Pohtii.. elämää ja kaikkee..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Heavyfreak
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Heavyfreak

Aktiivinen jäsen
17.07.2005
15 106
2
36
Jotensakin vähän sellanen hassu olo. Viimesen vuoden aikana on tapahtunut niin paljon. Eka oli viime kesänä se mun sairaushomma ku meinas henki lähtee. Ja sit miehellä oli kans marraskuussa hengenlähtö todella lähellä. Ja joulukuussa mut laitettiin leikkausjonoon tuohon kohdunpoistoon. Ja puoli vuotta sitä odotteli. Pohdin ja punnitsin ja epäröin. Yhtenä päivänä tuntu että se on varmasti se paras asia mitä mulle nyt voi tapahtuu. Ja toisena päivänä olin jo soittamassa että perun koko leikkauksen.

Meillähän oli haaveena saada toinen lapsi. Etenkin tuolla miehellä, se on kokoajan halunnut toista lasta. Mutta mun sairasteluni pisti epäilemään että miten mä pystyn hoitamaan vauvaa kun oon ollu niin huonossa kunnossa sen endon takia. Ja jarruttelin hommaa kokoajan. Yhtäkkiä sitä sitten huomasikin että nyt se on myöhäistä. Nyt sitä lasta ei enää saa. Kyllä mä oon sen asian hyväksynyt mutta kyllä sellanen pieni haikeus on.

Nyt on leikkaus ohi ja kaikki meni hienosti ja sinällään hyvin. Mutta kaikki nää on pistäny mut ajattelemaan just sitä että ku meillä on vaan tää yks elämä. Jos jotain haluaa tehdä niin sit pitäs vaan toimia. Jos jotain haluaa niin pitäs tehdä kaikkensa et sen saa. Pitäs osata enemmän elää hetkessä eikä ootella vaan et sitten ku toi juttu on ohi niin sitte mä teen tän.

Oikeestaan tähän liittyy toi mun kaljun leikkauskin, niin hassulta kuin se ehkä kuullostaakin. Mä oon sitä jo vuosia miettiny ja halunnu mut en oo vaan viittiny. Nyt mä aattelin et mitä hemmettii, jos mä haluun sen leikata niin sit mä leikkaan. Ja nyt musta tuntuu että mä oon just sitä mitä mä oon, oma itseni. Ja jos se ei jollekin kelpaa niin on kelpaamatta.

Tietyllä tavalla on nyt niin ristiriitainen olo. Leikkauksesta on viikko ja musta tuntuu että mä oon täysin jämähtänyt tähän. Mä en sure mitään eikä mitään sellasta mutta jotenki en vaan saa tartuttua mihinkään. Ehkä se tästä helpottaa kunhan hieman vielä aikaa kuluu. Mutta toisaalta tuntuu että mä oon elämäni kunnossa, että vihdoin mä pystyn elämään normaalia elämää. Nauttimaan niistä asioista mistä mä haluan nauttia. Ja mikä tärkeintä, mä pystyn täysin keskittymään tuohon rakkaaseen pikkutyttöön joka mulla on. Aikaisemmin kivut vei niin paljon mun voimia etten kertakaikkiaan kaikkeen pystynyt..

En tiiä, ihan sekavaa sepostusta mut jospa joku tajus mitä mä haen tällä..

Alkuperäinen kirjoittaja kysyvä:
en kysy pahalla, mutta etkös se ollut sinä joka oli eroamassa? =)

Joo, minä olin tunnekuohuissani miestä jättämässä.. :ashamed: Mä jotenki aattelin (sillä hetkellä) tosi fiksusti että koska mä en voi hänelle sellaista perhettä antaa jonka hän haluis ni ois parempi et mä jätän hänet että hän vois sit löytää jonku toisen jonka kans vois perustaa perheen..

Joo, tiedän, tosi idioottimaista.. :snotty: Se oli siinä vaiheessa kun oli leikkaus lähentymässä ja mulle alko iskeen pientä paniikkia. Mies ei missään vaiheessa ole lapsentekoon painostanut eikä mitään. Tukena on vaan ollut ja tuolloinkin sanoi että eikö se pitäs hänen päätöksensä olla.

en tiedä muuta, mutta leikkauksilla on kyllä tuollainen taikavoima, pienilläkin operaatioilla, että ne aiheuttavat lähes aina pohdintaa ja masennustakin jälkeenpäin. Puhumattakaan ap.n tapauksesta, kun noin lopullisia asioita olet käynyt läpi. *halit kaikille pohdiskelijoille*

Alkuperäinen kirjoittaja Heavyfreak:
Alkuperäinen kirjoittaja Blue:
Musta ois kiva tuntea sut paremmin.

:hug:

Saa mulle yv:tä heittää jos haluaa :)

=) Mä oon aika ujo, mutta ehkä mä rohkaistun. Mutta sä oot oikeesti tosi mielenkiintoinen tyyppi. Ja meitä yhdistää ainakin rakkaus heviin, jos olen oikein ymmärtänyt. :)

Musta ois kiva tuntea sut paremmin.

:hug:

Saa mulle yv:tä heittää jos haluaa :)

=) Mä oon aika ujo, mutta ehkä mä rohkaistun. Mutta sä oot oikeesti tosi mielenkiintoinen tyyppi. Ja meitä yhdistää ainakin rakkaus heviin, jos olen oikein ymmärtänyt. :)

Ihan rohkeesti vaan jos haluat viestiä laittaa. Ja kyllä ihan oikeen oot ymmärtänyt :)

Ai niin ja koville otti kyllä myös se että tyttö sai monimuotoisen kehitysviiveen diagnoosin viime syksynä, se otti mulla tosi koville, silloin koin yhdenlaisen hermoromahduksen josta kyllä nopeeta selvisin.

Joo, minä olin tunnekuohuissani miestä jättämässä.. :ashamed: Mä jotenki aattelin (sillä hetkellä) tosi fiksusti että koska mä en voi hänelle sellaista perhettä antaa jonka hän haluis ni ois parempi et mä jätän hänet että hän vois sit löytää jonku toisen jonka kans vois perustaa perheen..

Joo, tiedän, tosi idioottimaista.. :snotty: Se oli siinä vaiheessa kun oli leikkaus lähentymässä ja mulle alko iskeen pientä paniikkia. Mies ei missään vaiheessa ole lapsentekoon painostanut eikä mitään. Tukena on vaan ollut ja tuolloinkin sanoi että eikö se pitäs hänen päätöksensä olla.

Toivotaan teille paljon yhteisiä ja onnellisia päiviä yhdessä :)

Toivotaan teille paljon yhteisiä ja onnellisia päiviä yhdessä :)

Kiitos :) Nyt on jo mennyt paljon paremmin kun päästiin niinsanotusti selville vesille :)

Hienosti kirjoitit. :heart: Kauniisti juuri tuosta, että asiat pitäisi tehdä, eikä pähkäillä. En tiedä onko tökeröä tähän mainita, että pitää paikkansa tuo sanonta "vastoinkäymiset kasvattaa."
Omalla kohdallani on ollut paljon surua ja vastoinkäymisiä viimeisten vuosien aikana, eli omalla kohdalla ainakin pitää paikkansa. :) Sun kirjoitus kyllä kolahti. :flower:

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:
Hienosti kirjoitit. :heart: Kauniisti juuri tuosta, että asiat pitäisi tehdä, eikä pähkäillä. En tiedä onko tökeröä tähän mainita, että pitää paikkansa tuo sanonta "vastoinkäymiset kasvattaa."
Omalla kohdallani on ollut paljon surua ja vastoinkäymisiä viimeisten vuosien aikana, eli omalla kohdalla ainakin pitää paikkansa. :) Sun kirjoitus kyllä kolahti. :flower:

Kiitos :)

Kyllä se näin vaan on että vastoinkäymiset kasvattaa. Se kummasti pistää miettimään prioriteetteja, sitä mikä on ihan oikeesti on tärkeetä. Eikä enää jaksaa ees pikkuasioista natista.

Mä aikoinaan vuosia sitten kysyin mun äitipuolelta, ku lapsettomuuden kanssa taistelin, että millon tää loppuu. Millon tää loppuu tää ikuinen taistelu. Kun mun elämässä on tapahtunut niin paljon. Ja äitipuoli sanoi ettei se koskaan lopu et elämä vaan on sellasta.

Myöhemmin kysyin siltä, vuosia tuon jälkeen, että ootko vielä samaa mieltä, että elämä on aina tällasta taisteluu. Ja sillon se myönsi sen että ei, sen ei pitäs olla tollasta. Kun tuntuu että tulee vastoinkäymistä vastoinkäymisen perään.

Mutta jollain tapaa sitä on oppinu myös optimistiksi näiden kaikkien tapahtumien takia. Että kyllä niitä hyviä asioita mullekin tapahtuu. Ja on osannut alkaa nauttimaan niistä suunnattoman pienistäkin asioista. Niinku tänäänkin ku istuin etupihalla auringonpaisteessa ja join kahvia ja kuuntelin linnunlaulua. Mulla oli jotenkin niin seesteinen ja sisäisesti niin rauhallinen olo. Se oli mahtava tunne!

Alkuperäinen kirjoittaja delfis:

Kiitos :)

Kyllä se näin vaan on että vastoinkäymiset kasvattaa. Se kummasti pistää miettimään prioriteetteja, sitä mikä on ihan oikeesti on tärkeetä. Eikä enää jaksaa ees pikkuasioista natista.

Mä aikoinaan vuosia sitten kysyin mun äitipuolelta, ku lapsettomuuden kanssa taistelin, että millon tää loppuu. Millon tää loppuu tää ikuinen taistelu. Kun mun elämässä on tapahtunut niin paljon. Ja äitipuoli sanoi ettei se koskaan lopu et elämä vaan on sellasta.

Myöhemmin kysyin siltä, vuosia tuon jälkeen, että ootko vielä samaa mieltä, että elämä on aina tällasta taisteluu. Ja sillon se myönsi sen että ei, sen ei pitäs olla tollasta. Kun tuntuu että tulee vastoinkäymistä vastoinkäymisen perään.

Mutta jollain tapaa sitä on oppinu myös optimistiksi näiden kaikkien tapahtumien takia. Että kyllä niitä hyviä asioita mullekin tapahtuu. Ja on osannut alkaa nauttimaan niistä suunnattoman pienistäkin asioista. Niinku tänäänkin ku istuin etupihalla auringonpaisteessa ja join kahvia ja kuuntelin linnunlaulua. Mulla oli jotenkin niin seesteinen ja sisäisesti niin rauhallinen olo. Se oli mahtava tunne!

:heart: Voisin peesailla sun jokaista kirjoittamaa sanaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
No siit on vasta viikko - se on tosi vähän. Anna ittelles aikaa. Ei sun vielä mun mielestä tarviikaan "tarttua mihinkään": teet sitä mitä mieli millonkin tekee. :flower:

Näinhän se on ja näin oon aatellukki. Mutta mua ärsyttää tää toimettomuus.. :D Mä en vaan osaa olla, mä tuun kauheen levottomaksi, nyt ku pahempia kipujakaan ei enää ole ollut pariin päivään.

Samoten mulla tökkää tollanen pieni kontrollifriikkipeikko ;) Hommat tehdään tietyllä tavalla ja tietyssä järjestyksessä, niin mä oon tehny jo vuosia. Ei kuitenkaan mitenkään pakkomielteisesti, mä vaan tykkään rutiineista.

Tänään mä siivosin. Koko päivän ja pidin aina taukoja välissä. Mutta sain hommat tehtyä! Huomisen pyhitän levolle. Tytön vien päiväkotiin ja sitten mä teen vaan just niitä juttuja mitä mä haluun :)

Alkuperäinen kirjoittaja Ninniliina:
No jos sun tekee mieles siivota ja siit tulee hyvä olo, eikä ota liikaa kunnon päälle niin sitä sitten :D Kuulostaa oikeen hyvältä.

Näinpä juuri, kroppaa kuunnellen :) Ja mä oon koko kesän kotona, ei mul oo mihinkään kiire :D

Rankka vuosi sinulla takana. Voit olla ylpeä itsestäsi! Olet selvinnyt kaikesta hienosti. Niin, vastoinkäymiset kasvattavat toisinaan.
Tämä runo tuli mieleeni jostakin syystä:

Kävelen pitkin katua.
Jalkakäytävässä on syvä aukko.
Tipahdan siihen.
Olen pulassa... toivoton.
Vika ei ole minun.
Kestää iät ja ajat löytää ulos.

Kävelen samaa katua.
Olen kuin en huomaisi sitä.
Tipahdan siihen taas.
En jaksa uskoa, että olen samassa jamassa.
Mutta vika ei ole minun.
Kestää taas pitkän aikaa päästä ulos.

Kävelen samaa katua.
Näen sen siinä.
Tipahdan silti... se on tapa.
Olen silmät auki
tiedän missä olen
se on minun syyni.
Menen heti ulos.

Kävelen samaa katua.
Kierrän aukon.

Kävelen pitkin toista katua.

Alkuperäinen kirjoittaja Istafra:
Rankka vuosi sinulla takana. Voit olla ylpeä itsestäsi! Olet selvinnyt kaikesta hienosti. Niin, vastoinkäymiset kasvattavat toisinaan.
Tämä runo tuli mieleeni jostakin syystä:

Kävelen pitkin katua.
Tipahdan siihen.
Olen pulassa... toivoton.
Vika ei ole minun.
Kestää iät ja ajat löytää ulos.

Kävelen samaa katua.
Olen kuin en huomaisi sitä.
Tipahdan siihen taas.
En jaksa uskoa, että olen samassa jamassa.
Mutta vika ei ole minun.
Kestää taas pitkän aikaa päästä ulos.

Kävelen samaa katua.
Näen sen siinä.
Tipahdan silti... se on tapa.
Olen silmät auki
tiedän missä olen
se on minun syyni.
Menen heti ulos.

Kävelen samaa katua.
Kierrän aukon.

Kävelen pitkin toista katua.

Kiitos :hug:

Tuo runo oli ihana, itku tuli.. :'( Otan sen talteen.

Kiitos :hug:

Tuo runo oli ihana, itku tuli.. :'( Otan sen talteen.

Tiibetiläistä alkuperää tuo runo. Ihana minunkin mielestäni. Ja hyvin ihmisten toimintatapoja kuvaava. En kuitenkaan halunnut saada sinua itkemään
:ashamed:

:hug: Hyvin kirjoitettu. Itekkin mietin välillä että pitäis tehdä jotain, kun ei tässä oo ikuisuuksia aikaa ja tosiaan, vaan tää yksi elämä. Miten sen haluaa elää?
Miulla tosin on hommat aikalailla hakusessa, että ihan harmittaa kun menee kaikki hukkaan kun ei tiedä mitä haluaa.

Yhteistyössä