PLUSSANNEET VIILAAJAT 9

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja entu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Hehee, ei taitaisi ihmisiä paljon syntyä, ainakaan täällä kotosuomessa jos synnytyksen odotus ehkäisisi moisen tapahtuman... Vitsi kun ihmisillä onkin ihmeellinen tarve päästä laukomaan noita järkeviä neuvojaan raskaana oleville. Ehkä ihan hyvä, et mun maha ei vielä näy, pääsee siinä suhteessa toistaseks vähemmällä.

Mä muuten epäilen, et saatoin tuntea tänään ekat liikkeet. Ainakin semmoista ihan hentoista kuplintaa tuntui hetkittäin ihan edessä alamahalla, kun oikein keskityin kuulostelemaan... ei tuntunut kaasukuplilta, mutta en kyllä pistä päätäni pantiksi. :)No, ehkä se siitä vahvistuu jos tuntemukset olivat oikeita. Otettiin tänään taas mahakuva, teen semmoista mahapotrettia, mulla on tallessa kuvat rv 5+2, 12+2,14+2 ja nyt 16+2, ja missään ei ole mitään tapahtunut. :( No, vielähän tässä ehtii... En muista kerroinko mä täällä, et epäilin et yksi kurssikaveri odottaa vauvaa, näin hänet viimeksi 3vkoa sitten ja silloin maha oli vähän semmoinen pullakka (ja silloin siis aloin miettiä tätä asiaa), niinkuin hyvin syöneellä, ja nyt sitten toissapäivänä näin seuraavan kerran, ja VOI HYVÄT HYSSYKÄT se maha oli paisunut IHAN järjettömästi! Pitää aloittaa tehorasvaus, jos tässä mullekin noin käy...

-Inkku, rv 16+2

Kiitos Inkku sait minut ihan naurahtamaan tuollasyntymättömyys kommentilla. Juu kyllä minä epäilen kanssa, että vähiin jäisivät vauvat... Noita kaiken maailmankommentteja alkaa kyllä ihanasti putoilla näin loppusuoralla. Synnytyksellä ei enää niin paljoa pelotella, kun on tuo eläväinen todiste siitä, että olen joskus lajia kokeillut, mutta kaikkea muuta ihmeellistä kyllä löytyy. Minulla alkaa vaan tuo pinna olla sen verta kireällä, että vastailen ihan ilman mitään kohteliaisuutta oman mieleni mukaan kaikkiin kommentteihin ja uteluihin. Mies on kyllä ollut ihan häkellyttävän järkevä. Kuuntelee kärsivällisesti jatkuvaa valitusta, hoitaa tyttöä ja laskee mulle kuumia kylpyjä. Viikonloppuna kellin kaksi iltaa kylvyssä kirjan kanssa ja se on kyllä ainut paikka missä voi kunnolla rentoutua. Vedessä on niin ihanan painotonkin.

Ilonan Ipanalla ne vaan synttärit lähestyy :). Ajatella, että viikon päästä saatat jo kotiutua vauvelin kanssa!

Entu&Löydös rv38+5

Äh, Entu kävi tänäänkin kuittaamassa. :p Mä jo toivoin et nyt ois ollut se päivä. :) Ilonalla ja miehellä alkaa kans käydä kahdestaanoloaika vähiin, joko alkaa jännittää? :)

Entun soisi kyllä pääsevän tositoimiin mahdollisimman pian! Tosi kurjaa tuollainen!
Uskomatonta, miten fiksuja ihmiset osaakaan olla kommenteissaan… Muakin tuossa juuri eilen miehen pari sukulaista ”ilahdutti” kommentoimalla, kuinka sektio on helppo vaihtoehto. Toki toivon itsekin, että näin on. Mutta kyllä hieman raivostuttaa se, että ihmiset ei ollenkaan tajua, kuinka isosta leikkauksesta on kyse ja kyselee fiksuina, että ”mitäs riskejä siinä nyt sitten on?”.

Vai tuntee se Inkkukin jo liikkeitä :-) Hyvä, hyvä! En mäkään niistä ensimmäisistä todellakaan ollut varma, mutta kyllä ne siitä sitten vähitellen alkoivat voimistua.

Kyllä täällä kieltämättä alkaa jännitys vähitellen nousta. Mutta jotenkin olen edelleen niin huolissani Ipanan hyvinvoinnista, että menen eteenpäin päivän kerrallaan liikkeitä suorastaan hysteerisesti tarkkaillen enkä kauheasti osaa vielä perjantaita pelätä.

Ilona & Ipana 38+2

On se Entu ollu ainakin aamulla vielä yhtenä kappaleena :)... Jännät paikat on.

Ilonakin tapaa tällä viikolla Ipanan..

Ittelle ei kovin erikoista.

Prinressa ja nöpö rv 15+1

Edelleen yhtenä, mutta viime yönä tein jotain ihmeellistä ja ihanaa nimittäin nukuin! Olen ihan eri-ihminen nyt kuin eilen ei keljuta mikään ja oikeasti jaksaisin vaikka synnyttääkin ;D. Nyt pitää lähteä käyttämään mummoa (siis äitiäni) kaupoilla.

Entu&Löydös rv38+6

Kiva, että Entu on saanut nukuttua! Tällä kertaa valvomisvuorossa olinkin sitten minä… Ei vaan löytynyt asentoa, jossa mahaa ei olisi painanut ja vihlonut. Muutamia supistuksiakin tuli, sellaisia hiukan kipeitäkin. Eilen iltapäivällä kävin näyttäytymässä neuvolassakin ja täti oli sitä mieltä, että Ipana taitaa olla aika alhaalla jo. Mutta saisi nyt kuitenkin odottaa perjantaita, olis kuitenkin tässä tapauksessa kivempi, kun saisi mennä tuonne sairaalalle kaikessa rauhassa pe aamuna…

Ilona & Ipana 38+3

Jännät paikat on täällä meillä ja tuolla haaveilijoissa...

(.) En tiedä mistä johtuu mutta mulla väsyy selkä heti jos joudun koko päivän olla pystyssä ettei pääse välillä maaten. Myös vatsaan sattuu sillei vähän menkkamaisesti. Pitäis yrittää levätä mutta kun ei oo mahdollisuutta, kun sit pitäis hakea taas saikkua ja en viittis vielä. No täytyy kattoa miltä tuntuu torstain jälkeen kun on aamun ollu töissä ja illan koulussa että kuinka kipee selkä ja maha sitte on...

Noh sellasta täällä tällä kertaa...

Nyt vaan jännitetään pääseekö Ilona vai Entu tapaamaan ekana löydästä ja Ipanaa...

Prinressa rv 15+2

Taisi neuvolan veikkaukset mennä pieleen, kun sanoivat viimeviikon torstaina, että viikon sisään syntyy. Ei ole syntymässä tämä vaavi vielä ei eipä ei. Viime yönkin sain ihanasti nukkua aivan kaikessa rauhassa ja tälleen levänneenä ei kyllä ole niin hätäinen olokaan sen synnyttelyn suhteen, mutta olisihan se kiva tavata tuo mahalainen ihan kasvotusten :).

Ilonalla ja Ipanalla on treffit jo ylihuomenna! Teidän muiden raskaudet tuntuvat etenevän tosi nopeasti. Tämä oma vaan täysin pysähtynyt :D.

Entu&Löydös rv39

Eikös joku joskus väittänyt, että muutamia päiviä ennen synnytystä yöunet paranevat. Jospa nuo Entun pari parempaa yötä todella tarkoittaisivat sitä, että Löydös olisi ihan lähipäivinä valmis ulkomaailmaan…

(.) Eilen illalla supisteli taas jonkin verran, ihan melkein säännöllisestikin mutta harvoin. Yön sain kuitenkin nukkua melko rauhassa. Nyt sitten yritän vain nauttia tästä mahasta viimeisiä päiviä. Välillä tuntuu melkein haikealta, kun ajattelen, kuinka vähän tätä raskautta todella on jäljellä. Mutta välillä taas tuntuu, että perjantaihin on ikuisuus. Eilen Ipanalla oli taas rauhallisempi päivä ja kuten arvata saattaa olin vaihteeksi aika hermona. Osaankohan minä yhtään rauhoittua sitten, kun saan Ipanan vihdoin syliin vai olenko näin huolissani koko loppu elämäni…???

Ilona & Ipana 38+4

Nopeasti salaa työpaikalla kirjoittelen...

Täällä on jo muutamat ihastellut mun vauvamahaa...eli sieltä vaan näköjäään on yhtäkkiä tullut. Eikä näytä ylensyöneeltä. Mulla on näköjään iskenyt nyt jo pukamia...JEE ompa kivaa, onneksi vielä hajoilee itsekseen ja ei oo kipeitä. Katsellaan mihin johtaa tämäkin juttu.

Ilonalle oikein paljon tsemppiä synnytykseen, oon hengessä mukana ja koita nyt jaksaa vielä perjantaihin.

Voipi olla, että Entu on jo pienen kanssa takasin kotona ennen kun pääsen koneelle. Tiedossa neljän päivän mökkiloma, aamulla vaan ensin odottajien fysioterapiaan ja sitten nokka kohti mökkiä, ilman miestä tyttöjen kaa.

Muille jaksamisia.... Ja plussaa haaveilijoille.PUUUH

Joppuli 14+5

Jes! Go Entu, go!! :D

Tuu nyt sitten kuittaamaan jos Löydös muuttikin mielensä. Ja huomiselle jo nyt hirmu tsempitykset Ilonalle! :)

Täällä Tyyppi on alkanut potkimaan välillä ihan reilustikin, enää en oikein jaksa uskoa siihen, että mun mahassa vaan pyörisi reilummin ilmaa just tossa kohdun kohdalla. Ja varsinkin kun ne peijoonin pikkuilmakuplat kutittaa! Jes, ens viikon ke jo neuvola, kyllä on ollutkin pitkä odotus mutta ei ois enää paljon aikaa... Onneks ultra on 13.11, pelkäsin jo peruttaako ne senkin jos tuo irtisanoutuminen toteutuu.

Vessaremppakin alkaa olla ohi, eilen kävin jo uudessa suihkussa ja koeajoin myös pöntön. :D Tänään tekee viimeiset asennukset ja sitten ois vielä siivous jäljellä. Nenästä tulee verta jatkuvaan ja hirveä nuha päällä. :(

-Inkku, rv 16+6

Jee, Entu on todellakin tainnut päästä tositoimiin! Halusi se Löydös näköjään sitten kuitenkin pitää kiinni ”oikeasta” marssijärjestyksestä ja tulla ulos ennen Ipanaa… :-)

(.) Nukuin viime yönä neljä tuntia. Vessaan herättyäni en sitten enää saanut unta, kun alkoi taas kaikki ahdistaa. Ja Ipana sen kun veteli sikeitä eikä suostunut liikkumaan ja rauhoittelemaan hermoheikkoa äitiä. Pahankurinen kakara ;-) Saas nähdä nukunko mä ensi yönä enää ollenkaan…

Joppulille toivottelen onnistunutta mökkireissua (vaikket varmaan enää linjoilla olekaan…)!
Ja Inkulle onnea remontin valmistumisen johdosta! Sekä tietysti niistä liikeistä!

Ilona & Ipana 38+5

Piti ihan tulla varmistamaan, ettei Entua ole näkynyt. Hyvältä vaikuttaa! :)
No, viikonloppuna ei sitten varmaan välttämättä kuulu uutisia sen enempää Entusta kuin Ilonastakaan, tiedättekös te muuten jo sukupuolen etukäteen kumpikaan (en yhtään muista onko siitä puhuttu)?

-Inkku, rv 16+6, huomenna taas uusi viikko!

Ei ole tietoa sukupuolesta, ei. Rakenneultrassa jäi aikanaan kysymättä, kun mies oli vähän sillä mielellä, että ei halua etukäteen tietää. Kun sitten eka kertaa menin tuonne äitiyspolille ultraan ,olin etukäteen hiukan ajatellut asiaa kysyä. Mutta sit kun selvisi, että Ipana on perätilassa, menin niin sekaisin, ettei tullut mieleenikään asiaa tiedustella. Ja sen jälkeen ajattelin, että kun kerran ollaan näin pitkälle menty ilman tuota tietoa niin jännätään sitten loppuun asti.

Muistaakseni ei Entullakaan ollut tietoa Löydöksen sukupuolesta. Jotenkin on sellainen mielikuva, että pikkuinen ei olisi suostunut ultrassa asiaa paljastamaan. Mutta kyllä Entulla taisi jonkinlainen aavistus tytöstä olla…

Ai, no sitten on synnytyksessä mukana vielä semmoinen bonusjännitys, tuo on kyllä mukavaa! Mä oon niin malttamaton et kysyn jo ultrassa, haluaisin ostaa tytölle jotain tyttömäisiäkin vaatteita jos semmoinen on tulossa, eikä pelkästään sukupuolineutraaleja vaatteita.

Arvatkaa mikä mua nyt huvittaa... Kun Entu ja Ilona tän viikon nimissä siirretään synnyttäneisiin tossa listalla, niin mä oon jo kakkosena vuorossa Elviiran jälkeen. :D Pieni gap tässä välissä kyllä on ollut, ja valitettavasti taitaa tulla samanmoinen aikanaan mahtihummien synnytettyä. :/

Voi on se Entu tainnu vihdoin lähteä synnyttämään... :)

Tsemppiä nyt Ilonalle kovasti huomiseen jos nyt vielä käyt lukemassa...

(.) Nää aamutöitä iltakoulua pitäis kyllä kieltää, nyt istun silmät ristissä kun oon niin väsy etten jaksais hereillä olla kun on niin väsy. Huomenna vielä aamuvuoro töitä ja sitte ois taas 4vapaa päivää, ihanaa... Ärsyttää vielä sekin kun jouduin nyt hakemaan kolme viikkoa palkatonta kun ois harjottelu joka alkais 19.11 tuon sairaanhoitajien irtisanomisen takia sitä ei välttämättä ookkaan jos ne ei pääse sopimukseen minä sitte pyörittelen 5viikkoa peukaloita kotona... Ainiin mulla onki inkun kanssa samana päivänä seuraava ultra kyllä se meille vielä tehdään kun on edellisellä viikolla tuosta lakosta. :)

Nyt syömään iltapalaa...

Prinressa ja nöpö rv 15+4

Entu taitaa olla työntouhussa, wau! Tuleekohan Entun ja Ilonan vauvoille sama syntymäpäivä vai ehtiikö Entu synnyttämään jo tämän päivän puolella?

Ilonalle tsemppiä huomiselle ja ilmoittelehan kuulumisiasi kun kotiudutte!

Jaska tapaa huomenna tyttöystävänsä; mennään kävelylle Monskun ja Villin kanssa! Nyt ollaan parin päivän aikana annettu Jaskalle lisämaitoa illan vikalla ruokailulla. Omat varannot ei tahdo enää siinä vaihessa riittää, kaveri kun viihtyy päivisin rinnalla parin tunnin välein, enkä näköjään ehdi tuottamaan lisää maitoa niin nopealla tempolla. Lisämaidolla "tainnutettu" Jaska nukkuu yöllä jopa 6h putkeen!

terkuin Joanna & hymypoika-Jaska 11 vkoa

Prinressa, no niinpä, täpärälle meni! :) Tosin mun ultran tekee joka tapauksessa lääkäri eikä siihen ihmeesti hoitajaa tartte (kun noi perusseurannat on neuvolassa ja nyt siis meen äitipolille vaan ultraan), mut tietysti jos kaikki gynekologit on kiinni synnytyksissä yms niin sitten toki seisahtuu tommoinen ei niin kiireellinen toiminta.
Aika paljon kyllä hymyilyttää nuo tehy-keskustelun käsitykset lääkärin palkoista, kelpais mullekin. :p

Katon tässä toisella silmällä tota Leijonan kita -ohjelmaa, että on koomisia liikeideoita! :D

-Inkku, rv 16+6

Onpas täällä hiljaista on tainu Entukin saada löydöksen omaan kainaloon. Niin ja Ilonakin on tavannut jo Ipanan. Tulkaapahan sitten kun kotiudutte kertomaan kuulumisianne...

Prinressa ja nöpö rv 15+5

Joo, hiljaista on, nyyh. Pitää saada äkkiä noi viilailijat tänne, muuten tää touhu kuolee ihan käsiin kun Entu ja Ilona hivuttautuvat vauvanhoitopalstoille. :/ Jospa se Fanny...

Inkku, rv 17+0!! :)

Upitetaanpas!

Jokohan huomenna tulee Entulta rapsaa... :) Mulle ei mitään uutta, kovasti odottelen kun ens viikolla vihdoin on taas neuvola (se kolmas käynti, hoitajan luona nyt)! Välillä oon noita liikkeitä tuntevinani ihan selvästi ja sit menee päivä enkä tunne mitään kovin vakuuttavaa. :/ Maha alkaa ehkä hieman pömpöttämään, tyhjällä mahalla ei kyllä huomaa vieläkään mitään mutta pullahtaa tosi nopeasti kun vähänkin syö. Kohtu hiipii kohti napaa, sen tuntee jo tosi selvästi.

-Inkku, rv 17+2