puuro vai

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja liha?
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

liha?

Vieras
Kasvis- ja hedelmäsoseita on syöty nyt reilu kuukausi ja nyt mietin että kumman lisään ruokavalioon seuraavaksi: puuron (eli viljat..) vai lihan? Vauvalla on ikää 5kk. Kuinka muut olette tehneet? Jos puuro, niin millä puurolla olette aloittaneet ja millaisilla annoksilla?
 
Meillä aloitettiin puuro. Ostin sellasta lasten kaurapuurojauhetta (bona?) ja sen ohjeen mukaan 1 annos menee ja vähän hedelmäsosetta päälle.
Maistuu oikeen hyvin!
Kunhan poika on ton purkin tuhonnut niin siirrytään tavalliseen puuroon, siis ei mitään jauhetta enää.
 
Me aloitettiin 5kk:n iässä puurot. Muksun valmispuurolla aloitin, kaura-vadelma. Tosin siitä purkista jäi aina hukkaan osa, kun eihän sitä 2dl voinut vuorokauden aikana syöttää silloin aloitellessa.
 
5kk iässä aloiteltiin puuroilla. Tosin ihan normaalia puuroa annettiin, esim. elovenaa tai myllyn paras. Aluksi hienonnettiin tuota elovenaa, mut sit siirryttiin tuohon myllyn paras pikakaura, niin siinä hiutaleet on aika ohuita, joten ei tarvinnut hienontaa ollenkaan. Suosittelen. Nuo lasten omat puurot on aika kalliita. En raskinu niitä ostaa, koska normaali puurot ajaa kuitenki saman asian.
 
Meidänkin pitäisi juuri aloittaa uusi laji vihannesten ja marjojen lisäksi. Neuvolasta meille sanottiin, että ensin liha ja sitten hetken päästä puuro. Lapsemme on myös 5 kk. Miksihän meille sanottiin näin päin? Onkohan se makuasia?
 
Me aloitettiin ensin lihat. Neuvolassa ei enempiä suositeltu kumpaakaan. Beibi kylläkin oli 7kk kun lihat aloitettiin ja pari viikkoa siitä aloitettiin puurot. Viljoista saattaa helpommin tulla allergioita, varsinkin jos oikein ""nuori"" vauva.

Kalaa ei paljoa olla vieläkään annettu, tyttö nyt 9,5kk.

Puuro on hänen suurinta herkkuaan =) Yöuniin ei kuitenkaan ole vaikuttanut :(
 
Puuro alotettiin ennen lihaa.Aluksi annoin Muksun valmispuuroja koska niissä viljan osuus vähäinen,noin kuukauden päästä alotuksesta aloin itse keittämään hiutaleista.Muksuista eka oli vadelma_kaurapuuro.Aluksi määrät oli ihan puolta desiä kerrallaan.
 
Puuroa on annettu, ja se ensimmäinen puuro oli kaurahiutalepuuro. Ensimmäisenä päivänä vain pari lusikallista, mutta kun maistui niin hyvin eikä mitään vaivoja tullut, lisättiin annosta ja parin päivän jälkeen tyttö sai syödä sitä jo niin paljon kuin halusi.
 

Yhteistyössä