Rahariitaa miehen kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Olen opiskelija ja mieheni oli lomautettuna kahdeksan kuukautta ja sai ansiosidonnaista päivärahaa,minä opintotukea. Minulla on kesätyöpaikka heinäkuuksi ja palkan saan siis heinäkuun lopussa,ennen sitä minulla ei ole tuloja.

Ajattelin hakea toimeentulotukea kesä- ja heinäkuulle,mutta mies sai kahden viikon työkeikan ja tuplasi kirkkaasti kuukausitulonsa sekä aloittaa ensi kuussa työt tuossa vakituisessa paikassaan,pitää ensin kahden viikon kesälomansa tässä välissä. Mies sai siis päivärahat,keikkapalkan,lomarahat,ja ensi kuulta kahden viikon palkan. Sanomattakin selvää että en ole oikeutettu toimeentulotukeen ja hyvä niin..MUTTA.

Mies on nyt sitä mieltä,että hänen rahansa,hänen palkkansa. Hän ei ole velvollinen niistä mulle mitään antamaan vaikka niin sanotusti "jäin nollille" elokuun alkuun asti. Hän lupasi ostaa mulla ruokaa ja maksaa asumisen,mutta esim. mun laskujani hänellä ei kuulemma ole velvollisuutta maksaa.

Mies haluaa laittaa säästöön itselleen ne 1500e joka hänelle jää "löysää rahaa". Olen raskaana ja huomautin miehelle,että tarvitsen kesän kuluessa ainakin äitiysfarkut,sillä normaalifarkut eivät mahdu jalkaan. Miehen mielestä niitä saa ilmaiseksi käytettynä jos vähän viitti kysellä.

Eli olen siis pattitilanteessa. En saa mistään rahaa laskuihini enkä muuhunkaan elämiseen,paitsi ruokaa ja katon pään päälle. Suostuvatko antamaan puhelinlaskuun maksuaikaa muutaman kuukauden sillä verukkeella että ei tosiaan ole varaa maksaa?

Mitähän sitten kun lapsi syntyy? Sinä huolehdit lapsen menoista ja kuluista, ja mies vain omistaan? Jos mies ei ala tajuamaan että yhdessä eläessä rahatkin ovat yhteiset, lähde.

Jos odotatte yhteistä lasta niin hirveä mies... Lainaa mieheltäs ja maksa sitten palkasta ne omat laskusi takaisin, mut vauvan odotusjuttuihin ois ukon syytä osallistua!

No jos lainaisit siltä mieheltäs sitten rahaa niihin laskuihin. pistäisit oikeen tarkasti ylös mitä sun laskuihin meni ja maksat piruuttaskin joka sentin syksyllä takaisin :D ärsyttävä mies kyllä :/ ja huuto.netistä löytää kyllä huippujakin äitiyshousuja halvalla :) jos miehesi ei suostu lainaamaan voit toki ehdottaa miehelles että voit lainata sitten vanhemmaltas rahaa kun ei tässä samassa taloudessa kerta edes lainata. enempi olisin huolissani sun tulevaisuudesta kuin jostain äitiyshousuista. ei taida miehes olla vielä kypsä vanhemmuuteen :( kuullostaa tosi lapselliselta :(

Ota kesäksi preapeidi. soittele vain pakolliset. varmasti pari kymppiä riittää pakollisiin puheluihin. Oliko tuo nyt kauheen järki idea hommautua paksuksi tuollaiselle kesken kasvuiselle kitupiikille varsinkin jos itse oot vielä opiskelia :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos lainaisit siltä mieheltäs sitten rahaa niihin laskuihin. pistäisit oikeen tarkasti ylös mitä sun laskuihin meni ja maksat piruuttaskin joka sentin syksyllä takaisin :D ärsyttävä mies kyllä :/ ja huuto.netistä löytää kyllä huippujakin äitiyshousuja halvalla :) jos miehesi ei suostu lainaamaan voit toki ehdottaa miehelles että voit lainata sitten vanhemmaltas rahaa kun ei tässä samassa taloudessa kerta edes lainata. enempi olisin huolissani sun tulevaisuudesta kuin jostain äitiyshousuista. ei taida miehes olla vielä kypsä vanhemmuuteen :( kuullostaa tosi lapselliselta :(

Tätä peesailen. Meillä on kyllä omat tilit ja omat rahat, mutta niistä maksellaan sitten yhdessä perheen laskut, ruuat, vaatteet jne..

No jo on sulla mies,kysyppä häneltä jos tilanne olis toisin päin,suostuisko hän oleen rahatta? Paljonko sulle tulee noita laskuja?

Mä kysyin ja ei oikein kommentoinut mitenkään..laskuja mulla ois n. 100 eurolla. Puhelin,tietokone,terveyskeskusmaksut.

Olen opiskelija ja mieheni oli lomautettuna kahdeksan kuukautta ja sai ansiosidonnaista päivärahaa,minä opintotukea. Minulla on kesätyöpaikka heinäkuuksi ja palkan saan siis heinäkuun lopussa,ennen sitä minulla ei ole tuloja.

Olen raskaana ja huomautin miehelle,että tarvitsen kesän kuluessa ainakin äitiysfarkut,sillä normaalifarkut eivät mahdu jalkaan.

Eli oot aika alkuvaiheessa raskaana jos vasta kesän kuluessa alat äitiyshousuja tarvita?

Mites te silloin raskautta suunnitellessa (silloin miehen ollessa lomautettuna ja sinun opiskelijana jolla ei ole kesätöitä tiedossa - eli muutama kuukausi sitten jos muistat niin pitkälle) olitte suunnitelleet ja sopineet nämä asiat? Annas kun arvaan, ette mitenkään?

Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Avioliittoko?
Jos on niin puoliso on elatusvelvollinen ja elintasoeroja ei saa olla lain mukaan.

Avioliitto. Tuosta elatusvelvollisuudesta olen tietoinen,mutta entäs nuo elintasoerot? Mistä voisin löytää tuosta enemmän tietoa?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Minerva McGarmiwa:
Avioliittoko?
Jos on niin puoliso on elatusvelvollinen ja elintasoeroja ei saa olla lain mukaan.

Avioliitto. Tuosta elatusvelvollisuudesta olen tietoinen,mutta entäs nuo elintasoerot? Mistä voisin löytää tuosta enemmän tietoa?

Ei avioliitto sisällä velvoitetta tasoittaa elintasoeroja. Elatusvelvollisuus on ainoastaan peruselatuksen turvaamista, miehellä ei oo velvollisuutta huolehtia siitä että teidän elintaso on sama.

Siis lain mukaan näin, moraalin mukaan voidaan sitten olla monta mieltä.

No tietokoneen ja terveysmaksut se saa kyllä mun mielestä maksaa!! Tietokonetta sekin varmaan käyttää, mikäli siis edes asutte yhdessä ja terveysmaksut se saa maksaa kyllä varsinkin jos käynnit on raskaudesta johtuvia. kannattaa jo nyt jättää vähä sukan varteen edes muutama kymppi koska niitä tuut kesällä tarviin. mä kans kyllä ottaasin eron tuollaisesta pennusta.

Alkuperäinen kirjoittaja Just:

Olen raskaana ja huomautin miehelle,että tarvitsen kesän kuluessa ainakin äitiysfarkut,sillä normaalifarkut eivät mahdu jalkaan.

Eli oot aika alkuvaiheessa raskaana jos vasta kesän kuluessa alat äitiyshousuja tarvita?

Mites te silloin raskautta suunnitellessa (silloin miehen ollessa lomautettuna ja sinun opiskelijana jolla ei ole kesätöitä tiedossa - eli muutama kuukausi sitten jos muistat niin pitkälle) olitte suunnitelleet ja sopineet nämä asiat? Annas kun arvaan, ette mitenkään?

Olen puolessa välissä raskautta,mutta vielä ei ole mahaa eikä kiloja. Kyllähän mulla kesätyöt oli tiedossa heinäkuuksi jo huhtikuun puolella :) Miehen ollessa päivärahalla pärjättiin hyvin ja maksettiin kumpikin kykymme mukaan. Mutta nyt kun mulla ei niitä tuloja ole ennen heinäkuun loppua niin ei ole maksukykyäkään. Annas kun arvaan,et oikein ymmärtänyt jutun pointtia?

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Surkea tilanne, ei ole äijässä kehumista. Mutta miks vauva tuohon elämäntilanteeseen?

Olemme olleet yhdessä seitsemän vuotta joista kaksi naimisissa,haluamme lapsia enkä halua tehdä aborttia. (miksi tekisin?) Tälläistä tilannetta ei ole aiemmin ollut,että toinen on täysin nollilla,siksi tätä oli hieman vaikea ennustaa :)

Mä en ikinä tuu tajuamaan tuota että jos eletään parisuhteessa niin rahoja pidetään kuin oltais vaan kämppiksiä. Kun kerran yhtä ollaan niin tulot ja menotkin on yhteisiä.

yhdessä tutkimuksessa muuten todettiin, että ne parisuhteet, joissa talous ja kaikki tavarat on yhteistä, ovat kestävämpiä kuin parisuhteet joissa rahat ja mahdollisesti muutkin tavarat jaetaan sun ja mun omiin.

Yhteistyössä