Pystyisitkö ilmoittamaan poliisille jos läheisesi uskoutuisi sulle tehneensä henkirikoksen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kymysys"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riippuu siitä kuka on tappanut ja kenet ja miksi.. esim. jos veljeni tappaisi raiskaajan/pedofiiliin en sanoisi sanaakaan mutta jos kyse olisi jostain tutusta joka kännipäissään tappoi kaverinsa huvikseen vasikoisin..

Ettekö te, jotka olette ehdottomasti sitä mieltä että ette ilmiantaisi, mieti yhtään sitä että sen kuolleen läheiset voi kovastikin kaivata tietoa mitä omalle rakkaalle läheiselle on käynyt? Jos vaikka kyse olisi sellaisesta että joku tapettu ja ruumista ei löydetty, läheiset ei yhtään tiedä mitä on käynyt, onko elossa vai ei. Onko se pelkkä oma pesä todellakin niin tärkeää ettei kenestäkään muusta tarvitse välittää?

Sanoisin myös itse että riippuu tilanteesta mutta mulla on ollut vähän tuollainen tilanne, en tiedä olisinko joutunut 'vasikoimaan' ellen olisi saanut tekijää suostuteltua kertomaan itse.

[QUOTE="kkk";26345252]Miten tuo tuollainen nyt sinusta voi olla hyväksyttävää, kun taannoin haukuit ahneeksi (perintö) ja itsekkääksi murhaajaksi naisen, joka oli nuorena aikuisena joutunut hyväksymään aivokuolleen äitinsä irrottamisen elintoimintoja ylläpitävistä laitteista?!

Itse asiaan: hyvin todennäköisesti vasikoisin. On varmasti silti olemassa tilanteita ja tekoon vaikuttaneita olosuhteita, joiden vuoksi voisin vaietakin.[/QUOTE]

Koska tässä sitä toinen itse pyytää.

Yhteistyössä