Pyyntö

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Surullinen !!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Surullinen !!

Vieras
Miksi te kirjoitatte tänne jos esim. vauva on tukehtumassa tai lapsi on syönyt kärpässientä tai muuta vastaavaa? Voisitteko olla niin fiksuja että menisitte tai soittaisitte heti lääkäriin. Tällaiset akuutit asiat eivät kuulu tänne, ne ovat hengellä leikkimistä. Tiedän, nyt joku tulee kysymään missä se keskustelu on jossa lapsi on syönyt kärpässientä, sellaista ei ole vaan se oli esimerkki... :) Mutta ihan oikeasti. Täällä kun kuka tahansa voi vastata mitä tahansa...

Toi on muuten ihan totta! :O Mäkin oon monesti ihmetellyt mielessäni et mitä ihmisten päässä liikkuu, noissa tilanteissa pitäis suoraan ottaa yhteys lääkäriin! Vielä ymmärtää että jos itselle sattuu jotain niin ei jaksa mutta että oma lapsi/mies on ottanut vaikka väärän lääkkeen tai määrän lääkettä tms., niin miksi kysellä jostain nettipalstalta ;o

No, jos ihan oikeasti on tosi kyseessä, niin tuskin kukaan tänne silloin kirjoittaa vaan soittaa 112:een! Minä en ole ainakaan nähnyt yhtään semmoista kirjoitusta täällä vaan ne ovat olleet tyyliin: ”annoin lapselleni vahingossa tupla-annoksen buranaa” tms. ja semmoiset eivät ihan maalaisjärjen mukaan ole hengenvaarallisia tilanteita.

tätä oon niin monesti täällä kirjoittanut. ei oo mitään järkee tulla tänne kysymään, josta saa kymmentä erilaista vastausta, vaan kysytään sieltä mistä saa sen oikean tiedon. eli myrkytyskeskuksesta, päivystyksestä yms.
toivon totisesti, että se kerrallinekin kysymys, lapseni söi mummoni lääkkeen mitä teen? oli provo, eikä joku tosissaan tollasta täällä kysynyt. vastauksen kun saa nopeamminkin asiantuntijalta

No, jos ihan oikeasti on tosi kyseessä, niin tuskin kukaan tänne silloin kirjoittaa vaan soittaa 112:een! Minä en ole ainakaan nähnyt yhtään semmoista kirjoitusta täällä vaan ne ovat olleet tyyliin: ”annoin lapselleni vahingossa tupla-annoksen buranaa” tms. ja semmoiset eivät ihan maalaisjärjen mukaan ole hengenvaarallisia tilanteita.

Sehän siinä on kun kaikki eivät tunnu tajuavan mitkä ovat niitä akuutteja ja mitkä eivät, siinä tapauksessa ei kannata täällä arvailla vaan heti soitto lääkäriin tms. jos ei itse ole alan asiantuntija!

• Tykkää
Reactions: Happygirl-91

Yhteistyössä