Rahariitaa miehen kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen opiskelija ja mieheni oli lomautettuna kahdeksan kuukautta ja sai ansiosidonnaista päivärahaa,minä opintotukea. Minulla on kesätyöpaikka heinäkuuksi ja palkan saan siis heinäkuun lopussa,ennen sitä minulla ei ole tuloja.

Ajattelin hakea toimeentulotukea kesä- ja heinäkuulle,mutta mies sai kahden viikon työkeikan ja tuplasi kirkkaasti kuukausitulonsa sekä aloittaa ensi kuussa työt tuossa vakituisessa paikassaan,pitää ensin kahden viikon kesälomansa tässä välissä. Mies sai siis päivärahat,keikkapalkan,lomarahat,ja ensi kuulta kahden viikon palkan. Sanomattakin selvää että en ole oikeutettu toimeentulotukeen ja hyvä niin..MUTTA.

Mies on nyt sitä mieltä,että hänen rahansa,hänen palkkansa. Hän ei ole velvollinen niistä mulle mitään antamaan vaikka niin sanotusti "jäin nollille" elokuun alkuun asti. Hän lupasi ostaa mulla ruokaa ja maksaa asumisen,mutta esim. mun laskujani hänellä ei kuulemma ole velvollisuutta maksaa.

Mies haluaa laittaa säästöön itselleen ne 1500e joka hänelle jää "löysää rahaa". Olen raskaana ja huomautin miehelle,että tarvitsen kesän kuluessa ainakin äitiysfarkut,sillä normaalifarkut eivät mahdu jalkaan. Miehen mielestä niitä saa ilmaiseksi käytettynä jos vähän viitti kysellä.

Eli olen siis pattitilanteessa. En saa mistään rahaa laskuihini enkä muuhunkaan elämiseen,paitsi ruokaa ja katon pään päälle. Suostuvatko antamaan puhelinlaskuun maksuaikaa muutaman kuukauden sillä verukkeella että ei tosiaan ole varaa maksaa?

Mitähän sitten kun lapsi syntyy? Sinä huolehdit lapsen menoista ja kuluista, ja mies vain omistaan? Jos mies ei ala tajuamaan että yhdessä eläessä rahatkin ovat yhteiset, lähde.

Jos odotatte yhteistä lasta niin hirveä mies... Lainaa mieheltäs ja maksa sitten palkasta ne omat laskusi takaisin, mut vauvan odotusjuttuihin ois ukon syytä osallistua!