Plussasin..ja pelottaa ihan hirveesti :/

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Raskaus on toivottu ja odotettu,mua vaan pelottaa että kaikki ei ole hyvin :/ Tein positiivisen testin viikko sitten ja sitä ennen negatiivisen 18. tammikuuta. Viimeiset kuukautiset on olleet joulukuun alussa,tammikuussa ei siis menkkoja lainkaan negasta huolimatta.

Mulla on varattu aika ultraan ensi maanantaille raskausviikkojen tarkistamista varten ja pelottaa hirveästi että siellä on joku ongelma. En osaa iloita vielä raskaudestani ja mietin kokoajan pääni puhki että mitä jos viikkoja onkin enemmän ja lapsessa joku vika tai pahimmassa tapauksessa joku kohdun ulkopuolinen tms..

Tein clearbluen diginäyttötestin,sen mukaan hedelmöitys olisi tapahtunut 2-3 viikkoa sitten. Mutta mitä jos raskaushormoonin määrä onkin vain jostain syystä alhaisempi ja testi näyttää väärin? Noi puuttuvat menkat kalvaa mua ja mietin että miksi ne jäi pois,kun aiemmin kierto ollut säännöllinen..aika sekava sepustus mutta olen huolesta soikeena jos kaikki ei olekkaan hyvin :(

toi on ihan normaalia ajatusta! Tiedän että on vaikea iloita, ultran jälkeen sitten. Onnea! ja aina kannattaa ajatella, niin että kaikki on hyvin ennenkuin toisin sanotaan.

Ei ne kierrot ole kellontarkkoja, eikä viikon ja saattavat heittää häränpyllyä varsinkin siltä tuntuu jos on yritystä. Mitäpä jos sun kierto vaan venyikin noin pitkäksi? Tai et ovuloinut ja menkat jäi siksi, sitten uudessa kierrossa ovuloit...tai noihan on siis sama asia ;)

Siihen uskotaan että kaikki on hyvin, juuri niin kuin pitää!

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Siis miksi sä luulet että kaikki ei olisi hyvin?

No nuo puuttuvat menkat ja negatiivinen testi siitä huolimatta jotenkin häiritsee..eikös kohdunulkoinen jää joskus näkymättä testissä vaikka raskausoireita olisikin? Ja jos olenkin pidemmällä mitä testi näytti,niin sekin vielä että olin tammikuun puolessa välissä juhlimassa laivalla siskon polttareita ja tulihan niitä drinksuja otettua. Tein kyllä testin tammikuun alussa kun menkkoja ei kuulunut ja sen laivareissun jälkeen uudestaan 18.pvä,molemmat negoja. Mutta mitäs jos ne testit onkin näyttäneet jotenkin väärin ja olenkin ollut raskaana jo silloin tammikuun alussa?

Kyllä mua on aina välillä koko tän raskauden aikana pelottanu et onko kaikki hyvin, vaikka raskaus sujunu mitä parhaimmiten ja nyt viimesiä viikkoja viedään.. Ihan normaaleita tollaset ajatukset. Kukapa ei toivoisi että oma lapsi syntyy terveenä? Tai se huoli mulla ainakin on tässä ollut ja on välillä vieläkin, kun ei ne ultrat ja tutkimukset kaikkea kerro... Mut onnea sulle plussasta :)!

Kiitos kaikille tsemppaavista sanoista :) tuntuu vaan että otsasuoni pullistuu kun ihan hirveä stressi asiasta..mutta toivotaan että ensi viikolla ultran jälkeen helpottaa :)

Mullakin jäi yhet kuukautiset uupumaan, syystä tai toisesta, kukaan ei tiedä, joten se ei merkitse mitään...(tai noh, ovulaatio oli myöhässä.. ) kyllä se siitä! :hug:

Itsellä oli tossa viime kuussa sama tilanne. Viimeiset menkat alkoivat puolessavälissä marraskuuta. Kun jouluna ei menkkoja viellä kuulunut, niin tein testin, negahan se oli. Noita negoja tein muutaman päivän välein aina sinne 8.tammikuuta astiin, kun tuli haalean haalea plussa. 12.tammikuuta oli jo selvä plussa. Varasin ajan ultraan, oli aika kovia kipuja ja pelkäsin kanssa kohdunulkoista. Ekassa ultrassa ei näkynyt mitään, paitsi pienen pieni piste kohdussa. Veristestit otettiin ja raskaushormooni nousi normaalisti. Tammikuun lopulla kävin uudesta ultrassa, silloin löytyi yksi alkio ja syke, vastasi viikkoja 6+4 :) Eli testi näytti plussaa ihan oikein, kierto oli vaan jotenkin venhätänyt. Tässähän tätä porskutellaan eteenpäin, rv 9+3 :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

No nuo puuttuvat menkat ja negatiivinen testi siitä huolimatta jotenkin häiritsee..eikös kohdunulkoinen jää joskus näkymättä testissä vaikka raskausoireita olisikin? Ja jos olenkin pidemmällä mitä testi näytti,niin sekin vielä että olin tammikuun puolessa välissä juhlimassa laivalla siskon polttareita ja tulihan niitä drinksuja otettua. Tein kyllä testin tammikuun alussa kun menkkoja ei kuulunut ja sen laivareissun jälkeen uudestaan 18.pvä,molemmat negoja. Mutta mitäs jos ne testit onkin näyttäneet jotenkin väärin ja olenkin ollut raskaana jo silloin tammikuun alussa?

Koska sulla on se ultra? Älä mieti liikoja, koska tosiasia on, että mitään et voi ainakaan tässä vaiheessa tehdä asialle, oli sitten kohdunulkoinen tai ei, mutta mulle on kyllä sanottu, että kohdunulkoinenkin näkyy testissä. Siellä ultrassa se sitten selviää. Mulla itellä oli menkkakierto sillon tosi sekasin, kun raskauduin. Eli menkat alkoi n.1 pvä ja ensimmäisen raskaustestin tein seuraavan kuun 1pvä ja oli nega ja sitten positiivinen oli "tasan" viikon jälkeen 6.pvä.

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Itsellä oli tossa viime kuussa sama tilanne. Viimeiset menkat alkoivat puolessavälissä marraskuuta. Kun jouluna ei menkkoja viellä kuulunut, niin tein testin, negahan se oli. Noita negoja tein muutaman päivän välein aina sinne 8.tammikuuta astiin, kun tuli haalean haalea plussa. 12.tammikuuta oli jo selvä plussa. Varasin ajan ultraan, oli aika kovia kipuja ja pelkäsin kanssa kohdunulkoista. Ekassa ultrassa ei näkynyt mitään, paitsi pienen pieni piste kohdussa. Veristestit otettiin ja raskaushormooni nousi normaalisti. Tammikuun lopulla kävin uudesta ultrassa, silloin löytyi yksi alkio ja syke, vastasi viikkoja 6+4 :) Eli testi näytti plussaa ihan oikein, kierto oli vaan jotenkin venhätänyt. Tässähän tätä porskutellaan eteenpäin, rv 9+3 :)

Ihana kuulla että sulla on vastaavassa tilanteessa kaikki hyvin! Onnea sinullekin plussasta,tää rohkaisi tosi paljon :) Voihan se tosiaan olla että kierto heitti ja pahasti,se vaan on mulle aika uus juttu kun on vuosikaudet olleet lähes päivän tarkkuudella säännölliset :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Koska sulla on se ultra? Älä mieti liikoja, koska tosiasia on, että mitään et voi ainakaan tässä vaiheessa tehdä asialle, oli sitten kohdunulkoinen tai ei, mutta mulle on kyllä sanottu, että kohdunulkoinenkin näkyy testissä. Siellä ultrassa se sitten selviää. Mulla itellä oli menkkakierto sillon tosi sekasin, kun raskauduin. Eli menkat alkoi n.1 pvä ja ensimmäisen raskaustestin tein seuraavan kuun 1pvä ja oli nega ja sitten positiivinen oli "tasan" viikon jälkeen 6.pvä.

Ultra on ensiviikon maanantaina. Kun soitin neuvolaan testin tekemisen jälkeen niin neuvolantädin ääni vaan kuullosti aika mietteliäältä kun selitin tilanteen. Kai se sai sitten mut kuvittelemaan vaikka mitä kauheuksia,herkkis kun muutenkin olen :D

Yhteistyössä