PLUSSANNEET VIILAAJAT 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä oon melkein varma et tänään tunsin ensimmäistä kertaa liikehdintää, siis mun mahassa kupli jotenkin jännästi, ja työkaveri sanoi et siltä ne vauvan liikkeet tuntuu oikeesti.... En tiedä mitä oli mutta en oo ikinä ennen mitään vastaavaa tuntenut..

Sain tänään tautisen nauru-itkukohtauksen, tulin töistä ja kylmissäni rupesin ruokaa laittamaan. Iskin ruuan mikroon ja laitoin salaatin lautaselle. Hetken päästä ryhdyin vielä kaivelemaan ketsuppia, kun sitä on pakko spagettiin saada, niin siinä samassa kun rutistin ketsuppia huomasin, että olin sitä jo aikaisemmin ruokaan laittanut, mutta SALAATIN päälle... =) Siitä se huvitus alkoi ja loppua ei millään. On se kummalista kun on ihan varma ettei ole edes ketsuppiin koskenut... Ihan kun ei oikeen ajattele mitä tekee, kauankohan ne mua töissä jaksaa.

Ilona,
Ollaan tehty mummut kaavalla niin sisävaippoja kuin pul-kankaasta kuorivaippoja. Aika helppoo on ollut, mä olen kanssa aina ollut veistossa, joten ei oo noi käsityöt mun juttu. Mut nyt on jotenkin ihanaa kun saa puuhastella vauvan eteen jo nyt. Tehdään siis kaverin kanssa yhdessä, joten menee sosiaalinen elämä siinä samalla ja on ollut todella mukavaa. Meillä on ajatuksena et tehdään nyt koko vaippa arsenaali valmiiksi ja sitten niitä kierrätellään. Kaverin vauva on nyt 3 1/2 kk, joten 10kk tulee ikäeroa meidän vauvan kanssa.

Mä voisin nykyisin vaan kaiket päivät puhua vauvoista ja hömpötellä vauva liikkeissä, mutta kai sitä pitää ottaa vaan iisisti, kohta sitten kun maha näkyy niin saan kyllä töissä puhua vauvoista kaikkien asiakkaiden kanssa, pitää sinne asti säästellä.

Mutta nyt heips kukkuuu.

Joppuli ja Kaaleppi 13+4

Ilonalle: keliakia vastaus tulee vasta viikon päästä mutta aijon neuvolassa huomenna kysyä onko muita vastauksia tullut jo. Nyt on vointi ollu parempi ku oon jättäny tummat leivät pois. Paitsi eilen suuren houkutteleman saattelemana paahdoin tummaa leipää ja eiköhän maha menny sekasin. Ei kiva. No vastauksia odotellessa.

Mulla on jostain menny hartiat aivan totaalisen jumiin. En tiiä mistä...

Nyt lähen ruuan metsästykseen kun just vasta koulusta kotiuduin.

Prinressa ja nöpö rv 14+2

Vai Joppulillakin jo liikkeitä! Tää on niin epiä... Mä kohta lähen neuvolaan kuuntelee sydänäänet kun en jaksa odottaa että jotain alkais näkymään tai kuulumaan... no, toistaiseksi olen malttanut mieleni, en halua hysteerisen äipän leimaa. :) Tietysti ihan hyvä vaan, jos maha sitten malttaa pysyä lopussakin vähän maltillisempana, mutta nyt on niin ankeaa, kun ei ole mahaa eikä oireita eikä tunne liikkeitä. Neuvolaan on vielä reilu 2vkoa ja ultraan 5. Hohhoi! Jossain luki, et stetarilla vois sydänääniä kuulla rv 20 jälkeen, oon kyllä yrittänyt muttei sieltä mitään lurituksia kummempia kuulu.

Hurjaa, Löydös ei taida enää kauaa odotella! Nyt saat käydä täällä säännöllisesti "kuittaamassa", niin tiedetään ettet oo vielä lähtenyt synnärille. :) Kumpikohan ehtii ensin, Entu vai Ilona...

Onko Haikkiksen pahoinvointi yhtään helpottanut?

-Inkku, rv 15+4

Entu kuittaa :D! Yöllä oli muutama kovempi suppari ja nyt aamulla tuli sitten ihan kunnon klönttinä limatulppa, ällön näköinen olio muuten... Mietin vaan, että limatulpan irtoamisen jälkeen todennäköisempää, että menee lapsivedet? Kun eikös se tulppa ole siinä niin kuin edessä ja silleen. Ihan kaveripiiri gallupilla vaan joskus mietittiin, heillä joilla synnytys käynnistynyt vesien menolla, oli myös ollut limatulppa selvästi irronnut. No joo tässä vaan kaikkea mielessä pyörittelen, kun alkaa jänskättää...

Ihana että Joppulilla jo liikkeitä! Inkulle tiedoksi esikoisesta tunsin ekat liikkeet joskus 18-19 viikoilla ja maha tuli siinä samoihin aikoihin, eli eiköhän ne merkit sullakin kohta ala näkyä ja tuntua.

Nyt lähdetään äkkiä ulkoilemaan. Täällä nimittäin yöllä tullut lunta ja kohta varmasti sulaa pois pitää, eli täytyy keretä neidille se ihme nyt näyttämään!

Entu&Löydös rv38

Tuo Entun tilanne käy kyllä päivä päivältä jännemmäksi :-) Saas nähdä, minkä päivän Löydös lopulta syntymäpäiväkseen valitsee. Täällä ei mitään uutta. Ipana taitaa ihan kiltisti odottaa, että hänet otetaan pois mahasta (johon siis enää 9 päivää!!). Sellaisia menkkakivun tyylisiä tuntemuksia on välillä ja kivuttomia suppareita, mutta ei mitään muuta… paitsi ehkä hiukan runsastunutta valkovuotoa.

Aivan ihanaa, että Joppuli tuntee jo liikkeitä! Mulla ne ihan ekat taisivat todellakin tuntua äitienpäivänä eli silloin oli viikkoja kasassa 16. Mutta vasta pari viikkoa myöhemmin olin ihan varma, että se todellakin on Ipana , joka siellä itsestään ilmoittelee.

Täällä upea aurinkopaiste. Pitäisi varmaan lähteä haukkaamaan hiukan happea!

Ilona & Ipana 37+4

Nyt on neuvolassa käyty ja ne sydänäänet kuultu ekan kerran... Sydän pompotteli 160. Terkkari sanoi että taitaa olla hereillä kun nukkuvan syke on jotain 120-140... Hyvin kuului. Kohtukin tuntui jo ja on hyvän kokonen, voi olla että laskettu aika aikaistuu rakenne-ultrassa kun terkkasin mielestä on vähän pidemmällä kun 14+3... No sää nähä..

Sain myös niitä omia labra tuloksia viime viikolta niin kaikki muut oli tullu paitsi laktoosi-intorelanssa. Ei oo onnex keliakiaa... Kaikki muutkin arvot olivat kunnossa. Oli otettu tosi paljon näytteitä, en tienny itekkään mut kun terkkari luotteli maksaarvoista kilpirauhasarvoihin.

Mut nyt täytyy rientää kouluun illalla taas palailen.

Prinressa ja nöpö rv 14+3

Ilonalle ja Entulle tsemppiä loppumetreille, katoan linjoilta pariksi viikoksi, molempien vauvat varmaan saapuu maailmaan sinä aikana! Lähdetään taas mummulaan 600 kilsan päähän perjantaina, sielläkin oli tänään sadellut jo lunta! Täällä tuli tänään vettä sopivasti neuvolasta palatessa, ja kastuin läpimäräksi... Onneksi ehdin vaunuihin asetella sentään sadesuojan. Tänään siis oli 4kk neuvola, tytön mitat 5275g ja 58.6 senttiä, hyvin kasvaa eikä tarvi kiinteitä suuremmin lisäillä, jatketaan maisteluannoksilla, tänään maistettiin ekan kerran mangoa ja oli hyvää!

Ei tämän enempää ehdi nyt, raikasta syksyn jatkoa kaikille!

Aikku ja Kiira 4kk tasan

Heippa vaan kaikille!

On ollut vähän hiljaiseloa minun puolelta, kun vointi ja jaksaminen ollut nollassa. (mieli kuitenkin iloinen ja onnellinen). Pahoinvointi ei tahdo oikein helpottaa, mutta oksentelu on nyt rajoittunut aamupäivään. Ensi viikolla on neuvola. Kivaa! Käytiin viime viikolla niskapoimu mittauksissa, ja kaikki oli kunnossa. Oli mahtavaa nähdä ne liikkeet ja sydämen lyönnit. :) kyllä tää odotus tästä iloksi viel muuttuu, tai onhan se jo nyt mut kunhan saan tän ruokahalun palaamaan ni kaikki täydellistä. :)

Ihanaa odotusta kaikille! :)

<3

Pikaisesti vaan tässä neuvolaan lähtiessä ilmoitan että en ole synnyttämässä vielä. Turun kupeessa asuva isoveljeni on tänään tulossa käymään, hän pääsee tulemaan tänne kotiseudulleen vain pari kertaa vuodessa. Nähdään siis tosi harvoin, eli en varmastikaan kovin aktiivisesti täällä jouda nyt pyörimään. Yritän laittaa kuitenkin edes sen verran tilannepäivitystä, että ollaanko vielä yhdessä kasassa Löydöksen kanssa.

Apua tulee kiire....

Sydänkäyrällä käyty ja kaikki hyvin. Itse tosin pelästyin pari kertaa, kun Ipanan syke näytti ”katoavan”, mutta kätilön ja lääkärin mukaan käyrä oli oikein hyvä. Eli ilmaisesti Ipana vaan onnistui välillä liikkumaan pois naturin alta.

Aikulle&Kiiralle toivottelen hyvää mummulareissua!
Ja Haikkikselle pikaista olon kohentumista!
Toivottavasti Löydös malttaa vielä hetken ja Entu saa rauhassa nauttia veljen vierailusta :-)
Hyvä, ettei Prinressan tuloksissa mitään huolestuttavaa. Ja onnittelut sydänäänten kuulumisesta!

Ilona & Ipana 37+5

Neuvola kuulumiset ehdin tänne vielä laittaa ennen kun lähden veljeä junalta hakemaan. Eli kaikki hyvin edelleen, pissa puhdas, verenpaine 120/72, Löydöksen syke 140, paino noussut nyt enemmän eli 700g/viikko. Viimeksikin mulla loppuvaiheessa pomppasi paino kun tuli turvotukset mukaan kuvioon. Nytkin siis sormet ihan nakkeina koko ajan, vaikka hedelmiä ja vettä yritän jatkuvasti kiskoa. Sellaisen arvion terkka heitti, että en enää ensi viikolla neuvolaan tule saa nähdä kuinka käy....

Haikkikselle jaksuja tuon pahoinvoinnin kanssa aika rajulle kuulostaa edelleen. Ihana että jaksat mielen hyvänä tuosta huolimatta. Minä varmaan heittäytyisin oikein surkeuteen rypemään, jos noin huonosti voisin.

Hyvä tosiaan, ettei Prinressan verikoetuloksissa mitään ikävää ole löytynyt ja ihana että sait viimein sykkeet kuulla :).

Ilonan Ipanallakin sykkeet kohdillaan, hyvä hyvä ja sulla reilu viikko enää Ipanan syntymäpäivään! Saas nähdä ehtiikö Löydös terkan ennustuksen mukaan maailmaan ensin!

Aikun Kiira onkin jo oikein "iso" tyttö. Eikö olekin hurjaa se kasvuvauhti!?

Entu&Löydös rv38+1

Vai lupaili terkka vähän siihen suuntaan, että viikon päästä ois Löydös jo löytynyt! Jännää! :)
Ja Prinressalle onnea sydänäänistä! Ja toivottavasti Haikkiksen oksut alkaa pikkuhiljaa jäädä historiaan. :)

Mä en varmaan tunne niitä liikkeitä ennen ku kuukauden päästä kun istukkakin on etuseinässä, pläääääh.

Täällä puuhataan vieläkin vessaremppaa, tiistaille ois putkimies tulossa, eli ehkä sitten jo pääsee vessaan ja suihkuun omaan kotiin, jes! En muuten suosittele kokeilemaan tätä raskauden aikana, kun vessassa saa juosta normaalia useammin ja hiuksetkin rasvoittuu tuplanopeudella... :(

-Inkku, rv 15+6, huomenna taas uusi viikko ja uudet kujeet! :)

Nopeasti täällä vilkuttelen kaaoottisen päiväm päätteeksi...

En enää oo varma niistä tuntemuksista, mutta jotain uutta ja ihanaa ne oli. Kaipa se myöhemmin selvii kun alkaa liikkumaan toi kaveri kunnolla.

Kyllä nyt jännittäää Entu, Tehiksen ja Viilajien puolesta... Tulee olemaan jännä viikko edessä.

Haikkikselle voimia pahoinvoinnin keskelle. Syö paljon mehujäätelöä auttoi mulla siihen oksuoloon.... Toivottavasti helpottaa.

Mutta nyt töllön ääreen. Oon ihan puhki kun tulin tossa hetki sitten uimasta, se on mukavaa näin raskaana kun ei toi maha silleen häiritse siinä. Mutta huominen enää ja sitten taas viikonloppu. Mullakin alkaa uusi viikko.

Joppuli 13+6

Ilmoitan vaan että en ole synnyttämässä. Tänä aamuna oli taas oikein kunnon limaklöntti vessareissulla havaittaviss. Nyt se oli mielestäni ehkä hieman vaaleanpunertava, niin pitää nyt sitten tarkkailla tuleeko mitään vaalenpunertavaa lisää, kun terkka eilen varoitteli, että lapsivesi alkaa herkemmin tihkumaan kun limatulppa pois tieltä.

En nyt sitten tän enempää, kun on tosiaan se veljeni maisemissa. Pitää lähteä tuonne naapuriin (äitini luo) aamukaffelle ja velipoikaa jututtamaan.

Entu&Löydös rv38+2

Heippa.

Pikaisesti taas kirjoittelen ja toisella korvalla kuulostelen parvekkeelle... ei pysty lähtemään ulos kun keli on KAMALA. Nyt se sitten alkoi...

Voi miten jännää! Joka päivä käyn kurkkimassa, että joko se Löydös on tupsahtanut maailmaan :) Ipanan synttäreitä vietetäänkin sitten ihan pian!

Meillä porskutetaan eteenpäin tasaiseen tahtiin. Päivät pyörii hyvin; Villi nukkuu, seurustelee ja syö. Kaikkea kivasti :)
Yöt mene sitten vähän niin ja näin. Nukahtaminen käy jo helpommin, mutta nyt on jostain syystä alettu heräillä parin tunnein välein - viime yönä kuusi kertaa! Joskus heräillään vartin välein... huh.
Mutta kyllä se tästä. Vähän pieni on Villi-tyttönen, mutta ihmekös tuo kun meuhkaa ja touhuaa jatkuvasti ja nukkuu edelleen pikkuvauvaksi kohtalaisen vähän :)

Jaskaa tavattiin taas - olikos se viime viikolla - ne on kyllä tosi hauskoja tapaamisia! Ja vielä kun Villi oppisi olemaan räyhäämättä poikaystävälleen ja naureskelisi niin kuin söpöinen Jaska!

Jahka Aikku palaa reissusta, niin ilmoittaudu! Mulla on pari kysymystä.

Tsemppiä kaikille Viilaaja-odottajille. Aika samoissa menee Prinressa, Inkku ja Joppuli ainakin. Tuossa vaiheessa tuli kivasti plussia :) Ihanaa.

Monsku & Villi - 2,5kk

Mulla olisi kysymys jo vauvan saaneille…tai siis oikeastaan monta kysymystä :-) Tällä kertaa aiheesta rintapumppu. Oletteko käyttäneet paljonkin ja jos niin minkälaista? Joskus aikaisemmin luin tältä palstalta keskustelun, jossa todettiin, ettei pumppua oikein kannata etukäteen hankkia, kun ei tuota maidontuloa/pumpun tarvetta voi ennakoida. Nyt olen sitten kuullut kahdelta ystävältäni, kuinka pumppu on ollut ihan pakollinen vehje siinä vaiheessa, kun sairaalasta on juuri kotiuduttu, maito alkanut kunnolla nousta eikä imetys ole vielä ihan täysin sujunut. Joten aloin sitten kuitenkin harkita sellaisen valmiiksi hankkimista, mutta en nyt sitten osaa päättää millaisen ostaisin… Ainun pumppua joku muistaakseni haukkui surkeaksi ja Aventia muistan kehuttaneen. Mutta toisaalta tuntuu aika hassulta maksaa 60 euroa Aventista, jos käyttöä tulee olemaan kovin vähän ja 26 euron Ainullakin pärjäisi… Eli kovin mielelläni kuulisin kokemuksia aiheesta!

Koitan palata muihin aiheisiin myöhemmin... Nyt pakko taas mennä!

Ilona 37+6

Vielä ehdin pakkaamisen lomassa tulla käväisemään täällä... Mulla on Ainun (käsikäyttöinen) rintapumppu, kun Kiira oli noin kuukauden hankin sen ja silloin pumppailin parisen viikkoa lähes päivittäin jonkun verran kun tuntu että maitoa riittää, sen jälkeen vain sellaisina aamuina kun tuntuu että rinta räjähtää jos tyttö on syönyt yöllä vain toista. Ja myös kun oli rintatulehdus oli hyvä olla pumppu olemassa että sai kipeää paineen tunnetta pois, tyhjäksi silloin ei kai saa pumpatakaan...? Pumpatut maidot olen pakastanut jääpalapusseihin ja nyt olen sulattanut aina yhden soseen sekaan, just sopivan kokoisia!

Jos joutuisin pumppailemaan enemmän ei tuolla käsipumpulla kyllä jaksaisi, olisin kyllä sähköisen hankkinut, aika raskas on pumppailla tuolla kyllä. Sähköinen Ainun on kuulemma ihan hyvä.

Monsku, parin viikon päästä siis palaillaan, pistäs kyssäreitä vaan sitten! Nyt ruoan laittoon ja pakkaamaan loppuun!

Aikku ja Kiira 4kk ja 2pv :-)

Heippa kaikki!

Ipanaa odotellaan ja Löydöstä tietysti vielä jännemmin, kun antaa kuulua itsestään:) Aika jännäksi vetää, kun neuvolassakin jo povaillaan alle viikon sisään!

Inkku: mulla kanssa on istukka etuseinässä, mutta silti ekat satunnaiset potkut jo viikolla 17+4 tai 5. Ny potkii jo päivittäin ja joskus hikkaa, mutta mitään kuplimisia tai hipaisuja ei tunnu. Vauva kääntyy joskus niin seinää vasten että se tuntuu kanssa.

Puoliväli takana, kivaa! Tosin nythän ne tylsät viikot vasta alkaa kun ei oikein mitään tapahdu paitsi kasvua.. no, ehdin pakertaa syksyn hommat ja heittäytyä sitten kunnolla odottajaksi joulun tienoolla, mulla alkaa äippäloma plus joululoma jo ennen joulua ja siitä paakerran sitten kotona eteenpäin:) :)

Nyt se laskuri sitten oikeasti raksuttaa kohti nollaa kun ollaan kahdestaan miehen kanssa. Hurjaa. Eikä tässä oikeasti enää hirveästi ehdi mitään spesiaalia tehdä.

E 20+3

heissan kaikille,

täällä yksi äiti käy ilmoittautumassa pitkästä aikaa.

Aluksi tervetuloa uusille odottajille ja jännäksi heittää Entun ja Ilonan kanssa. Ilona, sulla siis suunniteltu sektio 19.10, eikös? Ja Entu on jo ihan lähtökuopissa. Mulla lähti muuten limatulppa pari viikkoa ennen synnytystä, mutta se ei aiheuttanut mitään oireiluja.

Jaska-herra on kasvanut komeasti, melkein tuplannut painonsa 10 viikossa (eli nyt melkein 5,5kg ja senttejäkin on tullut lisää komeat 10 eli sentti viikossa. 50 cm vaatteet on jo historiaa, 56 senttiset alkaa olla kittanoita eli ollaan siirtymässä 60cm vaatteisiin. Paljon on vanhaa, serkulta perittyä vaatetta sekä uusia, töistä saamiani näytekappaleita, mutta oli pakko ostaa pari ihan uutta vaatetta nuorelle herralle serkun synttäreille eli farkut, slipoveri ja kauluspaita. Jaska näyttää niissä aivan älyttömän veikeältä pikkupojalta, eikä niinkään pikkuvauvalta.

Meillä arki rullaa kivasti. Mies palasi töihin vasta 2 viikkoa sitten ja on nyt vuorotyön ansiosta taas kuuden päivän vapailla. Yöunia Jaska nukkuu komeat 12 heräillen tietty välillä syömään. Viime yönä tuli ennätys, liekö äidin synttärin kunniaksi; unta tuli yhteenmenoon 6h. Normaalisti 4 ja harvoin 5. Päivisin sitten nukkuu hyvässä tapauksessa kaksi kahden tunnin päikkäriä ja muu aika seurustellaan. Tänään nautti kirpakasta syyssäästä takapihalla jopa 3h. Jaska tykkää leikkiä yksinäänkin jumppalelun alla kaikkien lelujensa ympäröimänä. Hymyjä on tullut jo usean viikon ajan ja vähitellen sieltä alkaa tulemaan nauruakin jokeltelun lomassa.

Etelänreissu meni tosi mukavasti. Aluksi oltiin varovaisia auringon suhteen, mutta vikoina päivinä köllöteltiin rannalla, Jaska pitkähihaisissa ja -lahkeissa puuvillavaatteissa aurinkovarjon alla nauttien viilentävästä merituulesta. Itsekin pääsi rentoutumaan ja nauttimaan hyvästä ruoasta.

Villin ja Monskun kanssa ollaan tosiaan tapailtu ulkoilun ja kaffettelun merkeissä. Viimeksi otettiin hellyyttäviä kuvia vauvoista. Olivat melkeinpä käsi kädessä :-)

Rintapumpusta; mä hommasin Aventin sähkökäyttöisen käytettyäni parin viikon ajan lainattua Ainun käsikäyttöistä "vetopasuunaa". Käsikäyttöinen oli tehokas, mutta työläs ja rasitti omia käsiä. Suosittelen kuitenkin sähkökäyttöistä, jos tulee usein pumpattua. Itse pumppasin alkuviikkoina joka ilta, sillä mies hoiti pullolla jälkimmäisen yösyötön. Sähkökäyttöisen pumpun mukana tuli kaksi pulloa, sekä mahdollisuus paristoilla käytävään pumppaukseen, sekä myös käsipumppauksessa käytettävä vipu. Lisäksi settiin kuuluu hyvä kassi, sekä kylmäpussi ja kaksi kylmäkallea. Kallishan se oli (n 140 euroa), mutta lasken sillä olevan aikanaan paljonkin jälleenmyyntiarvoa, vaikkapa huuto.netissä. Käytettynä kun näitä voi huoletta hankkia, sillä kaikki oleelliset osat keitetään ennen käyttöä ja tietty jokaisen oman käytön jälkeen.

Nyt on tartuttava imurin varteen. Samalla kuuntelen lempikappaleita mp3-soittimesta. Oma laulu raikakoon vaikka yli imurin äänen; aion nauttia yksinolosta. Isä ja poika ovat iltakävelyllä.

Mukavaa syksyistä odotusaikaa!

Joanna & Jaska 10 vkoa 1 pvä

Kiva kuulla, että synnyttäneillä on jo kivasti lähtenyt vauva-elämä rullaamaan :). Mua vähän jänskättää, että miten sujuu arki sitten kahden pienen kanssa, mutta mulla on kyllä apuvoimia runsaasti tarjolla lähistöllä, eli eiköhän me pärjätä. Saisi vaan syntyä tämä mahalainen jo! Kateeksi niitä joilla ei ole supparin supparia ennen kuin tosi tilanteessa. Mulla kun noita yö supistuksia on rasittavan usein. Sitten tulee yöllä valvottua pitkään ja odoteltua alkaako tapahtua. Kohta olen niin väsyksissä etten jaksa synnyttää :/. Mies kyllä pitää huolen, että saan päiväunet nukkua, kun hän kotiutuu töistä ja on muutenkin nyt ollut kaikki illat tiiviisti esikoisen kanssa, jotta minä saan lepäillä. Töistäkin usein soittaa päivällä että miten menee ja tuo usein ruokaa tullessaan. Siihen malliin jos jatkaa vauvan synnyttyäkin, niin olen kyllä tosi tyytyväinen.

Rintapumppu oli muuten aivan ehdoton kapistus esikoisen kohdalla! Tuolla se odottaa valmiina kaapissa nyt tätäkin tulevaa. Mulla se Ainun käsikäyttöinen ja on kyllä runsaassa käytössä niin rasittava, että jos nyt alkaa maito virrata yhtä runsaasti kuin viimeksi, niin ostan se Aventin pumpun! Ensi hätään nyt kuitenkin tuo vanha Ainun pumppu.

Entu&Löydös rv38+3

PS: Nyt tulisi neljä vuorokautta limatulpan irtoamisesta. Esikoisen synnytys käynnistyi neljä vuorokautta limatulpan näyttäytymisen jälkeen....

PPS: Tosin tämä on varmasti se maailman eka vauva, joka päättääkin jäädä kohtuun...

Tosi kiva, kun Monsku, Aikku ja Joanna on kaikki ehtineet linkoille. Aivan ihanaa kuulla kulumisia! Kyllä se vaan alkaa jo Jaskakin olla iso mies, kun täytyy 60 senttisiin siirtyä :-)

Ja kiitokset kaikille rintapumppuasiaa kommentoineille. Saa nähdä saanko aikaiseksi käydä ostamassa jonkinlaisen ensi viikolla vai joutuuko mies sitten tarpeen tullen hakemaan mun ollessa sairaalassa tai sieltä kotiuduttuamme…

Eilen illalla käytiin miehen kanssa ulkona syömässä. Vietettiin siis tosi kiva ”viimeinen perjantai-ilta” ihan kaksistaan. Tänään koitettiin sitten vähän siivoilla, mutta kyllä mulle kaikenlaista touhua vielä ensi viikollekin riittää. Ja toisaalta tietysti tosi hyvä niin, kuluupahan aika nopeammin enkä ehdi niin kauheasti jännittää. Kipeitä supistuksia mulla ei edelleenkään ole, kivuttomia vaihtelevasti. Jotenkin on sellainen olo, että yliajalle tämä raskaus menisi ilman tuota sektiota. Mutta eihän sitä voi ikinä tietää, toisillahan tulee sit kertarytinällä paljon varoittelematta. Ja olisihan tässä vielä kaksi viikkoa siihen laskettuun aikaankin…

Ilona & Ipana rv 38

Inkku kuittaa, ei mitään uutta millään suunnalla. Täällä vaan jännäilen viilaajavauvojen syntymistä. :) Vieläköhän Entu kuittaa huomenna. ;)

-Inkku rv 16+1

P.S. Alan olla aika kypsä tuohon remonttiin, sitä remonttipölyä on ihan turkasesti joka paikassa. Joka päivä ollaan tän kohta 2vkoa imuroitu ja pyyhitty pölyt ja joka päivä on samanlainen laastikerros kaikkien tavaroiden pinnalla. :( Ei yhtään kiva tämmöiselle astmaatikolle. :( Onneks pitäis tiistaina olla jo valmis!

Täällä koneella kökötetään kun ei muuta kuulu tähän iltaan kuin iso alakulo... mulla on meinaa ongelmana se ettei toi seksi enää huvita voipi olla et on hormoonit vaan niin sekaisin, että haluttomuus johtuu siitä. Ja tästä sitten seuraa se etten itseäni tunnista omaksi itsekseni. Tänään on ihan aiheesta itkut väännetty, mutta onneksi toi mies vielä ymmärtää ja jaksaa lohdutella. Toivottavasti tää tästä muuttuu ajan kanssa....

No iloisempii asioihin, olin tänää vauva uinnissa ja kyllä se oli mukavaa. pikkuisen kanssa polskiminen oli jotain uskomatonta. Rupesin jo harkitsemaan omia vauvauinteja, kun niitä tossa naapurihallissa järjestetään. On vaan niin kovin kallista toi touhu.

VOI Entu kohta koittaa aika... toivottavasti, Ja Ilonan treffit ipanan kanssa. Ompa Ihanaa...

Mä lähen nyt keräilee itseäni, tai siis varmaan nukkumaan kun on ihan poikki... ens viikolla onneksi vaan 3 työpäivää ja sitten pääsee mökille.

-Joppuli ja Kaaleppi 14+1-

Täällä ei mitään erikoista. Ahdistaa olla töissä kun ei pääse mihinkään koulutuksiin ja muutenkin tuntuu että syrjitään. Ja asukkaitten vessat on niin ahtaat että tuntuu inhottavalta kyykkiä siellä kun ei mahdu kyykkyyn kunnolla ja sitte on niin vähän tilaa että ei pysty kunnolla ja asukkaat ei itse saa housuja pujotettua jalkoihin. Jotenkin on työmotivaatio nollassa.

Jokohan entu on lähteny synnyttämään?!
Ja Ilonakin tapaa kohta Ipanansa.

Nyt täytyy kipaista töihin.

Prinressa ja Nöpö rv 15+0

Täällä ollaan (kunpa ei oltaisi). Taas sain yöllä heräillä supistuksiin, mutta eivät ottaneet kunnolla tulta alleen. Tympii ihan tosissaan kun ei saa nukuttua eikä synnytettyä olisi ihan kiva jompaa kumpaa yöllä tehdä!

Yksi neropatti sanoi äskettäin, että minun ei pitäisi odottaa ja ajatella sitä synnytystä ollenkaan. Ei se kuulemma silloin tapahdu, kun sitä niin hartaasti odottaa ja aikaakin kun vaikka kuinka vielä. Minä vaan totesin että vaikea tuota on olla ajattelematta, kun öisin herää supistuksiin ja päivisin on sitten ihan väsy vittuuntunut kaikkeen. Odotin minä sitä synnytystä hartaasti viimeksikin ja syntyihän tuo tyttö siitä huolimatta, vielä ennen laskettua aikaa.

Nyt pitää lopettaa, kun pelkkää valitusta tuntuu meikästä irtoavan....

Entu&Löydös rv38+4