja puoli kiloa, luultavasti alle neljä. Ihan sopiva:)

Väsyttää! NYt on sitten alkanut kunnolla yöheräily, nousen tunnin-kahden välein vessaan. Ja tuntuu se sitten päivälläkin, mutta en malta päiväunia ottaa, kun sittten on vaikea nukahtaa ja alkuyöstä herää vielä herkemmin:(

Tsemppiä nuhaisille, itse olen ollut koko raskausajan terve kuin pukki joten nyt on kai pakko koputtaa puuta *kops*

Pikkurouvailua täälläkin, tänään lähinnä ompelustöitä. Onneksi illaksi on menoa, muuten keksisin taas jotain lisää. verhot tuli jo valmiiksi ja miehen housut paikattua.

Kivaa viikonloppua!

Elviira 35+3

johan nyt otti ohraleipä.... Se tyyppi joka lupasi mulle myydä ne vaunut oli tänään laittanut mailiä et ei se haluukaan myydä niitä vaunuja.... Koska se tarviikin niitä ite, että saisinko minä nyt sitten muualta vaunut tai saan ne myöhemmin, oltiin sovittu että luovuttaa ne mulle helmikuussa. Että näin. Just kun olin ajatellut et kaikki on melkein hankittu niin ei. Ihan peeeseestä!!! Tuli ihan hirvee raivokohtaus.

No nyt sitten on marssittava vaunukauppaan.... Kiva juttu. Onneksi saan kaverilta lainaan kovan kopan herquleksen vaunuihin niin ei tarvii ostaa kun ratasosa. Mutta rahan menoa se tietää.

Nykyjään ei voi kyllä luottaa kehenkään. Joo mutta toivotaan et teillä on paremmin alkanut viikonloppu... Mulla odottaa tossa hyllyn päällä Paksuna leffa ja iso kasa irttareita (sisältää lähinnä salmiakkia) NAM
Joppuli 29+0 UUsi viikko

No jopas kävi pas* flaksi joppulilla. :( Tuo on kyllä niin tota, että jos jotain haluaa niin parempi ostaa heti pois, ettei ehdi perumaan... Mä katoin kans sen Paksuna-leffan ja täytyy kyllä sanoa ettei ollut mun huumoria. Irttarit kuulostais kyllä hyvälle, mä oon tässä juuri kypsytellyt ajatusta niiden syömisen vähentämisestä, kun mulle tulee niistä julmetun paha olo nykyisin. :( Onneks on kotona jätskiä paikkaamassa tilannetta. :)

Mulla on kans nuhainen olo, poskiontelotulehdusta varmaan taas kehittää. Fakin limakalvoturvotukset! Luultavimmin sen tiimoilta on sitten päänsärkyä jatkuvaan. Lisäks närästys (jota mulla on ollut lievissä määrin koko raskauden ajan) on yltynyt, eilen koski rintaan niin kovasti ettei pystynyt oikein mitenkäänpäin olemaan, ja syöminenkin poltteli. Rennieistä ei ollut mitään apua. Onneks tänään on parempi päivä. Ja kolmas vaiva: mä oon ihan turvoksissa! Selviten sen huomaa sormuksista, jotka ennen putosivat tosi helposti, ja nyt eivät mahdu lähtemään pois! Mä oon tosiaan tikuttanut sitä pissaa ja mittaillu verenpainetta, mut niissä ei kyllä mitään hälyyttävää oo, onneks on tiistaina neuvola. Välillä tosiaan tulee olo, että toksemiaa tässä yrittää pukata, vaikka päänsärylle ja ylävatsakivuille on todennäköisempikin selitys.

Onpas mukava kun Elviiralla oli hyviä loppuraskauslääkäriuutisia, kuulostaa tosiaan passelille tuo painoarvio, minäkin kovasti toivoisin, ettei tarttis nelikiloista pakertaa ulos... Vai että yöheräilyjä tässä on kuukauden päästä tiedossa, toivottavasti vasta sitten ni selviän työ- ja kouluhommat hengissä. :)

-Inkku, rv 31

Hyvää huomentapäivää pikkurouvat!!

Ihana aamu, flunssa on lähes tulkoon poissaan, vointi muutenkin joteinki erikoisen hyvä! ;) Kävin vähän ulkoilemassa ja haukkaamassa raitista ilmaa kun viikon olen ollut sisällä viltin sisällä. :) Tein juuri lihapullia ja ne paistuu uunissa, ihana tuoksu. Tänään meinasin lähteä vähän käymään kaupoilla, en tarvis kyl mitään, mut lähen siskon kanssa päivää viettämään. No eipä tässä ihmeitä kun hyvää viikonloppua kaikille

haikkis 27+4

Hyvää viikonloppua viilaajille.

Meillä täällä on menossa nimen karsinta. Yhdessä käydään nimiä läpi. Sitte lähdetään leffaan ja käydään syömässä jossain. Nam.

Nytpä täytyy mennä.

Prinressa ja Nöpö rv 29+6

Kuulostaa mukavalle Prinsessan viikonloppusuunnitelmat. Meillä on nimi Kaalepille valmiina, kenellekään ei olla kerrottu, koska näin nimi voidaan vielä tarvittaessa muuttaa. Nimen keksi mies. ja minä siihen lisäsin vielä toisen nimen.

Mulle on yön aikana iskenyt kurkkukipu ja kaverina mulla on tuolla partsilla nukkumassa flunssainen 7kk tyttö, eli yhdessä sairastellaan. Oli aikas ihanaa äsken työnnellä tuota pikkuista tuolla ulkona, aurinko paistoi ja muutenkin oli kevättä ilmassa.

No mä sitten varmaan ensi viikolla menen ne rattaat ostamaan...saanhan ainakin uutta ja ihan valita värinkin. Eli kyllä tää potutus tästä.

Inkku ei se leffa oikeen muhunkaan uponnut... Olisin enemmän halunnut kärjistettyä odotusta, eli raskauspahimmillaan. Oli vähän pliisu.

Voi kun Elviiralla on viikkoja koossa. Kohta omatkin viikot alkaa kolmosella, mihin ihmeeseen on kadonnut taas puolivuotta elämästä???? Tietääkö joku???

Mitäköhän sitä söis, kun ei oikeen innosta syödä mitään, onneksi kaapissa on vispipuuroa valmiina NAM....

Joppuli 29+1

Joppuli: Mulla ois vanukkaita, taidan mässytä semmoisen! :) Vispipuuroa kyllä rupesi nyt tekemään mieli... :(

Mäkin odotin et siinä leffassa ois ollu enemmän semmoista "odottajan kustannuksella tehtyä" huumoria, mut varsinki alussa oli niin paljo sitä muuta navanalushuumoria ja yleistä porsastelua, et ei oikein toiminut muhun. :)

Tosiaan, ajattele positiivisesti, nyt "joudut" ostamaan uudet vaunut täysin sun maun mukaan. :D

Meillä on tosiaan nimi ollut valmiina jo jostain elokuusta, kutsutaan poikaa sillä nimellä niin paljon jo, että vähän väliä meinaan lipsauttaa sen puheissani muillekin. :) Toka nimi/nimet puuttuu vielä, mut ne ehtii sitten joskus...

-Inkku, rv 31+1 (sikana viikkoja!!)

Viikonloppuja viilaajat!
Hauska lukea teidän vispipuurotoiveita, tein sitä juuri eilen illalla itse poimituista puolukoista ja raikkaana kylmän maidon kanssa maistuu tosi hyvältä, etenkin kun on ollu tätä ällöä oloa..

Älkää nyt ruvetko siellä nauramaan, mutta meilläkin on nimet valmiina! Vaikka mulla on viikkoja "hieman" vähemmän kuin teillä muilla.. ;)

Pilvi 7+

Pilvi, no samoilla viikoillahan minä olin elokuussa, kun nimet katsottiin, että parempi olla nauramatta. ;)

Kohta saunaan, ihanaa! Mites helmi-huhtikuisten (ja miksei muittenkin) mahankasvatuksen sivuvaikutukset, onko kaikki toistaiseksi välttyneet raskausarvilta, suonikohjuilta ja muilta ällötyksiltä? Mä tässä just totesin, että mahan kasvaa nyt hirveätä vauhtia pojan mukana, viikossa on tullut ympärystä lisää 2.5cm, ja pojan massakausi jatkuu vielä ainakin 5 viikkoa. Tulee suunnilleen 200g painoa per viikko... huh. Toivottavasti mahanahka kestää...

Meillä on tuo nimi asia jäänny kun on ollu kaiken maailman remonttia yms. Oli meillä se alulla jo joskus syksyllä mutta tosiaan sitte se jäi ja nyt eilen sanoin miehelle että tän viikonlopun aikana yritetään saada. Mulla on ollu tytölle nimi pitkään mutta se ei oo ihan varma vielä kun en tosta miehestä tiedä.

Käytiin leffassa ja oli tosi hyvä mun mielestä, käytiin kattomassa Sooloilua.

Raskausarpia ei oo pahemmin tullu, rintoihin muutama. Oon kyllä rasvaillu ahkeraan mutta en usko siihen rasvan vaikutukseen ;)

Nyt sohvalle pötkölleen kun oon ihan ähky vieläkin ruuasta.

Prinressa ja huomenna siirryn Inkun perässä viimeiselle 10viikolle.

Tänään on ollu taas aivan mahtava ilma. Oltiinkin kävelyllä ja kyllä tää mun kävely on sellasta matelua. Mieskin sanoi että näytän mummolta kun vaapun. Mutta kyllä se huolehtii kovasti etten liukastuis. Oli meinaan tiet välillä kun luistinradalla ois menny.

Kaikki taitaa olla nauttimassa ihanasta ulkoilmasta.

Mä lähden paistamaan lettuja

Prinressa ja Nöpö rv 30 JEEE

Täällähän on ihan hiljaiseloa... Mä en jaksanut lenkille lähteä. Oon jotenkin tukkonen, joten aattelin jäädä kotiin löhöilemään. Olin kyllä katsomassa salibandymatsia, eli eiköhän se riitä urheiluksi.

Mun vaunu asia on viittä vaille ratkasitu, enään ratkaisu 3 ja 4 pyörän välillä, mutta se varmaan selviää lopulta kaupassa. Väri päätettiin yksi mielisesti.

Nää viikonloput on nykyisin ihan liian lyhyitä, ensimmäinen vuorokausi menee toipuessa rankasta viikosta ja sitten ei jää kun yksi päivä touhuilulle. Eilen oli se 7kk lapsi hoidossa ja voi, että kun tän mahan kanssa kun sen kanssa touhus niin tiesi olleensa lapsenvahtina, palkaksi sain kiinalaista ruokaa NAM.

Nyt hyvät sunnuntai illat

Joppuli 29+2 kolmekymppi lähenee tulee kriisi

Hyvää sunnuntai-iltaa pikkurouvat!!

Täälläkin suunnilla ulkoiltu mahtavassa "kevät-Säässä". :) Mulle on ilmaantunut jonkin verran kai näitä ns. harjoitus supistuksia. Kävellessä maha menee tosi kovaksi ja kun pysähtyy niin taas palautuu. :) Tiistaina olisi sokerirasitus testi. Täällä ainakin kaikki joiden painoindeksi on 25-> niin joutuu. Mulla oli 24.8 joten halusin kuitenkin että kaikki varmasti hyvin. Olen nyt nami lakossa.. ;) kauheaa! tekis niin mieli jotain hyvää suklaata tai jotain. Laitoin 24-sarjan tallennukselle digiboxiin että voidaan sitten miehen kanssa katsoa se yhdessä kun tulee töistä kotiin kymmenen maissa. :) en halua yksin jännittää.
eipä tässä ihmeitä, heipat vaan ja hyvät voinnit.

haikkis 27+5

Huomenia!

Täällä on -20c pakkasta! Eipä vielä paljon huvita lähtee koirien kans lenkille...hrrr...

Ostettiin viikonloppuna lopultakin se tallentava digiboxi :) Jee! Pääsen tallentelemaan, kun en koskaan jaksa kattoo telkkaria kovin myhään. Muutenkin oli kiva vkloppu, mut harmittaa kun miehen piti taas lähtee koko viikoks työreissulle...tää on jo 4. viikko putkeen! Toivottavasti se sais tän jälkeen olla jonkun viikon kotoo käsinkin hommissa...

Täällä oli kirjoteltu nimiasioista ja raskausarvista. Meillä oli melkeen alusta asti pojan nimi selvä, oltiin molemmat ajateltu samaa nimee...Tytölle on jotenkin vaikee keksiä, mut kyllä sillekin jonkinlainen ehdotus on...katotaan sit jos ultrassa näkys kumpi on niin vois miettiä tarkemmin... Ja raskausarpia mulle on jo nyt tullut rintoihin! Jaiks! Oon kyllä koettanu rasvata niitä, vaikken sen rasvan vaikutukseen sen kummemmin uskokaan, mut mulla on jostain syystä koko raskausajan ollut niin kuiva iho nänneissä et meinaavat ihan hilseillä...

Haikkikselle tsemppiä sokerirasitukseen. Mullakin se on edessä ton painoindeksihomman takia...Ja hyvähän se on että tutkivat.

Reipasta viikkoa kaikille! Tää lähtis taas päivällä uimaan :)

pikkumyy 16+4

PS. Sain vkloppuna ostettua kaverilta kahdet tosi hyvät mustat suorat mammahousut :) Lopultakin sain jalassa hyvät housut, jotka vielä näyttääkin ihan normaaleilta päällä... Ja perjantaina pääsen Kuopioon kaupoille :)

Siitä vauvan painoarvion heittelystä vielä...Siinä mun odotusajan kirjassa lukee 17. viikon kohdalla että olet nyt lihonut n. 4kg ja vauva painaa n. 300g. Neuvolan vau-kirjassa taitaa olla vauvan paino 135g tms... Että kyllä nää eri lähteitten arviot heittelee aika lailla :)

Hui kauhistus, täällähän rikotaan urakalla kolmeakymppiä! Näköjään se aika siis kuluu sittenkin, teidän muiden odotuksista sen huomaa. :)

Nimistä, meillä on vasta muutama ehdotus. Tytölle on minusta helpompi keksiä nimiä kuin pojalle. Olen aina ajatellut, että jos saan kaksi tyttöä, he saavat äitini ja mummoni nimet jotka ovat minusta tosi kauniita. Mutta yllättäen molemmat nimet ovat nousseet hirmuiseen suosioon viime vuosina, joten se siitä sitten. Sinällään minua ei nimen yleisyys haittaisi, itselläni on sama etunimi kuin kahdella parhaalla ystävälläni ja se on ollut vain hauskaa, mutta lähipiirin taaperoilta löytyy jo molempia nimiä kiitettävän paljon.

Raskausarpia minulle ei ole tullut vielä, mutta ehtiihän tässä. Olen rasvannut alusta saakka Weledan öljyllä ja tykkään siitä tosi paljon. Sopii hyvin kuivalle iholleni. Bodyshopin kaakaovoipuikon haju jostain syystä oksetti minua aluksi niin pahasti, että sen käyttö jäi.

Viikonloppuna tuli tutkittua urakalla vakuutusasioita ja hankalalta vaikuttaa tuo lapsivakuutusten vertailu. Vakuutusyhtiöiden lähettämät tarjoukset ovat jotenkin tosi sekavia ja kun samalla pitäisi vielä miettiä muita vakuutuksia... Huoh. Luultavasti päädymme Pohjolaan tai Tapiolaan.

Kivaa alkanutta viikkoa Viilaajat!

-Aava 16+3

Munkin mielestä on tytölle helpompi nimi keksiä kuin pojalle. Tytölle meillä alkaa nimi olemaan mutta se poika on niin hankala. Tai ei musta ois mutta kun ei päästä yhteisymmärrykseen :(

Meillä on Tapiolasta tuo lapsivakuutus kun muutenkin kaikki vakuutukset sieltä on, otin just eläkevakuutuksenkin itselleni sieltä. Saa vähän sitten eläkettäkin sieltä.

Taas aivan mahtava ilma, toivottavasti ois huomennakin kun mun vanhemmat tulee reissusta tänään ettei heille sitte satu taas kauheita vesisade ilmoja kun ovat olleet lämmössä pari viikkoa. Taidanpa pukeutua ja suunnistaa ulkoilemaan taas.

Prinressa rv 30+1

vautsi vau! Aurinko paistaa!

Meillä luultavasti lopullinen nimi löytyi viime viikolla, on saman tyyppisiä pyöritelty toista kuukautta mutta nyt vasta keksittiin sellainen joka ei kummallekaan töki. Nyt sitten pitäisi yrittää pitää kielenkannat kurissa kun juttelen mahalle, onneksi meillä on työnimenä sellainen niin typerä ja erikoinen nimi ettei sellaista ole kellään.

Mulle on nyt viikon sisään ilmaantunut kaksi sentin mittaista raskausarpea lonkkien kohdille, muuten ei mitään. Mahassa on tosi tosi hailakka keskiviiva, sitä tuskin näkee. Mutta vielähän tästä ehtii levähtää:( Yksi kaveri jolle kehuin arvettomuuttani sanoi että odota vaan, hänellä oli tosi nätti maha kunnes viikolla 37 rätsähti aivan viirulliseksi niin maha kuin selkäpuolikin.

Nyt meillä alkaa olla hankinnat tehty. Vaunujen ja turvaistuinten suhteen suosittelen huutonetin selaamista jos ehtii ja jaksaa nähdä vaivan. Siistikuntoisia Emmaljungia, Oria, Brioja kulkee (yhdistelmävaunuja siis) alta kahden sadan, ja monissa on vielä pehmeitä pusseja tms mukana. Tosi siistit vaunut saatiin, eikä itse asiassa menty edes 150:n yli:)

Neljä viikkoa laskettuun... 35+6.

Nukkumisesta vielä: jätin päikkärit pois ja tajusin lisäksi, että heräilen myös kääntämään kylkeä, ei siis aina vessaan tarvitse mennä. Viime yönä riitti kaksi ylösnousua ja nukuin tosi hyvin:) Vielä on toivoa unista, sittenhän ne loppuu kun vauva syntyy.

Kivaa päivää!

Nostelen meitä ylöspäin tässä pikasesti.

Huuto.net on kyllä hyvä kauppa paikka, sen kautta mekin nuo vaunut silloin löydettiin. Ja puolet halvemmalla mitä uudet vastaavat ja kuitenkin vastaavat uutta, ei paljon käytön jälkliä näy.

Prinressa