Q: Armeija vai Sivari?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ???
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Sivari. Toivottavasti osaan poikani kasvattaa niin viisaaksi etteivät ikinä mene armeijaan! Edes mieheksi en olisi huolinut mitään metsässä rymynyttä pyssyhullua. ;)

Armeija.

Kyllä täytyy todeta että alkuun tuntui että vittu mitä pelleilyä, mutta..

Minä kasvoin henkisesti siellä todella paljon. Oppi paljon käytännön asioita, kärsivällisyyttä, kuria, ensiaputaitoja, oppi pitämään kaverista huolta, oppi luottamaan, erätaitoja, yms... Toki myös käyttämään aseita tarvittessa.

Laihduin armeijassa 15 kiloa, opin kuntoilemaan, nauttimaan urheilusta. Sai paljon uusia ystäviä.

Minä olin kuriton kakara ennen armeijaa, armeijan jälkeen olin kuin toinen ihminen. Suuri kiitos puolustusvoimille.

[QUOTE="vieras";26994030]Armeija.

Minä kasvoin henkisesti siellä todella paljon. Oppi paljon käytännön asioita, kärsivällisyyttä, kuria, ensiaputaitoja, oppi pitämään kaverista huolta, oppi luottamaan, erätaitoja, yms... Toki myös käyttämään aseita tarvittessa.

Laihduin armeijassa 15 kiloa, opin kuntoilemaan, nauttimaan urheilusta. Sai paljon uusia ystäviä.

Minä olin kuriton kakara ennen armeijaa, armeijan jälkeen olin kuin toinen ihminen. Suuri kiitos puolustusvoimille.[/QUOTE]

Entäs ne nuoret miehet jotka ovat kypsiä, alkava työura, laaja ystäväpiiri ja hyvä kunto, mitä hyötyä heille on armeijasta? Okei, erätaidot ehkä jäävät väliin, mutta mitä niillä tekee jos asuu kaupungissa.

[QUOTE="vieras";26994038]Entäs ne nuoret miehet jotka ovat kypsiä, alkava työura, laaja ystäväpiiri ja hyvä kunto, mitä hyötyä heille on armeijasta? Okei, erätaidot ehkä jäävät väliin, mutta mitä niillä tekee jos asuu kaupungissa.[/QUOTE]

Välillä pitää mennä sinne epämukavuusalueelle jos haluaa kehittyä ihmisenä. Voin luvata että hyötyjä on jos jonkilaista.

[QUOTE="vieras";26994030]Armeija.

Minä olin kuriton kakara ennen armeijaa, armeijan jälkeen olin kuin toinen ihminen. Suuri kiitos puolustusvoimille.[/QUOTE]

Kaverista oppii pitämään huolta muuallakin kuin armeijassa, myös erätaitoja on oppinut muuallakin kuin intissä. Samoin kuin ensiaputaitoja, kuria ja kärsivällisyyttä. Valitettavasti myös aseiden käytön voi oppia muualla... Laihtuakin voi ilman armeijaa. Itse olen oppinut nuo kaikki vaikka olenkin palveluksesta vapautettu. Halleluja valtio!

[QUOTE="vieras";26994046]Välillä pitää mennä sinne epämukavuusalueelle jos haluaa kehittyä ihmisenä. Voin luvata että hyötyjä on jos jonkilaista.[/QUOTE]

Mitenkäs kun esim jenkeissä ja ilmeisesti suuressa osassa eurooppaa miehet eivät käy armeijaa. Eivätkö yhdysvaltalaiset 150 miljoonaa miestä ole ihmisinä kehittyneitä?

Kaverista oppii pitämään huolta muuallakin kuin armeijassa, myös erätaitoja on oppinut muuallakin kuin intissä. Samoin kuin ensiaputaitoja, kuria ja kärsivällisyyttä. Valitettavasti myös aseiden käytön voi oppia muualla... Laihtuakin voi ilman armeijaa. Itse olen oppinut nuo kaikki vaikka olenkin palveluksesta vapautettu. Halleluja valtio!

Oletpa taitava yksilö, hienoa. =)

[QUOTE="vieras";26994048]Mitenkäs kun esim jenkeissä ja ilmeisesti suuressa osassa eurooppaa miehet eivät käy armeijaa. Eivätkö yhdysvaltalaiset 150 miljoonaa miestä ole ihmisinä kehittyneitä?[/QUOTE]

Epämukavuusalue voi olla jollekkin vaikka vanhuksen pyllyn pyyhkiminen siviilipalveluksen lomassa. En minä mistään armeijasta pelkästään puhunut.

Ne jotka on sitä mieltä ettei armeijalla ole mitään virkaa, ei ymmärrä aiheesta a) yhtään b) mitään aiheesta.

Siinä on paljon vikoja, mutta myös hyviä puolia. Byrokraatit on vain ajaneet koko instituution niin ahtaalle, että teho ja laatu on todellakin kyllä laskenut varusmiespalveluksessa, mutta ei se turha ole.

Se mikä taasen on huono asia, on että miehet vain ovat palvelusvelvollisia.

Ei tekisi haittaa se 6 kk palvelus naisillekkaan.

Puolustusvoimien budjetilla vaan kun ei pidettäisi uskottavan kokoista palkka-armeijaakaan.

[QUOTE="realisti";26994072]kävikkö intin? et varmaa eli turpa kiinni[/QUOTE]

Olin itseasiassa menossa kouluni jälkeen eli 19-vuotiaana, mutta pamahdin paksuksi ikävästi ennen sitä. Harmi kyllä, oli tavoitteena saada isääni korkeampi arvonimi. Täytynee passata pojalleni se urakka sitten sen sijaan.

[QUOTE="vieras";26994050]Oletpa taitava yksilö, hienoa. =)[/QUOTE]

En pidä itseäni taitavana yksilönä. Ihminen oppii asioita sekä suvulta että kaveripiiriltä. Toisista asioista olen ylpeä, toisista en. Joka tapauksessa voin sanoa että armeija ei opeta mitään mitä ei muualtakin voi oppia. Ja armeija ei tee pojista miehiä vaikka monet niin luuleekin, useimmat armeijan käyneet tuttavani ovat olleet vähintään yhtä lapsellisia tullesaan puolustusvoimien palveluksesta kuin sinne mennessäänkin.

Ne jotka on sitä mieltä ettei armeijalla ole mitään virkaa, ei ymmärrä aiheesta a) yhtään b) mitään aiheesta.

Siinä on paljon vikoja, mutta myös hyviä puolia. Byrokraatit on vain ajaneet koko instituution niin ahtaalle, että teho ja laatu on todellakin kyllä laskenut varusmiespalveluksessa, mutta ei se turha ole.

Se mikä taasen on huono asia, on että miehet vain ovat palvelusvelvollisia.

Ei tekisi haittaa se 6 kk palvelus naisillekkaan.

Puolustusvoimien budjetilla vaan kun ei pidettäisi uskottavan kokoista palkka-armeijaakaan.

Vähän kärjistin.

Yhteistyössä