Rahankeräys liikenneturman perheelle. Ajatuksia?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Kerjääminen kaikissa muodoisaan pitäisi kriminalisoida. Jos joku ystävä/tuttava haluaa pyytämättä antaa, niin se on sit asia erikseen.
Okei, minusta on loistavaa jos osaa pyytää apua vaikka ihan arkisissa pienissä harmeissa, joka tämä ei siis todellakaan ole, ja tässä tilanteessa joku avulias pyytää muita mukaan auttamaan. En voi edes kuvitella, miten karmea tuo tilanne voi olla...
kenenkään ei ole mikään pakko osallistua. Voitte tuhahdella ja nyrpistellä esim. täällä kaksplussalla rauhassa, eikä kukaan tule lompakoltanne hakemaan. Ihmetyttää ainostaan, miten tällainen asia joka ei koske teitä millään tavalla, voi ärsyttää... tai että miten jääkylmä joku voi olla. Huh!

Tää ketju kuvastaa hyvin ihmisten kyvyttömyytä ennakoida ja säästää pahanpäivän varalle. Olin työttömänä, kun vaimo opiskeli opintorahalla. Olinme kunpikin kuitenkin tuota ennen olleet työelämässä ja säästäneet silloin. Pärjäsimme hyvin, kun elimme säästeliäästi, eikä tarvinnut sossussa käydä. Toki jos nuorella, vasta itsenäistä elämää aloittelevalla on taloudellisesti tiukkaa, voi joutua tt-tukeen turvautumaan.

Tää ketju kuvastaa hyvin ihmisten kyvyttömyytä ennakoida ja säästää pahanpäivän varalle. Olin työttömänä, kun vaimo opiskeli opintorahalla. Olinme kunpikin kuitenkin tuota ennen olleet työelämässä ja säästäneet silloin. Pärjäsimme hyvin, kun elimme säästeliäästi, eikä tarvinnut sossussa käydä. Toki jos nuorella, vasta itsenäistä elämää aloittelevalla on taloudellisesti tiukkaa, voi joutua tt-tukeen turvautumaan.
Eli ennakoi sitten vaimon tai itsesi ennenaikainen kuolema ja tulevien lapsien.... oikeastikko pitäisi olla puskurirahasto tälläistä "pahaa päivää" varten. Toivottavasti sinun pahanpäivän vara on todellakin vain satunnaisen työttömyyden tai sairastumisen kestävä.

Meillä pahanpäivän varalle löytyy tapaturmavakuutukset, henkivakuutukset, pienet säästöt ja rahaksi muutettavaa omaisuutta. Ehkä pärjättäisiin, jos elämä sammuisi perheen jäseneltä, mutta toivon ettemme joudu sitä koskaan kokeilemaan.

En kuuna päivänä päästäisi moista "pahan päivän vinkkiä" edellä mainittujen kaltaisille kohtaloille. Toivottavasti avaudut vain täälä.

Eli ennakoi sitten vaimon tai itsesi ennenaikainen kuolema ja tulevien lapsien.... oikeastikko pitäisi olla puskurirahasto tälläistä "pahaa päivää" varten. Toivottavasti sinun pahanpäivän vara on todellakin vain satunnaisen työttömyyden tai sairastumisen kestävä.

Meillä pahanpäivän varalle löytyy tapaturmavakuutukset, henkivakuutukset, pienet säästöt ja rahaksi muutettavaa omaisuutta. Ehkä pärjättäisiin, jos elämä sammuisi perheen jäseneltä, mutta toivon ettemme joudu sitä koskaan kokeilemaan.

En kuuna päivänä päästäisi moista "pahan päivän vinkkiä" edellä mainittujen kaltaisille kohtaloille. Toivottavasti avaudut vain täälä.
Sanon vain suoraan, mitä ajattelen. Mun mielestä rahan/ tavaran/ työpanoksen lahjoittaminen vapaaehtoisesti on kannatettavaa, kun kyseessä on ystävä/ sukulainen ja tiedät avun olevan sellaista, jota läheisesi sillä hetkellä tarvitsee.

Ja mitä lapsiin tulee, niin meidän perheessä lapsiluku on täynnä, eikä lisää ole tulossa, koska ikää alkaa olla aen verran paljon, ettei vaimon raskautuminen ei ole mahdollista enää, eikä suunnitelmissa ole adoptiota tmv.

Viimeksi muokattu:
Minä lahjoitin 10€ tuohon keräykseen ja paskat piittaan siitä, jos se on jonkun muun mielestä tarpeetonta tai tyhmää, että evvk. Ja mitä tulee näihin tapauksen ympärillä länkyttäviin besserwissereihin tai muihin päänaukojiin niin eipä ole muuta sanottavaa heille kuin että hävetkää! Taas on osoitettu se ettei ihminen näe omaa nokkaansa pidemmälle tai muutoin omaa tilannetajua tunneälystä puhumattakaan. Mielipiteitä saa olla mutta pikkaisen voisi miettiä milloin niitä kannattaa ääneen lausua ja milloin pitää mölyt mahassaan. Nämä vanhemmat tuskin itse ainakaan vielä lukevat näitä ihmisten osin todella raakojakin kommentteja mutta sekin päivä voi tulla, jos ylipäätään löytävät voimavaroja jaksaa huomiseen. Miksi siis millään tavoin lisätä heidän tai läheisten tuskaa? En ymmärrä, enkä tahdo ymmärtää, joten älkää vaan alkako selittää. Että on se perkele kun aina pitää saada se oma paskamainen soraäänensä kuuluviin oli tilanne mikä tahansa.

• Tykkää
Reactions: Sluibailija
Itse tuohon keräykseen en ota muuten kantaa mutta hautajaiskulut menevät liikennevakuutuksesta. Olen oman lapseni joutunut tuhkauttamaan hänen menehdyttyään liikenneonnettomuudessa ja vakuutusyhtiö maksoi.

Suomalaiset ovat kylmiä ja välinpitämättömiä ihmisiä. Valitetaan, että ulkomaalaiset vievät rahamme eikä välitetä omista vanhuksista ja lapsista, mutta samat valittajat eivät tekisi mitään näiden vanhusten tai lasten eteen.

Okei, minusta on loistavaa jos osaa pyytää apua vaikka ihan arkisissa pienissä harmeissa, joka tämä ei siis todellakaan ole, ja tässä tilanteessa joku avulias pyytää muita mukaan auttamaan. En voi edes kuvitella, miten karmea tuo tilanne voi olla...
kenenkään ei ole mikään pakko osallistua. Voitte tuhahdella ja nyrpistellä esim. täällä kaksplussalla rauhassa, eikä kukaan tule lompakoltanne hakemaan. Ihmetyttää ainostaan, miten tällainen asia joka ei koske teitä millään tavalla, voi ärsyttää... tai että miten jääkylmä joku voi olla. Huh!
Tossa on semmoinen juttu, että rahankeräys on suomessa luvanvaraista ja ihan helvetin hyvästä syystä.

Mä en epäile vilpittömien lahjoittajien motiiveja. Mut kaikkien kerääjien motiivit ei aina ole kohdallaan.

Tossakin vaikka kaikki olis kunnossa niin se saattaa silti olla karhunpalvelus. Ensinnäkin lahjoitussummasta menee verot. Toisekseen jos henkilö surullisen tapahtuman johdosta on tippumassa toimeentulotuelle niin lahjoitussumma estää hautajaisavustuksen maksun ja toimeentulotuen maksun kunnes lahjaraha on laskennallisesti syöty.

Et vaikka kaikilla olis mitä vilpittömimmät tarkoitusperät niin ainoa hyötyjä on valtio. Se vesittää homman idean.

En mä näin ajatellen tahdo olla kylmä tai epäempaattinen.
Mä annan Reiskalle talvitakin jos Reiskalla ei semmoista ole. Mut mä en ihan sumeilematta osallistu Reiskan talvitakkikeräykseen.

Sossu maksaa jos hilloa ei ole. Eli ei heruisi rahaa.

Sossu maksaa jonkun tietyn hautaustoimiston kautta hankitun halvimman mahdollisen hautauspalvelun, eikä esimerkiksi minkäänlaista muistotilaisuutta. Lapsensa menettäneet vanhemmat saisivat siis ainoastaan arkun ja ruumiiden siunauksen. No, onhan se sosiaalitoimiston logiikan mukaista, että maksetaan vain "välttämätön", mutta tällaisissa tapauksissa toivoisi, että voisi edes pieneen muistotilaisuuteen myöntää tukea.

Ja esim. polttohautausta ei välttämättä saa, jos se maksaa enemmän kuin arkkuhautaus. Hautakiveen ei myöskään myönnetä tukea, eli sossun maksama hauta on nimetön, anonyymi hauta.

Yhteistyössä