Poikien äidit: toivoisitteko vielä tyttöä? Ja tyttöjen äidit, toivotteko poikaa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mamax3x
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä taas olen itse todella tyttömäinen. Rakastan pinkkiä ja liilaa! Mulle on tärkeää, että itselläni on pitkä vaalea tukka ja käytän lähes aina hameita ja mekkoja. Pidän kaikesta naisellisesta ja tyttömäisestä.
Silti mä olen jotenkin lapseksi toivonut aina poikaa. Poika mulla on ja toista poikaa toivoisin, mutta tottakai tyttökin on tervetullut.
Olen ollut koulukiusattu ja nään tytöt lähinnä ilkeinä riiviöinä, joten ehkä tämä juontuu siitäkin.

Tää on kyllä mielenkiintoisin yleistys ikinä, että äidit haluaa tyttöjä ja isät poikia. Itse halusin nimenomaan pojan. Toisella ei ollut niin merkitystä. Sain kaksi ihanaa poikaa. <3 Sittemmin olen mieltänyt oman toimintani melko typeräksi, että kuinka pidin niin tärkeänä että esikoinen on poika. Kun olen joutunut läheltä seuraamaan lapsettomuuden tuskaa ja jatkuvia pettymyksiä, olen vain äärettömän onnellinen siitä että saan olla äiti!

Mulla on 2 poikaa ja kolmas lapsi vielä haaveissa. Toisaalta toivoisin tyttöä, juuri tämä äiti-tytär-suhteen takia, suhde omaan äitiin aikuisiällä ihana ja toimiva, ja sen haluaisin myös äitinä kokea. Lisäksi lapsenlapset on usein (ei aina tietenkään) läheisempiä äidin vanhemmille, eli senkin kannalta tytön tahtoisin. Vaikka eihän sitä tiedä, toimisiko suhde omaan tyttäreen ja saisiko tämä lapsia jne, mutta ajatuksella on mukava leikkiä.

Toisaalta esikoisen ja kuopuksen välissä iso ikäero, ja kolmas toiveissa pienellä ikäerolla, ja kaikille ei tule olemaan omia huoneita, eli jos kolmas olisi poika olisi huonejärjestelyt helpompia. Ja sekin, etä tytölle haluaisin myös siskon, sillä omat siskoni omat suuri voimavara elämässäni, ja sen tahtoisin myös tyttärelleni suoda. Mutta neljänteen lapseen ei mies kyllä enää suostuisi! Eli ehkä kuitenkin poika. :)

Meiläl on kaksi tyttöä, aivan niin kuin itse toivoinkin. Lisää lapsia meille ei tule, joten poika ei ole haaveissa. Mies toivoi ainakin esikoisen kohdalla ehdottomasti tyttöä ja taisi kuopuksenkin kohdalla tyttö olla enemmän hänenkin toiveissa. Toki miehelle poikakin olisi varmasti ollut tervetullut.

Mulla on kolme poikaa ja lapsiluku on täysi. En haaveilee enään yhdestäkään lapsesta, oli se sitten tyttö vai poika.

Kolmatta kun odottelin, niin en oikein tiennyt, olisinko halunut pojan vai tytön. Sillä sukupuolella ei sinäänsä ollut minulle suurta merkitystä, ajattelin asiaa enemmän syntyvän lapsen kannalta.
Itse olen perheeni ainut tyttö, mulla on neljä veljeä (olen vanhin). Ikäero veljiin on kaikkea 2-11v välistä. Ja vaikka tulen kaikkien kanssa toimeen ja olen väleissä, niin ei minulla mitään kauhea syvällistä sisarussuhdetta ole yhtenkään heistä. He ovat keskenään paljon läheisemmät isoistakin ikäeroista huolimatta. Johtuneeko siitä, että ovat sitten veljeksia...
Mun miehellä taas on kaksi vanhempaa veljeä, 5v ja 10v ikäerolla. Ja heillä on todella läheiset välit. Vaikka eivät tapaisi pitkiin aikoihin, niin silti se läheisyys ja lämpö oikein huokuu heistä. Sellainen tietynlainen yhteenkuuluvuus :)
Siitä syystä ehkä itsekin toivoin enemmän kolmannestakin poikaa. Koska tiesin, että lapsiluku tulee kolmannen jälkeen olemaan täysi, niin ajattelin, että tyttö jäisi ehkä liian yksinnäiseksi...

[QUOTE="Poks";26042910]Itse asiassa jotain perää siinä on. Jotkut miehet voivat saada vain toista sukupuolta olevia lapsia, johtuen jostain siittiöjutusta. Joku kerran linkitti tänne jutun asiasta. Googlella löytyy varmaan tietoa jos jaksaa kahlata.[/QUOTE]

Kyllä se pitää paikkaansa. JOillakin miehillä on vain joko x- tai y-siittiöitä jolloin kyseinen mies ei voi siittää kuiin jompaakumpaa sukupuolta. Sillon ei voi saada toista sukupuolta edustavaa lasta vaikka tekis niitä 20 kappaletta. Ne on aina sitä samaa. Useimmilla miehillä on kuitenki sekä x että y siittiöitä jolloin voi saada kumman vain.

Yhteistyössä