Pojalla puristamisen jäljet ja pieniä verenpurkaumia niskassa - kaveri tehnyt. Mitä minä nyt teen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Minä vastaisin äidille, että taitavat olla itsepuolustuksesta johtuvia naarmuja. Ja että muutkin vanhemmat/lapset puhuvat samaa hänen pojastaan. Sanoisin myös, että jos käytös ei muutu (eivät saa poikaansa kuriin), niin seuraava askel on ottaa yhteyttä poliisiin (ja sitä kautta lastensuojeluun).

Nostan taas!

Toi itsepuolustukseen vetoaminen on ihan turhaa. Äiti kääntää kaiken aina täysin toisinpäin ja uskoo totuutena vain sen oman poikansa sanomisen. Tästä johtuen meidän poika ei meinaa enää uskaltaa kotona edes kertoa mitään. Tänäänkin sanoi, että ei haluaisi kertoa koska kohta häntä syytetään.

Onko tuo äiti jo vastannu, kun laitoit viestin että, menee poliisin kautta lastensuojeluun tuo puristamis asia?? Mitä vastas? Toivon todella sun poikasi takia että, juttu saa hyvän päätöksen. Eli tuo äiti tolla käytöksellään sallii poikansa käyttäytyä väkivaltaisesti, hiljainen hyväksyminen. Jos tää äiti pelkää, sitä että poikansa ei enää rakastakkaan jos ryhtyy toimenpiteisiin ja siksi tollanen hiljanen hyväksyminen asialle. Väkivalta on aina väärin ja joku ton käytöksen on laukassu ja siksi, myös olis hyvä juttu, että asia menis eteenpäin ja näin tuo kiusaaja sais apua ajoissa. Inhottava tilanne. Mutta kielllä poikaasi enää menemästä, ei sen tarvii olla tollasen kanssa missään tekemisissä edes kiltteyttään. Ties vaikka, tuon kiusaajan toiminta menee joku kerta liikaa yli ja jotain todella paljon pahempaa tapahtuu. Siksi ois hyvä pitää kokonaan erillään.

Onko tuo äiti jo vastannu, kun laitoit viestin että, menee poliisin kautta lastensuojeluun tuo puristamis asia?? Mitä vastas? Toivon todella sun poikasi takia että, juttu saa hyvän päätöksen. Eli tuo äiti tolla käytöksellään sallii poikansa käyttäytyä väkivaltaisesti, hiljainen hyväksyminen. Jos tää äiti pelkää, sitä että poikansa ei enää rakastakkaan jos ryhtyy toimenpiteisiin ja siksi tollanen hiljanen hyväksyminen asialle. Väkivalta on aina väärin ja joku ton käytöksen on laukassu ja siksi, myös olis hyvä juttu, että asia menis eteenpäin ja näin tuo kiusaaja sais apua ajoissa. Inhottava tilanne. Mutta kielllä poikaasi enää menemästä, ei sen tarvii olla tollasen kanssa missään tekemisissä edes kiltteyttään. Ties vaikka, tuon kiusaajan toiminta menee joku kerta liikaa yli ja jotain todella paljon pahempaa tapahtuu. Siksi ois hyvä pitää kokonaan erillään.

En laittanut mitään siitä eikä vastannut, kun pistin vielä lopuksi viestin että "olemme puhuneet asiasta ja toivon, että tekin puhutte. Ja toivon että jos aikuinen näkee tälläistä niin menee väliin." Viittasin siis siihen, kun tämän naisen isä sanoi minulle nähneensä sen, mutta ei mennyt väliin "koska ei käy käsiksi" johon minä totesin ettei todellakaan tarvitse käydä käsiksi aikuisen, kun menee vaan ja sanoo että se on loppu nyt. En ymmärrä miten edes kehtasi sanoa, että on nähnyt tilanteen muttei mennyt väliin. Ensiis usko, että on mitään nähnytkään.

Koska tämä on pieni paikkakunta niin odotan hetken, että tämä pöly laskeutuu ja teen sitten nimettömän ls-ilmoituksen. Ei tässä kai muukaan auta. Juttelin tänään muutaman muun äidin kanssa, jotka ovat myös tuon pojan touhuista kärsineet ja kerron ilmoituksessa kaikki heidänkin kertomat seikat. Minulla vain valitettavasti ei ole selkärankaa tehdä ilmoitusta omalla nimelläni. Juttu olisi ehkä eri, jos olisi hiukan isommat piirit mitä täällä on. Siitäkin huolimatta, että tiedän muiden ihmisten tietävän asioiden oikean laidan. On kuitenkin paljon sellaista mitä en ole tässä ketjussa kertonut ja ne ovat kuitenkin tosi hälyttäviä asioita. Tästä syystä jotain on tehtävä. Liikaa otsikoita lehdissä vastaavista tapauksista, jotka ovat edenneet liian pitkälle eikä kukaan ole puuttunut vaikka on tiennyt.

Mä olen edelleen sitä mieltä että tuo on vaan poikien nahistelua ja joka naarmua ja risausta ei tarvi ottaa niin tosissaan ja olla poliisille soittamassa. Se pappa teki ihan oikein kun antoi kakaroiden itse selvittää välinsä. Niinhän niitä kasvaa uusavuttomia syrjäytyneitä penikoita kun eivät itse osaa mitään tehdä kun kyllä mamma hoitaa.

[QUOTE="Vieras";27239207]Täällä kuristetaan, toisessa ketjussa syljetään päin.
Lehdessä luki et opettajia hakattu.
Kaikissa tekijänä lapsi.

Lapset voi nyky yhteiskunnassa huonosti.[/QUOTE]

No siinä se vika on kun lapsia lellitään ja paapotaan ja mammat heti puuttuu joka asiaan. Sitten kasvaa näitä bessewissereitä.

otat lapsesi ja menet sen toisen pojan ja hänen vanhempiensa luo. näytät jäljet ja jos tuo pojan äiti edelleen vähättelee. sanot suoraan, että seuraavalla kerralla, kun tuo toinen käy lapseesi käsiksi, asia menee suoraan poliisin ja sossun hoitoon.

ihmeellinen tekosyy ettei voi tehdä ilmotusta pikku terroristista sen takia että on pieni paikkakunta.
mitä sitten vaikka tekee ilmotuksen omalla nimellään jos suuri osa ihmisistä tietää minkälainen kakara on kyseessä.
vai onko vanhemmatkin sitä lajia että käyvät kiinni jos asiat ei suju halutulla tavalla.

[QUOTE="alkup";27237804]Nostan taas!

Toi itsepuolustukseen vetoaminen on ihan turhaa. Äiti kääntää kaiken aina täysin toisinpäin ja uskoo totuutena vain sen oman poikansa sanomisen. Tästä johtuen meidän poika ei meinaa enää uskaltaa kotona edes kertoa mitään. Tänäänkin sanoi, että ei haluaisi kertoa koska kohta häntä syytetään.[/QUOTE]

No ei kai sinun poikasi tarvitse oll akuulemassa niitä syytöksiä! Ja jos sinä olet ehdottomasti hänen puolellaan ja osoitat myös sen, ei lapsella ole syytä olla kertomatta kotona.

Tiedät itsekin mitä sinun pitää tehdä.

Sinun olisi pitänyt käyttää poikasi lääkärillä, antaa pojan kertoa siitä mitä on tapahtunut ja tehdä lastensuojeluilmoitus toisesta lapsesta.

En tiedä miten teillä päin lääkärit uutta ls-lakia ovat tulkinneet, mutta tässä kaupungissa lääkäri saattaisi myös virkansa puolesta tehdä ls-ilmoituksen.

Yhteistyössä