Pystyisitkö ilmoittamaan poliisille jos läheisesi uskoutuisi sulle sekaantuneensa lapsiin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja rthhs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sanoisin että mulle on se ja sama, odotatko poliisia tässä, vai lähdetkö karkuun; mutta mä en tollasta kusipäätä halua enää lähelleni. Ja sitten soittaisin poliisit!

mitä sanoisit lapselle, oi sori mut en mä voi auttaa sua kun määä lupasin iskälles etten kerro kellekään, sun täytyy ny vaa nauttii, ei se sit enää sua vanhempana haluu. Voi helerprklfkalgjdlgj#"#¤!!! Raahaisin perkeleen itse tukasta poliisille!!

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
Alkuperäinen kirjoittaja mitä luulet;26345831:
mitä sanoisit lapselle, oi sori mut en mä voi auttaa sua kun määä lupasin iskälles etten kerro kellekään, sun täytyy ny vaa nauttii, ei se sit enää sua vanhempana haluu. Voi helerprklfkalgjdlgj#"#¤!!! Raahaisin perkeleen itse tukasta poliisille!!

Samaa mieltä. Ei vain tunnu kaikille olevan itsestään selvää.

Riippuu. Jos kyse on seksistä 15-vuotiaan kanssa, en välttämättä. Jos kyse on ihan kunnon pedofiliasta, niin totta helvetissä. Oli sitten oma sisarus tai vanhempi tai paras ystävä.

Mikäs se lestadiolaisilla oli tässä käytäntö?

En tiedä yleistä käytäntöä (onko sellaista edes?), mutta ne tapaukset joita tiedän heidän keskuudessaan, niissä on soitettu samantien poliisille kun rikos on paljastunut.

Vastaus ap:n kysymykseen: ilmottaisin heti, en todellakaan rupeaisi salailemaan ja kertoisin sen myös tälle avautuneelle läheiselle.

Alkuperäinen kirjoittaja ämmmä;26346082:
Ei kai missään sanottu että se oli oma tytär? Pointtina varmaan tilanne jossa 15 vuotias nuori nainen itse viettelee ja vaatii seksiä ja aikuinen mies tekee niinkuin pyydetään, en kertois poliisille. Muissa tapauksissa tietty kertoisin ja heti!

Tekeekö se asiasta jotenkin hyväksyttävämmän, jos lapsi on syystä tai toisesta ollut ns. juonessa mukana?

Ilmottaisin tietysti, jos lasta käyttäisi joku pakottaisi lapsen seksuaalisiin tekoihin tai jos lapsi olisi niin niin pieni, ettei edes ymmärrä väittää vastaan.
Jos lapsi olisi vanhempi, vanhemman oloinen ja itse ollut suostuvainen seksiin, en varmaan ilmottaisi kellekään, mutta tietysti tuttavalle sanoisin, ettei teko ole oikein tehty.

Itse menetin neitsyyteni 13 vuotiaana aikuiselle miehelle, enkä koe tulleeni hyväksikäytetyksi.

Yhteistyössä