...Eli kenties tämä meni niin, että minä kuvittelin meidän rakentavan _yhteistä_ kotia samaan aikaan, kun mies jo epäröi. Koska asuimme hänen kodissaan, ehdotin, että tehtäisiin _jotain_ muutoksia (koska hän oli hankkinut asunnon exänsä kanssa), jotta minustakin tuntuisi, että olisin kotonani. En halunnut mitään suurta, mutta ehdotin, että otettaisiin joitakin huonekalujani sisustukseen, maalattaisiin muutama seinä, tehtäisiin muutoksia puutarhaan, käytettäisiin minun astioita, siis YKSI näistä, jotta en asuisi ihan vieraana miehen nurkissa. Lopputulos: yksi pöytäni seisoi olohuoneen nurkassa "piilossa", huoneita ei maalattu, astiani olivat kellarissa eikä puutarhaa sopinut muuttaa yhtään. Lisäksi pyysin, että mies laittaisi exänsä kanssa ottamat valokuvat kellariin (koska itse vein vanhat valokuvat sinne). Niin ei käynyt, vaan ne olivat kirjahyllyssä.
Olen ajatellut, että hän oli aivan kauhea, kun teki noin... Olen ehkä vieläkin samaa mieltä, mutta tajuan, että jos hän epäröi suhdettamme, niin ehkä se sai aikaan sen, ettei muutoksia tehnyt mieli tehdä... kun suhde kuitenkin menisi jossain vaiheessa hajalle.