Plussanneet Viilaajat!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Monsku79
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
hello,

taalla sita ollaan Amerikan ihmemaassa. Saat eivat ole suosineet ihan toivotulla tavalla. Lamminta toki on, mutta rannalla lohoilu on jaanyt toistaiseksi haaveeksi. Huomiseksi on luvattu 79F mika taitaa olla n. 25 C, joten toivottavasti paasen vahan grillailemaan itseani. Nyt luvassa kolme paivaa paikoillaan oloa. Eka yo meni matkalla Florida Cityssa, kaks seuraavaa Key Westissa ja nyt Miami Beachilla kolme yota ennen Nykin kahta yota. Key Westissa oltiin ihanassa hotlassa, kuva siita on muuten viime lauantain Hesarissa. Meilla oli oma poreallas merinakoalalla. Juhlistettiin 'haamatkaamme' piccoloskumppapullolla poreitten ja vaahtojen keskella! No, se matkaraportista, kirjoittelen kuitenkin odotus- enka matkailupuolella...

Kiva etta Ewa on tiiviisti mukana kuvioissa ja onnittelut Kirppulille kunhan tanne palstalle saapuu!!!

Jaskalle ostettiin Gapista kolme neutrivarista bodya, muuten ei olla viela oikein shoppailtu, sen aika koittaa vasta Nykissa. Monsku, Villin pikku-Levikset on ostoslistan karjessa!

Hyvia vointeja ja palailen viimeistaan maanantaina kotikoneelta.

Joanna & Jaska 14+3 (taalla on vasta tiistai-ilta, joten taalla olen vasta 14+2...)

Vihdoin täällä!

Olen vähän joutunut taustailemaan, kun voimat riittää hädin tuskin arjen pyörittämiseen...

Sunnuntaina alkoi huimaus ja heikotus. Maanantaina ja tiistaina vaan paheni ja lähdin käymään työterveyshoitajan vastaanotolla kun tuntui, että maailma koko ajaan vaan pyöri. Verenpaine on tosi alhainen, verensokeri laskee tosi alhaalle tosi helposti ja hemoglobiinikin on laskenut viimeisen kuukauden aikana hurjasti. Voi kakka. Just kun alkoi olla hyvä olo... lisäksi niska ja selkä on niin jumissa, että sekin aiheuttaa päänsärkyä ja huimausta. Pitäisi varmaan yrittää mennä hierojalle, mutta näillä verenpaineilla ei sitäkään suositeltu. Onko kukaan käynyt raskaana ollessaan hierojalla?

Mutta Kirppulin plussaus uutinen toki piristi! Ja tietty Ewan kuulumiset ja Joannan ja Jaskan terveiset rapakon takaa :) Poreammeilu kuulosti kyllä kadehdittavalta! Eikä parane säästäkään valittaa - junia jäi tänään taas kulkematta ja palelin tuolla kolmenkymmenen asteen pakkasessa niin julmetusi! Ewa, vieläkö siellä on keväiset kelit???

Muuten vaan odottelua ja odottelua. Kyllä se Ewa taitaa niin olla, etten ainakaan minä pääse koko raskausaikana eroon tästä "odottelusta" ja hetkittäisistä peloista...
Sulla on sitten enää viikko np-ultraan!

Villi ei vieläkään potki, niin että tuntisin mitään! Tuhma vauva :(

Lähden taas verenpaineen kontrollimittaukseen. Palailen taas!

t. Monsku & Villi 14+3

Vai että ollaan täällä jo kaipailtu.. :) Varovaisesti ilmoittaudun joukkoon iloiseen. Tosin mun kirjottelut saattaa olla aika harvassa, kun on aikoja jolloin ei millään tahdo ehtiä kaikkea ja yleensä ne on nämä palstailut kun saa silloin jäädä vähemmälle..

Täällä ollaan siis elelty plussanneen ensitaivalta pari päivää ja jomottelee ja nipistelee ja on turvotusta (varsinkin iltasin ihan ku olis jo pidemmälläkin raskaana!), housut ei meinaa mahtua kiinni. Mielessä pyörii aina vähän väliä nämä asiat ja ei mene kun pieniä hetkiä että ei ajattele koko asiaa ja sitten taas muistaa että "ainii...hitto, mähän oon raskaana!" :)

Toi ruokajuttu on toinen mitä oon miettinyt, että suuret herkut kuten katkaravut ja aurajuusto ja sellaset taitaa olla jonkinlaisessa pannassa? Kertokaa nyt vihreelle alottelijalle?

Neuvolaan kai pitäisi soittaa, missäs vaiheessa te olette aikaa varanneet ja kuinka pian ne yleensä sen ekan ajan antaa?

Kamalasti kysymyksiä mielessä, vaikka sitä luuli mukamas tietävänsä jo kaiken ennestään.. Mutta nyt on mentävä iltatouhuihin ja petiin että jaksaa taas.

Kirppuli ja Toukka (4+5)

Onneksi olkoon Kirppuli, ja tervetuloa joukkoon! :-) Neuvolaan voi soittaa heti plussauksen jälkeen, mulla oli ensimmäinen käynti yhdeksännellä viikolla. Ei-suositelluista ruoista löytyy hyvin tietoa netistä, eikun googlaamaan, en muista nyt yhtäkkiä mitään sivustoa ulkoa.

Pikaiset kuulumiset: neuvolassa kävin aamulla, kohdun mitta on 17.5 senttiä, ihan normaali tässä vaiheessa. Kaveri riehu tyypilliseen tapaansa kovasti massussa mutta sydänäänet saatiin hyvin kuuluviin. Painoa tässä vaiheessa tullut alusta 3.5 kiloo, seki ihan normaali. Paineet lähteny taas nousemaan, viimeksi olikin tosi alhaset, ja hemo taas lähteny alaspäin mutta ei liikaa.

Uusi kämppä käytiin lopputarkastamassa juuri, kuun lopussa muutetaan, ja nyt pitää mennä pakkaileen matkalaukku loppuun, lähetään illalla pidennetylle viikonloppulomalle Lontooseen, ihana päästä muutamaksi päiväksi hengähtämään! Hyviä vointeja kaikille!

Aikku 21+1

Onnea Kirppulille ja tervetuloa joukkoon! En osaa Suomen neuvolasysteemistä sanoa, kun täällä muualla oleilen. Tiivistetysti kielletyistä voisi sanoa että ei maksaa, ei raakaa lihaa/kalaa/kananmunaa, ei pehmeitä pastöroimattomia juustoja, ei tyhjiöpakattuja tuotteita, ei petokaloja liian usein. Mutta kielletyt ruoka-aineet löytyvät tosiaan netistä.

Toivottavasti Monsku voit jo paremmin! Kurjaa, kun vointi heittää miinukselle. Mimmosia paineita sulla on ollut? Sanoivatko muuten mitään raudasta? Lähinnä, että voisko sitä alkaa popsia jo ennen rviikkoa 20, vai onko vauvalle vaaraksi? Täälläkin nimittäin aviomies välillä kehuu kalpeaksi... Yritän kyllä syödä vihreitä rehuja, pinaattia ja persiljaa, mutta oon kova maitojuoppo ja se estää imeytymistä. Tosta hierojasta sen verran, että täällä on ihan raskaushierontaan erikoistuneita, sieltä löytyy hierontapöytäkin, jossa on raskausmahan mentävä kolo. Luulis ainakin Helsingistä löytyvän!?

Kiva kuulla, että Aikun neuvolakäynnillä kaikki oli hyvin ja normaalia. Tuota sanaa "normaali" toivon itsekin ensi viikon ultrassa - oon ihan hermoheikko enkä jaksais odottaa - mulle epätavallista höyryilyä, kun otan yleensä asiat aika lunkisti :-)

Ewa 12+1

Moi!

Voi hitsi, että olen ollut epäaktiivinen. Nyt on ryhdistäydyttävä :)

Vointi alkaa olla vähän parempi. Verensokerin alhaisuudesta taitaa pääosin paha olo ja huimaus johtua. Yritän syödä hiilihydraattipitoisia välipaloja lähes jatkuvasti, mutta jostain syystä sekään ei aina tunnu riittävän. Syönnin jälkeenkin sokeri nousee tosi hitaasti.

Taustailijalle tiedoksi, että ei se verenpaine nyt NIIN matala ole, että sitä tarvitsisi säännöllisesti kontrolloida. Terveydenhoitaja vaan halusi, että otetaan seuraavana päivänä uusiksi, niin nähdään että onko jatkuvasti alhainen koska voihan verenpainekin heitellä. Viimeksi olikin jo 110/62. eli eihän tuo mikään korkea ainakaan ole. Niin ja olihan se hemoglobiinikin laskenut jo 115 eli rautalisää saa ruveta nauttimaan.

Ewa, mä olen kyllä koko odotusajan ja jo yritysaikana syönyt sitä raskaana oleville ja raskautta yrittäville tarkoitettua motivitamiinia, jota suomessa myydään nykyään nimellä "Raskaus". Siinä on rautaa mukana. Ja silti on hemoglobiini parissa kuukaudessa laskenut eli kyllä suosittelen ottamaan rautalisää käyttöön jo ennen rv 20 jos näyttää siltä, että arvot ovat alhaiset.

Pitääkin etsiskellä noita hierontapaikkoja! Kiitos vinkistä!

Kirppulille vielä kerran suunnattomasti onnea ja toivottavasti viihdyt täällä kirjoittelemassa ainakin silloin tällöin! Mä varasin ekan neuvolan lähes heti plussauksen jälkeen ja sain ajan muistaakseni viikolle 8. Heti ajanvarauksen jälkeen sain jo hakea neuvolasta luettavaa ja ruokavalio-ohjeet, siis jo ennen ekaa käyntiä.

Aikullapa oli taas iloisia uutisia :)
Ja hyvää matkaa! Näkyikös siellä utrassa mitään viitteitä sukupuolesta?
Mulla rakenneultraan ja matkaan aikaa tasan 3 viikkoa. Piinallisen hitaasti mennään eteenpäin. Ewalla ei ole enää kauaa np:hen!

Fantsua, että Joannakin palailee kohta lomilta. Jännittää, että mahtaako Villi saada uudet pöksyt :)

Hyvää viikonloppua kaikille!

T. Monsku & Villi 14+5

Tässä selailin nopeasti palstaa ja kas kummaa... aika sekaisin olen ollut koko viikon kun viikotkin olen merkinnyt päin prinkkalaa.

Täällä ollaan siis 16+6
(eikä suinkaan 14+...)

Sunnuntaita vaan, vaikka aikas hiljasta tuntuu olevan! Täällä on kevätsäät loppuneet ja käy jäätävä tuuli - käytiin kuiteskin pitkällä kävelyllä aviomiehen kanssa, hrrrrrrr!

Ihan pikaisesti tässä vain, kun huomiseksi pitäis valmistella 3 projektia...

Olen kanssa nappaillut tommosia Gravitamin-monivitamiineja, jotka on raskaanaoleville tarkoitettu. Sisältävät kaikki mahdolliset, myös raudan + foolihapot. Mutta täällä väittävät että rviikolta 20 eteenpäin ei yleensä vitamiinitabletti riitä, vaan pitäis joka tapauksessa ottaa lisärautaa. Mutta jordemor-käynti (neuvola) on 22.2 ja siellä varmasti tsekkaavat hemoglobiinit ja osaavat vastailla kysymyksiin :-)

Kiva, että paineet ei ole Monskulla vaarallisen alhaalla. Mulla on kanssa alhaset paineet, mutta mieluummin niin kuin korkeat. Välillä huippaa, jos nopeesti nousee ylös tms.

Mutta ens viikkoon kaikki +viilaajat, nyt pitää taas tehdä hommia!

Ewa 12+4

Kiitos Prinressalle nostosta! Ei sovi toiselle sivulle tipahdella :)

Meillä viikonloppu meni puhtaasti levätessä. Paineet näytti lauantaina 109/52 ja se tuntui jo alhaiselta kun lähes koko ajan huippasi...
Kyllä Ewa varmaan suositellaankin lisärautaa, sillä mun monivitamiinissa sitä ei ainakaan ole paljon.

Tuleva mummi oli jo kaivanut kaikkea kivaa antiikkista vaatetta vauvalle kaappien kätköistä. Meille tulee tyylikäs retro-frotee-potkari-vaavi :) Ihanaa!

Mulla ei nyt tunnu olevan oikein mitään asiaa, joten palailen myöhemmin...
Haaveilijoissa on kiva nimigalluppi. Onko Ewa, Aikku, Kirppuli tai Joanna jo miettinyt nimiä?

Kohta saadaan jo sataakin kasaan tähän ketjuun. Uuden vois sitten aloittaa vaikka laskettujen aikojen listalla tms. kun on meitä täällä jo kourallinen :)

T. Monsku & Villi 17+1

heissan kotikoneelta,

Nyt vain omaa napaa pikaisesti:

reissu meni oikein hyvin ja nyt yritän selvitä jetlagista päivässä. Nukuin viime yönä koneessa pari tuntia ja kotona kolme saavuttuamme, joten eiköhän illalla uni tule silmään ja aamulla olen pirteä ja valmiina töihin :-)

Villille löytyi toki tuliais-Levikset! Sovitaan lähettämisestä myöhemmin. Jaskallekin tuli hommattua vähän vaatteita; lastenvaatteista on tehty ärsyttävän sukupuolisidonnaisia. Oli tosi vaikea löytää unisex-vaatteita, siis sellaisia jotka ei ole vaaleanpunaisia tai vaihtoehtoisesti tummansinisiä joissa ei ole junan, auton tms. kuvaa.

Meillä on yli 10 tuntia tv-ohjelmia nauhoitettuna. Pitää jatkaa maratonia mm. Idolsin ja Lostin parissa.

Palaan astialle töistä huomenna.

Joanna & Jaska 15+1

heissan,

töissä ollaan ja yritän tässä vähän pitää breikkiä työteosta ja kirjoittaa tänne edes pari riviä.

Mulla puolestaan on ollut suht' korkea verenpaine, joten miten voisin Monsku antaa sulle vähän omista painelukemistani :-) Haluat muuten varmaan pikaisesti pikku-Levikset hypisteltäviksi. Laita mulle viestiä hotmailiini, osoitteen etuosa sama kuin nimimerkkini täällä eli joanna1973. Sovitaan farkkujen lähettämisestä ja maksusta tarkemmin palstan ulkopuolella.

Nimiasiasta; mun suosikkinimet joskus 10 vuotta sitten oli Inna Eveliina ja Eero Santeri. Nyt en noista nimistä voisi harkita kuin Innaa. Tällä hetkellä suosikkinimet on Luna ja Luka. MIes ei vaan ole kovinkaan vakuuttunut kummastakaan, joten katsotaan miten käy. Meillähän vauvan sukunimi on päätetty sukupuolen mukaan, eli poika saa mun sukunimen, tyttö miehen. Mun toinen nimi on Mikaela ja voisin harkita sitä myös tytön toiseksi nimeksi. MIehen toinen nimi on perinteinen Juhani ja se varmaan tulee pojan toiseksi nimeksi, jos mies niin haluaa. Ei olla puhuttu aiheesta vielä.

Mulla on neuvola-aika vasta kahden viikon kuluttua. Pakko myöntää, että mäkin kuulun "välillä pelokkaiden" joukkoon. Pari viikkoa np-ultrasta meni hyvin, mutta nyt ois kiva päästä pikaisesti edes sydänääniä kuuntelemaan. Pitäiskö keksiä tikusta asiaa, jotta pääsis moikkaamaan neuvolantätiä nopeammin...

Noh, työt kutsuu taas. Viikonalkuja kaikille!

Joanna & Jaska 15+2

Heippa vaan!

Ihanaa kuulla Joannasta. Ja vielä mahtavampaa, että Villillä on Levikset :)
Laitan sulle pian meiliä hotmailiin. Mulla ei olekaan mitään "anonyymiä" meiliosoitetta, joten hyvä kun sulta löytyy. Sovitaan sitten maksuista ym. sitä kautta.
Olen NIIN innoissani!
Kiva, että löytyi Jaskallekin vaatetta. Tukholmasta löysin tosi hyvin "sukupuolettomia" vaateparsia ja harmittaa kun en siinä vaiheessa vielä uskaltanut kunnolla ostaa. Ostin vain muutamia bodyjä. En muutenkaan oikein tiedä mitä pitäisi ensisijaisesti hankkia. Minä ja sisko ollaan synnytty tosi isoina ja voihan käydä niin, ettei munkaan Villille ihan mitään 50 senttisen vaatteita edes tarvita.

Tänään mennään kattomaan yhtä kämppää joka todella haluttaisiin ostaa. Toivotaan että myyjä on tehnyt myyntipäätöksen meidän hyväksi! Pitäkäähän peukkuja :)

Lahjoittaisin mielellään Joannalle vähän verenpainetta... tosin tänään on ollut sellainen päivä töissä, että verenpaine on varmaan mukavasti koholla :)

Mäkin on harkinnut tuota tikusta asiaa taktiikkaa. Toistaiseksi olen ajatellut ravata työterveyshoitajalla tai -lääkärillä parin viikon välein just sokerit ja paineet mittaamassa mutta ne sydänäänet kiinnostais tietty eniten... ehdottelin jo miehelle kotidoblerin hommaamista, mutta se tyrmäs mut samantien.

Mikaela on tosi kaunis nimi! Se on mun yksi suosikki toiseksi nimeksi. Mies on ihan ylikriittinen nimien suhteen eikä voi suunnilleen harkita mitään nimiä. Se tekee tästä tosi paljon vaikeampaa. Mä keksisin tytölle nimiä aika paljonkin mutta pojan nimet on vaikeita! Ja vielä kun olen aika varma edelleen, että masussa on poika. Tällä viikolla muuten kehittyy eturauhanen :)
Vauva saa varmaankin miehen sukunimen, sillä myös minä otan sen jahka alttarille ehditään.

Oho. Nyt pitää juosta paltsuun. Palaan!

Monsku & Villi 17+2

Raskaana ollaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Sain lääkärineuvolankin jo perjantaille
kun on vähän epäselvyyttä tuosta raskauden kestosta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Entu ja pähkinä rv 7+3 !?!

Moi!

Vautsi mikä uutinen!!! superonnittelut Entulle.

Mun pitää mennä. Ostettiin eilen se kämppä ja nyt tartteis myydä oma aika vauhdilla. Stressiä pukkaa. Palailen jahka tän häslingin keskeltä ehdin.
Joannallekaan en ehtinyt mailailla, mutta teen sen pian. Lupaan.

T. Monsku & Villi 17+3

Onnittelut Monskulle asuntokaupoista! Mekin ollaan menossa katsomaan yhtä rivarikolmiota nykyisen kodin läheltä viikonloppuna.

Hyvää ystävänpäivää kaikille viilaajaystävilleni!

Joanna & Jaska 15+3

Onnea Monskulle uudesta asunnosta! Varovaisesti tällä puolen luimuilen. Tuntuu niiiiin hassulle! Mä ehdin tehdä kolme negatestiä ja nyt sitten terkkarin labrassa tuli plussa. Lääkärin sanoja lainatakseni "Löydös on kiistaton" :D:D. Nyt vaan jännittää aivan sairaasti se perjantain ultra, että mitä siellä näkyy. Onneksi on silloin heti aamusta (9.50) niin ei tartte enää sitä koko perjantaita jännätä, kun vaan tästä ja huomisesta yli päästään....... On kyllä niin uskomattoman ihmeellinen olo, kun ei tunnu missään raskaus. Minä oireilin esikosta niin kamalan paljon, etten ikinä olisi voinut uskoa, että voisin olla raskaana ilman mitään etomisia. Nyt olenkin sitten ihan saletti, että siellä on poika, kerta tuntuu niin erilaiselle :D!

Huh, tulipahan paasattua ja hehkutettua, mutta pakko on jossain tätä purkaa, kun ennen ultraa ei viitsitä kellekään kertoa.............. Perjantaihin mennessä saatte lukea moooooooooonta monituista hermoheikon tarinaa (ellette hypää yli).

Entu toistaiseksi rv 7+4 katsotaan miksi muuttuu perjantaina......

Piti tulla tänne taas purkautumaan... Tänä iski nimittäin inhottova epävarmuus ja epäusko! Syystä, että kun se testi tehtiin siellä labrassa, niin itse en tietenkään ole nyt nähnyt sitä viivaa tikussa. Ihan naurettavaa sikäli, kun onhan se labrassa tehty testi varmasti ainakin luotettava..... mutta kun............ Tahtoisi omin silmin varmistaa! Tässä nyt itselleni tolkutan, että en varmasti lähde ajamaan 15km:n matkaa apteekkiin raskaustestin ostoon! Sehän olisi ihan naurettanaa rahan, ajan ja bensan hukkaa! Varsinkin kun huomenna tähän aikaan se ultrakin on jo tehty. Huhhuh, jotenkin kyllä taas helpotti kun sai "ääneen" valittaa. Sorkke tää omanapa. Kyllä se tästä tasaantuu, kunhan saa tietää, mitä tuolla massussa tapahtuu........

Entu rv 7+5???????????

Moi vihdoin kaikille!

Olen ollut surkea palstailija kaiken hässäkän keskellä.
Kiitokset onnitteluista asuntokaupan johdosta. Omakin saadaan myytyä näillä näkymin helposti. Asunnot vaihtavat omistajia helmikuun loppuun mennessä, mutta hallintaoikeus vasta toukokuussa eli silloin vasta päästään muuttamaan. Toisaalta ei jaksaisi odottaa mutta onpahan kerrankin kunnolla aikaa muuttaa ja hoitaa asioita ja pohtia huonekaluja jne. Olen tooosiii helpottunut ja onnellinen. Villi saa tosi kauniin huoneen!

Äsken juuri sain laitettua Joannalle meiliä. sorry kun kesti!

Entu EI saa nyt hermoilla liikaa! Kyllä se Löydös isolla L:llä siellä masussa on. Ei varmaan kannata lähteä testiä ostamaan, kun sulla ne viivat näyttää tulevan niihin aika huonosti... tulis turhaan vaan stressi jos mitään ei näkyiskään. Luotetaan nyt vaan siihen labratestiin. Ja huomenna on tosiaan se ultra! Yritä jaksaa odottaa, jookos :)

Ja päivittäkää immeiset tuonne haaveilupuolelle laskettuja aikoja sitä mukaa kun niitä vahvistuu! Näyttää vähän siltä, että plussajuna löysi ainakin hetkellisesti pysäkkinsä kun meitä on täällä jo aikas monta :) Huippua!

Mulla ei muita kuulumisia. Vointi on taas aika hyvä. Vatsa kasvaa silmissä ja sitä kivistelee. Muuten ei ole enää niin huimaillut tai pyörryttänyt. Ehkä siihen heikkoon oloonkin on jo vähän tottunut...
Ultraan 2 pitkää viikkoa vielä - huokaus.

Miten Ewan ultra??? Eikös se ole jo ollu?

Nyt menox!

T. Monsku & Villi 17+4

moi,

voi Entu täällä sä vaan olet saanut yksin pitää keskustelua yllä. Tiedän kyllä tunteesi epäuskosta; mä tein yhteensä 5 testiä parin haalean testin saatua mut epäuskoiseksi.

Tsemppiä huomiseen!

Kiitti rohkaisuista :). Kyllä tämä tästä, kun päivä kuluu. Nämä aamupäivät on sellaisia hiljaisia hetkiä mun elämässä, koska typsy nukkuu pitkiä päikkyjään (2-3h). Siinä ehtii sitten vähän turhan hyvin hermoilla ajankohtaisia asioita. Kun neiti herää, loppuiltapäivä vaan huristaa ohi ja sitten tulee jo mieskin kotiin. Eli voiton puolella ollaan jo, neiti kohta varmaan heräilee ja vieraitakin tulossa. Kaipa se tämäkin päivä loppujen lopuksi jotenkin kuluu :).

Monsku: olisipa kyllä tosiaan ihan kamalan paniikin paikka, jos nyt tulisikin nega tikkuun 8-(. Huihui odotan suosiolla huomiseen, sitten kaikki selviää.

Superonnittelut Entulle! Ja älä hätäile - kyllä se labraplussa on luotettava :-) Mutta tuommoista juupas-eipäs-fiilistä on ollut meikäläiselläkin pitkin matkaa. Ultrien välillä tuntuu, että onkohan siellä edes ketään. Sitten varmaan, kun raskausmahaa alkaa olla ja/tai liikkeet tuntuu niin rauhoitun!

Onnittelut Monskulle asuntokaupoista! Meidän kämpän ostajat kävi tänä aamuna mittailemassa uusia keittiön pöytälevyjä ja huonekaluja yms. varten, eli täälläkin on kohta omistajanvaihdos edessä. Puolessavälissä ensi kuuta lähdetään muuttokuorman kanssa pohjoiseen ja Tukholmaan...

Joannalle tervetuloa takaisin kotimaahan! Niin ja lykkyä asunnon metsästykseen :-D

Eilinen ultra meni mainiosti: lääkäri jaksoi ultrata pitkään ja nähtiin vauvaa edestä ja takaa. Ekaks lepäili kuin riippumatossa, mutta kun mua alkoi naurattamaan niin heräsi siihen ja alkoi elämöidä ja huiskutella kädellään. Aviomies liikuttui kauheasti ja kyllähän se varmaan oli eka kerta, kun konkreettisesti näki ja koki vauvan. Varhaisultrassa kun kuiteskin näkyy vain pieni pähkinä.

Pääperämittaa oli 64mm, niskaturvotus 1,6mm eli normaali, nenäluu löytyi (hyvä merkki) ja kaikki mitä saattoi nähdä täysin normaalia. Vilkas kaveri siellä näkyi!

Sen jälkeen saatiin yhteenlaskettu downsyndrooma-riski (ikä+veriseula+niskapoimuturvoke) ja siinä kävi lekurille aikamoinen moka. Lääkäri tuli ensin ja selitti, että meidän riski on 1:28 kun täällä riskiraja lisätutkimuksiin on 1:300. Me tietysti säikähdettiin. Sitten lääkäri tajusi, että oli merkannut päivät väärin koneelle ja oikea riski meille oli 1:6121. Eli heitti vaan reilulla kuudellatuhannella!!! Me tietty oltiin onnellisia oikeasta tuloksesta ja lääkäri oli niin nolo, että tarjoutui tekemään meille ylimääräisen varhais-rakenneultran kun mulla on rviikkoja vasta 15 kasassa. Elikkä saadaan rakenneultra täällä ja sitten uusi Ruotsissa joskus myöhemmin. Että semmoista häslinkiä!

Laskettu aika siirtyi parilla päivällä, täytyykin tosiaan päivitellä tuonne haaveilijoihin.

Ewa 13+1 (ultra 12+6)

Yhteistyössä