Pph:t, kysymys leluista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
onneksi ei tartte viedä juupsikselle lapsia hoitoon...

Miten sä voit arvostella henkilön pätevyyttä hoitajana sen perusteella, että tämä ei halua omilla rahoillaan ostaa vieraille lapsille leluja? Pitäiskö opettajankin ostaa omilla rahoillaan oppilaille vihot ja penaalit tai kassaneidin hommata asiakkaille ostoskassit? Eiväthän en hoitolapset siellä ilman leluja kuitenkaan ole.

[QUOTE="vieras";23777466]Miten sä voit arvostella henkilön pätevyyttä hoitajana sen perusteella, että tämä ei halua omilla rahoillaan ostaa vieraille lapsille leluja? Pitäiskö opettajankin ostaa omilla rahoillaan oppilaille vihot ja penaalit tai kassaneidin hommata asiakkaille ostoskassit? Eiväthän en hoitolapset siellä ilman leluja kuitenkaan ole.[/QUOTE]

Ja tarviiko niitä leluja nyt muka niin kamalasti? Pari lelua on ok ja sen enempi tekee vaan sotkua. Kyllä lapset osaa leikkiä ilman leluvuoriakin - ja leikkii paremminkin niin. Ei meillä omatkaan lapset leiki kuin parilla lempilelullaan, suurin osa on ihan turhan panttina. Että en kovin helposti lähtisi pph:aa haukkumaan sen takia, että leluja on liian vähän. Kyllä ne on ihan toiset asiat, mitkä minulle ainakin on tärkeitä. Enkä todellakaan myöskään ajattele, että pph:n kuuluisi pienestä palkastaan ostella leluja. Niitähän on joka kodissa liikaa: eikö hoitolapset voi tuoda mukanaan silleen lelupäivä-tyylisesti. Oppivat sitten jakamaankin lelujaan.

[QUOTE="vieras";23777466]Miten sä voit arvostella henkilön pätevyyttä hoitajana sen perusteella, että tämä ei halua omilla rahoillaan ostaa vieraille lapsille leluja? Pitäiskö opettajankin ostaa omilla rahoillaan oppilaille vihot ja penaalit tai kassaneidin hommata asiakkaille ostoskassit? Eiväthän en hoitolapset siellä ilman leluja kuitenkaan ole.[/QUOTE]

Tuskin edellinen kirjoittaja arvosteli henkilön pätevyyttä hoitajana, vaan ihan tuommoista yleisfiilistä, mikä kyseisen ihmisen ilmaisutavasta tulee mieleen. Itsellänikin nousi ns. karvat pystyyn, kun ensimmäisen kommentin luin. Kaikki "no en todellakaan ala ostamaan" jne. ilmaukset antoivat valitettavasti sellaisen kuvan henkilöstä, etten myöskään minä olisi halukas lapsiani hänelle hoitoon viemään.

Mä en kauheasti tykkää, jos hoitolapset tuo omia leluja mukanaan. Tai saavat kyllä tuoda, mutta en ota niistä mitään vastuuta, ja tämän olen vanhemmille sanonutkin. Lelut voivat kadota tai rikkoutua, ja se ei sitten ole mun ongelma.

En minäkään juurikaan leluja ostele, korkeintaan hiekkalaatikkoleuja rikkoutuneitten tilalle. Omien lasten vanhat lelut saa kelvata. Olen saanut myös tuttavilta lahjoituksia. Mutta ei kulukorvauksilla tosiaan pysty leluja hankkimaan. Hyvä, jos korvaus piirustuspaperiin, kyniin ja askartelutarvikkeisiin riittää.

mulla on pienille little people sarjaa aika paljon ja dubloja iso kasa,sitten on autot,nuket,leikkiuuni ruokineen,pelejä ja eläimiä myös.kaikki olen omalle lapselleni aikoinaan ostanut ja kaupunki antaa vaunut yms.mutte ei mitään kivoja leluja

Ja mitä enemmän leluja - sitä varmemmin ne on vain levitelty ympäri asuntoa.... Eikä niillä leikitä. Mulla Duploja, elämiä, palikoita, pikkuautoja, puinen junarata, poneja, muovisia astioita ja leikkihella, nukkeja, nuken vaatteita... Ei kaikki samaan aikaan käytössä ollenkaan ja esim. Brion puurautatie vain sellaina päivinä kun ei ole pienempiä hoidossa. Isojen leikeistä ei nimittäin tule mitään, jos konttausikäinen pistää junia suuhunsa sitä mukaa kuin isommat rakentavat.. Välillä hankalaa tämä on. Lelujen pitäisi olla myös helposti pestäviä. Lelut pesen aika usein ja tarvittaessa pyyhin niitä, joita ei voi pestä.

Me saamme esittää toivelistaa parisen kertaa vuodessa ohjaajalle ja hän hankkii lelut ja muut tavarat. Askartelutarvikkeet tulevat myös kaupungin puolesta. Itse olen hoitaja, joka ostaa leluja silloin tällöin jos tunnen tarvetta siihen. En laske pennosiani, minusta tuntuu että itsekin piristyn kun kiertelen kaupoissa etsimässä jotakin uutta kivaa. :D

Yhteistyössä