Puolueiden mieluisuusjärjestys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen jo nuoresta pitäen inhonnut puoluepolitiikkaa, ja mielummin näkisin suomessa toisenlaisen järjestelmän. Ja tällä havaa ihan kaikki puolueet erityisen vahvasti ärsyttävät.

Mutta jos pitäisi valita, toivoisin sellaista täysin uutta puoluetta, jossa yhdistyisi vihreiden alkuperäinen agenda ja osin kokoomuksen tavoitteet, ja yhteen liimaavana voimana olisi persujen maahanmuuttopolitiikka.

Olen jo nuoresta pitäen inhonnut puoluepolitiikkaa, ja mielummin näkisin suomessa toisenlaisen järjestelmän. Ja tällä havaa ihan kaikki puolueet erityisen vahvasti ärsyttävät.

Mutta jos pitäisi valita, toivoisin sellaista täysin uutta puoluetta, jossa yhdistyisi vihreiden alkuperäinen agenda ja osin kokoomuksen tavoitteet, ja yhteen liimaavana voimana olisi persujen maahanmuuttopolitiikka.
Puuhapirkot? Uusi puolue. :thumbsup:

Mutta eihän kepu enää kummemmin maalaisista välitä?
Joka vuosi enemmän ja enemmän maatiloja sulkee navettansa ja ihmiset katkeroituvat, koska kepu ajaa enemmän mamujen asiaa kuin maalaisten.(n)
Tuo on ihan totta. Mutta eipä maalla asumista kehu muukaan puolue sen vertaa.

• Tykkää
Reactions: Elena777
Mä aikanaan tienasin ihan kivasti. Mut en koskaan niin paljon, että olisin voinu jäädä töistä pois ja äänestää kokoomusta. Jos ei elääkseen tartte tehdä töitä niin sit kannattaa äänestää kokoomusta, muussa tapauksessa ei.
Mulle on perintönä tulossa parin hehtaarin maatilkku. Se ei saa mua äänestämään kepua missään tapauksessa. En tiedä kenen asialla nykyään ovat mutta Alkiolaisuus katosi aatteesta kun Kekkonen kuoli.

Vihreät on vähän semmoinen hörhöpuolue. Niinku et palmuöljy on kauheen kiva juttu mutta kun heille vihdoin paljastuu, että plantaasien tieltä kaadetaan sademetsää niin sit se ei olekaan. Ja miten ilmasto paranikaan kun päästöistä tehtiin bisnestä?

RKP on semmoinen harmiton. Puhun tarpeeksi hyvää ruotsia tullakseni toimeen heidän kanssaan mutta en niin hyvin, että äänestäisin heitä.

KD? Kyllä mä kuulun kirkkoon mutta olen sitä mieltä, että mitä kauempana uskonto on maan hallinnosta niin sitä parempi. Pätee kaikkiin uskontoihin.

Persut? Heille voisin kertoa, että vastaus joka asiaan ei ole "maahanmuutto". Mut muita vastauksia heiltä ei koskaan kuulekaan. Mitä ny Halla-aho on joskus puhunut aselaeista ihan järkeäkin.

Siniset? Ex-persuja jotka ovat hallituksessa täytepuolueena ja joista kukaan ei tiedä mitään. Kannatus mahtuu virhemarginaaliin ja ihan hyvä niin.

Mä aikanaan tienasin ihan kivasti. Mut en koskaan niin paljon, että olisin voinu jäädä töistä pois ja äänestää kokoomusta. Jos ei elääkseen tartte tehdä töitä niin sit kannattaa äänestää kokoomusta, muussa tapauksessa ei.
Mulle on perintönä tulossa parin hehtaarin maatilkku. Se ei saa mua äänestämään kepua missään tapauksessa. En tiedä kenen asialla nykyään ovat mutta Alkiolaisuus katosi aatteesta kun Kekkonen kuoli.

Vihreät on vähän semmoinen hörhöpuolue. Niinku et palmuöljy on kauheen kiva juttu mutta kun heille vihdoin paljastuu, että plantaasien tieltä kaadetaan sademetsää niin sit se ei olekaan. Ja miten ilmasto paranikaan kun päästöistä tehtiin bisnestä?

RKP on semmoinen harmiton. Puhun tarpeeksi hyvää ruotsia tullakseni toimeen heidän kanssaan mutta en niin hyvin, että äänestäisin heitä.

KD? Kyllä mä kuulun kirkkoon mutta olen sitä mieltä, että mitä kauempana uskonto on maan hallinnosta niin sitä parempi. Pätee kaikkiin uskontoihin.

Persut? Heille voisin kertoa, että vastaus joka asiaan ei ole "maahanmuutto". Mut muita vastauksia heiltä ei koskaan kuulekaan. Mitä ny Halla-aho on joskus puhunut aselaeista ihan järkeäkin.

Siniset? Ex-persuja jotka ovat hallituksessa täytepuolueena ja joista kukaan ei tiedä mitään. Kannatus mahtuu virhemarginaaliin ja ihan hyvä niin.
Se on sit AK:n menoa kun pääsee ryyppäämään perintöhehtaareja.

Eli et äänestä ketään mutta esität silti tietäväsi ketä toisten kannattaa äänestää ja ketä ei?

Puuhapirkot? Uusi puolue. (y)
Joo. Joku semmoinen ”tehdään eikä vatuloida”-martat tyylinen :D

Voisin liittyä mukaan (puuhapirkot =) tehdään, eikä vatuloida-puolueeseen, jos lupaatte jättää intersektionaalisen feminismin (Martat?) pois ohjelmasta. Lupaan olla kähmimättä pikkujouluissa :whistle:

61f894f09b3c3ada2619c30b9c1ba0374545a0e916e00a30005b2e0c201b0684.jpg

Aisuri on selvä demari, se on näkyny jo valovuoden päähän jo pitkään...:D

Tekeekö se minusta huonon?
Sen verran olen 80-luvun lapsi (ja siitä eteenpäin), että olen selvinnyt ehjänä, oli 3 pääpuolueesta (Kok, Kepu, Sdp) mikä vaan pääministeripuolueena. Ne kaikki on mulle turvallisen tuttuja. Eli saat anteeksi. Et ole huono. (y)
Ja AY-liike on hyvä asia.

Mut en vaan voisi koskaan äänestää demareita ja vasemmistopuolueita niiden ateististen juurten takia. No, tää on ehkämun oma ongelma.

Mut sen olen huomannut (ei liity suhun) että demarit on kateellista ja katkeraa porukkaa niille, joilla on jotain lahjaksi saatua tai muuta omaisuutta.

Mä olen soittanut öööh... aika monet pikkujoulut eikä o koskaan tarvinnut erikseen luvata olla kähmimättä.

No ei minunkaan, enkä myöskään ole koskaan kähminyt tajunnan asteesta riippumatta. Mutta nuo uuden puolueen napahenkilöt tuntuvat muutamien kuvien villitseminä suhtautuvan minuun epäluuloisesti
Duel.gif
siksi siis vakuutus :cool:

Viimeksi muokattu:
Sen verran olen 80-luvun lapsi (ja siitä eteenpäin), että olen selvinnyt ehjänä, oli 3 pääpuolueesta (Kok, Kepu, Sdp) mikä vaan pääministeripuolueena. Ne kaikki on mulle turvallisen tuttuja. Eli saat anteeksi. Et ole huono. (y)
Ja AY-liike on hyvä asia.

Mut en vaan voisi koskaan äänestää demareita ja vasemmistopuolueita niiden ateististen juurten takia. No, tää on ehkämun oma ongelma.

Mut sen olen huomannut (ei liity suhun) että demarit on kateellista ja katkeraa porukkaa niille, joilla on jotain lahjaksi saatua tai muuta omaisuutta.
Demareilla ja etenkin vasemmistoliitolla on maanpetoksellinen tausta.

• Tykkää
Reactions: Echo
En kerro taustastani mitään, jos sopii. :)
1) En ole persu mutta tulen äänestämään persuja seuraavissa vaaleissa. Tärkeintä saada ensin Suomi pidettyä entisellään, jotta itsenäisyyspäiviä (ja oikeita sellaisia, ei muun vallan alla olevia) voitaisiin viettää jatkossakin.
2) Kristilliset, koska olen kristitty.
3) KEPU! Paljon parjattu Kepu. Maaseutua pitää asuttaa.
5) Kokoomus, edistyksellinen puolue.
6) SDP, olen progressiivisen verotuksen kannalla aina.

Sit vasemmistoliitto ja vihreät on semmoisia joita en äänestäisi unissanikaan...tai vihreiltä sieppaisin sen luontoaatteen muihin puolueisiin ja muutoin se sateenkaarihömppäpuolue saisi näivettyä.

Mun mielestä kristilliset saisi näivettyä. Mikä on ko puolueen funktio? Uskontoa ei pitäisi mielestäni sekoittaa politiikkaan ollenkaan.

Yhteistyössä