N
neljä-ilman-viidettä
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Ihme hiippari:Minulla on kaikki neljä syntyneet 4,5 vuoden sisään, enkä ole kokenut mitenkään erityisen rankkana kyseisiä vuosia jolloin lapsia tuli vuoden välein. Minusta jopa tuntuu että olen päässyt ihmeen helpolla, eikä tunnu olevan sen rankempaa kuin muissakaan perheissä.
En myöskään ole samaa mieltä siitä että isompi ei saa huomiota tarpeeksi kun vauva tulee tai isompi ei saa olla vauva kun uusi lapsi syntyy, minä pystyin/pystyn antamaan huomiota, syliä ja rakkautta jokaiselle.
Jokainen lapseni on erilainen ja yksilö jokaista huomioin myös yksilönä.
Meitä ihmisiä ja perheitä on monenlaisia, se mikä sopii jollekin ei sovi kaikille. Minulle ei koskaan olisi syntynyt neljää lasta jos ikäero olisi ollut kaikkien kohdalla vaikka 3vuotta, luulen että minulle paras ratkaisu oli että lapset olivat yhtä aikaa pieniä.
Vaikka ap sanoi haluavansa keskustelua ilman tappelua, niin minun mielestäni tämäkin aihe nostattaa yhtä paljon negatiivisia tunteita ja pahaa mieltä kuin nuo iänikuiset imetyskeskustelut.
Ehdottomuus on aika syvältä, luulen että vaikka kuinka tässä esittäisi eriävän mielipiteen niin ap ei sitä usko kun hänellä on oma mielikuva asiasta.
p.s Yksikään lapsistani ei ole vahinko, oli tietoinen valinta tehdä lapset pienellä ikäerolla.
Meillä sentään tuo väli on vähän isompi kuin teillä (siis aika joilloin nämä 4 on syntyneet). Myös minä olen sitä mieltä, että tämä on meille paras ratkaisu. Ja kun seuraa tuota nelikkoa yhdessä, ei kyllä voi oikein olla muuta mieltä
Tottakai tämä aihe herättää tunteita. Minusta on kuitenkin väärin väittää, että esikko joutuu syrjään ja syrjityksi pienellä ikäerolla. Itse tosiaan omaan toisenlaisen kokemuksen, kun minä jäin huomattavasti vähemmälle huomiolle (jota olin tottunut saamaan jakamattomasti)pikkusisareni syntyessä.
Itse asiassa, ap ei ole anää aikoihin ottanut kantaa keskusteluun tai esittänyt ymmärtävänsä muita kuin omia näkökantoja...