Purkautumista lapsenvahtinaolosta...

tunnen lasten isänkin, hän asuu yhdessä uuden tyttöystävän kans. eivät voi ottaa lapsia aina ku tyttöystävä ei halua...vittu. isä haluaa että sossuun ei kerrota mitään, että ovat siellä joka toinen viikonloppu, niin se maksaa eksälleen vähemmän rahaa...tai jotai. joku sotku niillä on menossa. Tekis mieli ilmottaa johonki, vaan mitä siitä seuraa? Pysynkö nimettömänä?

Nyt ilmoitat vaan sinne sossuun! Kaksi täysi-ikäistä ihmistä (vaikkeivät aikusilta vaikutakaan) kantakoon vastuunsa! Jos urputtavat sinulle jotakin niin sano ettei kukaan heitä ole pakottanut käyttäytymään noin ja hoitamaan asioitaan huonosti! Itse maksavat sitten ja toivottavasti ottavat oppia! Uskon että jos et tee asialle mitään niin se vaivaa jatkossa sinun mieltäsi... Parempi vain että kakaiset kerralla ne asiat sinne sossuun niin ottaapahan joku täysjärkinen kantaa tuollaiseen toimntaan!!

kiitos vinkeistä...kyllä meillä lasten kanssa hyvin menee kun täällä ollaan, leikin pienemmän kanssa ja isomman annoin piirtää. Tykkäsi kovasti, kun ei kuulemma piirtele muuten ku hoitopaikassa :)

Okei, no tää kuulostaa järkevämmältä, mä jotenkin sain aloituksesta sen käsityksen, että isompi vaan kokoajan pelasi ja kinusi karkkia. Mutta ymmärsin siis väärin. :) Hyvä niin.

Tämä pieni on päiväkodissa ollut isoveljensä kanssa nyt muutaman kuukauden, kun äitinsä sai töitä...mun täytyy todella miettiä sossuun ilmottamista, ei siitä haittaakaan ole. jospa se lastensa kohtelu muuttuisi kun saa sätkyn että ne voidaan viedä poiskin jos ei osaa arvostaa niitä :/ ärsyttää ku ite kärsin lapsettomuudesta ja sitte kaverina on tuommonen äiti :/

[QUOTE="mamma09";23275145]Lapsi on avuton, puolustuskyvytön. Ihan kenen vain aikuisen pitäisi sen verran pitää puolia että edes sanoo jotain kauempaa, siihenhän se olis loppunut. Jos ei saa sanaa suustaan niin sitten pitää hakea joku paikalle ketä saa...[/QUOTE]

No eihän se isä sitä lasta siihen tuntikausiksi jäänyt kurittamaan. Tilanne oli pian ohi, lapsi itki ja he kävelivät kärryineen eteenpäin kohti kassoja. Kauppa oli ruuhkaksi asti täynnä väkeä, eikä kukaan sanonut mitään, vaikka kaikki siinä ympärillä olijat näkivät tilanteen. Eli kyllä se vaan niin on, että tosipaikka on eri asia kuin oletetut uroteot. Mitä mun ois pitäny tehä: marssia siihen ja sanoa, että noin ei kuule saa tehdä. Ja mitä sen jälkeen? Jatkaa, että minä kuule otan ja soitan nyt poliisit tähän. Ei se vaan mene niin. Harva, hyvin hyvin harva, uskaltaa puuttua. Johan sen todisti itse se tapaus, kun kukaan ei sanonut mitään.

[QUOTE="mamma09";23275166]Pysyt ihan varmasti! Tuo tilanne kuulostaa kyllä todella pahalta lasten kannalta. Ilmeisesti kumpikaan ei halua lapsia.

Voi elämä kun mun sydäntä raastaa. Mä en vois kuvitellakaan että luopuisin sekunniksikaan mun uhmahirviöstä vaikka se lyö, potkii ja huutaa. Toki käyn töissä mutta vapaalla aina lapsen kanssa.[/QUOTE]

Tulee ihan paha mieli tällaisista! Itse jos tartten hoitoa lapselleni niin onneksi on ihanat isovanhemmat lähellä joiden luona lapsi viihtyy! Vien tarvikkeita ja ohjeita yllin kyllin, niin että muumia ja ukkia ihan naurattaa:) Ei voi kuvitella että tuollaisia on ihmisiä on olemassa! En kestäisi ajatusta että oma uhmahirviöni olisi nälissään, kipeänä ja täysissä pissavaipoissa:(

potalle opettelua ei kuulemma jaksa alottaa...oppii sitte ku ite haluaa :O hitto miten pikkunen voi oppia jos ei opeteta? tuntuu että isoveljensäki opettaa enemmän...

Isompi poika piirsi luonani piirustuksen jossa oli: Isoveli ja pikkuveli, niillä oli pyssyt ja ne ampu vihollisia yhdessä. Lieneekö peleistä tullu vai oisko kuitenki syvempää :/

[QUOTE="Pai";23275213]Herää kyllä epäilys et ostavatko vai puhuuko vaan...?
Argh ku pistää vihaks[/QUOTE]

Niin ehkä sanoo ehkä ei. Ottaa nyt selvää ihmisestä joka hyvinmielin voi jättää lapsensa tunneiksi yhden vaipan ja maito purnukan varaan. Vit** että tyhmienki pitää antaa lisääntyä.

Hopo hopo mitaan ilmoitusta lastensuojeluun - sinne kun tulee todella kamalia tilanteita joissa lapset todella vaarassa ja todella heitteilla - eika siina ole kyse yhden vaipan vaihdosta tai jonkun mielesta vaaranlaisesta ruokavaliosta. Just tammoset hopohopo ilmoitukset sitten tukkivat koko homman kun niihin pitaa kiinnittaa huomiota ja jotenkin lastensuojelun reagoida - avun saanti todella kauheissa tilanteissa sitten viivastuu kun pitaa ensin kayda pilkkuja nu**massa. Oikeesti - onko tama tosiaan lastensuojelu asia - lapsi on heitteilla, hyvaksikaytetty ja pahoinpidelty, pumpattu tayteen huumeita, ja aidin poikaystavan on kayttanyt hyvakseen? Sellaisia kun ne todelliset lastensuojelutapaukset ovat. Turhaa kayttaa resursseja tammoseen. Eiko se olis parempi vaan vahan kasvattaa selkarankaa ja osata puhua suoraan asianosaisen kanssa omista huomioistaan?

No eihän se isä sitä lasta siihen tuntikausiksi jäänyt kurittamaan. Tilanne oli pian ohi, lapsi itki ja he kävelivät kärryineen eteenpäin kohti kassoja. Kauppa oli ruuhkaksi asti täynnä väkeä, eikä kukaan sanonut mitään, vaikka kaikki siinä ympärillä olijat näkivät tilanteen. Eli kyllä se vaan niin on, että tosipaikka on eri asia kuin oletetut uroteot. Mitä mun ois pitäny tehä: marssia siihen ja sanoa, että noin ei kuule saa tehdä. Ja mitä sen jälkeen? Jatkaa, että minä kuule otan ja soitan nyt poliisit tähän. Ei se vaan mene niin. Harva, hyvin hyvin harva, uskaltaa puuttua. Johan sen todisti itse se tapaus, kun kukaan ei sanonut mitään.

No, minä olen se harva sitten kun puuttuu. Tosin mä olen aika pahasuinen muutenkin mitä tulee toisten puolustamiseen. Mua ei kiinnosta mitä mulle sanotaan jos näen että lasta/eläintä pahoinpidellään. Suomen lakikin tukee, fyysinen kuritus on kielletty kaikin tavoin!

potalle opettelua ei kuulemma jaksa alottaa...oppii sitte ku ite haluaa :O hitto miten pikkunen voi oppia jos ei opeteta? tuntuu että isoveljensäki opettaa enemmän...

Isompi poika piirsi luonani piirustuksen jossa oli: Isoveli ja pikkuveli, niillä oli pyssyt ja ne ampu vihollisia yhdessä. Lieneekö peleistä tullu vai oisko kuitenki syvempää :/

Lapset imee kaiken näkemänsä/kuulemansa. Jos tää poika pelaa päivät läpeensä niin tottakai se rupee vaikuttaan siihen henkisesti, näkyy ihan pienissäkin asioissa kuten just piirrustuksissa. Eikä lapset osaa erottaa vielä fiktioita tosielämästä. Ei niissä peleissä turhainpäiten niitä ikärajotuksia ole.

[QUOTE="mamma09";23275226]No, minä olen se harva sitten kun puuttuu. Tosin mä olen aika pahasuinen muutenkin mitä tulee toisten puolustamiseen. Mua ei kiinnosta mitä mulle sanotaan jos näen että lasta/eläintä pahoinpidellään. Suomen lakikin tukee, fyysinen kuritus on kielletty kaikin tavoin![/QUOTE]

No se ois ollu hyvä jos siellä kaupassa ois ollu joku sunkaltainen. Kun tuli vaan mieleen, että jos noin kehtaa lastaan kohdella julkisesti, mitä neljän seinän sisällä tapahtuu. :(

Oikeesti - onko tama tosiaan lastensuojelu asia - lapsi on heitteilla, hyvaksikaytetty ja pahoinpidelty, pumpattu tayteen huumeita

Siis onko suomessakin TODELLA PUMPATTU LAPSIA TÄYTEEN HUUMEITA. toi tais olla enemmän höpöhöpö. Eikös kuule kaikkeen lapsen laiminlyöntiin pitäisi puuttua, lapsi kun todellakin on puolustuskyvytön!

Tän tarttee painua pehkuihin kun herätys saapuu 5.30...ja se huutaa :D

Todella toivon että soitat tuonne sosiaalitoimeen ja kyselet neuvoja, auta noita poikia sen sä voit heille tehdä ainakin. Öitä :)

Yhteistyössä