puuroa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 5kk
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

5kk

Vieras
Meillä muutaman päivän vajaa 5kk poika. Kiinteitä ollaan syöty nyt noin 4 viikkoa. Viime päivinä poika on ollut tosi nälkäinen lähinnä iltaisin ja mietinkin, että pitäisikö ruokavalioon lisätä jo puuroa.Tuleekohan vaan jo liian paljon kiinteitä noin pienelle? Nyt syödään noin 1/2 purkkia vihannessosetta lounaaksi ja noin 1/2 purkkia hedelmäsosetta iltapalaksi. Ajattelin, että hedelmäsoseen voisikin ruveta syömään välipalaksi ja illalla sitten puuroa. Muut ateriat maidolla.Miltä teistä kuulostaa, onko paljon tuon ikäiselle, kun pääravinto pitäisi kai kuitenkin olla vielä maito?

Mun mielestä meillä syötiin about samalla tavalla, paitsi että ei mitään välipalaa vaan tissiä.

Alota ensin aamupuurolla viikko, jotta näet miten pieni masu reagoi siihen puuroon. Sitten siirrä se puuro iltaan (tai kuten minä, iltaan oma puuroannos).

Mä menin varmaan 6-8kk kahdella puurolla ja lounaalla. Vasta 8kk iässä tyttö tuli uudestaan ""niin nälkäiseksi"", että otin mukaan päivällisen.
Välipalaa en anna kun tissikään ei aina maistu päivällä.

moikka!meidän vauveli on 5,5kk..2viikkoa ollaan puuroa syöty..eli meillä aamupuuro+hedelmäsose (ehkä yhteensä desin) sitten lounas 1/2 purkkia kasvissosetta,päivällinen 1/2 purkkia kasvissosetta, iltapuuro+marjasose 1dl.
aloitettiin siis ihan t-lusikallisella jne..kun oli 5 päivää syöty aamulla puuroa niin otin mukaan iltapuuron.neuvolassa mua näin neuvottiin.niin ja ei kylläkään aina vauva noita kasvissoseita syö tota 1/2 purkkia.jos hän alkaa nirppailemaan.

Yhteistyössä