Poikien äidit: toivoisitteko vielä tyttöä? Ja tyttöjen äidit, toivotteko poikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamax3x
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Itseasiassa sukupuolen määräytymisessä on "syyllisiä" molemmat. Uudistakaa tietonne. ;)

" Yksilö saa toisen sukupuolikromosomin äidiltään (X-kromosomi), toisen isältään (Y- tai X-kromosomi). Isältä saatu kromosomi määrää sen tuleeko jälkeläisestä mies vai nainen"

Miten nainen vaikuttaa sukupuoleen, jos häneltä saatu kromosomi on aina X?

Kaksi tyttöä meillä ,kolmas jos suodaan meille niin ei oikeastaan väliä kumpi on. Mies ehkä toivoo poikaa, mut ihan tasapainon vuoksi se voiskin olla ihan jees, kaveripiirissä tyttöjä n. 90% lapsista...
Missä ne pojat oikein on? :)

[QUOTE="Piika-äiti";26042914]

Tytön synnyttyä minulle tapahtui jotain muutakin, jotain hyvin yllättävää. Näin sukupolvienketjun uudessa valossa kun tyttären äitinä aloin siirtää sukuni ja esiäitieni äitieyden ja naiseuden mallia omalleni.

Samaa toistuvuuden tuntua en tavoittanut poikien äitinä.[/QUOTE]

Hienosti ilmaistu. Jotenkin tuohon olen itsekin ajatellut. Suhde omaan äitiini oli vaikea ja etäinen, ehkä siksikin tuntuu että olisi kiva saada "uusi mahdollisuus" äiti-tytär-suhteeseen, vaikka siinä suhteessa minä olisinkin se äiti enkä tytär.

Mutta on tuo pieni poikani valloittanut minut niin, että joinain päivinä huomaan toivovani että saisin vielä kaksospojat esikoisen kaveriksi ;)

[QUOTE="Piika-äiti";26042914]

Tytön synnyttyä minulle tapahtui jotain muutakin, jotain hyvin yllättävää. Näin sukupolvienketjun uudessa valossa kun tyttären äitinä aloin siirtää sukuni ja esiäitieni äitieyden ja naiseuden mallia omalleni.

Samaa toistuvuuden tuntua en tavoittanut poikien äitinä.[/QUOTE]

Hienosti ilmaistu. Jotenkin tuohon olen itsekin ajatellut. Suhde omaan äitiini oli vaikea ja etäinen, ehkä siksikin tuntuu että olisi kiva saada "uusi mahdollisuus" äiti-tytär-suhteeseen, vaikka siinä suhteessa minä olisinkin se äiti enkä tytär.

Mutta on tuo pieni poikani valloittanut minut niin, että joinain päivinä huomaan toivovani että saisin vielä kaksospojat esikoisen kaveriksi ;)

[QUOTE="Poks";26042910]Itse asiassa jotain perää siinä on. Jotkut miehet voivat saada vain toista sukupuolta olevia lapsia, johtuen jostain siittiöjutusta. Joku kerran linkitti tänne jutun asiasta. Googlella löytyy varmaan tietoa jos jaksaa kahlata.[/QUOTE]

Tarkennan, että ilmeisesti kyse on vain siitä että joillain miehillä muodostuu vain y-siittiöitä tai vain x-siittiöitä (tai vai jommat kummat ovat ko. miehellä elinkelpoisia) ja näin olleen tämä mies voi saada vain tyttöjä tai vain poikia.

[QUOTE="joo";26042957]Itseasiassa mä vähän kammoksun just tuota naiseuden mallia, mitä ehkä tyttöjen äitinä joutuisin siirtämään. Tyttöjen äitiys voi jollain tavalla olla monimutkaisempaa, tai ainakin jossain vaiheessa. Entä jos se tyttö ei halua sitä naiseuden mallia siirrettäväksi? Jos se onkin täysin erilainen kuin sinä? Jos ettsä e tulekaan yhtään toimeen? Jos sinä petytkin, kun hän ei täytäkään sinun odotuksiasi? Jos se tyttö kokeekin liiaksi paineita kun siirrät hänelle omia odotuksiasi alitajuntaisesti?[/QUOTE]

No tietenkään hän ei halua minkäänlaista mallia siirrettäväksi, ja onneksi hän on erilainen kuin minä! Ja varmasti on aikoja, jolloin emme tule toimeen keskenämme ja varmasti myös petymme toisiimme ja koemme paineita ja epäonnistumisen tunteita molemmat; eikö se ole itsestään selvää?

Mutta toivottavasti kaiken sen monimutkaisen ja vaikean läpi tai sen sisällä kannattaa pettymyksiäkin suurempi rakkaus.

Mutta siinä se vaan siirtyy, tapa katsoa tulta ja tuulta, kohottaa kasvot aurinkoon, mitokondrian dna, täsmälleen samana kuin esiäideillämme. Ihme paradoksi.

Poikia on ilmaantunut 3 ja tyttöjä 1.
Jos nyt vielä hulluuntuisin niin,että tiineeksi rupeisi niin kyllä mä jotenkin sitä tyttöä toivoisin. Ehkä vain sen takia,että tytöille löytyy ihanempia vaatteita kaupasta kui pojille ja paljon enemmän :)

Minulla yksi tyttö ja nyt pian syntyvästä vauvasta on veikkailtu poikaa. Ei ollut erityisesti toiveita kumpaa sukupuolta haluaisin tästä toisesta, mutta tosi iloinen olen nyt pojasta! Epäilen kuitenkin, että jos esikoinen olisi ollut poika, olisin tällä toisella kerralla toivonut saavani tytön :)

" Yksilö saa toisen sukupuolikromosomin äidiltään (X-kromosomi), toisen isältään (Y- tai X-kromosomi). Isältä saatu kromosomi määrää sen tuleeko jälkeläisestä mies vai nainen"

Miten nainen vaikuttaa sukupuoleen, jos häneltä saatu kromosomi on aina X?
Naisen munasolu voi hylkiä toista. Onhan sekin kemiaa. Emättimen ph kuulemma myös vaikuttaa.

[QUOTE="Piika-äiti";26043014]No tietenkään hän ei halua minkäänlaista mallia siirrettäväksi, ja onneksi hän on erilainen kuin minä! Ja varmasti on aikoja, jolloin emme tule toimeen keskenämme ja varmasti myös petymme toisiimme ja koemme paineita ja epäonnistumisen tunteita molemmat; eikö se ole itsestään selvää?

Mutta toivottavasti kaiken sen monimutkaisen ja vaikean läpi tai sen sisällä kannattaa pettymyksiäkin suurempi rakkaus.

Mutta siinä se vaan siirtyy, tapa katsoa tulta ja tuulta, kohottaa kasvot aurinkoon, mitokondrian dna, täsmälleen samana kuin esiäideillämme. Ihme paradoksi.[/QUOTE]

Kai siinä nyt jotain muunteluakin esiintyy, ellette ole toistenne klooneja... tai sitten pitää ajatella, että kaikki maailman naiset katsoo täsmälleen samalla tavalla tuleen ja tuuleen jne. Ja miehet taas katsoo toisella tavalla.

No joo, kyllä mä tajuan mitä yrität sanoa.

Poikia on ilmaantunut 3 ja tyttöjä 1.
Jos nyt vielä hulluuntuisin niin,että tiineeksi rupeisi niin kyllä mä jotenkin sitä tyttöä toivoisin. Ehkä vain sen takia,että tytöille löytyy ihanempia vaatteita kaupasta kui pojille ja paljon enemmän :)

no, emmä nyt tiedä. mulla tulee pinkkiä ja rusetteja ulos korvista. tytöille voisi löytyä enemmän neutraaleja värejä mielestäni. onneks poikien puolelta löytyy niitä perusvaatteita mitkä käy tytöillekin. :)

Tunnen olevani niin onnekas kun minulla on kummatkin, esikoinen (2v) poika ja kuopus tyttö (3kk), molempi parempi. Jos meille tulee joskus vielä yksi lapsi niin ei ole toiveita sukupuolesta. Luulen että jokainen nainen toivoo saavansa tytön ja mies pojan.

Meillä on kaksi tyttöä ja taitaa lapsiluku olla täynnä. MUTTA JOS joskus viellä vauvaa yrittäisi niin tyttöä toivon, eteenkin kaksosia :)
En vaan jotenkaan osaa itseäni kuvitella pojan äitinä. En tiedä mikä siinä on.
Tottakai se poikakin tervetullut olisi.

Meillä kolme poikaa ja jonnekkin tulevaisuuteen ollaan haaveiltu neljättä Lasta. Olen aina toivonut tyttöä, mutta niin paljon pidän ylipäänsä lapsista että vaikka neljäs tai viideskin lapsi olisi poika ei se oikeasti haittaisi vaikka vähän pettyisinkin.

Meillä on kolme tyttöä ja näin on hyvä. joskus leikittelin ajatuksella neljännestä lapsesta, mutta juurikin uhka että emme saisi jälleen tyttöä, sai minut hautaamaan ajatuksen neljännestä..

tää oli mielenkiintonen keskustelu, oon nimittäin pohtinut tätä asiaa jo jonkin aikaa. eka oli meillä poika ja niin on tämä masussa oleva kans. nyt sitten ketjun innoittamana aloin googlettelee tietoja. muutama täällä oli myös tehnyt samaa ja samanlaista tekstiä itsekin löysin.

omassa lapsuuden perheessä oli 3 tyttöä ja 2 poikaa, ollaan monet kerrat siskojen kaa kyl naurettu et alkokohan äidille ja isälle iskemään epätoivo sen pinkki krääsän keskellä kunnes sitten pikkuveljet synty. itse sitten oon haaveillut ylipäänsä lapsista muttei varsinaisesti ole ollut tarkkaa määrää ja sukupuoli mielipiteitä, mutta kyllä nyt sitten toivois että tyttö tähän perheeseen joskus saataisiin. toki en ala loputtomiin lapsia tekemään hullunkiilto silmissä että tyttö olis pakko saada :D tervettä lasta ennen kaikkea aina toivon ja toistaiseksi näyttää että sellaisia minulla on/on tulossa. jos tyttöjä ei tuu niin kyllä viihdyn hyvin näiden auto-dino-miekkailu-puuhapete juttujen parissa :cool:

Oishan se ihan mielenkiintoista jos olisi poikakin, mutta mä en halua kahta lasta jotka olisivat eri sukupuolta, jotenkin niiiiiiiiiin tylsää, haukotuttaa ajatuskin. :D
Joko yksi lapsi tai sitten lauma.

Tyttöjen äidit tuntuu olevan monesti kauhean fanaattisia sen asian kanssa että poikia ei ikinä. Ja varsinkin täällä palsoilla tuntuu olevan enempi niitä keille poika olis kauhistus. Tai sitten tänne palstalle vaan kerääntyy ne vinksahtaneimmat.

Tyttöjen äidit tuntuu olevan monesti kauhean fanaattisia sen asian kanssa että poikia ei ikinä. Ja varsinkin täällä palsoilla tuntuu olevan enempi niitä keille poika olis kauhistus. Tai sitten tänne palstalle vaan kerääntyy ne vinksahtaneimmat.

Täys peesi!
Meillä kolme poikaa ja tyttö, viides ja viimeinen masussa loppumetreillä. Vauvan sukupuolesta ei täyttä varmuutta ole. On kumpi tahansa niin perhe on koossa. En vielä tässäkään vaiheessa osaa sanoa kumpaa tästä vauvasta toivon, toisaalta tyttöä, toisaalta poikaa. Tunnen olevani enemmän "poikien äiti" ja mielestäni tämä maailma on helpompi miehille. Sekä MIELESTÄNI poikien kasvattaminen on helpompaa. Toisaalta tyttö olis kiva ainoan tytön puolesta, mut jos sellaista nyt ei satu tulemaan niin ei neiti kuulemma ole pettynyt elämään neljän veljenkään kanssa ;) Eikä äiti varsinkaan. Mut molempi parempi, ihanaa, että nämä asiat kuten sukupuoli eivät ole omissa käsissä.

[QUOTE="vieras";26043053]2 poikaa on ja olen näistä onnellinen. En kaipaa lisää lapsia.[/QUOTE]

Samoin. Jos kuitenkin jostain syystä raskaaksi tulisin, niin poikaa toivoisin.

Yhteistyössä