En ole sanonut, että pakastamisessa olisi mitään vikaa. Tuolla vaan joku aiemmassa viestissä valitti, kuinka työlästä hänen mielestään on tehdä viikon ruoat kerralla pakkaseen, kun siihen menee häneltä monta tuntia, niin siihen sitten heitin vaihtoehtona sen, että jos nopsasti survaisee sen yhden annoksen kerrallaan, niin siihen ei montaa minuuttia mene. En myöskään väitä, että olisi vain yksi oikea tapa, tai että minä tietäisin terveellisestä ravinnosta kaiken ja kukaan muu ei mitään. Pointtini oli vain se, että kuulostaa todella surulliselta ja jopa sairaalta, että nykypäivän äidit kokevat ruoan laittamisen omille lapsilleen jotenkin ylitsepääsemättömänä ongelmana ja antavat siksi mielummin valmisruokia.
Se vain kertakaikkiaan tuntuu minusta jotenkin ihan hullulta, että sellainen perusasia, kuin ruoanlaitto, ei enää onnistu nykypäivän uusavuttomilta, vaan kaikki on saatava valmiina purkista.
Ja kun ilmaisin kantani Espanjalaisista kasviksista, niin joku siellä jo puolusteli, että "onhan Suomalaisestakin lihasta löytynyt antibiootteja, että ei se Suomalainen aina niin puhdasta ole.." NO NIINPÄ! Ja siksi minulle ei tulisi pieneen mieleenikään syöttää yhtään minkään maailaisten teuraseläinten lihaa lapsilleni!
Mutta kuten sanottu, minun valinta lapsilleni on niin puhdas ja terveellinen ravinto, kuin mahdollista. Jos joku muu haluaa mennä sieltä, missä aita on matalin, niin siitä vaan. Toki se luomutilalta ostettu bataattikin voi olla hirveätä huijausta ja täynnä myrkkyjä, mutta jos nyt ihan rehellisiä ollaan, niin eiköhän se omasta tai naapurin maasta kaivettu kasvis ole suuremmalla todennäköisyydellä puhdas ja terveellinen, kuin se teollinen mössö, joka muhii purkeissa ties kuinka kauan, eikä kukaan kerro, mistä se ruoka edes tulee.