M
masentunut
Vieras
Olen jo useamman kuukauden ajan käynyt psykologin juttusilla ja tuntuu, ettei hän sano juuta eikä jaata minun tilanteesta. Ensimäisellä kerralla sanoi, että no kyllähän tämä masennukselta kuulostaa, mutta tämänkin ihan ohimennen. Kuitenkin hän haluaa jatkaa meidän istuntoja, ei vain pysty antamaan aikoja kuin parin kolmen viikon välein.
Kuinka pian pelkkä terapiassa käynti pitäisi alkaa auttamaan?
psykologi kysyy minulta, mikä minua tässä tilanteessani parhaiten auttaisi. Mistä minä tiedän, sen takia minä siellä käyn, että hän minulle kertoisi! Sanoin, että olen kyllä lääkitystä miettinyt, ei mitään kommenttia.
Välillä voivottelee, että voi kauhea, kun puhun esim. lapsuudestani jne. mutta en oikein tiedä, saanko noista käynneistä mitään.
En ole saanut varsinaista diagnoosia ollenkaan, kuinka pian psykologi voi sellaisen tehdä? Siis että onko tässä nyt kyse synnytyksen jälkeisestä masennuksesta vai vain lapsuuden traumojen oikomisesta...
Psykologi sanoi jo ekan kerran jälkeen, että tässähän mentiin jo tosi syvälle. En ymmärtänyt, sillä minulle nuo asiat ovat olemassa koko ajan, eikä ns. menneisyyden haamuja jne. Olen tiedostanut siellä käydyt asiat itsekkin ja hyväksynyt ne jo kauan sitten osana omaa historiaani... Äh, en osaa edes näköjään selittää mitä tarkoitan.
Mielestäni olen masentunut ja haluan apua tähän voimattomuuteen, mutta miten tästä eteenpäin?