Provon huutelijoita löytyy näköjään tähänkin ketjuun. Minä en oikein ymmärrä vissiin mikä se provo on. Mielestäni provo on keksitty tarina, jossa on jotain todella mehukkaita aineksia, tyyliin "yllätin mieheni ja siskoni sängystä, miten antaa anteeksi" tms. Tosin täytyy kyllä huomauttaa että sitäkin tapahtuu, tiedän erään tapauksen, ja myös itse jouduin kerta kaikkiaan outoon tilanteeseen kun miesystäväni suuteli äitiäni.
Mutta ap mielestäni täysin normaalilla tavalla kertaa suhteessaan olleita miinuspuolia, joita jälkeenpäin ajateltuna voi pitää jonkinlaisina hälytysmerkkeinä. Ja teen tuota itsekin koko ajan, mietin miesystävän outoa ja itsekästä käytöstä, jotta pääsisin lopullisesti eroon hänestä. Etten vain antaisi anteeksi ja päätyisi yrittämään enää uudestaan. Muuten voi ajan kanssa tulla mieleen, että ehkä minä nyt vain ylireagoin, ja mies oli sittenkin vain ihan tavallinen mies. Jolla on huomautettavaa joka asiasta, kuten syömäni ruoan määrästä, käsienpesusta (hän ei pese koskaan, ja minä olen neuroottinen)
tai kuten tänään, pyykinpesusta. Olen ollut jouluaatosta asti hänen luonaan. Suihkussa on käyty 2 kertaa, ja olen kerännyt rohkeutta kysyä saanko pestä pyykkini ennen kuin lähden huomenna. Ensin mies ärähti, että pitääkö ne joka käytön jälkeen pestä (mielestäni jos niin tahdon, minulla pitäisi olla oikeus siihenkin) mutta myöntyi sitten pitkin hampain. Luojan kiitos ei tarvitse lähteä viikon pidetyissä hikisessä t-paidassa ja alushousuissa.. Jonkun mielestä varmasti pikkuasioita, mutta kun ajattelee, että mies kontrolloi ihan kaikkea. Päättää mitä tvstä katsotaan, ja saattaa kesken katsomani ohjelman vaihtaa kanavaa, niin ettei oikeastaan edes kannata yrittää seurata mitään kun puolet jää kuitenkin näkemättä. En edes uskalla laittaa ruokaa, koska riski, että se jää syömättä, tai sitä moititaan, on niin suuri. Kerran leivoin parhaimmalla reseptilläni omenapiirakan, ja mies totesi vain sen kaipaavan vaikkapa pippuria, jotta maistuisi edes jollekin.
Minä todella ymmärrän alkuperäistä kirjoittajaa. Joskus on vain niin vaikea saada itselleen jakeluun, että todellakin, ansaitsen parempaa. Tänne saa mielestäni kirjoittaa siitä, mikä kenenkin mieltä painaa, tai jos jonkun käytös on mielestäni pöyristyttävää, on hyvä kuulla jos joku on samaa mieltä.
Siis: tuo mies kuulostaa todella sialta, onneksi olet päässyt eroon.